Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Menno
Ieder mens is anders
Maar in mijn wereld komt de v ( vertrouwen )
Voor de w ( wantrouwen )
Maar is misschien niet van deze tijd ( maar boeien )
Mvg bertus
Ieder mens is anders
Maar in mijn wereld komt de v ( vertrouwen )
Voor de w ( wantrouwen )
Maar is misschien niet van deze tijd ( maar boeien )
Mvg bertus
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
RS 1971 neu, nie zugelassen ...mvl schreef: Aan niemand vertellen hoor maar het frame van mijn 1971 RS is van een K53/2nl uit 1968
Hatte der Händler damals zerlegt, anstatt sie zu verkaufen.
NOS ist immer gut, aber keine Pflicht. Dass NOS nach Gebrauch nicht mehr NOS ist, macht doch nichts, ist immer noch ein TOP-Teil. Wenn man NOS günstig bekommen kann, warum dann nicht NOS nehmen ?
Am besten viele Sachen auf einmal kaufen, von alte Händler, dann günstig, und nicht einzeln und wenn man es unbedingt benötigt. Muß man aber auch etwas Glück und Spürsinn haben.
Carsten
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Nu lijkt het net of ik van het wantrouwen ben
Ik wil gewoon dat het top is en het beste is dan NOS. ik zou me er niet te druk over maken
Ik wil gewoon dat het top is en het beste is dan NOS. ik zou me er niet te druk over maken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Das ist die richtige Einstellung, ohne Vertrauen geht es nicht, und auch nicht bei so einem Hobby.b.bonk schreef:Menno
Ieder mens is anders
Maar in mijn wereld komt de v ( vertrouwen )
Voor de w ( wantrouwen )
Maar is misschien niet van deze tijd ( maar boeien )
Mvg bertus
Mit etwas gesundem Menschenverstand geht das auch meist gut, man kann aber auch einmal Pech haben, das gehört dazu und wenn es sehr selten ist, ist das auch nicht weiter schlimm und man kann bei seinen positiven Grundsätzen bleiben.
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ich verkaufe nur, was ich selbst nicht gebrauchen kann, heute noch einen 3bakvoet-Motorblock verkauft, was soll ich mit sowas ... ?
Carsten
Carsten
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ja ich kenne nur einer die das möchteFlocke schreef: Ich verkaufe nur, was ich selbst nicht gebrauchen kann, heute noch einen 3bakvoet-Motorblock verkauft, was soll ich mit sowas ... ?
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Wer wenig PK's hat, im Flachland wohnt und eher gemütlich fahren möchte, für den reichen 3 Gänge ...
Mich hat schon früher immer nur die "RS"-Klasse fasziniert, da hat jeder andere Vorlieben. Soll sich jeder das aussuchen, was ihm gefällt.
Carsten
Mich hat schon früher immer nur die "RS"-Klasse fasziniert, da hat jeder andere Vorlieben. Soll sich jeder das aussuchen, was ihm gefällt.
Carsten
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Zo na een tijd weer eens een update. Best wel wat mooie onderdelen weer gevonden. Onder andere een NOS (!!!) snelgashendel. Tjerry was zo scherp om te zien dat er een gat voor de rechterspiegel mist. Alleen heeft er nooit een spiegel rechts opgezeten dus ben ik er erg blij mee. Verder is er een voorvork revisie in de maak. Mooi kroonstuk met poten die er eerst uitgeperst zijn en gepolijst en die zitten er weer in met onderpoten die ik heb proberen te polijsten. Ik ben alleen meer een puzzelaar en een speld-in-de-hooiberg-zoeker dan een poetser. Het kan er mee door maar anderen kunnen dit ongetwijfeld beter.
Verder heb ik nog een NOS ULO achterlicht als reserve gescoord. Een gereviceerd Karcoma benzinekraantje. Volgens mij niet 100% degene die erop moet maar voor de originele look komt het aardig in de buurt. Ook de SB cilinderkop zwart gespoten en de hoekjes gepolijst. Ook in de over afgebakken (mijn vrouw vindt het lekker ruiken!).
Ook de Puch Maxi verkocht. Ten opzichte van Kreidler vond ik het maar inferieure techniek en kwaliteit.
Verder een frame gescoord voor weinig. Weliswaar een RM frame uit 1975 maar dat mag de pret niet drukken. Dit model zal vast uitoop in '75 gehad hebben. Aangezien de frames exact hetzelfde zijn vind ik het wel gezegend. Ook nog bij Bertus langs geweest. De RAL 1016 kleur lijkt beter in de buurt te komen bij ori NOS dan Porsche L13M al is die laatste een mooiere kleur. Omdat poedercoaten veel sterker is en Geritsen dat vorige keer heel mooi gedaan heeft bij mijn Buffel zit ik er aan te denken om deze ook te coaten. Maar is nog niet zeker.
Verder een A-tank gescoord met 1000 deuken. Daar heeft Galviron weer een nette tank van gemaakt. Zodra het weer warm is ga ik die ontroesten en coaten. Wel fijn als het dan een paar weken lang > 20 graden is voor het uitharden.
Misschien dat ik toch een vroegere KT cilinder ga monteren van 5 - 5,5 pk. Vind het toch zonde van die NOS Franse super om die ongebruikt al te gaan spuiten. Maar ook nog niet zeker.
Ook nog een ori NOS remlichtschakelaar op de kop getikt. En een heel erg mooie 6 draads lichtschakelaar.
Ik twijfel nog tussen een sportbeugel of een NOS bagagerek.
Ook heb ik nu 500 km gereden met de 5 bak direct. Wat een topblok. Wel speel ik nog met het idee om een keer door Arnold een 5 bak direct te laten bouwen met een vierkante 18 pen krukas erin omdat mijn Super 5 blok tegen de wind in mooier op snelheid blijft. Ik vind alleen het indirecte schakelmechanisme echt minder dan de directe. Maar misschien hou ik die indirecte wel. Wie weet.
Tenslotte komt er thuis nog een uitbreiding wat niks met Kreidler te maken heeft maar zeker ook leuk.
Zoals altijd kijk ik uit naar jullie tips!
Verder heb ik nog een NOS ULO achterlicht als reserve gescoord. Een gereviceerd Karcoma benzinekraantje. Volgens mij niet 100% degene die erop moet maar voor de originele look komt het aardig in de buurt. Ook de SB cilinderkop zwart gespoten en de hoekjes gepolijst. Ook in de over afgebakken (mijn vrouw vindt het lekker ruiken!).
Ook de Puch Maxi verkocht. Ten opzichte van Kreidler vond ik het maar inferieure techniek en kwaliteit.
Verder een frame gescoord voor weinig. Weliswaar een RM frame uit 1975 maar dat mag de pret niet drukken. Dit model zal vast uitoop in '75 gehad hebben. Aangezien de frames exact hetzelfde zijn vind ik het wel gezegend. Ook nog bij Bertus langs geweest. De RAL 1016 kleur lijkt beter in de buurt te komen bij ori NOS dan Porsche L13M al is die laatste een mooiere kleur. Omdat poedercoaten veel sterker is en Geritsen dat vorige keer heel mooi gedaan heeft bij mijn Buffel zit ik er aan te denken om deze ook te coaten. Maar is nog niet zeker.
Verder een A-tank gescoord met 1000 deuken. Daar heeft Galviron weer een nette tank van gemaakt. Zodra het weer warm is ga ik die ontroesten en coaten. Wel fijn als het dan een paar weken lang > 20 graden is voor het uitharden.
Misschien dat ik toch een vroegere KT cilinder ga monteren van 5 - 5,5 pk. Vind het toch zonde van die NOS Franse super om die ongebruikt al te gaan spuiten. Maar ook nog niet zeker.
Ook nog een ori NOS remlichtschakelaar op de kop getikt. En een heel erg mooie 6 draads lichtschakelaar.
Ik twijfel nog tussen een sportbeugel of een NOS bagagerek.
Ook heb ik nu 500 km gereden met de 5 bak direct. Wat een topblok. Wel speel ik nog met het idee om een keer door Arnold een 5 bak direct te laten bouwen met een vierkante 18 pen krukas erin omdat mijn Super 5 blok tegen de wind in mooier op snelheid blijft. Ik vind alleen het indirecte schakelmechanisme echt minder dan de directe. Maar misschien hou ik die indirecte wel. Wie weet.
Tenslotte komt er thuis nog een uitbreiding wat niks met Kreidler te maken heeft maar zeker ook leuk.
Zoals altijd kijk ik uit naar jullie tips!
- Bijlagen
-
- IMG_0909.jpg (32 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_0910.jpg (31.46 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_0912.jpg (15.52 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_3930.jpg (55.28 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_3931.jpg (50.7 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_3934.jpg (48.22 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_3935.jpg (63.04 KiB) 6388 keer bekeken
-
- IMG_4122.jpg (65.38 KiB) 6388 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Vervolg
Af en toe ook een stukje rijden!
Af en toe ook een stukje rijden!
- Bijlagen
-
- IMG_3413.jpg (46.33 KiB) 6387 keer bekeken
-
- IMG_3599.jpg (107.96 KiB) 6387 keer bekeken
-
- IMG_3631.jpg (35 KiB) 6387 keer bekeken
-
- IMG_3655.jpg (36.66 KiB) 6387 keer bekeken
-
- IMG_4446.jpg (75.2 KiB) 6387 keer bekeken
-
- IMG_4467.jpg (85.56 KiB) 6387 keer bekeken
-
- IMG_4587.jpg (69.81 KiB) 6387 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ondertussen nog even mijn bougiegat kapot gedraaid. Arnold heeft er vakkundig een helicoil in gemaakt. Geweldige vent is dat toch, Arnold bedankt!
- Bijlagen
-
- IMG_3963.jpg (41.63 KiB) 6385 keer bekeken
-
- IMG_3968.jpg (56.32 KiB) 6385 keer bekeken
-
- IMG_3978.jpg (43.73 KiB) 6385 keer bekeken
-
- IMG_4024.jpg (65.88 KiB) 6385 keer bekeken
-
- IMG_4030.jpg (52.83 KiB) 6385 keer bekeken
-
- IMG_4032.jpg (109.4 KiB) 6385 keer bekeken
-
- IMG_4046.jpg (74.71 KiB) 6385 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Kokusan vliegwielen laten balanceren bij Zuntrade
- Bijlagen
-
- IMG_3822.jpg (83.76 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_3823.jpg (93.26 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4416.jpg (80.2 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4420.jpg (61.99 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4422.jpg (40.01 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4423.jpg (39.27 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4607.jpg (56.12 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4705.jpg (43.81 KiB) 6382 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ook nog even een paasei geverfd.
Weet iemand hoe ik de oude verfresten verwijder van de tankflappen en moet ik nog iets speciaals doen als ik er Bison Tix op smeer? Wel even vastzetten met schilderstape?
Weet iemand hoe ik de oude verfresten verwijder van de tankflappen en moet ik nog iets speciaals doen als ik er Bison Tix op smeer? Wel even vastzetten met schilderstape?
- Bijlagen
-
- IMG_4177.jpg (41.99 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4178.jpg (36.35 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4398.jpg (54.19 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4561.jpg (74.22 KiB) 6382 keer bekeken
-
- IMG_4682.jpg (22.86 KiB) 6382 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Vraag: Weet iemand hoe de koppelingskabel moet zitten bij een frame van >73? Wat zit er verkeerd in de foto van het rode frame?
- Bijlagen
-
- IMG_4471.jpg (86.24 KiB) 6379 keer bekeken
-
- IMG_4612.jpg (32.29 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4613.jpg (33.85 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4643.jpg (44.39 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4669.jpg (92.67 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4670.jpg (95.7 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4671.jpg (51.83 KiB) 6380 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
vervolg
- Bijlagen
-
- IMG_4673.jpg (66.79 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4674.jpg (70.94 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4697.jpg (94.31 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4698.jpg (89.71 KiB) 6379 keer bekeken
-
- IMG_4699.jpg (90.21 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4700.jpg (92.29 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4706.jpg (67.56 KiB) 6380 keer bekeken
-
- IMG_4707.jpg (66.66 KiB) 6380 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Bij een buffel frame zit er daar schroefdraad in. De vaste ori kabel heeft aan het einde er een stelnippel op zitten. Vandaar het gat met afdekrubber in je achterspatbord.mvl schreef:Vraag: Weet iemand hoe de koppelingskabel moet zitten bij een frame van >73? Wat zit er verkeerd in de foto van het rode frame?
Bij Na 72 zit er gewoon een inhaak gedeelte waar de vaste nippel bij een ori koppelingskabel zo inhaakt.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Mooie spullen Menno, het kan niet anders of het eind resultaat moet prachtige worden.
Je Magura set denk daar nog even over na, het wordt toch een langer termijn project, en misschien kom je een echte Kreidler RS set tegen.
Nu is links de Hollandse brommer uitvoering, en recht? waar die van oorsprong op zitten weet ik niet, hij is wel veel mooier als de Magura die op de Rs`n zitten.
Dat dan weer wel.
Nu maar hopen dat het 1-1-2018 spook niet uit de fles komt voor ons oud ijzer.
Je Magura set denk daar nog even over na, het wordt toch een langer termijn project, en misschien kom je een echte Kreidler RS set tegen.
Nu is links de Hollandse brommer uitvoering, en recht? waar die van oorsprong op zitten weet ik niet, hij is wel veel mooier als de Magura die op de Rs`n zitten.
Dat dan weer wel.
Nu maar hopen dat het 1-1-2018 spook niet uit de fles komt voor ons oud ijzer.
-
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Dat gashendel is/was hoogstwaarschijnlijk bedoelt voor een Zundapp. Bij de meeste andere merken die deze hendels gebruikten zat er idd een spiegelgat in.
Schitterend hendel, beter wordt het niet!!
Ik weet niet of je al voorzien bent, maar ik heb hier een nagenoeg nieuwe KT 50 liggen, 30km gedraaid.
Bij interesse, stuur maar een PB.
Ook als je van dat gashendel af wilt.
Schitterend hendel, beter wordt het niet!!
Ik weet niet of je al voorzien bent, maar ik heb hier een nagenoeg nieuwe KT 50 liggen, 30km gedraaid.
Bij interesse, stuur maar een PB.
Ook als je van dat gashendel af wilt.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
@ Tjerry: Dank voor de uitleg. Heb je misschien een foto hoe het eruit ziet als het netjes is. Ik moet even kijken of het roest of modder is wat erin zit of allebei.
@ Henk: ik heb zo'n andere koopelingshendel nu op de Buffel zitten. Dus dat komt wel goed. Ik heb de knijper van de originele hendel over gezet over gezet op de NOS. het enige wat dan anders is, is het gat maar zoals jij ook memoreert vind ik dat eigenlijk mooier.
@ nsr: voor de KT ben ik met Claus bezig. Die heeft nog een oud model liggen met rustigere timingen dan de huidige KT SB's en dat is voor mijn doel beter. Ik zou ook wel die 4 pk SB kunnen doen. Maar ja we hebben nog even.
Overigens heb ik ook nog een zgan standaard en achterbrug voor penslot en een JB nieuwe onderbouw met rubbers.
Wat ik nog moet:
- frame en spatbord spuiten/coaten
- gereedschapbakje, slot en stuurslot met zelfde sleuteltje
- voorspatbord en beugels
- SB schermen laten spuiten
- wielen inspaken
- ori uitlaat met blokfluit als ik die kan vinden tenminste
- draadboom
- tank coaten
- sportbeugel / bagagerek
- cilinder verven / polijsten
- elektra aansluiten
- kettingkast
- penslot
- lampjes 12v ook cockpit
- SB roostertje tussen schermen
- frame bandjes
@ Henk: ik heb zo'n andere koopelingshendel nu op de Buffel zitten. Dus dat komt wel goed. Ik heb de knijper van de originele hendel over gezet over gezet op de NOS. het enige wat dan anders is, is het gat maar zoals jij ook memoreert vind ik dat eigenlijk mooier.
@ nsr: voor de KT ben ik met Claus bezig. Die heeft nog een oud model liggen met rustigere timingen dan de huidige KT SB's en dat is voor mijn doel beter. Ik zou ook wel die 4 pk SB kunnen doen. Maar ja we hebben nog even.
Overigens heb ik ook nog een zgan standaard en achterbrug voor penslot en een JB nieuwe onderbouw met rubbers.
Wat ik nog moet:
- frame en spatbord spuiten/coaten
- gereedschapbakje, slot en stuurslot met zelfde sleuteltje
- voorspatbord en beugels
- SB schermen laten spuiten
- wielen inspaken
- ori uitlaat met blokfluit als ik die kan vinden tenminste
- draadboom
- tank coaten
- sportbeugel / bagagerek
- cilinder verven / polijsten
- elektra aansluiten
- kettingkast
- penslot
- lampjes 12v ook cockpit
- SB roostertje tussen schermen
- frame bandjes
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Het gat moet wel schoongemaakt worden. Er moet een nippel in passen. Ik zou zeggen ga op zoek naar ori kabels. Dan weet je waar je over praat.Enzo-tvdzijden schreef:Bij een buffel frame zit er daar schroefdraad in. De vaste ori kabel heeft aan het einde er een stelnippel op zitten. Vandaar het gat met afdekrubber in je achterspatbord.mvl schreef:Vraag: Weet iemand hoe de koppelingskabel moet zitten bij een frame van >73? Wat zit er verkeerd in de foto van het rode frame?
Bij Na 72 zit er gewoon een inhaak gedeelte waar de vaste nippel bij een ori koppelingskabel zo inhaakt.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_9584.JPG (178.39 KiB) 6340 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Kan ook een vroege zijn. Is volgens mij zo'n Denemarken KT. Misschien even timingen meten.nsr schreef:
Ik weet niet of je al voorzien bent, maar ik heb hier een nagenoeg nieuwe KT 50 liggen, 30km gedraaid.
Bij interesse, stuur maar een PB.
Mahle zijn er nog genoeg van nieuw.
https://link.marktplaats.nl/m1159014592
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Daar heb ik er 2 NOS van liggen. Ik hoor alleen altijd dat het nicasil wandje dun is. De een zegt dat die na 5000 km op zijn en de andere na 10000 km.Enzo-tvdzijden schreef:Kan ook een vroege zijn. Is volgens mij zo'n Denemarken KT. Misschien even timingen meten.nsr schreef:
Ik weet niet of je al voorzien bent, maar ik heb hier een nagenoeg nieuwe KT 50 liggen, 30km gedraaid.
Bij interesse, stuur maar een PB.
Mahle zijn er nog genoeg van nieuw.
https://link.marktplaats.nl/m1159014592
Enzo
Net overleg gehad met Claus en ik ga toch die NOS Mahle monteren. Dan kan ik mijn 28mm bocht gebruiken en hoeft ook mijn kop niet aangepast. Ik wil daar het liefst de 17 kroondop op en dan knijpen met een lange bocht.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Rij jij dan zoveel km'smvl schreef:Daar heb ik er 2 NOS van liggen. Ik hoor alleen altijd dat het nicasil wandje dun is. De een zegt dat die na 5000 km op zijn en de andere na 10000 km.Enzo-tvdzijden schreef:Kan ook een vroege zijn. Is volgens mij zo'n Denemarken KT. Misschien even timingen meten.nsr schreef:
Ik weet niet of je al voorzien bent, maar ik heb hier een nagenoeg nieuwe KT 50 liggen, 30km gedraaid.
Bij interesse, stuur maar een PB.
Mahle zijn er nog genoeg van nieuw.
https://link.marktplaats.nl/m1159014592
Enzo
Net overleg gehad met Claus en ik ga toch die NOS Mahle monteren. Dan kan ik mijn 28mm bocht gebruiken en hoeft ook mijn kop niet aangepast. Ik wil daar het liefst de 17 kroondop op en dan knijpen met een lange bocht.
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
[/quote]Rij jij dan zoveel km's
Enzo[/quote]
Nou dat zou ik niet onderschatten. Ik zit dit jaar al op 500 km. Ik denk dat ik zo'n 1500 km per jaar wel ga halen. En dan is bij 5000 km na 3 jaar de koek op als het klopt.
Zijn er anderen met ervaring met deze cilinders qua slijtage?
Enzo[/quote]
Nou dat zou ik niet onderschatten. Ik zit dit jaar al op 500 km. Ik denk dat ik zo'n 1500 km per jaar wel ga halen. En dan is bij 5000 km na 3 jaar de koek op als het klopt.
Zijn er anderen met ervaring met deze cilinders qua slijtage?