Pagina 4 van 6

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 06 okt 2017, 07:22
door Caspar
35 is prima

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 06 okt 2017, 23:48
door Flocke
Ich habe auf meiner Eiertank 5,3PS, 5-Gang Direktschalter die Übersetzung 13/35. Motor ist wie neu, alles Org.-Teile inkl. Auspuff und Vergaser.

Mir ist die Übersetzung etwas zu kurz, ich wiege aber auch nur 70kg. Hier im Teutoburger Wald habe wir schon einige Steigungen und Gefälle, die ich häufig fahre. An den Steigungen ist die Übersetzung ganz gut, könnte aber auch länger sein, bergab überdreht sie gnadenlos, auf gerader Strecke auch zu kurz.

Ich werde zum Testen (wie reagiert das Moped auf Übersetzungsänderung und wie gefällt mir das) vorn einfach mal ein 14er draufmachen. Ich gehe aber davon aus, dass ich 13/33 oder 13/34 wählen werde, wie auch original bei der TM.

13/35 hatte damals original die GT (sh. ET-Liste), mein Setup ist genau wie die GT (Zylinder usw.), nur hatte die GT damals noch den langen Primärantrieb (21/77=3,67). Dagegen habe ich die neuere Primärübersetzung (20/79=3,95). Zu berücksichtigen ist noch, dass die GT einen etwas kürzeren 5.-Gang hatte.

Ich habe mal etwas herumgerechnet, demnach wäre 13/33 bei meinem Motor (praktisch TM) minimalst länger als damals bei der GT (15/35) und 13/34 schon wieder kürzer als bei der GT.

"Gesamt" bedeutet unten die Primärübersetzung, 5.Gang-Übersetzung und Sekundärübersetzung miteinander multipliziert, also im 5. Gang muß die Kurbelwelle z.B. bei der org. GT-Übersetzung 11,25 mal drehen, damit sich das Hinterrad 1x dreht.

Übersetzungen:
Kreidler GT mit Zylinder 15.63.94 (5,3PS)
21/77=3,67 Primär GT > 5.Gang=1,14 > Ritzel GT 13/35=2,69 > Gesamt=11,25
20/79=3,95 Primär neu > 5.Gang=1,11 > Ritzel neu 13/33=2,54 > Gesamt=11,13 (mit Ritzel 13/34=2,62 > Gesamt=11,47)

Gruß

Carsten

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 08 okt 2017, 18:32
door Frédéric
Hallo,

Vandaag nog wat verder gedaan aan de tm, kleine details bij gewerkt. Ondertussen heb ik een zadel en rekje gevonden van het korte type, hopelijk is het deze keer wel de juiste..


mvg

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 08 okt 2017, 18:33
door Frédéric
:D

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 09 okt 2017, 07:26
door Caspar
Tips:
-Vergeet het regen rubbertje over de gaskachel niet.
-De NGK BPR6 is niet de juiste bougie , de B7HS bevalt mij beter.

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 09 okt 2017, 21:22
door Leopold Hogenhuis
Prachtig werk Frédéric en prachtige foto's !!!

:clap :clap

Groeten , Leopold .

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 14 okt 2017, 12:00
door Frédéric
Leopold Hogenhuis schreef:Prachtig werk Frédéric en prachtige foto's !!!

:clap :clap

Groeten , Leopold .

Bedankt Leopold!

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 14 okt 2017, 12:02
door Frédéric
Ik heb uiteindelijk toch het rekje en zadel gevonden die passend is, ga het laten bekleden en verchromen.

mvg

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 14:49
door Frédéric
Hallo,

Ondertussen de velgen terug gehaald met nieuwe continental banden erop, voorlopig heb ik er een zadel en rekje op gezet die niet de juiste zijn om gewoon een zicht te hebben hoe hij er ongeveer zal uitzien. Het zadel heb ik binnen gebracht bij classic covers zal wel een tijdje duren vooraleer ik deze terug zal hebben.
De chroomdelen wacht ik ook nog op, ik heb ook de originele plastic delen gevonden in zeer mooie gebruikte staat want die namaak ketting kast past voor geen meter. Voor de rest zie foto's en oordeel zelf!

mvg

Frédéric

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 14:50
door Frédéric
:arrow:

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 14:55
door Enzo-tvdzijden
Standaard aanslag rubber hoort op de uitlaat steun.

Enzo

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 17:21
door Sturmovik
This ones look well ;)

Are the both Panhard yours ?

Was questionning, from where come the plastic cap you put on the Bing choke shaft ?

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 17:22
door Andy
Ben je wel eens in heemskerk geweest bij Peter Breed de packard specialist van Europa ???

Andy,

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 17:33
door Enzo-tvdzijden
Sturmovik schreef:This ones look well ;)

Are the both Panhard yours ?

Was questionning, from where come the plastic cap you put on the Bing choke shaft ?
https://www.kreidlerparts.com/parts/07. ... -stelbocht

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 19:24
door Caspar
Enzo-tvdzijden schreef:
Sturmovik schreef:This ones look well ;)

Are the both Panhard yours ?

Was questionning, from where come the plastic cap you put on the Bing choke shaft ?
https://www.kreidlerparts.com/parts/07. ... -stelbocht

De foto toont een choke pen , de omschrijving heeft het over een M7 moertje.
Gezien de prijs denk ik dat de moer klopt

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 19:30
door Henk 3bakvoet
De visjes op frame kleur onderste tankbevestiging?
Duo passagiers voetsteunen op een Zwitserse TM.?
Standaard van een RMC ?
Uitlaat moet nog zeker 10 centimeter omhoog dan is dit ook opgelost
Standaard aanslag rubber hoort op de uitlaat steun

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2017, 19:39
door Enzo-tvdzijden
Caspar schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Sturmovik schreef:This ones look well ;)

Are the both Panhard yours ?

Was questionning, from where come the plastic cap you put on the Bing choke shaft ?
https://www.kreidlerparts.com/parts/07. ... -stelbocht

De foto toont een choke pen , de omschrijving heeft het over een M7 moertje.
Gezien de prijs denk ik dat de moer klopt
Had ik ook gezien. Maar het plaatje klopt toch dus te koop. :!:
Boven dit item staat het moertje met foto.

Enzo

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 14 nov 2017, 06:15
door Frédéric
Sturmovik schreef:This ones look well ;)

Are the both Panhard yours ?

Was questionning, from where come the plastic cap you put on the Bing choke shaft ?
Hello,

Yes the panhard is mine.
I bought the it from john bos.

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 03 dec 2017, 11:09
door Frédéric
Hallo,

Na een tijdje zoeken toch de juiste spatbordbeugels gevonden zodat deze terug kunnen gemonteerd worden. Nu nog wachten op de rest van het chroom en zadel.
Ondertussen ga ik beginnen aan mijn rs fluor van 74.

mvg

Frédéric

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 03 dec 2017, 17:56
door rs-valkje
Prachtige machine, mag ik vragen welke kleurcode jij voor jouw TM hebt genomen ?
Ikzelf heb sinds kort ook een TM en wil deze ook gaan restaureren.
Alvast bedankt

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 19 dec 2017, 15:24
door jvr
Ook hoort er een HELLA-achterlicht op, en de onderste voorspatbeugel is nu een chrome maar origineel is tie in grijze kleur, maar die chrome staat ook mooi hoor. Hele mooie Kreidler TM !!!
Ook mis ik je KM-tellerkabel ?

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 19 dec 2017, 16:23
door Bongers-70
Heel erg mooi! Prachtig gerestaureerd :thumbleft

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 19 dec 2017, 23:01
door Flocke
jvr schreef:Ook hoort er een HELLA-achterlicht op, en de onderste voorspatbeugel is nu een chrome maar origineel is tie in grijze kleur, maar die chrome staat ook mooi hoor. Hele mooie Kreidler TM !!!
Ook mis ik je KM-tellerkabel ?
Es wurden beide Rücklichter, Hella und ULO, verbaut und auch beide Kotflügelstreben waren verchromt, siehe in diesem Beitrag auf Seite 3 ...

Gruß

Carsten

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 20 dec 2017, 08:20
door mvl
Spatbordbeugela waarvan 1 in kleur was bij de brommer uitvoering, toch?

Re: Restauratie Kreidler TM 1969

Geplaatst: 20 dec 2017, 13:17
door jvr
Juist mvl, de RS hadden chrome en de TM 1 chrome en 1 in Kleur.