Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8737
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Zoals sommigen van jullie wellicht weten , heb ik al langere tijd een bepaald type Kreidler op mijn netvlies staan.
Een gele met matzwarte geforceerde koelkappen. Een beetje een kruising tussen een Duitse RM en een Griekse RS dus.
Leopold ging mij voor en bouwde er al eerder 1. Hiervan heb ik later nog wat onderdelen gekregen.


De basis is een Vulkaanrode Duitse RM K54/42D uit 1974. Dit was een donor voor een project van Gosé.
Wat overbleef was het frame , dit heb ik gekregen van Gosé. Daarmee was de basis gelegd voor dit project.
Het frame heb ik meteen laten ontlakken en in de epoxy gezet. Vervolgens heeft het een paar jaar in de garage gehangen.
Het frame heeft een Duitse Mockick ABE (Algemeine betriebs erlaubnis) Im moet er dus nog mee langs de RDW.

Over de kleur is veel overleg geweest: uiteindelijk vind ik zelf dat de kleur van de Porsche 914 uit 1973 (L13M Saturn-Yellow) het dichts in de buurt komt van de Kreidler kleur uit dit bouwjaar , sterker nog: zoals wel vaker gebruikte Kreidler gewoon kleuren van bestaande auto modellen , ik vermoed dat ze deze kleur gebruikt hebben. De keuze tussen spuiten en poedercoaten was niet zo moeilijk: Spuiten 8) . Rick Den Elzen uit Delden heeft de klus naar tevredenheid geklaard: Vet in de lak en blinken als een honden.... :clap

De opzet is niet om een originele K54/42D neer te zetten , maar wel een Kreidler opgebouwd uit originele onderdelen uit dat tijdperk. De term "Special" vind ik zelf iets te zwaar.

Typerend voor dit bouwjaar zijn de druppelkoplamp met de zwarte lampoortjes zonder KK logo. Vind ze maar weer eens...
Ook de buddy met lengtestreep was 1 van mijn wensen. Die is gesponsord door Andre en gerestaureerd door Clarijs.

Ik ben nog aan het twijfelen:
- ofwel een 3 versnellings kickstarterblok met 4,2pk cilinder , geknepen tot bromfiets snelheid en kenteken.
- ofwel een 5 versnellings direct geschakeld blok met 5,8pk TM setup op motorfiets snelheid en kenteken.
Ik kijk de kat nog even uit de boom , ook ivm de milieu hetze die momenteel gaande is tegen bromfietsen.

Het project is bedoeld om in de winter ook nog wat te knutselen hebben , zal dus niet a.s.a.p. klaar zijn.
Ik heb nog meer te doen :wink:


Bijlagen:
IMG-20160415-WA0001 (Medium).jpg
IMG-20160415-WA0001 (Medium).jpg [ 198.36 KiB | 2592 keer bekeken ]
IMG-20160813-WA0009 (Medium).jpeg
IMG-20160813-WA0009 (Medium).jpeg [ 149.19 KiB | 2592 keer bekeken ]
IMG-20160402-WA0002.jpg
IMG-20160402-WA0002.jpg [ 191.34 KiB | 2592 keer bekeken ]
gestraald en gecoat.JPG
gestraald en gecoat.JPG [ 125.21 KiB | 2592 keer bekeken ]
IMG-20170512-WA0001.jpg
IMG-20170512-WA0001.jpg [ 110.83 KiB | 2592 keer bekeken ]
IMG-20170502-WA0011.jpg
IMG-20170502-WA0011.jpg [ 125.39 KiB | 2592 keer bekeken ]
20170520_163740 (Medium).jpg
20170520_163740 (Medium).jpg [ 103.31 KiB | 2592 keer bekeken ]
20170520_163700 (Medium).jpg
20170520_163700 (Medium).jpg [ 193.55 KiB | 2592 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:16 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1070
Mooi weer een topic van Caspar. Ga hem volgen!

Wat het blok betreft: ik zou een 5 bak direct doen met een 4,2 pk geforceerde cilinder en een 17 Kroondop gelimiteerd op 57 km/u. Of anders de 5,8.

Een driebak rijdt heerlijk alleen het schakelmechanisme vind ik een drama.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4968
Woonplaats: Metropool Haarlem
Het doet nu al zeer aan mijn ogen Caspar. Goed bezig :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 4:47 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
:clap :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 5:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3174
Woonplaats: Heos zeeland
Heerlijke frisse kleur caspar.
Leuk om te volgen.
Buddyseat zal er mooi op staan ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 8:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 289
Woonplaats: Nootdorp
Gaaf ding! Hou hem een beetje tam en laat m keuren als brommer, zo veel kreidlers worden omgekeurd tot motor en dat is niet handig, een brommer omkeuren naar motor kan altijd nog. Vice versa gaat de RDW nooit doen... Je kan toch ook gewoon de vijfbak nemen met een tamme cilinder? Zo heb je het beste van beiden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 8:09 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45311
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Gaaf ding! Hou hem een beetje tam en laat m keuren als brommer, zo veel kreidlers worden omgekeurd tot motor en dat is niet handig, een brommer omkeuren naar motor kan altijd nog. Vice versa gaat de RDW nooit doen... Je kan toch ook gewoon de vijfbak nemen met een tamme cilinder? Zo heb je het beste van beiden.

Ja hoor je kan altijd terug keuren.

En ja ik rij een 5-bak direct met 2pk ca. 50-55 km/h :mrgreen:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 8:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je bent weer iets moois en naar eigen smaak aan het opbouwen, deze gaat ik ook volgen! :) persoonlijk zou ik zeggen om hem als motorfiets te laten keuren, dan heb je nog iets meer tijd om erop te rijden..wat ze nu in de grote steden flikken gaat uiteindelijk door heel Europa gelden en dan duurt het niet lang voor de motor uitvoeringen ook de sjaak zijn, dus ik zou zeggen motorkenteken...maar buiten dat om veel plezier met opbouwen, dat is tenslotte ook een leuk onderdeel van de hobby.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 10:08 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Mooi mooi mooi, gaan met die banaan.

Rolando


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 10:08 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Mooi mooi mooi, gaan met die banaan.

Rolando


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 10:13 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
:P Er zit een echo op de lijn Roland

Maar leuk om te zien dat je naast de ei-special weer eens buiten de gebaande paden treedt Caspar. Ben benieuwd naar het resultaat en de kleur staat me al heel erg aan :clap . Smiley-geel :!:

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 11:08 am 
Offline

Geregistreerd: do sep 12, 2002 8:50 pm
Berichten: 150
Woonplaats: Nijkerk
Ik weet het niet hoor, beetje rare kleur....

Hahahaha prachtig wordt het met al die Saturn Yellow apparaten door de straten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 11:09 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 03, 2010 11:07 pm
Berichten: 75
Hoi Casper,
Dat ziet er super strak uit!! Mooie kleur, lijkt veel op signaalgeel van Kreidler. Dit is toch veel mooier en origineler dan poedercoaten.
Loopt de kabelboom bij dit type niet onder de tank door?
Bij mijn RMC S heb ik de kabelboom verlengd zodat hij onder de tank langs kan. De nieuwe standaard kabelbomen zijn m.i. te kort gemaakt.
Suc6 met de verdere opbouw!!
Gr Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 12:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45311
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
marcelp schreef:
Hoi Casper,
Dat ziet er super strak uit!! Mooie kleur, lijkt veel op signaalgeel van Kreidler. Dit is toch veel mooier en origineler dan poedercoaten.
Loopt de kabelboom bij dit type niet onder de tank door?
Bij mijn RMC S heb ik de kabelboom verlengd zodat hij onder de tank langs kan. De nieuwe standaard kabelbomen zijn m.i. te kort gemaakt.
Suc6 met de verdere opbouw!!
Gr Marcel

Kabelboom bovenlangs onder de tank alleen bij accubakjes.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 1:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8737
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Juist Tjerry.
Maar bedankt voor de lovende woorden allemaal


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 02, 2017 11:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 289
Woonplaats: Nootdorp
Roland schreef:
Mooi mooi mooi, gaan met die banaan.

Rolando


Haha, toepasselijk :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2017 1:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8737
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb gezien de kentekenperikelen , besloten om hem als motorfietsje op te bouwen en te laten keuren bij de RDW.
Kan eventueel altijd nog terug naar bromfiets , dan klopt i.i.g. het bouwjaar weer !
Er komt een direct geschakelde 5 bak van een 1978 RS onder. Maar dan dus met geforceerde 5,8pk TM setup.

Carters recent opgestuurd naar Arnold ( op het forum bekend als de specialist).
Arnold modificeert de carters :
- verbussen van het (te ruime-)gat van de koppelings-as. Tevens mooi stofhoesje op de as.
- keerring op de schakelas , in plaats van de zwakkere O-ring afdichting.
- extra groef op de kickstarter-as , voor een 2e O-ring. de eerste houd vuil buiten , de 2e houd de olie binnen.
- verzetten van de cilindertapeinden naar smal , ivm de geforceerd gekoelde cilinder.
- uitkotteren van het carter , om (eventueel ooit-) plaats te maken voor een langere 44mm zuiger.( zie foto als voorbeeld)
- repareren van een afgebroken M6 schroefdraad.
- vlakken van alle pakkingvlakken , deze waren niet meer mooi vlak
- nieuwe bronzen bus , rechts op de kickstarter-as

Verder heb ik de defecte (big-end) krukas meegestuurd , deze was verroest op de kruktappen.
Arnold gaat proberen deze wat af te draaien. Zou mooi zijn als dat lukt , anders andere krukas.
Er komt i.i.g. een nieuwe drijfstangset in , waarschijnlijk de DMF.

In dit blok komt ook een gelagerde dekplaat tbv de koppeling, dit om de drukstiften en het kogeltje te ontlasten.

Als de carters terug zijn , zal ik wat foto's plaatsen.
Daarna kan ik beginnen met de rest van de revisie. Arnold kan dat beter , maar ik vind het veel leuker om het zelf te doen.


Bijlagen:
IMG_0108 (Medium).JPG
IMG_0108 (Medium).JPG [ 96.78 KiB | 1839 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2017 3:13 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1070
Altijd leuk die foto's. Directe 5 bak en motorkenteken is de beste keuze denk ik. In Amsterdam moeten volgend jaar ook de snorfietsen met helmplicht naar de rijbaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2017 5:02 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 07, 2017 8:59 pm
Berichten: 85
Gaat een supermooi ding worden.
Casper ik zag op jouw foto de kabelboom gewoon aan de rechterkant van de brommer lopen, hoort die zo?


Gr Marchel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2017 6:02 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45311
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Marsie schreef:
Gaat een supermooi ding worden.
Casper ik zag op jouw foto de kabelboom gewoon aan de rechterkant van de brommer lopen, hoort die zo?


Gr Marchel

Ja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2017 8:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8737
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Inderdaad.
Koppelingskabel links , gas en kabelboom rechts

Bij latere bouwjaren lag de kabelboom boven op het frame.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2017 11:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Korrekt, Kabelbaum und Gaskabel liegen auf der rechten Rahmenseite, das kann man eindeutig auch auf diesem Werksfoto einer 1973er RS erkennen.

Klasse Projekt, das wird was ... :thumbsup

Gruß

Carsten

Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-06-25 um 23.20.53.jpg
Bildschirmfoto 2017-06-25 um 23.20.53.jpg [ 184.63 KiB | 1715 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2017 6:09 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45311
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Inderdaad.
Koppelingskabel links , gas en kabelboom rechts

Bij latere bouwjaren lag de kabelboom boven op het frame.
Plaatje


Bijlagen:
IMG_1740.JPG
IMG_1740.JPG [ 174.91 KiB | 1600 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2017 7:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8737
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Remkabel bovenaan vind ik zelf geen succes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2017 7:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45311
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Remkabel bovenaan vind ik zelf geen succes

Wees gerust ik heb hem zelf ook onder zitten. :thumbleft

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!