Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 8:53 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Hi,
Vandaag de evo II binnengekregen samen met een snelle bobine.
Nog even een afspraak maken om het blok te halen bij de specialist.
zomerstop in het bouwen en wat andere zaken hebben wat vertraging opgeleverd...
Zoek nog een stroboscoop te koop of te leen die meer dan 8000 toeren aan kan.
Ik heb gelukkig mijn verzameling Bing sproeiers ik weer gevonden! Heel blij mee.
Twin air filter besteld met zo een binnenfilter, die zou iets stiller zijn. Zal toch wel veel herrie zijn denk ik...
Binnenkort dus weer wat actie in de garage bij mij.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 10:39 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Zo, was weer goed om even te praten met Arnold. Niet alleen over mijn blok of kreidlers.
Ziet er mooi uit aan de buitenkant, zoals jullie weten is de binnenkant minstens zo mooi geworden als je je blok bij hem ophaalt.
Blok staat nu op mijn werkbank op de bijgeleverde standaard.
Es 130 timing light op battery besteld. Komt eind van de maand binnen. Volgende zomer moet ie zeker rijden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2017 10:13 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Vandaag nieuwe lagers gekocht voor de Leleu 160 mm naven.
Warm gestookt met de verfstripper en met de trekker eruit gehaald.
Erin getikt en toen zaten de voorwiellagers een soort van vast, in de zin van wiel draait zwaar. Weer 1 lager eruit gehaald om te kijken. Wat is er aan de hand?
Ik heb wel eens wat gelezen hier op het forum over die afstandsbussen. Bij mij zaten er bij beide naven gewoon pijpjes in. Ik zie op de onderdeelboeken dat ze er anders uit zien maar ik weet niet hoe betrouwbaar die plaatjes daar zijn. Heeft iemand een foto hoe die dingen in de spaakwielen met Leleu naven er uit zien?

Toen het niet lekker ging ben ik daar beter naar gaan kijken hoe die bus er bij mij uit ziet. De ruimte die tussen de lagers is is 48 mm. De lengte van de pijp, bus, die in het voorwiel zit is ook 48 mm. Ik denk ik maak hem wat korter of vraag hier eerst even wat de reden kan zijn dat het lager aanloopt.
Wat moet die bus nou eigenlijk doen in de naaf?
Als ie te kort is zou je bij aandraaien misschien de lager op de binnenring naar elkaar toe draaien en loopt het lager aan. Als ie langer is dan 48 mm raken de binnenste ringen van het lager elkaar voordat je spanning op kunt bouwen en zouden ze goed moeten draaien.
Is de bus bij mij gewoon wat knutselwerk dat de verkeerde maat heeft? En moet ik dat originele ding kopen om het wiel mooi draaiend te krijgen. Oh ja, met de oude lagers liep ook aan als ik het wiel vast zette in de vork.
En wat zou het lager er slechter van worden als je het met de trekker uittikt op de binnenring? Dat heb ik natuurlijk net moeten doen om het er weer uit te krijgen.....Hij draait nog zonder dat ik ik iets vreemds voel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2017 10:38 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46936
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Leleu Weinman 160mm

achter

lengte 51,3
diameter buiten 16
diameter binnen 12,8

voor

48,3

Plaatjes lopen vaak achter en kunnen van Campagnolo zijn

tip in onderdelenboek ET nummer zoeken en bij Kreidlerparts in zoekfunctie tikken.
Hoppa plaatje :lol:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2017 3:17 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Leleu Weinman 160mm

achter

lengte 51,3
diameter buiten 16
diameter binnen 12,8

voor

48,3

Plaatjes lopen vaak achter en kunnen van Campagnolo zijn

tip in onderdelenboek ET nummer zoeken en bij Kreidlerparts in zoekfunctie tikken.
Hoppa plaatje :lol:

Enzo


Heb het achterwiel even gemonteerd. Bij aandraaien van de moer op de as ging het wiel zwaarder draaien. Dus het lager er maar weer uit gehaald. De lengte van de bus is 51.6 mm. Dus net iets langer dan je schrijft, de ander maten kloppen met de door jou opgegeven.
De bussen zien er uit als op de site van kreidlerparts, gewoon een stukje buis zonder flens eraan oid. Ik ga er dan ook maar van uit dat het de originele zijn. Dus nieuwe kopen zal wel niet de oplossing zijn. Misschien ben ik te kritisch? Het is natuurlijk geen fietswiel, die lopen zo licht. Ik zet het maar weer in elkaar denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2017 4:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46936
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Vorm eigenlijk niet zo belangrijk. Met borst nog makkelijker.
Maatje Marcel heeft ze gewoon zelf gemaakt op mijn maten.

Enzo


Bijlagen:
ECAC1109-04B1-4ACC-B9BE-F3A8A884788E.jpeg
ECAC1109-04B1-4ACC-B9BE-F3A8A884788E.jpeg [ 23.45 KiB | 3749 keer bekeken ]
A6154EEF-8C27-4D55-8135-F5DA74DBB6A6.jpeg
A6154EEF-8C27-4D55-8135-F5DA74DBB6A6.jpeg [ 23.22 KiB | 3749 keer bekeken ]
39BF8552-4D27-4071-AE6E-135B09F878BB.jpeg
39BF8552-4D27-4071-AE6E-135B09F878BB.jpeg [ 27.5 KiB | 3749 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 9:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9516
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Sjors , Tik je de lagers niet te vast ?
Vaak hoef je ze niet helemaal achter tegen te zetten.
Het moet nog soepel draaien als het wiel op de werkbank ligt.
Trek anders het lager eens een halve mm naar buiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 7:53 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Tsja, dat zou ook nog kunnen.
Ik zat te denken als de buitenringen aanliggen en de binnenringen nog niet op het afstandbusje aanliggen dan druk je het lager uit zijn fatsoen bij het vastzetten van het wiel en loopt ie zwaar aan.
Als je een een iets langer afstandbusje gebruikt dan ligt de binnenring daar op aan en is de buitenring nog 'los' van de naaf. Bij het vastdraaien van het wiel druk je dan via de binnenringen alleen het afstandbusje strak en blijven de buitenringen 'vrij' van de naaf. Hierdoor is het lager nog steeds vrij lopen omdat de lagerringen niet onder spanning worden gezet.
Als je de lagers er niet helemaal intikt en de afstandbus is te kort dan druk je je lager bij het vastdraaien toch gewoon weer tot ie niet verder kan en loopt je lager weer aan.
Klopt mijn redenatie of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb de creme witte RS special van nozems viewtopic.php?f=23&t=45427&start=225 , blz 10, nog eens doorgespit en die had ook een zwaar lopend setje wielen. Dat heeft ie opgelost door de bus af te draaien want dat schrankte wat in de naaf. Bij mij loopt de bus vrij door de naaf dus dat is niet een oplossing voor mijn probleem.
Ik mail nog even naar KP in w'veen om te vragen hoe lang zijn busjes zijn. Haal ik misschien morgen even wat langere..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 26, 2017 9:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9516
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Je redenatie klopt vrij aardig.
Maar er zit nog wel eens wat verschil tussen theorie en praktijk ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 12:37 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Zo. Nieuwe busjes in de wielen. Lager in voorwiel getikt tot busje speling had. Wiel gemonteerd loopt zwaar. Lager nog wat verder getikt tot busje. Wiel gemonteerd en loopt goed. Nieuwe busjes waren een paar tienden langer. Weet niet of het daaraan lag maar het werkt weer goed nu.
Heb ook de kokusan evo 2 erop gezet. Moet daar nog steeds wat gevijld worden aan de sleufgaten? Nu kan ik niet echt 3 schroeven monteren want dan kan ik de grondplaat niet meer verstellen...
Foto toevoegen lukt ff niet, app loopt vast.
En de ketting schoongemaakt. Daar zit zo een slotje op. Is dat een goed idee met snelle 15 cilinder of beter klinken?
Als slotje kan dan de open kant naar achter laten wijzen als ie boven is toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 12:56 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2640
Woonplaats: Dronten
Slotje kan, dichte (bolle) kant in de draairichting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 6:43 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Zo, weet wat gewerkt aan de Kreidler. Na lezen van forum ook weer wat wijzer geworden over remcentreer dingen van Ron, schokbreker rubbers, met dank aan Marcel. Blijken toch wel essentiële onderdelen te zijn die niet veel kosten maar wel veel plezier opleveren denk ik.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Remcentreer bij Ron gehaald en gemonteerd
IMG_10032018_172641_01.jpg
IMG_10032018_172641_01.jpg [ 108.34 KiB | 2906 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Schokbrekers matzwart gespoten.
IMG_10032018_172704.jpg
IMG_10032018_172704.jpg [ 158.52 KiB | 2906 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 9:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9516
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Tip: remsleutel even oppoetsen met 3M Schotchbrite en dan een beetje vernis er over.
Opnieuw galvaniseren is natuurlijk helemaal af...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 3:13 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Hi Caspar, ik ben al aan de gang geweest met scotchbrite. Beter dan dit wordt het niet. Opnieuw galvaniseren zou te veel afsteken. Het onderwerp is dan ook dat ik hem opnieuw opbouw. Ondertussen heb ik al nieuwe velgen en spaken nodig. Uitgangspunt was nieuwe technisch veilig en goed en zelf doen waar kan met de onderdelen van vroeger. Galvaniseren kan ik niet, en nieuw chroom voor andere delen wil ik niet.

Maar goede tip is het wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 8:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 817
Woonplaats: Nootdorp
Anders beter spuiten met Motip Wheelspray. Iets meer beun maar ziet er beter uit dan zo een verrot heveltje.

Galvaniseren kan wel degelijk zelf, eerst maak je zelf Zinksulfaat dmv van 2 zink elektrodes in een bak water. En daarna 1 zink elektrode en je werkstuk in het Zinksulfaat hangen. Maar weet er ook niet alles van, ga het binnenkort zelf proberen met wat ori bouten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 9:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 11:18 pm
Berichten: 673
Woonplaats: Nootdorp
Ben reuze benieuwd Michiel,laat maar snel weten.
Die grote verzink bedrijven zien je liever gaan dan
komen met je 6 boutjes en je remheveltje
Ron


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 10:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46936
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ronnie schreef:
Ben reuze benieuwd Michiel,laat maar snel weten.
Die grote verzink bedrijven zien je liever gaan dan
komen met je 6 boutjes en je remheveltje
Ron

Is al vaker op het forum geschreven Ron. Zelfs met foto’s.

viewtopic.php?f=23&t=40596&p=666503&hilit=zink+acculader#p666481

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 10:19 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Alle bedrading aangesloten, tijd om de vonk te checken van EVOII. Geen vonken! Dubbel check kleuren met schema. Het zit goed volgens mij. Alle massa naar 1 punt op het blok. Kortsluitdraad vanaf ontsteking even losgemaakt, zodat sluiting in de schakelaar uitgesloten kon worden. Nog geen vonk. Andere nieuwe bougie. Nog geen vonk.
Kan ik iets ergens aan meten om te controleren aan de bobine en andere onderdelen? Ik ben er bijna om te starten.....


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Schema EVO II
IMG_25032018_134717.jpg
IMG_25032018_134717.jpg [ 136.88 KiB | 2523 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Cdi unit
IMG_24032018_213024.jpg
IMG_24032018_213024.jpg [ 169.49 KiB | 2558 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 1 punt voor massa
IMG_24032018_212754.jpg
IMG_24032018_212754.jpg [ 163.21 KiB | 2558 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Sjors007 op zo maart 25, 2018 1:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 1:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8700
Woonplaats: kreidler eiland
Moet de eesrte rode draad (motor stop) niet de zwarte zijn ???

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 2:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9516
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De kleuren van de draden op de cdi komen niet overeen met de kleuren in het schema.
Of kijk ik verkeerd...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 2:16 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Ja zo zou je dat kunnen zien. Maar op de cdi zit dit stickertje met de volgorde van kleuren. De volgorde op de sticker spreekt het schema tegen. De kabelboom vanaf de ontsteking naar de cdi verbind rood met rood. En de zwarte vanaf de cdi gaat los vanaf de stekker naar de kortsluitdraad naar het stuur. Dus die omdraaien is denk geen oplossing. Huh?


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Cdi met kleurcode sticker.
IMG_25032018_141027.jpg
IMG_25032018_141027.jpg [ 164.11 KiB | 2516 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 9:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2552
Woonplaats: naaldwijk
heb je de zwarte draad al los gekoppeld ? [ om te testen ]

##

deze bobine wordt er toch niet standaard bij geleverd ??

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 9:57 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Zoetermeer
Ja Claus dat heb je goed. Het is zou een snelle bobine zijn. De zwarte draad even los maken had ik ook bedacht, maar dat bracht geen vonk. Ik ga even mailen met Zuntrade of ze nu een ander schema hebben oid. De kleuren op de cdi/bobine zijn anders dan op het schema. Maar met 4 draden zijn er welk een hele berg combinaties die ik kan proberen om het te laten werken. Even vragen is makkelijker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2018 8:04 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 931
Sjors007 schreef:
Ja Claus dat heb je goed. Het is zou een snelle bobine zijn. De zwarte draad even los maken had ik ook bedacht, maar dat bracht geen vonk. Ik ga even mailen met Zuntrade of ze nu een ander schema hebben oid. De kleuren op de cdi/bobine zijn anders dan op het schema. Maar met 4 draden zijn er welk een hele berg combinaties die ik kan proberen om het te laten werken. Even vragen is makkelijker.


ja als je dat lukt met 4 draden
zou ik pincode kraker worden :)
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 8:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2630
Woonplaats: Beverwijk
Klaasjan biedt de cdi ook aan maar geleverd door een ander betekent ook die ander even eerst vragen. Misschien als dat niet lukt schiet KJ wel te hulp. Verder moet ik bekennen dat ik zo’n cdi eens heb mogen lenen van Wietse maar tot mijn schaamte niet meer weet (of kan vinden) hoe hem aan te sluiten. Als ik het vind post ik het.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!