Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
-
LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
-
Gegeven waarderingen:
15 keren
-
Ontvangen waarderingen:
127 keren
-
Contacteer:
#151
Bericht
door LVS » 30 mar 2018, 23:18
Sjors007 schreef:Ja Claus dat heb je goed. Het is zou een snelle bobine zijn. De zwarte draad even los maken had ik ook bedacht, maar dat bracht geen vonk.
Ik ga even mailen met Zuntrade of ze nu een ander schema hebben oid. De kleuren op de cdi/bobine zijn anders dan op het schema. Maar met 4 draden zijn er welk een hele berg combinaties die ik kan proberen om het te laten werken. Even vragen is makkelijker.
---------------
-----------------------------------------
en heb je al een mail gestuurd ? [ dat was 5 dagen geleden ]
-------------------
kokusan heeft
wit
rood
groen
jij hebt
rood
wit
groen
##
-
b.bonk
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
-
Gegeven waarderingen:
231 keren
-
Ontvangen waarderingen:
513 keren
#152
Bericht
door b.bonk » 31 mar 2018, 12:24
ik zal het wel helemaal mis hebben.
heb wel eens gelezen dat dit ook voor een ducati gemaakt is?.
toen ik dat stikkertje zag dacht ik gelijk italiaanse vlag.
misschien maar zo opgeplakt ?
mvg bertus
-
Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
-
Gegeven waarderingen:
588 keren
-
Ontvangen waarderingen:
811 keren
#153
Bericht
door Caspar » 31 mar 2018, 13:46
Ducati is ook een Italiaans merk dat ontstekingen produceert.
Zelfs Kreidler heeft op de laatste modellen een Ontsteking van Ducati toegepast...
In dit geval is de CDI waarschijnlijk in Azië geproduceerd voor Ducati.
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#154
Bericht
door Sjors007 » 01 apr 2018, 10:44
Ja, het is de Italiaanse vlag idd. Maar ik was ff in de UK een paar dagen, ook ff gebeld met Bennie van Zuntrade. Hij zei de vonk is lastig te zien bij daglicht, oftewel ik ben op de tast door de schuur gelopen, de kickstarter en de bougiekabel gevonden en een vonk gezien. Bij lagere toerentallen zie je het niet zo goed. Dus niets aan de hand, De stekker van de Kokusan kan zo aansluiten op de stekker van de gele CDI de aansluiting is dan correct.
De verlating van deze CDI is meestal 6° en soms 10°. Dat is niet voor alle geleverde hetzelfde, is misschien nog wat te doen aan de constantheid van de kwaliteit in de fabriek daar. Iig kan ik weer verder knutselen.
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#155
Bericht
door Sjors007 » 23 mei 2018, 12:49
Inmiddels rij ik testrondjes met de Kreidler. Remschoenen moeten inslijten, ze liggen nog niet helemaal aan zag ik. Het voelt nog een beetje sponzig, dacht eerst aan rek op een van de kabels maar de remhevel beweegt ook mee met verder inknijpen van handle.
Ik zal nog foto's plaatsen met de motorschermen erop. Het is geen originele geworden maar een beetje een PvdG ding, met een buffeltank en spaakwielen dan wel.
Ik ga nu verder verslag doen van het afstellen op het item
viewtopic.php?f=4&t=46346
Tot zover bedankt voor de tips tijdens opbouwen. Nu wordt het tijd om te rijden.
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#156
Bericht
door Sjors007 » 05 jun 2018, 18:01
Oh ja bij rijden hoort ook remmen. Ben al aan het vijlen geweest om de hoge plekken eruit te halen. Ook de zijkant schuin aangezet. Maar het blijft wat spannend met een apparaat dat de 100 haalt. Het voelt wat sponzig aan, ligt nog niet overal aan. Hoeveel km zou dat duren?
Het zijn newfren voeringen. Ik ga denk ff de oude originele ook nog even proberen. Misschien bijt dat wat meer.
Nog tips?
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#158
Bericht
door Sjors007 » 05 jun 2018, 19:11
Ja ze zijn al uitgedraaid. Dus de straal is iets groter, maar ja heb geen idee welke staal ze aanhouden met het maken van remvoeringen. En de oude zijn natuurlijk ook niet de juiste straal. Het moet altijd op elkaar inlopen dat wel ik maar ja. Minder remvermogen is niet fijn.
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60286
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
952 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2254 keren
#159
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2018, 19:54
Sjors007 schreef:Ja ze zijn al uitgedraaid. Dus de straal is iets groter, maar ja heb geen idee welke staal ze aanhouden met het maken van remvoeringen. En de oude zijn natuurlijk ook niet de juiste straal. Het moet altijd op elkaar inlopen dat wel ik maar ja. Minder remvermogen is niet fijn.
van gesleten trommels. In een nieuwe trommel krijg je dat aftermarket spul niet
Enzo
-
MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
2 keren
#160
Bericht
door MichelVH » 06 jun 2018, 09:40
Orgi asbest voeringen schijnen het beste te remmen.
Als de straal niet overeen komt slijt dat vanzelf in, of je helpt ze een handje met grit 80
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#161
Bericht
door Sjors007 » 08 jul 2018, 11:56
Heb een oude originele set gemonteerd nu. Rode kleur voering, die trilt met lichtjes remmen. Met doorknijpen is dat minder of weg.
Ik heb newfren eruit gehaald omdat die sponzig bleef. Die voering is denk te afwijkend qua vorm want loopt langs de zijkant aan. Ik blijft ff rijden met de oude originele totdat ie mooi aan ligt. En hoop dat de remkracht nog wat toeneemt.
Ik ben hier ook wat tegengekomen over ebc remvoeringen. Zijn daar mensen positief over?
Ik krijg geen meldingen meer van het plaatsen van reacties, vandaar de late reactie...
-
Bijlagen
-
- Oude originele die wat trilt bij wat lichtjes remmen
- IMG_08072018_114941.jpg (195.9 KiB) 4063 keer bekeken
-
- Newfren met aanloopspoor aan zijkant
- IMG_08072018_113119.jpg (190.55 KiB) 4063 keer bekeken
-
Jupke
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
- Locatie: Heerlen
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#162
Bericht
door Jupke » 16 jul 2018, 23:04
MichelVH schreef:Orgi asbest voeringen schijnen het beste te remmen.
Als de straal niet overeen komt slijt dat vanzelf in, of je helpt ze een handje met grit 80
Asbest moet je echt niet willen.
En zeker niet schuren.
Een paar asbest vezels in je longen kan je je leven kosten.
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#163
Bericht
door Sjors007 » 17 jul 2018, 22:53
Ik heb toch 2 setjes asbesthoudende besteld. Remmen toch het beste. Met schoonmaken goed opletten en geen perslucht gebruiken... Met remmenreiniger kan je stof binden.
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#164
Bericht
door Sjors007 » 17 jul 2018, 23:00
Een paar foto's hoe ie is geworden. Het is zoals jullie zien en samenraapsel van verschillende Kreidler modellen. Zo reed ik vroeger ook. De onderdelen zijn bijna allemaal uit de oude voorraad, de versleten delen zijn vervangen. Frame met kenteken had ik al lang in bezit. Zelf in de jaren 90 al laten keuren.
Ik heb niet geprobeerd om alles er Pico Bello uit te laten zien.
Hij rijdt ondertussen best goed en ben tevreden met wat het is geworden. Bedankt voor de tips en rijdse!
-
Bijlagen
-
- IMG_17072018_225119.jpg (196.98 KiB) 3925 keer bekeken
-
- IMG_17072018_224957.jpg (145.53 KiB) 3925 keer bekeken
-
Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
-
Gegeven waarderingen:
588 keren
-
Ontvangen waarderingen:
811 keren
#165
Bericht
door Caspar » 18 jul 2018, 20:07
Geinig.
Maar jij moet toch een atletisch figuur hebben om lekker te zitten op dit zadel
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#166
Bericht
door Sjors007 » 20 jul 2018, 23:20
1.92 m en 76 kg... Er zit geen buik in de weg hoogstens wat knieën boven de tank.
Al een paar keer de Stompwijk rit meegereden, 100 km in twee delen, terras, geen kramp gehad nog.
-
Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
-
Gegeven waarderingen:
9 keren
-
Ontvangen waarderingen:
122 keren
-
Contacteer:
#167
Bericht
door Leopold Hogenhuis » 28 jul 2018, 19:44
Leuk Topic Sjors !
Ik heb het met veel plezier eens doorgelezen .
Goed bezig geweest , netjes !
Groeten , Leopold .
-
vlatro
- Berichten: 2581
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
-
Gegeven waarderingen:
392 keren
-
Ontvangen waarderingen:
153 keren
-
Contacteer:
#168
Bericht
door vlatro » 09 feb 2019, 23:11
Sjors007 schreef: ↑10 mar 2018, 17:43
Zo, weet wat gewerkt aan de Kreidler. Na lezen van forum ook weer wat wijzer geworden over remcentreer dingen van Ron, schokbreker rubbers, met dank aan Marcel. Blijken toch wel essentiële onderdelen te zijn die niet veel kosten maar wel veel plezier opleveren denk ik.
Hi Sjors. Ik zag deze foto en vroeg me af hoe je dit gedaan hebt.
Ik heb zelf alles laten verzinken, maar daarvoor heb ik natuurlijk de klinknagels moeten uitboren.
Ik heb op het forum tot nu toen enkel oplossingen gezien met een boutje en een borgmoer. Dit is veel netter.
-
Ed.P
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
11 keren
#169
Bericht
door Ed.P » 10 feb 2019, 10:50
Je kunt gewoon je originele nageltjes ringentjes gebruiken
-
Ronvanderstelt
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
-
Gegeven waarderingen:
69 keren
-
Ontvangen waarderingen:
34 keren
#170
Bericht
door Ronvanderstelt » 10 feb 2019, 19:37
Enzo-tvdzijden schreef: ↑05 jun 2018, 19:54
Sjors007 schreef:Ja ze zijn al uitgedraaid. Dus de straal is iets groter, maar ja heb geen idee welke staal ze aanhouden met het maken van remvoeringen. En de oude zijn natuurlijk ook niet de juiste straal. Het moet altijd op elkaar inlopen dat wel ik maar ja. Minder remvermogen is niet fijn.
van gesleten trommels. In een nieuwe trommel krijg je dat aftermarket spul niet
Enzo
Wil hier graag even op reageren.
Ik heb ook newfren re schoenen geplaatst in mijn 160 naven en de uiteinden schuin afgebeeld.
De naven zijn niet gekontroleerd op rondheid dus ook niet uitgedraaid.
Ik kan de remsleutels zowel voor als achter maar heel weinig bewegen en dan blokkeren de wielen al,de speling op de remsleutel is zelfs zo klein dat ik de kabels niet eens kan bevestigen zoals ze horen.
Betekend dit nu dat mijn naven zo weinig zijn versleten dat de newfren remschoenen te groot zijn?
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#171
Bericht
door Sjors007 » 10 feb 2019, 19:40
Ronvanderstelt schreef:Enzo-tvdzijden schreef: ↑05 jun 2018, 19:54
Sjors007 schreef:Ja ze zijn al uitgedraaid. Dus de straal is iets groter, maar ja heb geen idee welke staal ze aanhouden met het maken van remvoeringen. En de oude zijn natuurlijk ook niet de juiste straal. Het moet altijd op elkaar inlopen dat wel ik maar ja. Minder remvermogen is niet fijn.
van gesleten trommels. In een nieuwe trommel krijg je dat aftermarket spul niet
Enzo
Wil hier graag even op reageren.
Ik heb ook newfren re schoenen geplaatst in mijn 160 naven en de uiteinden schuin afgebeeld.
De naven zijn niet gekontroleerd op rondheid dus ook niet uitgedraaid.
Ik kan de remsleutels zowel voor als achter maar heel weinig bewegen en dan blokkeren de wielen al,de speling op de remsleutel is zelfs zo klein dat ik de kabels niet eens kan bevestigen zoals ze horen.
Betekend dit nu dat mijn naven zo weinig zijn versleten dat de newfren remschoenen te groot zijn?
Lijkt er wel op. Misschien heb je geluk! Mij ervaring is dat de originele leleu, nog wel te vinden voor iets van 30 euro, meer bijten. Anderen zijn tevreden met newfren. Maar nu je met de hevel niet uitkomt misschien maar leleu erin doen.
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#172
Bericht
door Sjors007 » 10 feb 2019, 19:41
Sjors007 schreef:Ronvanderstelt schreef:Enzo-tvdzijden schreef: ↑05 jun 2018, 19:54
van gesleten trommels. In een nieuwe trommel krijg je dat aftermarket spul niet
Enzo
Wil hier graag even op reageren.
Ik heb ook newfren re schoenen geplaatst in mijn 160 naven en de uiteinden schuin afgebeeld.
De naven zijn niet gekontroleerd op rondheid dus ook niet uitgedraaid.
Ik kan de remsleutels zowel voor als achter maar heel weinig bewegen en dan blokkeren de wielen al,de speling op de remsleutel is zelfs zo klein dat ik de kabels niet eens kan bevestigen zoals ze horen.
Betekend dit nu dat mijn naven zo weinig zijn versleten dat de newfren remschoenen te groot zijn?
Lijkt er wel op. Misschien heb je geluk! Mij ervaring is dat de originele leleu, nog wel te vinden voor iets van 30 euro, meer bijten. Anderen zijn tevreden met newfren. Maar nu je met de hevel niet uitkomt misschien maar leleu erin doen.
Kan je de remhevel nog verzetten dat je de kabel er nog wel op kan doen?
-
Ronvanderstelt
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
-
Gegeven waarderingen:
69 keren
-
Ontvangen waarderingen:
34 keren
#173
Bericht
door Ronvanderstelt » 10 feb 2019, 19:48
Sjors007 schreef: ↑10 feb 2019, 19:41
Sjors007 schreef:Ronvanderstelt schreef:
Wil hier graag even op reageren.
Ik heb ook newfren re schoenen geplaatst in mijn 160 naven en de uiteinden schuin afgebeeld.
De naven zijn niet gekontroleerd op rondheid dus ook niet uitgedraaid.
Ik kan de remsleutels zowel voor als achter maar heel weinig bewegen en dan blokkeren de wielen al,de speling op de remsleutel is zelfs zo klein dat ik de kabels niet eens kan bevestigen zoals ze horen.
Betekend dit nu dat mijn naven zo weinig zijn versleten dat de newfren remschoenen te groot zijn?
Lijkt er wel op. Misschien heb je geluk! Mij ervaring is dat de originele leleu, nog wel te vinden voor iets van 30 euro, meer bijten. Anderen zijn tevreden met newfren. Maar nu je met de hevel niet uitkomt misschien maar leleu erin doen.
Kan je de remhevel nog verzetten dat je de kabel er nog wel op kan doen?
Nee ik kan de remhevel niet verzetten
-
Sjors007
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
-
Gegeven waarderingen:
3 keren
-
Ontvangen waarderingen:
12 keren
#174
Bericht
door Sjors007 » 21 feb 2019, 20:16
vlatro schreef:Sjors007 schreef: ↑10 mar 2018, 17:43
Zo, weet wat gewerkt aan de Kreidler. Na lezen van forum ook weer wat wijzer geworden over remcentreer dingen van Ron, schokbreker rubbers, met dank aan Marcel. Blijken toch wel essentiële onderdelen te zijn die niet veel kosten maar wel veel plezier opleveren denk ik.
Hi Sjors. Ik zag deze foto en vroeg me af hoe je dit gedaan hebt.
Ik heb zelf alles laten verzinken, maar daarvoor heb ik natuurlijk de klinknagels moeten uitboren.
Ik heb op het forum tot nu toen enkel oplossingen gezien met een boutje en een borgmoer. Dit is veel netter.
Hoi Ron,
Ik zie nu pas je vraag...
Bij black mamba kan je die remcentreerdingen kopen. Als zijn voorraad niet op is. Forumlid Ronnie maakt ze.