Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Op de KT kun je ook een 28mm flens-bocht zetten , alleen een andere afdichtring gebruiken.
NB: Met een 14mm Bing loopt de Mahle 15.43.67/71 bij mij al te hard ( voor een bromfiets)
En er zit idd een wat dunnere NiCaSil wand in , maar die krijg jij niet meer versleten ;-)

We hebben het er al over gehad: De Mahle is wat alerter op het gas en feller onderin.
Voor een bromfiets denk ik dat deze Mahle de betere keuze is.
Als je hem zwart wil maken : geen zorgen , dat gaat er wel weer vanaf als het moet.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:04 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45651
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
Rij jij dan zoveel km's

Enzo

Nou dat zou ik niet onderschatten. Ik zit dit jaar al op 500 km. Ik denk dat ik zo'n 1500 km per jaar wel ga halen. En dan is bij 5000 km na 3 jaar de koek op als het klopt.

Zijn er anderen met ervaring met deze cilinders qua slijtage?
Als je er een brommer bij krijgt gaan de Km 's naar beneden.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:13 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Caspar schreef:
Op de KT kun je ook een 28mm flens-bocht zetten , alleen een andere afdichtring gebruiken.
NB: Met een 14mm Bing loopt de Mahle 15.43.67/71 bij mij al te hard ( voor een bromfiets)
En er zit idd een wat dunnere NiCaSil wand in , maar die krijg jij niet meer versleten ;-)

We hebben het er al over gehad: De Mahle is wat alerter op het gas en feller onderin.
Voor een bromfiets denk ik dat deze Mahle de betere keuze is.
Als je hem zwart wil maken : geen zorgen , dat gaat er wel weer vanaf als het moet.


Ja hebben we het veel over gehad. Die 71 cilinder gaat te hard met een normale bocht neem ik aan? Met een lange moet ie wel te knijpen zijn.

Heb je trouwens een foto van je 74-er frame. Hoe bevalt de kleur?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Met een 14mm Bing , 28mm bocht , lange ori NL uitlaat , ori tandwielverhouding en het kleine 14mm luchtfilterhuis (zonder trechter) loopt hij m.i. het mooiste en net 55 á 57km/h. Net op het randje dus.

Langere bocht kan ook , maar ik vind bovenstaande setup prettiger in het heuvelland.

Met de korte uitlaat , groot luchtfilterhuis of grotere Bing heb je een langere bocht nodig om hem binnen de lijntjes te houden.

ps: 1974 frame ligt nog bij de spuiter , grondlak en hechtlaag zitten er al op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Je vroeg laatst om een foto van mijn gele frame ?
Net bericht gekregen van Rick , de spuiter:
Goed te zien op deze foto: De limoengroene waas in de gele lak.


Bijlagen:
IMG-20170502-WA0008.jpg
IMG-20170502-WA0008.jpg [ 105.42 KiB | 1034 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:46 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Heel mooi hoor!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:52 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Rick ten Elzen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ja , ik geloof dat hij ten Elzen heet.
Ik ken hem alleen van voornaam :oops:
Mijn frame is samen met 2 Specials naar het oosten van het land gebracht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:05 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Bij Herman Blokhuis om de hoek!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Juist , dan hebben we het over dezelfde vakman


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45651
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Menno gaat naar de poederverkloter :lol:
Prachtig Caspar =P~

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:14 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Enzo-tvdzijden schreef:
Menno gaat naar de poederverkloter :lol:
Prachtig Caspar =P~

Enzo


Niets is zeker in het leven Tjerry.

Ik maak me alleen een beetje zorgen over de kwetsbaarheid van spuiten vs poederverkloot ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Poedercoat is duurzamer , buiten kijf.
Maar spuitwerk is véél mooier als een vakman het doet.
Beschadigen doet het alleen op plaatsen waar je (bijv.) een onderbouw of tank erop ramt.
Ik zelf zet bij voorkeur al wat delen op het frame vóór het naar de spuiter gaat. Dan kun je nog aanpassen zonder dat je de verf eraf stroopt.
Poedercoating is trouwens nóg dikker dan een laklaag. met name de onderbouw past dan niet altijd lekker meer.
En schroefdraad moet je ook afdoppen :idea:

Vooruit , off-topic nog ééntje om Menno te overtuigen :


Bijlagen:
IMG-20170502-WA0011.jpg
IMG-20170502-WA0011.jpg [ 125.39 KiB | 1022 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Dit is niet eerlijk Caspar dit soort foto's inzetten!

Goede tip van het passen. Dan gaat het om onderbouw, tanklippen en voorzichtig het zadel monteren.

Tsja lastig dit!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Blok ook effe er onder hangen , eventueel het frame wat uitbuigen.
Chrome roostertje tussen de motorschermen , stuuraanslag , achterspatbord , standaard .
Kortom: Alles wat je lak/poedercoat kan begaffelen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 11:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 335
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Schaut gut aus, der gelbe Rahmen. :P

Und eine sorgfältige Vorgehensweise, die Montageteile vorher anzupassen, um später den Lack zu schonen. :thumbleft

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 12:44 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9286
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Poederen is leuk voor leuningen balkonhekken en nieuwe lantaarnpalen en andere industriële of huishoudelijke toepassingen.
Denk daarbij aan ijskasten wasmachines e.d. loop daar gelijk maar even heen als u dit leest, dan ziet u gelijk wat u krijgt voor u geld, het glanst iets, maar daar houdt ook alles mee op, ook wel `what you see is what you get” genoemd.

Een hele goedkope poederlaag, in Jip en Janneke taal, een polyester afwerking!, en dit is niet gewenst op een brommer maar die je wel krijgt, het mag immers niks kosten, weet de consument veel die er de ballen verstand van heeft, heel goedkoop ten opzichte van natlakken zijn immers de toverwoorden.

De Poeder coatingtypes zijn divers, Epoxypoeder, Epoxy-polyesterpoeder, Super Durable poeder en Post-Bending poedercoating.

De vraag is gerechtvaardigd bij het opvragen van de prijs welke poeder krijg ik voor dat snotje?

Bij een eerlijk antwoord? wij hebben hier een paar Polen en een Bulgaar lopen die in één laag een bagger dikke polyester poederlaag aanbrengen.

Zelfs uw ijskast en wasmachine heeft twee lagen gekregen, (voorschrift van de poeder producenten) en u maar één, reken er op dat dit witgoed op de allergoedkoopste manier geproduceerd moet worden.

De keuze voor poeder coating bij de brommer/motor restaurateur zijn de kosten ten opzichte van professioneel spuitwerk, kwetsbaarheid van spuiten ten opzichte van poedercoating is een drogreden, monteer die chromen tank dan ook maar niet of je koplampring, poeder die dan maar lekker mee, want als er iets kwetsbaar is.

Maar goed, ik heb het idee dat ik net zo goed tegen een lantaarnpaal kan aan lullen want gelijk krijgen of gelijk hebben. :lol:

Die lantaarnpaal waar ik tegen aan praat krijgt overigens wel een dure poederbehandeling hij moet immers bestand zijn tegen o.a strooizout, iets waar jou poedercoat niet tegen bestand is, het moet immers goedkoop weet de straler/poedercoater.
Vraag gelijk even wat de kosten zijn voor het poeder coaten van vier auto velgen.
Zo duur? Hoe kan dat nou!!!

Ik denk dat Menno niet gaat poederen, hij wil namelijk alles echt mooi hebben.
Rick ten Elzen en Herman Blokhuis waren onder laatst nog bij mij thuis in Koog aan de Zaan, ik heb veel spuitwerk van Rick gezien, wel Eitanken, dat dan weer wel, maar Topwerk. Een eind resultaat waar geen poedercoat tegen op kan.

Er zijn natuurlijk meer top spuiters, wellicht zelfs forumleden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 12:51 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Die foto's can Rick op facebook (Henk dat is een soort forum voor op je telefoon :-) ) brengen me wel aan het twijfelen... gelukkig ben ik niet zo snel beïnvloedbaar :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 1:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45651
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
Die foto's can Rick op facebook (Henk dat is een soort forum voor op je telefoon :-) ) brengen me wel aan het twijfelen... gelukkig ben ik niet zo snel beïnvloedbaar :-(

Onzeker :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 1:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Enzo-tvdzijden schreef:
mvl schreef:
Die foto's can Rick op facebook (Henk dat is een soort forum voor op je telefoon :-) ) brengen me wel aan het twijfelen... gelukkig ben ik niet zo snel beïnvloedbaar :-(

Onzeker :mrgreen:


Dat en toch de hele tijd dat stemmetje in je achterhoofd dat het toch best een bak geld is voor een brommertje :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 2:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8857
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Je hoeft het maar 1x te doen.
Bedenk eens wat een mooie cockpit kost....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 2:20 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1130
Caspar schreef:
Je hoeft het maar 1x te doen.
Bedenk eens wat een mooie cockpit kost....


Bedenk eens haha. Je weet dat ik weet wat een NOS cockpit kost. Ben nog aan het bijkomen ...

Al was het nog goedkoper dan die 2 boetes die ik wel eens gekregen heb voor het niet verzekerd hebben van 2 kale frames die onder het bed lagen :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 2:32 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45651
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Je hoeft het maar 1x te doen.
Bedenk eens wat een mooie cockpit kost....
Precies al die dure losse NOS onderdelen staan niet in verhouding met mooi spuitwerk. Eigenlijk kijken de meesten alleen daar na.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 2:47 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9286
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
en toch de hele tijd dat stemmetje in je achterhoofd dat het toch best een bak geld is voor een brommertje


Weet je al wat het kost dat brommertje spuiten?
Weet je al wat het kost dat brommertje poederen?

Trek de getallen van elkaar af.
Waar hebben we het dan uiteindelijk over?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 3:24 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 653
ik denk dat een half uurtje wat mooiere
in a,dam meer kost.
dan het verschil. :oops:
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!