Zo ik ga ook maar weer eens een foto salvo afvuren. De Kreidler staat inmiddels op de wielen. Er is de laatste tijd veel gebeurd en hier een greep van een aantal zaken die gebeurd zijn danwel nog moeten:
- Blok ligt nog bij Arnold (zit eraan te denken om een nieuw koppelingshuis en nieuw klein tandwiel te monteren. Is nergens voor nodig, maar omdat de rest van de Kreidler nieuw is dacht ik, waarom niet. Hangt er ook een beetje vanaf of Arnold tijd heeft.
- Ik kwam nog de linkjes tegen ten tijde van de aankoop van de 2 Buffels waar het 8 jaar geleden allemaal mee begon. Linkjes doen het nog, Kreidlers hebben inmiddels een ander leven. Kwam op MP wel laatst mijn frame tegen na zijn reïncarnatie.
- Ook ben ik met de BMW bezig geweest. Daar zijn inmiddels alle rubbers, oliën en wat je maar kunt bedenken vervangen waardoor hij als nieuw rijdt. Rijdt super en zelf heb ik ook nog het schakelmechanisme vervangen en een pook met een grotere hefboom voor het 'short shiften'. Eigenlijk is het nu 'normal shifting' want ik vond de versnellingen wel erg ver uit elkaar liggen met de standaard pook.
- In de tussentijd gaan we ook nog even verhuizen (800 meter verder) en kunnen we weer gewoon door de weeks op de Kreidler rijden
- Kleur blijft mooi al zijn er de laatste tijd wel erg veel gele Kreidlers in aankomst. Het is een schitterende kleur en ik geloof niet dat er zoiets bestaat als te veel gele Kreidlers op de weg
- Plaatje over het stuurslot hoort officieel niet maar ik vond het wel geinig
- Cilinder heb ik zwart gespoten maar bij monteren bleek de squish wel erg groot (eigenlijk geen squish) dus ligt de cilinder nu bij Claus om hem af te draaien en voor eens en voor altijd de waarheid te weten of deze cilinders nou 4,2 pk zijn of niet. Zo niet dan past Claus dat aan. Ga er met een 17 Kroondop op rijden en voorlopig wat temperen met een lange bocht waar ik dan weer wat meer koppel onderin voor terug krijg. Arnold gaat ook een helicoil draaien in de kop, want mezelf kennende ga ik die onderweg geheid kapot draaien
- Bij het frame heb ik met een tapboor het schroefdraad even opgefrist en zijn we begonnen met de opbouw van het frame. Was ook zonde om al die mooie onderdelen maar in de kast te hebben liggen
- Standaard paste eerst niet. Heb nu de zware imi standaard bijgevijld naar 78mm (bus 79mm) en het een tapdraad en 2 M8 moertjes de nodige ruimte tussen het frame gecreëerd
- Hopelijk heeft Dennis deze week de kabelboom klaar zodat we de NOS cockpit aan kunnen gaan sluiten
- Achterbrug gemonteerd met behulp van een kitpistool en tankrubbers geplakt met Bison Tix
- Transfers moeten nog op het frame. Heeft iemand de link waar ik de exacte plek kan terug vinden voor frame transfers, Kreidlerlogo voorspatbord en 210km/u transfer achterspatbord?
- Alles gemonteerd, inmiddels ook voorspatbord op de juiste manier

en het Blokhuiszadel en het gereedschapbakje met de zelfde sleutel als stuurslot
- Uitlaat is ook een drama. Heb een Jamarcol gekocht voorlopig maar kwaliteit is om te janken. Kon een NOS 28mm blokfluit demper kopen voor € 240 maar dat is me te gek, plus dat dit model origineel geen blokfluit had. Zit eraan te denken om een nieuwe Jamarcol naar de verchromer te brengen. Zoek alleen nog iemand die voor mij het bevestigingspunt voor aan de onderbouw kan verplaatsen en vastlassen op het konische gedeelte zodat ie 8-10 cm naar achteren staat. Voorlopig maar met een stripje doen.
Wat nog moet:
- gat maken in kettingkast voor de achterbrug met penslot
- 2 M4 * 55 schroeven vinden gegalvaniseerd. Kan alleen zwart of messing vinden grrr
- Kabels monteren en de Kokusan
- Afstellen en gaan rijden