Kreidler RS 1981
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Kreidler RS 1981
Hallo.Ik ga hier een klein verslag schrijven over mijn RS waarover ik het had in mijn voorstelling.Volgens het type is het een K54/517 bromfiets met 518 nummer die als motorfiets is ingeschreven nadien en daarom dat ik er nu een plaatje met K54/504 ga opzetten om het met de gegevens op de papieren te laten kloppen.
Hij is voorzien van de grote cockpit en is opgebouwd zoals de laatste RMC-S en volgens het motornummer zit er een echte RS motor onder.Ook de carburator en ontsteking zijn RS.De vorige eigenaar kocht hem in 82 en was de tweede eigenaar.Hem ga ik in de toekomst eens vragen of hij nog weet of er iets is omgebouwd geweest.Blijkbaar is er nog een kreidler als deze in nederland heb ik op de fb kreidler pagina gezien. Na het lange stilstaan was de koppeling vast te komen zitten en deze werd losgemaakt en meteen ook nieuwe krukaskeeringen gemonteerd op aanraden van Enzo waarvoor dank! ook is de bedrading in de koplamp welke niet origineel was omdat er ooit een ongeval mee gebeurd is slordig was de originele lamp waarschijnlijk kapot en ook de cockpit heeft schade.Maar omdat het een mengelmoes is is het niet evident een passend schema te vinden.Ik ben er bijna uit en dan zal ik het zelf optekenen en hier posten.Het is niet zo moeilijk. De voorrem zat vast en daarom werd de hoofdcylinder gedemonteerd en zuiver gemaakt.De behuizing werd gestraald en dan van twee lagen epoxyprimer voorzien en de dag erna motip matt zwart gespoten. Ondertussen is de dichting van mopedparts binnen en ook een revisieplunjer en kan alles weer in mekaar.
Verder zijn er al wat onderdelen bij mekaar gezocht en nieuwe besteld.
De voorvork word ook van nieuwe onderdelen voorzien maar was nog in goede staat want enkel de keeringen en de plaatjes moeten nieuw.Wel door het ongeval was er een poot krom die door een nieuwe van kp werd vervangen.
De cockpit heeft schade en de toerenteller werkt niet meer terwijl dat vroeger wel was.Blijkt het lampje kapot te zijn maar reserve is besteld in de vorm van een Ba7. zo dat is het voorlopig en bij nieuwe updates of vragen zal ik me hier weer melden.
groeten Wim.
Hij is voorzien van de grote cockpit en is opgebouwd zoals de laatste RMC-S en volgens het motornummer zit er een echte RS motor onder.Ook de carburator en ontsteking zijn RS.De vorige eigenaar kocht hem in 82 en was de tweede eigenaar.Hem ga ik in de toekomst eens vragen of hij nog weet of er iets is omgebouwd geweest.Blijkbaar is er nog een kreidler als deze in nederland heb ik op de fb kreidler pagina gezien. Na het lange stilstaan was de koppeling vast te komen zitten en deze werd losgemaakt en meteen ook nieuwe krukaskeeringen gemonteerd op aanraden van Enzo waarvoor dank! ook is de bedrading in de koplamp welke niet origineel was omdat er ooit een ongeval mee gebeurd is slordig was de originele lamp waarschijnlijk kapot en ook de cockpit heeft schade.Maar omdat het een mengelmoes is is het niet evident een passend schema te vinden.Ik ben er bijna uit en dan zal ik het zelf optekenen en hier posten.Het is niet zo moeilijk. De voorrem zat vast en daarom werd de hoofdcylinder gedemonteerd en zuiver gemaakt.De behuizing werd gestraald en dan van twee lagen epoxyprimer voorzien en de dag erna motip matt zwart gespoten. Ondertussen is de dichting van mopedparts binnen en ook een revisieplunjer en kan alles weer in mekaar.
Verder zijn er al wat onderdelen bij mekaar gezocht en nieuwe besteld.
De voorvork word ook van nieuwe onderdelen voorzien maar was nog in goede staat want enkel de keeringen en de plaatjes moeten nieuw.Wel door het ongeval was er een poot krom die door een nieuwe van kp werd vervangen.
De cockpit heeft schade en de toerenteller werkt niet meer terwijl dat vroeger wel was.Blijkt het lampje kapot te zijn maar reserve is besteld in de vorm van een Ba7. zo dat is het voorlopig en bij nieuwe updates of vragen zal ik me hier weer melden.
groeten Wim.
- dieter0101
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:54
- Locatie: Hem (Noord-Holland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 5115
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Kreidler RS 1981
Mooi verhaal en zeer leuk te volgen. Ik hoop dat je bedrading gaat kloppen, als er straks knippers, clackson, ulo box en de tellerverlichting over je accu gaat wordt het opeens veel spannender. Dan nog een andere ontsteking .
...
Succes,
Rolando
...
Succes,
Rolando
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 1981
Hallo Wim.
prima basis voor een mooi 81er......
Je heb een met een Extra : Chrometank , dat moet de Handelaar als extra bestellen bij Kreidler ( +50€)
Ik heb zelfs ook een 81er klar, was eerst een 45xxxxx.... viewtopic.php?f=23&t=31391&hilit=81er
zelfs ben ik ook noog een 81er RS aan het opbouwen met 5183xxx: viewtopic.php?f=23&t=45324&hilit=81er
je heb niet de rechte Koplamp..., die van je is van een Mustang LK800
je moet deze hebben met de Knipperlicht houder
het probleem is het koplamphuis... kost nieuw 100€ en is noog aan te kommen....ook de lamp is geen probleem
ma wat heb ik geleerd van deze Forum members? "beter duur dan niet te koop"
met het Cockpit ( in duitsland het dat "Backstein-Cockpit), kan je hier zeker Caspar goede tips geven , die is nu specialist van deze Typ
prima basis voor een mooi 81er......
Je heb een met een Extra : Chrometank , dat moet de Handelaar als extra bestellen bij Kreidler ( +50€)
Ik heb zelfs ook een 81er klar, was eerst een 45xxxxx.... viewtopic.php?f=23&t=31391&hilit=81er
zelfs ben ik ook noog een 81er RS aan het opbouwen met 5183xxx: viewtopic.php?f=23&t=45324&hilit=81er
je heb niet de rechte Koplamp..., die van je is van een Mustang LK800
je moet deze hebben met de Knipperlicht houder
het probleem is het koplamphuis... kost nieuw 100€ en is noog aan te kommen....ook de lamp is geen probleem
ma wat heb ik geleerd van deze Forum members? "beter duur dan niet te koop"
met het Cockpit ( in duitsland het dat "Backstein-Cockpit), kan je hier zeker Caspar goede tips geven , die is nu specialist van deze Typ
- Bijlagen
-
- 1 (67).jpg (86.47 KiB) 13742 keer bekeken
-
- 1 (65).jpg (86.21 KiB) 13744 keer bekeken
-
- Berichten: 5115
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Kreidler RS 1981
Klopt Roman, beter duur dan niet te koop of heeeel veel irritatie van immitatie. (Duurkoop want 2 x aanschaffen product soms)
Rolando
Rolando
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler RS 1981
Hallo Roman,deze is ook 5183xxx kunnen mss via pb nummers wisselen om te zien of er ver uit mekaar liggen.
De juiste koplamp heb ik al gekocht net als een bagagerek en beugels met knipperlichten.
De cockpit dat komt wel goed.Als de voorvork er weer onder zit komt alles er weer op en word de cockpit aangesloten en getest.
Roland, waarom een andere ontsteking? er zit een Bosch 6 ster 35/30 watt op
De juiste koplamp heb ik al gekocht net als een bagagerek en beugels met knipperlichten.
De cockpit dat komt wel goed.Als de voorvork er weer onder zit komt alles er weer op en word de cockpit aangesloten en getest.
Roland, waarom een andere ontsteking? er zit een Bosch 6 ster 35/30 watt op
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 1981
Welk schema, ik ben nu wel benieuwd ?Roland schreef:Dan moet het goed komen overeenstemming het aansluitschema.
Roland
Enzo
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler RS 1981
Enzo, de hoofdkabel op het frame komt overeen met het schema 87.84.23 van RS-GS vanaf 5181105 met kleuren want hier is de claxon met bruin en blauw en in oudere schemas met andere combinatie.Maar de kabel naar de cockpit kom niet overeen met het schema 87.82.73 van de RMC-S K54/540 kwa kleuren.Dus dat is apart op te tekenen hoe het is aangesloten en als alles werkt ga ik het wel ergens posten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 1981
Yep Wim, maar dacht dat Roland dat allemaal wist.Wim aus Belgien schreef:Enzo, de hoofdkabel op het frame komt overeen met het schema 87.84.23 van RS-GS vanaf 5181105 met kleuren want hier is de claxon met bruin en blauw en in oudere schemas met andere combinatie.Maar de kabel naar de cockpit kom niet overeen met het schema 87.82.73 van de RMC-S K54/540 kwa kleuren.Dus dat is apart op te tekenen hoe het is aangesloten en als alles werkt ga ik het wel ergens posten.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 1981
het schema te bekommen van een 4kant Cockpit is geen Probleem... is van een 45xxxxx , ma maakt nieks uit
http://kreidleroriginal.com/esquemas/Mo ... .82.73.pdf
http://kreidleroriginal.com/esquemas/Mo ... .82.73.pdf
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 1981
Eifelyeti schreef:het schema te bekommen van een 4kant Cockpit is geen Probleem... is van een 45xxxxx , ma maakt nieks uit
http://kreidleroriginal.com/esquemas/Mo ... .82.73.pdf
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 1981
dat kan man so niet zeggen, het heft 1981er RS en RMC-S met ronde maguras (Miltischakelaar links) gegeven van de LK Modellen en met de oude normale maguras.... (met stuurschakelaar links en rechts)Caspar schreef:@ Roman: RMCS und RS sind gleich ?
dus was de schakelaar dan ook anders van Knipperlichter en licht .....
en de Ontsteking ook, Mokick met Dukati, en de RS met 6 pol Bosch.... ma de Backstein-Cockpit zelfs was glijk....
ma met laatste RS plan en deze laatste 45xxxx plan kan je zeker klar kommen denk ik...
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler RS 1981
Ik heb ontdekt dat de kabelboom naar de backstein cockpit bij de LK anders is dan bij de RS.
En daar zijn weinig schema's van.
Heb nog geen juist schema gevonden van de Nederlandse RMC-S met backstein.
Ook voor de RS K54/511 ontbreken de schema's
Met wat inzicht kom je er wel uit.
En daar zijn weinig schema's van.
Heb nog geen juist schema gevonden van de Nederlandse RMC-S met backstein.
Ook voor de RS K54/511 ontbreken de schema's
Met wat inzicht kom je er wel uit.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler RS 1981
Jat dat klopt Caspar en bij de RMC-S zitten er rode draden in de stekker aan de print die ik niet heb op de RS.Dat komt denk ik wegens het bouwjaar dat ze mischien ineen hebben geknutseld wat voorhanden was.Wel jammer dat niet Rudolf en niet John Bos enige info hebben over exportnummers want dan wist ik het wel hoe het in mekaar zat toen hij werd gebouwd.Op zich is het niet erg want ik kan op de print mooi zien welke functie op welke baan zit en dan de draden nemen met het schema van de RS.Als de voorkant weer ineen zit monteer ik de cockpit en dan zie ik wel of alles werkt en maak ik wel een tekening.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 1981
dat denk ik ook.... darom nu de 45xxxx.... is beter dan de LK schemaCaspar schreef:Ik heb ontdekt dat de kabelboom naar de backstein cockpit bij de LK anders is dan bij de RS.
En daar zijn weinig schema's van.
Heb nog geen juist schema gevonden van de Nederlandse RMC-S met backstein.
Ook voor de RS K54/511 ontbreken de schema's
Met wat inzicht kom je er wel uit.
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Kreidler RS 1981
Ik heb hier ook nog zo'n RMC-S gehad, en die was uitgerust met een Ducati ontsteking.
En het hemd van de '99 Super-Breidwand cilinder was ook afgedraaid. Een onbewerkte Super-breidwand kon je er niet zomaar op zetten, wellicht om het opdrijven tegen te gaan (denk ik).
Er zat ook een 14mm bing op en een geknepen uitlaatbuis.
En het hemd van de '99 Super-Breidwand cilinder was ook afgedraaid. Een onbewerkte Super-breidwand kon je er niet zomaar op zetten, wellicht om het opdrijven tegen te gaan (denk ik).
Er zat ook een 14mm bing op en een geknepen uitlaatbuis.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 1981
Denk ik, dat is wel zeker.rs-r schreef:Ik heb hier ook nog zo'n RMC-S gehad, en die was uitgerust met een Ducati ontsteking.
En het hemd van de '99 Super-Breidwand cilinder was ook afgedraaid. Een onbewerkte Super-breidwand kon je er niet zomaar op zetten, wellicht om het opdrijven tegen te gaan (denk ik).
Er zat ook een 14mm bing op en een geknepen uitlaatbuis.
Zo ook bij sommige blokjes geen grotere voortandwielen wisselen.
Enzo
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler RS 1981
Ondertussen de voorvork gestraald en gespoten in 2K epoxy en nadien motip matt zwart.Een versterkte stuuraanslag van jb gemonteerd en de vork kompleet gemaakt en in het frame gezet.
Aan de kant van de schijfrem zit net na het lager een afstandsring en dan zit er bij mij een telleraandrijfring in net als aan de andere kant.Bij kreidlerdienst geven ze 2x het zelfde onderdeel op 67.35.05 maar bij het ene nog 67.35.07 halter.Ik denk dat ik iets mis. Groeten Wim.
Ook heb ik een vraag over de voornaaf van een weinmann velg.Aan de kant van de schijfrem zit net na het lager een afstandsring en dan zit er bij mij een telleraandrijfring in net als aan de andere kant.Bij kreidlerdienst geven ze 2x het zelfde onderdeel op 67.35.05 maar bij het ene nog 67.35.07 halter.Ik denk dat ik iets mis. Groeten Wim.
- Andy
- Berichten: 10331
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Kreidler RS 1981
Als je kleuren van de draden kent, kan een kind de was doen. Erg simpel dan.
De 45xxxx kreidler heeft geen grootlicht en clacson draad, zelf kunselen dan.
Andy,
De 45xxxx kreidler heeft geen grootlicht en clacson draad, zelf kunselen dan.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 1981
Maar Wim heeft een 518..... AndyAndy schreef:Als je kleuren van de draden kent, kan een kind de was doen. Erg simpel dan.
De 45xxxx kreidler heeft geen grootlicht en clacson draad, zelf kunselen dan.
Andy,
Enzo