Restauratie RMC-s 1978
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Restauratie RMC-s 1978
Hierbij een verslagje van mijn restauratie van een RMC uit 1978.
Gekocht in losse onderdelen, framekleur was grijs.
Vele onderdelen moeten verzamelen, er was van de meeste onderdelen niet veel meer te gebruiken.
Gekocht in losse onderdelen, framekleur was grijs.
Vele onderdelen moeten verzamelen, er was van de meeste onderdelen niet veel meer te gebruiken.
- Bijlagen
-
- 20151122_144419.jpg (103.64 KiB) 5555 keer bekeken
-
- Wielen waren niet mooi meer
- 20151122_144303.jpg (130.56 KiB) 5555 keer bekeken
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie RMC-s 1978
Dus wielen uit elkaar gehaald, spaken laten poedercoaten.
Andere voorvork gekocht en gereviseerd.
Frame en alle losse delen laten spuiten rood en zwart.
Chrome bloktank bij Piet gekocht.
Een 5 bak die ik nog had gereviseerd, 2,9 pk breitwand met 14 mm bing erop.
Andere voorvork gekocht en gereviseerd.
Frame en alle losse delen laten spuiten rood en zwart.
Chrome bloktank bij Piet gekocht.
Een 5 bak die ik nog had gereviseerd, 2,9 pk breitwand met 14 mm bing erop.
- Bijlagen
-
- 20170207_222237.jpg (93.51 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20161122_213615.jpg (97.12 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20161122_213603.jpg (86.23 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20161122_213554.jpg (87.4 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20160829_201925.jpg (102.28 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20160103_145859.jpg (108.09 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20160110_163935.jpg (120.63 KiB) 5546 keer bekeken
-
- 20151217_202836.jpg (129.63 KiB) 5546 keer bekeken
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie RMC-s 1978
Cockpit had ik van de winter opgeknapt, met dank aan het forum zoals de randen
van de tellers halen, zwart spuiten e.d.
Nieuw overtrek voor zadel bij Coen gehaald met nieuwe zijstrips.
Stickers op de tank en accubakken.
Alles in elkaar gezet, afgelopen zondag verlichting aangesloten.
Is nu voor 95% klaar.
van de tellers halen, zwart spuiten e.d.
Nieuw overtrek voor zadel bij Coen gehaald met nieuwe zijstrips.
Stickers op de tank en accubakken.
Alles in elkaar gezet, afgelopen zondag verlichting aangesloten.
Is nu voor 95% klaar.
- Bijlagen
-
- 20170211_175044.jpg (100.9 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20161211_142135.jpg (136.33 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20170323_221252.jpg (122.31 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20170216_222213.jpg (85.03 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20170430_165741.jpg (123.3 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20170430_165749.jpg (117.07 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20170506_142446.jpg (154.97 KiB) 5536 keer bekeken
-
- 20170506_142507.jpg (176.32 KiB) 5536 keer bekeken
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:07
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC-s 1978
Hoi Fredo,
Goed bezig geweest, je hebt er een mooie Kreidler van gemaakt. Paar kleine min puntjes; jammer dat je de kroon van de sterwielen hebt gespoten! Is goed te polijsten. Zwarte spartbordbeugels voor zou ik chroom doen, is origineel.
Is zeker niet lullig bedoeld, gezien het feit dat je niet hebt bezuinigd op de overige zaken, probeer dan ook alle details goed aan te pakken!
Goed bezig geweest, je hebt er een mooie Kreidler van gemaakt. Paar kleine min puntjes; jammer dat je de kroon van de sterwielen hebt gespoten! Is goed te polijsten. Zwarte spartbordbeugels voor zou ik chroom doen, is origineel.
Is zeker niet lullig bedoeld, gezien het feit dat je niet hebt bezuinigd op de overige zaken, probeer dan ook alle details goed aan te pakken!
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie RMC-s 1978
Marcel, bedankt voor je reactie.
Ik heb de kroon van de sterwielen niet gespoten maar gestraald.
Ik had ze afgeplakt met hittebestendig tape om de spaken te laten poeder coaten.
Voorspatbord beugels worden van chrome evenals achter rek laat ik ook opnieuw verchromen.
Ik heb nog meer dingen liggen om te verchromen, gaat in een keer naar de verchromer.
Ik heb de kroon van de sterwielen niet gespoten maar gestraald.
Ik had ze afgeplakt met hittebestendig tape om de spaken te laten poeder coaten.
Voorspatbord beugels worden van chrome evenals achter rek laat ik ook opnieuw verchromen.
Ik heb nog meer dingen liggen om te verchromen, gaat in een keer naar de verchromer.
-
- Berichten: 5115
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Restauratie RMC-s 1978
Fredo, je hebt het goed aangepakt ik vind dat de buddy er ook zeer goed uit ziet met die nieuwe overtrek ging dat een beetje?
Wat voor (groot) tandwiel heb je gemonteerd kom je dan wel vooruit .............
Rolando
Wat voor (groot) tandwiel heb je gemonteerd kom je dan wel vooruit .............
Rolando
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie RMC-s 1978
Als schooljochies van 16 jaar konden we nog 14/36 rijden hoor met 2 pkRoland schreef:Fredo, je hebt het goed aangepakt ik vind dat de buddy er ook zeer goed uit ziet met die nieuwe overtrek ging dat een beetje?
Wat voor (groot) tandwiel heb je gemonteerd kom je dan wel vooruit .............
Rolando
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie RMC-s 1978
zeker weten maar in Zuid-Holland hebben wij geen bergen Caspar. Dus gaat het daar makkelijker.Caspar schreef:Yep.
Bergop terug naar de 2 , maar op rechte weg ging het prima
Enzo
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie RMC-s 1978
Die Buddy opnieuw bekleden viel mee.
Je moet een goede kwaliteit dubbelzijdig plakband gebruiken.
Goed opspannen en daarna de zijstrips erdoorheen prikken.
Op forum zoeken naar advies, en gewoon proberen.
Dekje kost bij Coen 4 tientjes, koop je geen zadel voor.
Je moet een goede kwaliteit dubbelzijdig plakband gebruiken.
Goed opspannen en daarna de zijstrips erdoorheen prikken.
Op forum zoeken naar advies, en gewoon proberen.
Dekje kost bij Coen 4 tientjes, koop je geen zadel voor.
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie RMC-s 1978
Je staat er trouwens nog van te kijken wat zo'n 2,9 pk nog doet.
Ik heb nu even 11 tands voor, lekker snel op toeren, vlot weg, tegen de 60, wind mee 70 km.
Moet nog naar de keuring (zit nu ff een ander plaatje op) maar zal hem nog iets moeten knijpen.
Ik denk gasschuif niet helemaal omhoog laten gaan.Ouderwets truukje, ijzer pennetje waarmee je je choke
omlaag drukt halverwege rondom in vrezen zodat het veerklemmetje in je caburateurdeksel hem vasthoudt
Of een klein buisje over de binnenkabel van de gaskabel schuiven tussen gasschuif en deksel.Heb je wel een korte
slag met gas geven, maar hopen dat de keurmeester uit een ei komt en het niet merkt.
Als die keurmeester van het zelfde kaliber is als al mijn mede forumleden hier, ben ik de Sjaak.
Raar eigenlijk, ik zit hier te verzinnen hoe je een Kreidler "langzamer" kan laten lopen, terwijl het gros van de forumleden hier
alles uit de kast halen en uitwisselen om een Kreidler zo hard te laten lopen dat ie bijna opstijgt.
(mijn gele RM tikt de 90 aan en dat vindt ik ook wel gaaf)
Ik heb nu even 11 tands voor, lekker snel op toeren, vlot weg, tegen de 60, wind mee 70 km.
Moet nog naar de keuring (zit nu ff een ander plaatje op) maar zal hem nog iets moeten knijpen.
Ik denk gasschuif niet helemaal omhoog laten gaan.Ouderwets truukje, ijzer pennetje waarmee je je choke
omlaag drukt halverwege rondom in vrezen zodat het veerklemmetje in je caburateurdeksel hem vasthoudt
Of een klein buisje over de binnenkabel van de gaskabel schuiven tussen gasschuif en deksel.Heb je wel een korte
slag met gas geven, maar hopen dat de keurmeester uit een ei komt en het niet merkt.
Als die keurmeester van het zelfde kaliber is als al mijn mede forumleden hier, ben ik de Sjaak.
Raar eigenlijk, ik zit hier te verzinnen hoe je een Kreidler "langzamer" kan laten lopen, terwijl het gros van de forumleden hier
alles uit de kast halen en uitwisselen om een Kreidler zo hard te laten lopen dat ie bijna opstijgt.
(mijn gele RM tikt de 90 aan en dat vindt ik ook wel gaaf)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie RMC-s 1978
Heeft niks te maken met uit een ei komen.
Is momentopname. Al is de set goed voor 100 km/h maar zorgt een ring in de uitlaat voor 57 km dan is het perfect.
Motoren voor beginner rijbewijs zij toch ook electronisch begrenst.
Enzo
Is momentopname. Al is de set goed voor 100 km/h maar zorgt een ring in de uitlaat voor 57 km dan is het perfect.
Motoren voor beginner rijbewijs zij toch ook electronisch begrenst.
Enzo
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie RMC-s 1978
Oke klopt, ik begrijp dat tegenwoordig de constructie snelheid maatgevend is
en het vermogen wat ondergeschikter is geworden.
en het vermogen wat ondergeschikter is geworden.
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0