tokico schijfrem rmc-s revisie

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Plaats reactie
Bericht
Auteur
roben
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2016, 22:39
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

tokico schijfrem rmc-s revisie

#1 Bericht door roben » 06 sep 2016, 16:00

momenteel bezig met de revisie van het tokico shijfremhuis. Helaas was mijn huis niet meer te redden (afgebroken deel bij ontluchtingsnipel). Heb een nieuw huis gevonden. Dit lijkt op het eerste gezicht hetzelfde te zijn, echter is het schroefdraad voor de ontluchtingsnipel anders (kleinere diameter). Daarnaast zien mijn (orginele) onderdelen die van de brommer komen er anders uit dan op het plaatje uit zelf sleutelen. Ook de rubberen revisie onderdelen zijn anders van maat dan de onderdelen die van de brommer komen. Kortom ik zit goed vast met de revisie! Heeft iemand tips.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60395
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: tokico schijfrem rmc-s revisie

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 sep 2016, 16:47

Foto's plaatsen. Is al de tweede keer dat ik er om vraag :cry: Dan kunnen we je helpen

En kijk eens hier

viewtopic.php?f=4&t=42938&hilit=schijfrem

roben
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2016, 22:39
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: tokico schijfrem rmc-s revisie

#3 Bericht door roben » 07 sep 2016, 19:35

Beste Enzo,

Bedankt voor je antwoord. De foto's erbij zijn erg handig. Het stof rubber past dus niet om de zuiger heen. het rubber is veel te groot en werkt dan dus niet. Verder zijn andere rubber onderdelen erg krap of te klein. Ook de kwaliteit van de rubbers valt tegen. Kortom een slechte set van slechte kwaliteit. Tijd om opnieuw te beginnen dus! Iemand een idee waar ik die kan kopen. Wat doe ik met het ate vet?

foto uploaden krijg ik niet voor elkaar.

mvg Roben

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60395
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: tokico schijfrem rmc-s revisie

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 sep 2016, 19:39

Klaas Jan zei dat hij het beste wat er te koop is kan leveren. Dus..


http://www.kreidlerservice.nl

Ook Ate vet in kleinverpakking.


Daar vet je de remszuiger en afdichting mee is. Ook de cups bij de zuiger in de hendel.ndaar kan je dus GEEN ander "normaal" vet voor gebruiken.

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 634 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: tokico schijfrem rmc-s revisie

#5 Bericht door KJ » 07 sep 2016, 19:45

in je kennissenkring worden deze sets uit eigen productie wel gebruikt Tjerry, kwalitatief niet te vergelijken met de sets die elders verkocht worden :wink:

Ik constateer ook dat de bij de reguliere groothandels verkrijgbare "economy" sets voor de volle mep verkocht worden. (en soms duurder dan de kwalitatief goede set van Kreidler Service)

Zie de vergelijking, "Goed" versus "Economy"; http://www.kreidlerservice.nl/?zoekresu ... &sPriceTo=
Laatst gewijzigd door KJ op 07 sep 2016, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60395
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: tokico schijfrem rmc-s revisie

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 sep 2016, 19:45

roben schreef:
foto uploaden krijg ik niet voor elkaar.

mvg Roben
Voor het stofrubber staat een montagetip

De vrierkante afdichtingsring komt om je zuiger


Dus geen foto servers ! En plaatsen op het forum. Anders zien we over een jaar alleen kruisjes.

Moet je ze verkleinen




Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Plaats reactie