Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 11:25 pm 
Offline

Geregistreerd: di dec 20, 2016 10:44 pm
Berichten: 46
Bijlage:
29122016 007 (Small).JPG
29122016 007 (Small).JPG [ 80.69 KiB | 3606 keer bekeken ]

RMC cockpitt zonder grootlicht.
Bijlage:
29122016 008 (Small).JPG
29122016 008 (Small).JPG [ 77.97 KiB | 3606 keer bekeken ]

Mijn cockpitt met grootlicht blauw


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 11:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Enzo-tvdzijden schreef:
Andy schreef:
Als je kleuren van de draden kent, kan een kind de was doen. Erg simpel dan.

De 45xxxx kreidler heeft geen grootlicht en clacson draad, zelf kunselen dan.

Andy,

Maar Wim heeft een 518..... Andy :wink:

Enzo


Dat bedoel ik ook Enzo, er wordt gesproken over de 45xxx in de vorige berichten. Draadboom kun je gebruiken maar mist nog wat draden.

Heb nog een LK600 cockpit met 12v. tellers. Mocht je willen omzetten naar 12v. :idea:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 11:40 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46821
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 1:09 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5914
Woonplaats: Kreuzau (D)
de 45xxxx heb ik ma als help gepost..... voor het K´Cockpit.....

ik weet ook dat da verschil is tussen LK en RMC-S....

wel de Folie-Platine is het zelfde.... ma de aansluiting moet je zelfs maaken....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 7:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
In de folie printplaat die ik hier heb liggen is een onderbreking gemaakt op de printsporen.
Gewoon weg gefreesd. Daar zit dus ook verschil in


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 10:03 pm 
Offline

Geregistreerd: di dec 20, 2016 10:44 pm
Berichten: 46
Caspar, had jij geen Zwitserse RS met zo een cockpitt? en zijn dan de onderbrekingen origineel denk je? Ik heb hier twee cockpitts en bij geen van de twee is er aan de print iets gedaan.Wel zitten er bij mij minder draden in dan bij de RMC cockpitt maar fotos volgen nog.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 12:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb zelf idd een 1981 K54/511CH. Die heeft origineel de vierkante cockpit.
Die heb ik nog niet geopend. Alles werkt nog. Afblijven dus.

Maar voor mijn RMC-S was ik zelf een cockpit aan het samenstellen.
Ik heb van Dick Baan een sinaasappel kistje vol cockpit delen overgenomen.
Alles bij elkaar kan ik er 10 cockpitjes van bouwen. Maar geen goede...
Veel plastic delen zijn gebroken en beschadigd. Enkele tellers zijn defect en niet alle folie printplaten zijn nog te gebruiken.
Al met al is het gewoon slechte kwaliteit. Niet Kreidler waardig.
Is ook eigenlijk een Garelli ontwerp.

Er is verschil in spanning: 6V en 12V
Er is verschil in kabelboom en stekker: LK RS en RMC-S
Er is verschil in folie printplaat. Met name de onderbreking in de printsporen.

Jammer genoeg is er vrij weinig gedocumenteerd van deze cockpit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 1:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46821
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Het bedrijf stond toen op klappen.
En had wel belangrijkere zaken aan het hoofd.
Al mocht dat niet meer baten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 1:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Tja.
Probeer ook maar eens een onderdelen boek van een K54/511CH Te vinden......
Kansloos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 1:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46821
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Er is eigelijk alleen maar voor de Duitse modellen geschreven. Alle andere export landen niet.
Voor CH soms wel eens een kleine aanvulling van de afwijkingen maar dat was in de hoogtijdagen.
Tja Henk van Veen was een uitzondering. Die had zijn zaakjes wel op orde voor Kreidler.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 1:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De Duitse RS onderdelen boeken wijken op teveel punten af. Knipperlichten , uitlaat , carburateur, spruitstuk, cilinder, koplamp oren , balhoofdkapje , achterspatbord, tandwielen, cockpit , carter hoogte, zadel , rekje , bedrading . Allemaal anders.

En een Scandinavische RS is wéér helemaal anders


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 1:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46821
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
De Duitse RS onderdelen boeken wijken op teveel punten af. Knipperlichten , uitlaat , carburateur, spruitstuk, cilinder, koplamp oren , balhoofdkapje , achterspatbord, tandwielen, cockpit , carter hoogte, zadel , rekje , bedrading . Allemaal anders.

En een Scandinavische RS is wéér helemaal anders
1,5 pk 3-bak :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 2:06 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5914
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:
In de folie printplaat die ik hier heb liggen is een onderbreking gemaakt op de printsporen.
Gewoon weg gefreesd. Daar zit dus ook verschil in


ja met eens.
da kan je een brugg maaken ... en uitmeten welke kabel dan voor welke lamp is.., je heb ja ma 3 noodig.... ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 2:16 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5914
Woonplaats: Kreuzau (D)
noog wat:

6V 24000 P Tourenteller => 27.08.09 voor RMC-S en de ori nummer voor de Cockpit 27.08.70

zelfde als deze:


12V 36000 P Tourenteller => 565.03.02 voor LK en de ori mummer voor de Cockpit 565.03.98


Laatst bijgewerkt door Eifelyeti op za dec 31, 2016 2:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 2:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ja. Ook nog


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: di dec 20, 2016 10:44 pm
Berichten: 46
Stekker in cockpitt van RMC
Bijlage:
31122016 004 (Small).JPG
31122016 004 (Small).JPG [ 116.86 KiB | 3418 keer bekeken ]

1=geel toerenteller
2=rood en samen met 3=tellerverlichting.
3=loopt naar kontakt pin 58!
4=blauw-groen=controle rechter richtingaanwijzer.
5=groen-zwart=massa naar controle rechter richtingaanwijzer
6=ng
7=ng
8=ng
9=bruin=massa naar alle kontrolelampjes
10=zwart=naar klem"2" aan kontakt en niet van toepassing op print daar baan niet is doorgetrokken maar stopt in de stekker!
11=ng maar baan loopt naar rode lamp water temp!
12=rood=naar controlelamp groen gewoon licht.
13=zwart-wit=massa naar controle linker richtingaanwijzer
14=blauw-wit=controle naar linker richtingaanwijzer controle.
Waarom met de geperforeerde banen de massa naar de lampjes van de richtingaanwijzer werd onderbroken en daarvoor de draden op pin 5 en 13 extra zijn gelegd is me een vraag?
Stekker in cockpitt van RS
Bijlage:
14012017 004 (Small).JPG
14012017 004 (Small).JPG [ 108.69 KiB | 3244 keer bekeken ]

1=geel toerenteller
2=ng
3=grijs tellerverlichting.
4=blauw-groen=rechter richingaanwijzer indicatie
5=ng
6=ng
7=ng
8=ng
9=bruin,massa en let op er zitten in de print vele massalijnen die in de stekker uitkomen dus meerder plaatsen massa mogelijk!
10=zwart zal waarschijnlijk net als bij RMC niet doorlopen op print.
11=ng
12=wit=grootlicht controlelamp blauw.
13=ng
14=blauw-wit=linker richtingaanwijzer indicatie
Al deze kleuren komen overeen met het RS schema 87.84.23 geldig vanaf 5181105
Mischien moeten we eens een topic maken in het technische gedeelte zodat mensen die er naar op zoek zijn dit makkelijker vinden?

Blijkbaar zag Caspar weer meer dan ik want ik had het niet gezien de geperforeerde banen op de print.
Post is aangepast met ook verklaring van stekker RMC!


Bijlagen:
31122016 003 (Small).JPG
31122016 003 (Small).JPG [ 112.04 KiB | 3418 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Wim aus Belgien op zo jan 15, 2017 7:21 pm, in totaal 4 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 8:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik zie op de foto van de RMC-S bij jou ook 2 plaatsen waar de printsporen zijn onderbroken dmv een perforator.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: di dec 20, 2016 10:44 pm
Berichten: 46
Ondertussen al weer wat uren aan de slag geweest.Ik ging dit tussendoor doen maar de laatste weken is het enkel kreidler en staat het andere project even stil.
Het voorwiel gepolierd en van nieuwe lagers en een nieuwe band voorzien.De voorvork gemonteerd,tank gepoetst, de cockpitt door middel van een metalen beugeltje hersteld zodat het deksel er weer op geschroefd kan worden maar helaas vergeten foto te maken.Alles in de cockpitt werkt en ook de verlichting vooraan.
Vandaag de ulo box gemonteerd met nieuwe cellen in en na ca 5 minuten kon ik het achterlicht en tellerverlichting laten branden als test.
Het plastik afdekkapje hersteld met 2k reparartie, geschuurd en dan gespoten.
Bijlage:
31122016 001 (Small).JPG
31122016 001 (Small).JPG [ 136.8 KiB | 3243 keer bekeken ]

Bijlage:
31122016 002 (Small).JPG
31122016 002 (Small).JPG [ 103.35 KiB | 3243 keer bekeken ]

Bijlage:
15012017 001 (Small).JPG
15012017 001 (Small).JPG [ 122.75 KiB | 3243 keer bekeken ]

Nu achteraan alles nog poetsen en herstellen wat nodig is.
Vooraan is hij zo goed als klaar, rem ontlucht en nieuwe gas en koppelingskabel gemonteerd.
Bijlage:
15012017 002 (Small).JPG
15012017 002 (Small).JPG [ 159.94 KiB | 3243 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 8:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46821
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Prachtig gemaakt zo Wim. Kapje is weer in nieuwstaat.

Maar ik mis voor nog een claxon.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 8:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9459
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Alles op zijn tijd Tjerry , ik zie ook nog geen zadel ;-)

Balhoofdkapje is weer nieuw te koop bij John Bos tegenwoordig , ik geloof voor € 54,- :shock:
Het exemplaar van Wim ziet er weer keurig uit.
Ik heb een gave van Roman gekregen :D

Al met al is het niet zo'n beste kwaliteit geweest bij dit model. Maar wel mooi !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2017 10:43 pm 
Offline

Geregistreerd: di dec 20, 2016 10:44 pm
Berichten: 46
Vorig weekend kleine test gereden en geprobeerd de carburator af te stellen.De luchtschroef had weinig invloed en toen Tjerry (die wist het weer)!! vroeg of de voetpakking niet lek was de dag erna bij draaiende motor remreiniger gespoten rond de cylinder en aanzuig en daar gebeurde telkens iets.Dus de cylinder eraf gehaald en jaja er zat geen pakking tussen het blok en de cylinder en ook niet bij de aanzuig.Wel restanten van een soort dunne pakkingvervanger.Dus nieuwe pakkingen en zuigerveren besteld en nog wat andere onderdelen om de achterkant klaar te maken.
Ondertussen het achterwiel ook klaar.De velgrand had wat borduurschade aan 1 zijde over een lengte van 30cm.Dit opgelast zonder toevoeging en nadien bij gevijld, geschuurd en gepolierd.
Bijlage:
9122016 002 (Small).JPG
9122016 002 (Small).JPG [ 97.53 KiB | 3094 keer bekeken ]

Bijlage:
28012017 001 (Small).JPG
28012017 001 (Small).JPG [ 89.84 KiB | 3097 keer bekeken ]

Bijlage:
28012017 003 (Small).JPG
28012017 003 (Small).JPG [ 84.32 KiB | 3097 keer bekeken ]

Bijlage:
28012017 005 (Small).JPG
28012017 005 (Small).JPG [ 129.54 KiB | 3097 keer bekeken ]


de rest volgt mvg Wim.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2017 11:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46821
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mooi gedaan Wim. Zie je niks meer van.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2017 12:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1950
Woonplaats: Bilzen B
Prachtig Wim zoals je dat wiel hebt opgeknapt !
Groeten , Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2017 11:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 562
Woonplaats: Waregem (België)
Mooi gedaan, goed bandje d'r op! :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kreidler RS 1981
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2017 11:50 am 
Offline

Geregistreerd: di dec 20, 2016 10:44 pm
Berichten: 46
Dank voor de commentaren; ik had weinig keuze met de velg.dit proberen of een andere zoeken.
Wat betreft de banden.Ik wou een band die kwam profiel paste bij wat er vooraan nog op zat en kwam dan bij de Heidenau uit die me erg beviel.Meer dan de moderne profielen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pimvandongen en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!