6volt17watt onsteking
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03 nov 2009, 17:31
- Locatie: de wijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
6volt17watt onsteking
Beste kreidler vrienden, mijn cross mustang heeft na enige tijd er geen zin meer aan en stopt ermee. Na enige tijd wachten en wel 50 drukken krijg ik hem weer aan de praat. Ontstekingsproblemen roept mijn omgeving.Nu heb ik nog setje liggen maar weet niet en en waar ik dat kan laten controleren of dit juiste is en of hij past op mijn 4 indirect blokje.Wie kan me daar mee verder helpen, groet jan.
- Bijlagen
-
- 7E8F3D45-0E32-4144-B542-351D40FC9DA2.jpeg (129.62 KiB) 2567 keer bekeken
-
- A8109378-7822-4067-9198-C02FACD66317.jpeg (128.78 KiB) 2567 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60386
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2279 keren
Re: 6volt17watt onsteking
zwarte spoel na testen overzetten en een goede condensator monteren.
Compleet monteren gaat hem niet worden. Of je moet de remlichtspoel overzetten.
Enzo
Compleet monteren gaat hem niet worden. Of je moet de remlichtspoel overzetten.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Die gezeigte Zündung kannst Du für Kreidler vergessen, sind nicht die typischen Kreidler-Nummern.
Zunächst mal muß man schauen, ob der Kegel der Kurbelwelle zur Aufnahme im Polrad paßt.
Aber wie man schon sieht, paßt die Drehrichtung nicht zu Kreidler (sh. Pfeil).
Vom Zustand her sieht die Zündung auch nicht vertrauenswürdig aus.
Gruß
Carsten
Zunächst mal muß man schauen, ob der Kegel der Kurbelwelle zur Aufnahme im Polrad paßt.
Aber wie man schon sieht, paßt die Drehrichtung nicht zu Kreidler (sh. Pfeil).
Vom Zustand her sieht die Zündung auch nicht vertrauenswürdig aus.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60386
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2279 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Puch Maxi !Flocke schreef: ↑03 jul 2020, 10:47 Die gezeigte Zündung kannst Du für Kreidler vergessen, sind nicht die typischen Kreidler-Nummern.
Zunächst mal muß man schauen, ob der Kegel der Kurbelwelle zur Aufnahme im Polrad paßt.
Aber wie man schon sieht, paßt die Drehrichtung nicht zu Kreidler (sh. Pfeil).
Vom Zustand her sieht die Zündung auch nicht vertrauenswürdig aus.
Gruß
Carsten
IMG_5025.JPG
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03 nov 2009, 17:31
- Locatie: de wijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60386
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2279 keren
Re: 6volt17watt onsteking
ook geen Kreidler. lijkt wel Zündapp.
Maar er staat al geschreven hoe te handelen !
Enzo
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: 6volt17watt onsteking
het 212 126 009 vliegwiel is zeker niet van zuignap want draait andere kant op .
kreidler links zuignap rechts.
kreidler links zuignap rechts.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: 6volt17watt onsteking
Spoel je mond...Bart o.z.s. schreef: ↑04 jul 2020, 16:18 het 212 126 009 vliegwiel is zeker niet van zuignap want draait andere kant op .
kreidler links zuignap rechts.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60386
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2279 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Ken je klassiekersBart o.z.s. schreef: ↑04 jul 2020, 16:18 het 212 126 009 vliegwiel is zeker niet van zuignap want draait andere kant op .
kreidler links zuignap rechts.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: 6volt17watt onsteking
50 jaar geleden een zundap combinette batavus supper sport tyfoon puch en verder alleen kreidlers op dit moment heb ik er vier.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60386
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2279 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Prent het in ieder geval in je geheugen dat het net als Kreidler ook links om looptBart o.z.s. schreef: ↑04 jul 2020, 20:38 50 jaar geleden een zundap combinette batavus supper sport tyfoon puch en verder alleen kreidlers op dit moment heb ik er vier.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Das ist die kpl. Zündung einer 1974 RM, Polrad und Grundplatte haben beides die richtigen Nummern und gehören zusammen (sh. Bild).
Gruß
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Zündapp dreht genau wie Kreidler gegen den Uhrzeigersinn, sh. zum Beispiel unten Polrad von KS50.Bart o.z.s. schreef: ↑04 jul 2020, 16:18 het 212 126 009 vliegwiel is zeker niet van zuignap want draait andere kant op .
kreidler links zuignap rechts.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: 6volt17watt onsteking
pas kokusan verkocht aan iemand met een zundap,die zag ik vorige week.
die zei loopt goed,maar draait andersom vandaar de fout
hij bedoelde wat anders.
die zei loopt goed,maar draait andersom vandaar de fout
hij bedoelde wat anders.
- Caspar
- Berichten: 13630
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Alleen de moer draait andersom.
Bij een Puch maxi draait het vliegwiel wél andersom
Bij een Puch maxi draait het vliegwiel wél andersom
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht (totaal 2):
- Enzo-tvdzijden (05 jul 2020, 11:15) • bix (09 jul 2020, 23:31)
- Waardering: 18.18%
- paulus
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: 6volt17watt onsteking
het is natuurlijk logisch dat kreidler en zundapp de zelfde kant opdraaien.
als dat niet zo was zou er 1 achteruit rijden.
ze hebben allebeide 3 aandrijf lijnen, krukas-koppelingas-tandwielas.
dus linksom rechtsom linksom.
Puch maxi zal een as meer of minder hebben maar is mij zo niet bekent.
JLO draaide ook andere kant op om dat die een snaar of ketting aandrijving had en krukas en koppelingas dus de zelfde kant opdraaien.
als dat niet zo was zou er 1 achteruit rijden.
ze hebben allebeide 3 aandrijf lijnen, krukas-koppelingas-tandwielas.
dus linksom rechtsom linksom.
Puch maxi zal een as meer of minder hebben maar is mij zo niet bekent.
JLO draaide ook andere kant op om dat die een snaar of ketting aandrijving had en krukas en koppelingas dus de zelfde kant opdraaien.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Das ist wirklich logisch und eine plausible Erklärung, hatte ich vorher noch nicht drüber nachgedacht ...
Oftmals stecken hinter solchen Dingen, wie der Laufrichtung des Polrades, ganz einfache Zusammenhänge.
Ich finde es immer gut, wenn man diese erkannt hat und einem bewußt sind, weil dann kann man solche Punkte ganz einfach nachvollziehen,
ohne irgendwas stumpf auswendig zu lernen.
Man muß die Regel aber ergänzen:
Wenn man 3 Wellen hat (Kurbelwelle, Vorgelegewelle, Keilwelle) wie bei Kreidler, dann muß das Polrad genau wie das Hinterrad beim Fahrbetrieb drehen.
Nun ist es aber neben der Anzahl der Wellen auch entscheidend, auf welcher Seite des Fahrzeugs die Zündung angeordnet ist.
Bei Sachs-Motoren sitzt die Zündung auch rechts (sh. unten), dann muß das Polrad bei 3 Wellen im Uhrzeigersinn drehen, so wie auch das Hinterrad von der rechten Seite aus gesehen im Uhrzeigersinn dreht.
Automatik-Motoren wie bei Puch können auch mit 2 Wellen auskommen, da muß das Polrad dann natürlich anders drehen als das Hinterrad (sh. letztes Bild).
Gruß
Carsten
Oftmals stecken hinter solchen Dingen, wie der Laufrichtung des Polrades, ganz einfache Zusammenhänge.
Ich finde es immer gut, wenn man diese erkannt hat und einem bewußt sind, weil dann kann man solche Punkte ganz einfach nachvollziehen,
ohne irgendwas stumpf auswendig zu lernen.
Man muß die Regel aber ergänzen:
Wenn man 3 Wellen hat (Kurbelwelle, Vorgelegewelle, Keilwelle) wie bei Kreidler, dann muß das Polrad genau wie das Hinterrad beim Fahrbetrieb drehen.
Nun ist es aber neben der Anzahl der Wellen auch entscheidend, auf welcher Seite des Fahrzeugs die Zündung angeordnet ist.
Bei Sachs-Motoren sitzt die Zündung auch rechts (sh. unten), dann muß das Polrad bei 3 Wellen im Uhrzeigersinn drehen, so wie auch das Hinterrad von der rechten Seite aus gesehen im Uhrzeigersinn dreht.
Automatik-Motoren wie bei Puch können auch mit 2 Wellen auskommen, da muß das Polrad dann natürlich anders drehen als das Hinterrad (sh. letztes Bild).
Gruß
Carsten
- Caspar
- Berichten: 13630
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: 6volt17watt onsteking
Effe off-topic: er is een theorie dat motoren waarvan de krukas voorwaarts draait , (zoals Kreidler) een ander rijgedrag vertonen dan motoren waarvan de krukas achterwaarts draait.
Nu is dat bij 50cc niet zo spannend , maar bij een 500cc 2takt GP racer is het goed merkbaar.
Een en ander is te verklaren door het gyroscopisch effect
Nu is dat bij 50cc niet zo spannend , maar bij een 500cc 2takt GP racer is het goed merkbaar.
Een en ander is te verklaren door het gyroscopisch effect