Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Was man auf den Prospektbildern nebenbei noch erkennen kann, ist, dass die '74er RS noch den seit 1971 verbauten Auspuff ohne Endkappe (Flötenauspuff) hat und die '75er RS schon den bis zum Schluss verbauten mit Endkappe.
Da der Flötenauspuff also nur 3 Jahre verwendet wurde, sind gute Org.-Anlagen entsprechend selten.
Carsten
Da der Flötenauspuff also nur 3 Jahre verwendet wurde, sind gute Org.-Anlagen entsprechend selten.
Carsten
- Bijlagen
-
- Auspuff RS Flöte.JPG (55.52 KiB) 5535 keer bekeken
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
menno
als ik je topics zo een beetje doorlees
ligt je hard toch bij een fluor
kom als je wilt een keer een bakje koffie doen
dan zou dat toch mogelijk moeten zijn
mvg bertus
als ik je topics zo een beetje doorlees
ligt je hard toch bij een fluor
kom als je wilt een keer een bakje koffie doen
dan zou dat toch mogelijk moeten zijn
mvg bertus
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Weer wat verder. Zie foto's. Mooie onderdelen gescoord:
- NOS ULO achterlicht
- NOS schokdempers met nieuwe olie
- Benzinekraan verkeerd gekeken. Is voor de Buffel. Moet nog een 74-er kraantje bij
- Passend bakje voor de '74 cockpit (zeldzaam)
- 2 gaatjes van de cockpit grondplaat dichtgelast voor 74er model
- Gaskabel voor Magura gashendel aangepast voor 14mm Bing ovaal
- Originele nippels en schroeven
- NOS ori holle as
- Platte tankdop voor a-tank
- NOS claxon
- Een transfer voor het achterspatbord
- NOS kapje voor de voorvork
- NOS RS koplamp
- Verder nog een hittevaste motip spuitbus voor de cockpit grondplaat, zwarte cilinder en SB kappen
- NOS ULO achterlicht
- NOS schokdempers met nieuwe olie
- Benzinekraan verkeerd gekeken. Is voor de Buffel. Moet nog een 74-er kraantje bij
- Passend bakje voor de '74 cockpit (zeldzaam)
- 2 gaatjes van de cockpit grondplaat dichtgelast voor 74er model
- Gaskabel voor Magura gashendel aangepast voor 14mm Bing ovaal
- Originele nippels en schroeven
- NOS ori holle as
- Platte tankdop voor a-tank
- NOS claxon
- Een transfer voor het achterspatbord
- NOS kapje voor de voorvork
- NOS RS koplamp
- Verder nog een hittevaste motip spuitbus voor de cockpit grondplaat, zwarte cilinder en SB kappen
- Bijlagen
-
- IMG_2786.jpg (69.26 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2785.jpg (94.55 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2784.jpg (62.74 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2783.jpg (78.14 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2782.jpg (53.23 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2781.jpg (77.73 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2780.jpg (63.86 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2779.jpg (78.42 KiB) 5255 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
deel 2
- Bijlagen
-
- IMG_2794.jpg (69.63 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2793.jpg (59.24 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2792.jpg (63.97 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2791.jpg (76.62 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2790.jpg (123.64 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2789.jpg (58.24 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2788.jpg (57.71 KiB) 5255 keer bekeken
-
- IMG_2787.jpg (45.53 KiB) 5255 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
deel 3
- Bijlagen
-
- IMG_2864.jpg (84.28 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2863.jpg (81.34 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2800.jpg (49.9 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2799.jpg (47.85 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2798.jpg (50.63 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2797.jpg (62.63 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2796.jpg (97.94 KiB) 5254 keer bekeken
-
- IMG_2795.jpg (96.39 KiB) 5254 keer bekeken
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Als laatste nog een plaatje hoe het moet worden. Ik vind het zo'n schitterende cockpit. Op zich vind ik de grotere koplamp van latere modellen iets mooier maar we gaan voor origineel. Ik vind een Kiesler schijfrem met spaakwielen en dan M-stuur ook altijd wel grappig, maar we gaan hem zo maken als ze in Kornwestheim bedoeld hebben, op het directe blok na.
- Bijlagen
-
- IMG_2868.jpg (107.27 KiB) 5253 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ik vind dat je hele mooie onderdelen aan het verzamelen bent en waar je het allemaal vandaan haalt is echt een raadsel.
Als ik je originele oude detailfoto bekijk van de cockpit zie ik ernaast die Magura's die behoorlijk glimmen. Als ik die van mijn 71'er RS bekijk is het net of die ooit een zilvergrijs laklaagje hebben gehad. Een beetje net als de voorvorkpoten. Het is wel eens zo dat ik naar gerestaureerde Kreidlers kijk met glimmende naven, Magura's en voorvorkpoten en dat het een beetje overkill lijkt. Hoe kijk jij hier tegen aan? Je hebt inmiddels meer NOS onderdelen in je handen gehad dan Tjerry, Henk en Pim van D bij elkaar.
Groetjes,
Eric
Als ik je originele oude detailfoto bekijk van de cockpit zie ik ernaast die Magura's die behoorlijk glimmen. Als ik die van mijn 71'er RS bekijk is het net of die ooit een zilvergrijs laklaagje hebben gehad. Een beetje net als de voorvorkpoten. Het is wel eens zo dat ik naar gerestaureerde Kreidlers kijk met glimmende naven, Magura's en voorvorkpoten en dat het een beetje overkill lijkt. Hoe kijk jij hier tegen aan? Je hebt inmiddels meer NOS onderdelen in je handen gehad dan Tjerry, Henk en Pim van D bij elkaar.
Groetjes,
Eric
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Mijn NOS hendels van de Buffel dan zijn die ook wat doffig met wat krassen van het liggen op de plank. Voor de 73-74 modellen weet ik het niet al heeft Tjerry laatst een NOS set aangebroken. Die van mij komen van Ronnie. Als ik ze ooit NOS kan kopen doe ik het maar die zijn echt HEEL erg moeilijk te vinden. Ik zal nog wel eens wat foto's zoeken van ori plaatjes.jamojamo schreef:Ik vind dat je hele mooie onderdelen aan het verzamelen bent en waar je het allemaal vandaan haalt is echt een raadsel.
Als ik je originele oude detailfoto bekijk van de cockpit zie ik ernaast die Magura's die behoorlijk glimmen. Als ik die van mijn 71'er RS bekijk is het net of die ooit een zilvergrijs laklaagje hebben gehad. Een beetje net als de voorvorkpoten. Het is wel eens zo dat ik naar gerestaureerde Kreidlers kijk met glimmende naven, Magura's en voorvorkpoten en dat het een beetje overkill lijkt. Hoe kijk jij hier tegen aan? Je hebt inmiddels meer NOS onderdelen in je handen gehad dan Tjerry, Henk en Pim van D bij elkaar.
Groetjes,
Eric
Ik vind dat spiegelachtige glimmen leuk voor een special. Op de Leleu naven (zeker achter) vind ik het mooier als je het originele relief nog kunt zien. Dus niet alles glad polijsten
Ik heb overigens nog een ander ori stokstuur gevonden dus jij kan deze overnemen mocht je nog geinteresseerd zijn.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Mooi spul Menno.
Waar schat je de uiteindelijk kosten op in?
En wanneer hoop je te gaan bouwen?
Waar schat je de uiteindelijk kosten op in?
En wanneer hoop je te gaan bouwen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Zal je denkenjamojamo schreef: Je hebt inmiddels meer NOS onderdelen in je handen gehad dan Tjerry, Henk en Pim van D bij elkaar.
Groetjes,
Eric
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Hi Henk, ik denk dat alles bij elkaar het 4000-5000 wordt. Maar niet over nadenken.
Ik hoop eigenlijk nog lang niet te gaan bouwen want ik heb maar plek voor 1. Anders dan moet ik de oranje Buffel deels demonteren en in de opslag zetten. Het ging mij erom om de onderdelen die straks echt niet meer te krijgen zijn alvast te kopen.
Voor het nieuwe seizoen ga ik de directe 5 bak onder de Buffel doen met de smalle tap KT cilinder. Ben heel benieuwd hoe dat rijdt. En of ik daarna ooit nog terug wil naar indirect.
Ik hoop eigenlijk nog lang niet te gaan bouwen want ik heb maar plek voor 1. Anders dan moet ik de oranje Buffel deels demonteren en in de opslag zetten. Het ging mij erom om de onderdelen die straks echt niet meer te krijgen zijn alvast te kopen.
Voor het nieuwe seizoen ga ik de directe 5 bak onder de Buffel doen met de smalle tap KT cilinder. Ben heel benieuwd hoe dat rijdt. En of ik daarna ooit nog terug wil naar indirect.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ik ben van direct 6 weer terug naar indirect 5mvl schreef:Hi Henk, ik denk dat alles bij elkaar het 4000-5000 wordt. Maar niet over nadenken.
Ik hoop eigenlijk nog lang niet te gaan bouwen want ik heb maar plek voor 1. Anders dan moet ik de oranje Buffel deels demonteren en in de opslag zetten. Het ging mij erom om de onderdelen die straks echt niet meer te krijgen zijn alvast te kopen.
Voor het nieuwe seizoen ga ik de directe 5 bak onder de Buffel doen met de smalle tap KT cilinder. Ben heel benieuwd hoe dat rijdt. En of ik daarna ooit nog terug wil naar indirect.
Heerlijk die manier van schakelen. Gewoon er tegen houden en hij gaat er in.
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Ik heb wat speling op de nylon bus. Schakelt verder prima maar soms niet helemaal. Ik neem aan dat dat over is als ik een nieuwe nylonbus monteer zonder speling?
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Volgens mij hoort er op een '74'er een CEV lamp zonder lip. De rand zit dan vast met een schroefje door de rand, aan de onderkant.
Op de folderplaatjes zie je achtereenvolgens:
- een ZKW lamp met lip op een late Mustang met grote trommels
- een CEV lamp zonder lip op een RS B model '75 uit dezelfde folder
- een CEV lamp zonder lip op een vroege Mustang met kleine trommels
Die RS is natuurlijk in 1974 al gemaakt en zal nog een lamp uit de oude serie gekregen hebben. Bij het in elkaar zetten van de Mustang was de eerste levering van ZKW blijkbaar al binnen.
Ik heb trouwens ook wel eens soortgelijke CEV lampen gezien met een lip (voor andere merken), dus die mogelijkheid bestaat ook nog.
Op de folderplaatjes zie je achtereenvolgens:
- een ZKW lamp met lip op een late Mustang met grote trommels
- een CEV lamp zonder lip op een RS B model '75 uit dezelfde folder
- een CEV lamp zonder lip op een vroege Mustang met kleine trommels
Die RS is natuurlijk in 1974 al gemaakt en zal nog een lamp uit de oude serie gekregen hebben. Bij het in elkaar zetten van de Mustang was de eerste levering van ZKW blijkbaar al binnen.
Ik heb trouwens ook wel eens soortgelijke CEV lampen gezien met een lip (voor andere merken), dus die mogelijkheid bestaat ook nog.
- Bijlagen
-
- IMG_2944.JPG (33.03 KiB) 5140 keer bekeken
-
- FullSizeRender.jpg (46.57 KiB) 5140 keer bekeken
-
- IMG_2946.JPG (32.99 KiB) 5140 keer bekeken
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
jamojamo schreef:Ik vind dat je hele mooie onderdelen aan het verzamelen bent en waar je het allemaal vandaan haalt is echt een raadsel.
Als ik je originele oude detailfoto bekijk van de cockpit zie ik ernaast die Magura's die behoorlijk glimmen. Als ik die van mijn 71'er RS bekijk is het net of die ooit een zilvergrijs laklaagje hebben gehad. Een beetje net als de voorvorkpoten. Het is wel eens zo dat ik naar gerestaureerde Kreidlers kijk met glimmende naven, Magura's en voorvorkpoten en dat het een beetje overkill lijkt. Hoe kijk jij hier tegen aan? Je hebt inmiddels meer NOS onderdelen in je handen gehad dan Tjerry, Henk en Pim van D bij elkaar.
Groetjes,
Eric
Origineel hebben ze een chroomlaagje van bedenkelijke kwaliteit.
- Bijlagen
-
- IMG_8264.jpg (72.06 KiB) 5106 keer bekeken
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler Florett RS 1974 Signalgelb
Is geen chroom, de hendels zijn geanodiseerd.
Nieuwe hendels zijn prima te vinden, geduld en een goede volle bankrekening helaas wel nodig.
De goedkopere LF/RM hendels waren grijs gespoten i.p.v. glanzend geanodiseerd.
Nieuwe hendels zijn prima te vinden, geduld en een goede volle bankrekening helaas wel nodig.
De goedkopere LF/RM hendels waren grijs gespoten i.p.v. glanzend geanodiseerd.