Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2017 3:07 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik zou de tweede optie kiezen.

Enzo


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2017 5:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 30, 2006 12:55 pm
Berichten: 518
Woonplaats: Kudelstaart
Daar dacht ik ook aan!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2017 10:05 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
d.verburg schreef:
Waar ik regelmatig tegenaan loop bij Kreidler is:
Het achterlicht kan niet geschakeld worden vanwege het ontbreken van een inductie spoel op de 6 polige MHKZ ontstekingen.
En zeker in combinatie met de oudere Kreidler cockpits (het ontbreken van een 3 standen contactslot).
De meeste willen er graag een Kokusan in hebben. Waar je tegen de zelfde "problemen" aan loopt.
De Merit bromfiets stuurschakelaars hebben nog wel eens een grijze achterlicht draad, waarmee je dit kan ondervangen. (in combinatie met Kokusan)
Maar niet bij een Bosch of Motoplat, omdat je koplamp en achterlicht dan op 1 spoel zouden zitten. (35 watt spoel)
Vaak wil men alleen de koplamp op deze spoel ivm de licht opbrengst.

Bij Sjors kan ik het volgende doen:
-Koplamp en achterlicht en cockpit lampjes op de 35 watt spoel, maar wel geschakeld achterlicht. (Minder lichtopbrengst en niet bevorderlijk voor de cockpitlampjes)
-Remlicht op 5 watt spoel.
-Claxon op de 18 of 21 watt spoel

Of:

-Koplamp en claxon op 35 watt spoel.
-Spanningsregelaar op de 18 of 21 watt spoel. Achterlicht +cockpitlampjes en/of remlicht hier op aansluiten. (achterlicht + cockpitlampjes blijven constant branden als de Kreidler draait)


Hi Dennis,

Bedankt voor het uitwerken.
Ik neig ook naar de tweede optie.
35 W spoel: Koplamp geeft max licht, met claxon.

18/21 W spoel: Remlicht en cockpit lampjes, remlicht moet toch wel opvallen. Waarom deze wel via spanningsregelaar en de 35 W spoel niet in jouw optie? Brand de koplamp niet door bij hoge toerentallen bij de 35 W spoel zonder spanningsregelaar?

5 W spoel: Achterlicht continue aan. Kan niet via Merit schakelaar omdat het wat lastig om de verschillende spanningen in de schakelaar te verdelen. Schakelbaar achterlicht zou nog kunnen als je koplamp continue voert buiten schakelaar om. Maar dan kan je geen grootlicht meer schakelen, en 35 W vreet natuurlijk topsnelheid.... Zou nog ondervangen kunnen worden door een aparte schakelaar ertussen te zetten maar ach, continue achterlicht aan is geen onoverkoombaar probleem.
In het originele schema zie ik dat de cockpitlampjes bij de 5 W spoel zitten. Maar dan wordt je achterlicht wel wat minder dan 5 W dat is wat weinig denk ik. Dus ik zou ze op de 18/21 W spoel willen aansluiten. En met een spanningsgeregelde 18/21 W spoel zullen ze toch niet doorbranden denk ik.

Met de smaken die mogelijk zijn in de optie 2 kan ik toch altijd uit de voeten met de kabelboom standaard RS 1974? De bedrading naar de accu en contactslot kan ik isoleren dan wel de kortsluitdraad op de Merit schakelaar zetten.
En mocht de Motoplat het toch begeven binnen afzienbare tijd kan ik dit schema/bedrading gelijkblijvend gebruiken voor een Kokusan?

groet Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2017 11:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Heb de onsteking gevonden op zolder en ga em monteren. Is ook afgedraaid.

Is het een 36.000per of 24.000per ontsteking :?:

Andy,


Bijlagen:
20170412_210819 (Custom).jpg
20170412_210819 (Custom).jpg [ 53.32 KiB | 1399 keer bekeken ]
20170412_210755 (Custom).jpg
20170412_210755 (Custom).jpg [ 58.98 KiB | 1399 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 6:16 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Andy schreef:
Heb de onsteking gevonden op zolder en ga em monteren. Is ook afgedraaid.

Is het een 36.000per of 24.000per ontsteking :?:

Andy,

36.000 per


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 4:30 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen


Allemaal leuk en aardig, maar!, gaat er ook nog opgebouwd worden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 5:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Henk 3bakvoet schreef:
Citaat:
Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen


Allemaal leuk en aardig, maar!, gaat er ook nog opgebouwd worden?

Zijn wielen liggen in Stompwijk. Daar moeten de spaken uitgeknipt worden en nieuwe velgen en spaken voor komen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 10:46 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
Sjors007 schreef:
Hi Enzo,

Dank voor de uitleg.
Die ring is er niet. Ik krijg net een foto van mijn broer. Dat staat de ring op en daarop de lagerschaal. De ring is conisch om ruimte te geven aan de las.
Bij mijn gereviseerde voorvork is de las afgeslepen net als de lagerschaal.
Ik ben er niet blij mee. De revisie is op basis inruilen van je eigen kroonstuk. Maar dit is wel een rare ruil. Van de week eens even terug met dit ding....

Sjors

Waar heb je dat dan laten doen? Nu krijg je meuk van een ander terug. Dat wil ik wel eens weten

Enzo[/quote][/quote]

Hi Enzo,

Ik zamazegge. Het is hier geen onbekende. Ik zal eerst even langs gaan. Theoretisch bestaat de kans dat ie net geen inruiler had een ik mijn eigen kroonstuk terug heb. Maar die kans acht ik klein. En dan nog dan zeg je bij inruilen toch al dat dit geen goede basis is voor en inruil.
Wordt vervolgd.

Sjors[/quote]

Zo, vandaag de voorvork weer opgehaald. Dan is het ook makkelijker om te starten met bouwen.
Voorvork, achterbrug en achterspatbord erop. Dan met cockpit aan de slag. Dan zijn we denk een maand en een vakantie verder.
Een aantal nieuwe bouten en moeren en die mooie schotelveerringen zijn binnen. Dus er kan wat in elkaar gezet worden.
Ondertussen opdracht aan Dennis gegeven voor de kabelboom en velgen en spaken besteld bij Pebrowheels. Dan kan Marcel straks de oude eruit knippen...dan nog nieuwe lagers erin denk ik.
Arnold is ongeveer halverwege. Het zou mooi zijn dat ik klaar ben met bouwen voordat het blok klaar is.

Groet Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 11:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
23april de bollenrit van de OBC. Ga je het redden :?:

Ben druk bezig met mijn grand prix V. Veen straks te bezichtigen bij de OBC rit.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 1:49 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
Andy schreef:
23april de bollenrit van de OBC. Ga je het redden :?:

Ben druk bezig met mijn grand prix V. Veen straks te bezichtigen bij de OBC rit.



Andy,


Nee, dat ga ik niet redden. Obc met de van veen racer?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 1:55 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
Ik de achterbrug erin gezet. Geworsteld met de lijmklem as erin. Doe ik die spieen erin kijken ze wel erg kort. Moet ik een andere lengte kopen? Ze komen uit Waddinxveen. Paar klappen met de hamer hebben ze al gehad maar ze zakken niet echt verder. Het is zo een oude achterbrug met een gekromde dwarsverbinding. Dat maakt toch niet uit? Die is 36.5 mm hoog waar de spie in valt.
Groet Sjors


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Is de spie nou te kort of de uitsparing in de as te ondiep?
tmp_7404-IMG_20170414_134613-870x1160-652x869899642284.jpg
tmp_7404-IMG_20170414_134613-870x1160-652x869899642284.jpg [ 94.75 KiB | 1250 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 3:17 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Sjors aan de rechterkant van je posting zie je een uitroepteken. Als je daar op drukt kan je de tekst ingeven dubbelpost. De Moderator haalt het dan weg.

Wat betreft spietjes. Ik koop ze bij JB in Portugal en zijn passend.
Die van Kreidlerparts even in de bankschroef en een vijl er over. Dan past het wel.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 11:55 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Enzo-tvdzijden schreef:
Sjors aan de rechterkant van je posting zie je een uitroepteken. Als je daar op drukt kan je de tekst ingeven dubbelpost. De Moderator haalt het dan weg.


En het werkt :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 2:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Die van mij komen van de fietsenmaker en zijn net zo kort. Klap erop en moer met een dun ringetje vast zonder kracht. Heb ze er pas uitgehad na 8 jaar zonder moeite. Nieuwe gaan er weer precies zo in, kopje onder. :oops:
Gr.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 5:17 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Sjors007 schreef:
Hoi,

De onderbouw die ik van vroeger heb is van de lokale fietsenwinkel van vroeger met een las. Oftewel al een keer gebroken. Lijkt mij geen prettig ding meer.
Ik moet dus iets anders vinden. Heb zitten kijken naar die van kreidlerparts, niet de eonomy versie, en blackmamba. Ik weeg ongeveer 75 kg en wil wel een onderbouw waar je soms toch even op kan gaan staan. Wat zijn jullie ervaringen? Kan je wel staan op die onderbouwen? En zou er verschil tussen die twee zijn in draagkracht?
Ik ga rijden met een 50 cc SB en een 6p Homoet dus die stelmogelijkheid van de mamba onderbouw heb ik niet nodig. Het zou voor mij dan alleen uitmaken als de draagkracht verschilt tussen deze twee. En ze zijn verschillende qua aanschafprijs natuurlijk.

bvd

Sjors
De niet economy dus. ! Want dat is bagger


Hi, dus de originele onderbouw er onder proberen te zetten. Ik ben toch enigzins teleurgesteld in de pasvorm.
Zou die black mamba beter passen? Om hier nou de gaten groter van te maken gaat me wat ver. Eerst dacht ik een paar M6 vervangen voor M5 geeft ruimte maar de bout voor de standaard veer erbij maakte dit plan lastig dan wel niet mogelijk.
Wat is jullie ervaring met de pasvorm van de Black Mamba en de kreidler originele onderbouw?
Groet Sjors


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Originele onderbouw
tmp_7404-IMG_20170415_170403-870x1160-652x869340938861.jpg
tmp_7404-IMG_20170415_170403-870x1160-652x869340938861.jpg [ 93.5 KiB | 1161 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 5:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wat je nu hebt is niet origineel maar bijgemaakt door John bos.

Ik zou zeggen een centreer pen er in en effe zetten tot je de bout er in kan stoppen.

Ik kocht ze van geslachtte TM's met weinig km's. Zelfs één die ik niet eens bij hoef te tippen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 6:32 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
Hi Enzo,

Eigenlijk zeg je dat JB bagger levert qua onderbouw. Wat een drama moet immi dan wel niet zijn.
Ik hoop dat het lukt met een pen. Maar er zijn 3 m8 moeren in het frame welke moeten matchen met die van de onderbouw die op dat stuk best stijf is. Je kan ook een stuk afzagen tpv de bout tbv de veer. Maar dat voelt een beetje als 75 euro in de versnipperaar. Ik bedoel voor dat geld mag JB best iets passends leveren. Die spietjes van een euro maakt ie wel passend. Ja daar wil ik nog wel een vijl overheen halen als het niet past.
Ik zou graag iemand vinden die de BM er onder heeft gezet en wat zijn ervaring is. Als dat positief is breng ik deze terug naar Waddinxveen.
Groet Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 6:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Hij heeft ook bijgemaakte partijen gemaakt die wel pastte.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 8:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Die m8 bout zit er ook scheef in. Draai de 2 m8 bouten goed vast, denk dat je dan beter uitkomt.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 9:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Dronten
Misschien is dit de oplossing ;-)


Bijlagen:
Bout_scheef gat.jpg
Bout_scheef gat.jpg [ 41.18 KiB | 1105 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 8:59 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
kreidler originele onderbouw?


Dag Sjors,

Ik heb al heel veel onderbouwen geplaatst, nooit geen imitaties maar altijd origineel en afkomstig van een donor.
Ook onderbouwen die al vanaf fabriek gemonteerd waren terug geplaatst op het zelfde frame.

Altijd na het spuiten en tijdens de opbouw herken ik jou probleem, een partij geklooi om de m6 gaten te laten matchen.
Wat Tjerry schrijft met een priem centreren helpt, maar bij mij was dit nooit afdoende om alle! zes de gaten keurig zonder spanning op zijn plaats te krijgen.
De hoeveelheid verf op het frame werkt ook in je nadeel, vanaf fabriek zaten de onderbouw er al behoorlijk en echt strak in, ik denk dat er genoeg jongens zijn die de onderbouw er met een hamer in hebben moeten tikken, handmatig en soepel ging dat gewoon niet meer na de zoveelste spuit laag.
Een gedeelte van de pasvorm herstel je door het plaatselijk opzuiveren van het frame, het is beroerd maar een schuurpapiertje is hierbij onontbeerlijk, en dan nog! zal je op één of twee gaten de boormachine moeten zetten, zelfs bij een 100% originele.

De onderbouw is een lastig onderdeel, maar vlak de rest van de Kreidler niet uit, het behoeft echt aandacht om de afzonderlijke onderdelen spat strak en kaars recht en zonder lakschade te monteren, zeker na een poeder of de zoveelste spuit beurt.

Ondanks de onvermijdelijke ergernissen blijft het wel de leukste fase in de totstandkoming van de Kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 3:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De hoeveelheid lak (of nog erger: poedercoating-) vormt inderdaad een bron van ellende bij montage van de onderbouw.
Frame eerst stralen of logen helpt al .
centreren met een ronde riem of doorslag helpt ook .
Een correctief tikje met een rubber hamer is desondanks soms niet te vermijden.

Origineel , nagemaakt origineel en imitatie : echt meteen perfect passen doen ze alle 3 niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 5:37 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
Tadaa!
Lijmklem is de redder samen met de rattestaart door het gat van de bout tbv de veer. 1 mm naar 1 zijde wat groter gemaakt.
Mijn frame is helemaal kaal geweest en de lak heb ik niet echt dik aangebracht.
Misschien was ik te optimistisch over de pasvorm.
Om de veer erop te zetten bestaan toch van die trekkers? Met een tang is het niet wat.

Groet Sjors


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Motorblok zijde
tmp_7404-IMG_20170416_165938-480x64088578648.jpg
tmp_7404-IMG_20170416_165938-480x64088578648.jpg [ 74.9 KiB | 1049 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Standaard zijde
tmp_7404-IMG_20170416_165930-480x6401156180177.jpg
tmp_7404-IMG_20170416_165930-480x6401156180177.jpg [ 82.96 KiB | 1049 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Lijmklem met de helft van de bouten erin.
tmp_7404-IMG_20170416_154916-480x6401100027034.jpg
tmp_7404-IMG_20170416_154916-480x6401100027034.jpg [ 80.93 KiB | 1049 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 5:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ja verentrekker of met een stroomdraad trekken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 10:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Netjes Sjors , gaat goed zo !

Leuk bezig , toppie !

Gr, Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!