Pagina 2 van 5

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 29 dec 2016, 22:25
door Wim aus Belgien
29122016 007 (Small).JPG
29122016 007 (Small).JPG (80.69 KiB) 6918 keer bekeken
RMC cockpitt zonder grootlicht.
29122016 008 (Small).JPG
29122016 008 (Small).JPG (77.97 KiB) 6918 keer bekeken
Mijn cockpitt met grootlicht blauw

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 29 dec 2016, 22:38
door Andy
Enzo-tvdzijden schreef:
Andy schreef:Als je kleuren van de draden kent, kan een kind de was doen. Erg simpel dan.

De 45xxxx kreidler heeft geen grootlicht en clacson draad, zelf kunselen dan.

Andy,
Maar Wim heeft een 518..... Andy :wink:

Enzo
Dat bedoel ik ook Enzo, er wordt gesproken over de 45xxx in de vorige berichten. Draadboom kun je gebruiken maar mist nog wat draden.

Heb nog een LK600 cockpit met 12v. tellers. Mocht je willen omzetten naar 12v. :idea:

Andy,

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 29 dec 2016, 22:40
door Enzo-tvdzijden
:thumbleft

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 30 dec 2016, 12:09
door Eifelyeti
de 45xxxx heb ik ma als help gepost..... voor het K´Cockpit.....

ik weet ook dat da verschil is tussen LK en RMC-S....

wel de Folie-Platine is het zelfde.... ma de aansluiting moet je zelfs maaken....

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 30 dec 2016, 18:15
door Caspar
In de folie printplaat die ik hier heb liggen is een onderbreking gemaakt op de printsporen.
Gewoon weg gefreesd. Daar zit dus ook verschil in

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 30 dec 2016, 21:03
door Wim aus Belgien
Caspar, had jij geen Zwitserse RS met zo een cockpitt? en zijn dan de onderbrekingen origineel denk je? Ik heb hier twee cockpitts en bij geen van de twee is er aan de print iets gedaan.Wel zitten er bij mij minder draden in dan bij de RMC cockpitt maar fotos volgen nog.

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 11:49
door Caspar
Ik heb zelf idd een 1981 K54/511CH. Die heeft origineel de vierkante cockpit.
Die heb ik nog niet geopend. Alles werkt nog. Afblijven dus.

Maar voor mijn RMC-S was ik zelf een cockpit aan het samenstellen.
Ik heb van Dick Baan een sinaasappel kistje vol cockpit delen overgenomen.
Alles bij elkaar kan ik er 10 cockpitjes van bouwen. Maar geen goede...
Veel plastic delen zijn gebroken en beschadigd. Enkele tellers zijn defect en niet alle folie printplaten zijn nog te gebruiken.
Al met al is het gewoon slechte kwaliteit. Niet Kreidler waardig.
Is ook eigenlijk een Garelli ontwerp.

Er is verschil in spanning: 6V en 12V
Er is verschil in kabelboom en stekker: LK RS en RMC-S
Er is verschil in folie printplaat. Met name de onderbreking in de printsporen.

Jammer genoeg is er vrij weinig gedocumenteerd van deze cockpit.

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 12:11
door Enzo-tvdzijden
Het bedrijf stond toen op klappen.
En had wel belangrijkere zaken aan het hoofd.
Al mocht dat niet meer baten.

Enzo

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 12:16
door Caspar
Tja.
Probeer ook maar eens een onderdelen boek van een K54/511CH Te vinden......
Kansloos

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 12:29
door Enzo-tvdzijden
Er is eigelijk alleen maar voor de Duitse modellen geschreven. Alle andere export landen niet.
Voor CH soms wel eens een kleine aanvulling van de afwijkingen maar dat was in de hoogtijdagen.
Tja Henk van Veen was een uitzondering. Die had zijn zaakjes wel op orde voor Kreidler.

Enzo

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 12:50
door Caspar
De Duitse RS onderdelen boeken wijken op teveel punten af. Knipperlichten , uitlaat , carburateur, spruitstuk, cilinder, koplamp oren , balhoofdkapje , achterspatbord, tandwielen, cockpit , carter hoogte, zadel , rekje , bedrading . Allemaal anders.

En een Scandinavische RS is wéér helemaal anders

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 12:52
door Enzo-tvdzijden
Caspar schreef:De Duitse RS onderdelen boeken wijken op teveel punten af. Knipperlichten , uitlaat , carburateur, spruitstuk, cilinder, koplamp oren , balhoofdkapje , achterspatbord, tandwielen, cockpit , carter hoogte, zadel , rekje , bedrading . Allemaal anders.

En een Scandinavische RS is wéér helemaal anders
1,5 pk 3-bak :lol:

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 13:06
door Eifelyeti
Caspar schreef:In de folie printplaat die ik hier heb liggen is een onderbreking gemaakt op de printsporen.
Gewoon weg gefreesd. Daar zit dus ook verschil in
ja met eens.
da kan je een brugg maaken ... en uitmeten welke kabel dan voor welke lamp is.., je heb ja ma 3 noodig.... ;)

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 13:16
door Eifelyeti
noog wat:

6V 24000 P Tourenteller => 27.08.09 voor RMC-S en de ori nummer voor de Cockpit 27.08.70

zelfde als deze:


12V 36000 P Tourenteller => 565.03.02 voor LK en de ori mummer voor de Cockpit 565.03.98

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 13:25
door Caspar
Ja. Ook nog

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 19:15
door Wim aus Belgien
Stekker in cockpitt van RMC
31122016 004 (Small).JPG
31122016 004 (Small).JPG (116.86 KiB) 6730 keer bekeken
1=geel toerenteller
2=rood en samen met 3=tellerverlichting.
3=loopt naar kontakt pin 58!
4=blauw-groen=controle rechter richtingaanwijzer.
5=groen-zwart=massa naar controle rechter richtingaanwijzer
6=ng
7=ng
8=ng
9=bruin=massa naar alle kontrolelampjes
10=zwart=naar klem"2" aan kontakt en niet van toepassing op print daar baan niet is doorgetrokken maar stopt in de stekker!
11=ng maar baan loopt naar rode lamp water temp!
12=rood=naar controlelamp groen gewoon licht.
13=zwart-wit=massa naar controle linker richtingaanwijzer
14=blauw-wit=controle naar linker richtingaanwijzer controle.
Waarom met de geperforeerde banen de massa naar de lampjes van de richtingaanwijzer werd onderbroken en daarvoor de draden op pin 5 en 13 extra zijn gelegd is me een vraag?
Stekker in cockpitt van RS
14012017 004 (Small).JPG
14012017 004 (Small).JPG (108.69 KiB) 6556 keer bekeken
1=geel toerenteller
2=ng
3=grijs tellerverlichting.
4=blauw-groen=rechter richingaanwijzer indicatie
5=ng
6=ng
7=ng
8=ng
9=bruin,massa en let op er zitten in de print vele massalijnen die in de stekker uitkomen dus meerder plaatsen massa mogelijk!
10=zwart zal waarschijnlijk net als bij RMC niet doorlopen op print.
11=ng
12=wit=grootlicht controlelamp blauw.
13=ng
14=blauw-wit=linker richtingaanwijzer indicatie
Al deze kleuren komen overeen met het RS schema 87.84.23 geldig vanaf 5181105
Mischien moeten we eens een topic maken in het technische gedeelte zodat mensen die er naar op zoek zijn dit makkelijker vinden?

Blijkbaar zag Caspar weer meer dan ik want ik had het niet gezien de geperforeerde banen op de print.
Post is aangepast met ook verklaring van stekker RMC!

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 31 dec 2016, 19:40
door Caspar
Ik zie op de foto van de RMC-S bij jou ook 2 plaatsen waar de printsporen zijn onderbroken dmv een perforator.

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 15 jan 2017, 19:15
door Wim aus Belgien
Ondertussen al weer wat uren aan de slag geweest.Ik ging dit tussendoor doen maar de laatste weken is het enkel kreidler en staat het andere project even stil.
Het voorwiel gepolierd en van nieuwe lagers en een nieuwe band voorzien.De voorvork gemonteerd,tank gepoetst, de cockpitt door middel van een metalen beugeltje hersteld zodat het deksel er weer op geschroefd kan worden maar helaas vergeten foto te maken.Alles in de cockpitt werkt en ook de verlichting vooraan.
Vandaag de ulo box gemonteerd met nieuwe cellen in en na ca 5 minuten kon ik het achterlicht en tellerverlichting laten branden als test.
Het plastik afdekkapje hersteld met 2k reparartie, geschuurd en dan gespoten.
31122016 001 (Small).JPG
31122016 001 (Small).JPG (136.8 KiB) 6555 keer bekeken
31122016 002 (Small).JPG
31122016 002 (Small).JPG (103.35 KiB) 6555 keer bekeken
15012017 001 (Small).JPG
15012017 001 (Small).JPG (122.75 KiB) 6555 keer bekeken
Nu achteraan alles nog poetsen en herstellen wat nodig is.
Vooraan is hij zo goed als klaar, rem ontlucht en nieuwe gas en koppelingskabel gemonteerd.
15012017 002 (Small).JPG
15012017 002 (Small).JPG (159.94 KiB) 6555 keer bekeken

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 15 jan 2017, 19:23
door Enzo-tvdzijden
Prachtig gemaakt zo Wim. Kapje is weer in nieuwstaat.

Maar ik mis voor nog een claxon.

Enzo

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 15 jan 2017, 19:51
door Caspar
Alles op zijn tijd Tjerry , ik zie ook nog geen zadel ;-)

Balhoofdkapje is weer nieuw te koop bij John Bos tegenwoordig , ik geloof voor € 54,- :shock:
Het exemplaar van Wim ziet er weer keurig uit.
Ik heb een gave van Roman gekregen :D

Al met al is het niet zo'n beste kwaliteit geweest bij dit model. Maar wel mooi !

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 28 jan 2017, 21:43
door Wim aus Belgien
Vorig weekend kleine test gereden en geprobeerd de carburator af te stellen.De luchtschroef had weinig invloed en toen Tjerry (die wist het weer)!! vroeg of de voetpakking niet lek was de dag erna bij draaiende motor remreiniger gespoten rond de cylinder en aanzuig en daar gebeurde telkens iets.Dus de cylinder eraf gehaald en jaja er zat geen pakking tussen het blok en de cylinder en ook niet bij de aanzuig.Wel restanten van een soort dunne pakkingvervanger.Dus nieuwe pakkingen en zuigerveren besteld en nog wat andere onderdelen om de achterkant klaar te maken.
Ondertussen het achterwiel ook klaar.De velgrand had wat borduurschade aan 1 zijde over een lengte van 30cm.Dit opgelast zonder toevoeging en nadien bij gevijld, geschuurd en gepolierd.
9122016 002 (Small).JPG
9122016 002 (Small).JPG (97.53 KiB) 6406 keer bekeken
28012017 001 (Small).JPG
28012017 001 (Small).JPG (89.84 KiB) 6409 keer bekeken
28012017 003 (Small).JPG
28012017 003 (Small).JPG (84.32 KiB) 6409 keer bekeken
28012017 005 (Small).JPG
28012017 005 (Small).JPG (129.54 KiB) 6409 keer bekeken
de rest volgt mvg Wim.

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 28 jan 2017, 22:28
door Enzo-tvdzijden
Mooi gedaan Wim. Zie je niks meer van.

Enzo

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 28 jan 2017, 23:42
door Leopold Hogenhuis
Prachtig Wim zoals je dat wiel hebt opgeknapt !
Groeten , Leopold .

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 29 jan 2017, 10:42
door rs-r
Mooi gedaan, goed bandje d'r op! :clap

Re: Kreidler RS 1981

Geplaatst: 29 jan 2017, 10:50
door Wim aus Belgien
Dank voor de commentaren; ik had weinig keuze met de velg.dit proberen of een andere zoeken.
Wat betreft de banden.Ik wou een band die kwam profiel paste bij wat er vooraan nog op zat en kwam dan bij de Heidenau uit die me erg beviel.Meer dan de moderne profielen.