Pagina 2 van 4

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 09 aug 2017, 21:36
door RM-Nozem
Wie weet niet goed gezocht op het forum?
Kan geen onderdelenboek/werkplaatshandboek vinden voor de nederlandse 4bak direkt.
Wie helpt mij op weg?

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 09 aug 2017, 21:51
door Enzo-tvdzijden
RM-Nozem schreef:Wie weet niet goed gezocht op het forum?
Kan geen onderdelenboek/werkplaatshandboek vinden voor de nederlandse 4bak direkt.
Wie helpt mij op weg?
Deze kopen

https://www.kreidlerparts.com/parts/50. ... S-19751981

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 09 aug 2017, 21:55
door RM-Nozem
Enzo-tvdzijden schreef:
RM-Nozem schreef:Wie weet niet goed gezocht op het forum?
Kan geen onderdelenboek/werkplaatshandboek vinden voor de nederlandse 4bak direkt.
Wie helpt mij op weg?
Deze kopen

https://www.kreidlerparts.com/parts/50. ... S-19751981
Had um liever als PDF bestand, dan is het ook weer aanwinst voor het forum :wink:

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 09 aug 2017, 21:58
door Enzo-tvdzijden
Ik ben altijd de Sjaak :lol:

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 10 aug 2017, 00:56
door polite
RM-Nozem schreef:Knikuitlaatje, zijstander, chroom kettingschermpje, chroom achterspatbordje zitten er inmiddels op.
Middenbok is in reparatie (versleten en brommer stond scheef)

Afbeelding

Afbeelding
Een leuke Kreidler geworden. Wat je ook nog zou kunnen doen, is een mustang beugel monteren. Je achterlicht komt dan ook weer onder een normale hoek te staan, en je chromen achterspatbord wordt ook nog eens ondersteund. Want die willen ook nog wel eens scheuren.

Groet,

Polite

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 10 aug 2017, 11:17
door RM-Nozem
@Polite Dank je voor de tip :wink:

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 26 aug 2017, 20:24
door RM-Nozem
Even een update:

4 Bak direct blok aangeschaft, zelf de revisie gedaan.
NOS versn.pook, buddyseat met rekje op de kop getikt.
Helaas ging de combi: achterlicht, rekje en chroom achterspatbord niet samen.
Dus weer terug naar de standaard.
Zijstander en middenbok zitten er beide weer op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 26 aug 2017, 20:34
door Enzo-tvdzijden
Ik zou je middenbok nog even aanpassen zoadat hij wat rechter staat en je achterwiel goed van de grond komt.
Nog een klein detail, even je linker spie omdraaien. Die zitten altijd van voor naar achter ingestoken.

Enzo

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 26 aug 2017, 21:12
door RM-Nozem
@Enzo

Ik zal met de tijd nog een keer 2 blokjes onder de stander lassen.
(gebruik dat ding amper, zijstander vind ik gemakkelijker)

Ben nog ff aan het brainstormen waarmee ik dat gereedschapbak gat mee ga opvullen.

Iemand een idee of er nog een overtrek voor dit type buddyseat verkrijgbaar is?
en zo'n riem die standaard in het midden zit.(heeft iemand eraf gesneden)
(zo ja graag een PB wie/wat/waar)

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 26 aug 2017, 21:32
door Enzo-tvdzijden
Een gereedschapbakje :idea:

Enzo

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 26 aug 2017, 22:03
door hermanp
Een gereedschapsbakje kan er in.
Ook een enorme verbetering met een achterspatbord in kleur. Chappeau.

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 27 aug 2017, 00:01
door RM-Nozem
@Enzo + @hermanp
@Logicamodus aan:
"Een gereedschap(s)bakje" met de nadruk op bakje.
Er gaat helemaal NIX in dat bakje, zie er de meerwaarde niet in?
Geen ruimte voor: doppenset of ring/steeksleutelset, bandenplakkersetje,
bougie(borstel) + sleutel, poetsdoek, werkhandschoenen enz in dit "bakje"!
Voor de originefreaks zal het ongetwijfeld meerwaarde hebben,
maar voor mij niet tenzij ik er één tegen kom voor een span knaken.

@Logicamodus uit:
Ik ga er vanuit dat bij een goede kreidler dit "bakje" geheel overbodig is omdat je de inhoud toch niet nodig bent :-)

@hermanp
Bedankt voor het compliment betreft spatbord in kleur!
Persoonlijk vond ik het chroom spatbord mooier dan dit lompe achterspatbord :-)

Had nog een conversatie met mijn (op leeftijd zijnde) onderdelen leverancier betreft de 4 bak direct keuze.
Hij vertelde mij dat een kreidler met trapperblok i.p.v kickstartblok een hogere waarde heeft?
Persoonlijk had ik er liever een kickstartblok gehad kwa gebruiksgemak,
vaste plek voor je voeten i.p.v de trapperas, klopt het wat hij beweerde?
Om een ieder gerust te stellen, nee ben (nog lang) niet van plan om de kreidler te verkopen.

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 27 aug 2017, 00:21
door Enzo-tvdzijden
Logica modus

Je moet eens weten hoeveel mensen onderweg al blij gemaakt hebt met mijn ori setje in het gereedschaspvakje. Daar heeft Kreidler over nagedacht en kan je alles mee fixen

Maar goed doe lekker je eigen logica modus #-o

Maakt mij niet uit

Enzo

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 27 aug 2017, 14:37
door Caspar
Mbt de trapas : iedereen in Nederland reed vroeger met een trapper blokje. Omdat het wettelijk verplicht was.
We keken jaloers naar de halbstarke Duitse Nozems op hun RS.
De kickstarter blokjes zijn daarom bij velen een jeugddroom ,geliefd dus duur.

Maar eerlijk gezegd zit je makkelijker op een trapper blokje.
Het is in een bocht wel even opletten.

En onder een Nederlandse brommer hoort natuurlijk eigenlijk een trapper blokje.
De blokjes met klapsteunen zijn een mooie compromis

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 27 aug 2017, 15:17
door Flocke
Enzo-tvdzijden schreef:Logica modus

Je moet eens weten hoeveel mensen onderweg al blij gemaakt hebt met mijn ori setje in het gereedschaspvakje. Daar heeft Kreidler over nagedacht en kan je alles mee fixen

Maar goed doe lekker je eigen logica modus #-o

Maakt mij niet uit

Enzo
Da hat Enzo vollkommen Recht, das originale Werkzeugset paßt hinein und mit dem kann man unterwegs wirklich fast alles reparieren.
Sollte man nicht unnötig drauf verzichten, ich habe jedenfalls unterwegs ein gutes Gefühl, dass unter dem Tank meiner Eiertank sich solch ein Set befindet und ich mir notfalls unterwegs selbst helfen kann. Unter dem Tank ist noch etwas mehr Platz, da geht auch noch ein Lappen, Handschuhe und eine kleine LED-Lampe rein.

Carsten

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 27 aug 2017, 19:14
door jamojamo
RM-Nozem schreef:@Enzo

Ik zal met de tijd nog een keer 2 blokjes onder de stander lassen.
(gebruik dat ding amper, zijstander vind ik gemakkelijker)

Ben nog ff aan het brainstormen waarmee ik dat gereedschapbak gat mee ga opvullen.

Iemand een idee of er nog een overtrek voor dit type buddyseat verkrijgbaar is?
en zo'n riem die standaard in het midden zit.(heeft iemand eraf gesneden)
(zo ja graag een PB wie/wat/waar)
download/file.php?id=149748
In mijn Francorchamps buddy gebruikte ik gewoon een op maat gemaakt stukje blik.
Eric

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 28 aug 2017, 21:57
door Helmantel
Zo'n tweepersoons versie van een Francorchamps zie je niet vaak (zat op de latere Mustangs). Het lijkt goed op een RM/RMC. Beter dan op een Mustang.

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 28 aug 2017, 22:01
door Enzo-tvdzijden
Helmantel schreef:Zo'n tweepersoons versie van een Francorchamps zie je niet vaak (zat op de latere Mustangs). Het lijkt goed op een RM/RMC. Beter dan op een Mustang.
Helemaal mee eens.

Enzo

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 04 sep 2017, 22:53
door RM-Nozem
@Enzo
Super dat je de scan geplaatst hebt, nu weet ik hoe de cockpit er standaard uit zag :thumbsup
(crankspie is inmiddels in de juiste richting geplaatst)

Inmiddels weer een stapje verder, cilinderkopje, nu de 15.73.81 cilinder nog :wink:

Afbeelding

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 05 sep 2017, 17:40
door Helmantel
De cockpit van 1978 is trouwens anders

Afbeelding

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 05 sep 2017, 17:52
door Caspar
@RM-Nozem : Doe jezelf een lol en monteer een waterdichte bougiedop

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 06 sep 2017, 18:05
door RM-Nozem
Klopt het dat de cilinderwand van de "BlokCilinder(s)" van mindere kwaliteit is dan van het oude model?
Mocht het zo zijn, dan is het voor mij de moeite niet waard om daar in te gaan investeren
omdat de 15.13.91 cilinder nog in goede staat is.

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 06 sep 2017, 18:16
door Enzo-tvdzijden
RM-Nozem schreef:Klopt het dat de cilinderwand van de "BlokCilinder(s)" van mindere kwaliteit is dan van het oude model?
Mocht het zo zijn, dan is het voor mij de moeite niet waard om daar in te gaan investeren
omdat de 15.13.91 cilinder nog in goede staat is.
Kost net zo veel een nieuwe wand in je blokcilinder te zetten als in je kleine breitwand.
Een tuit blijft toch ook maar een zwakke lekkende constructie.

Een kleine breitwand heeft een chroomwand
Een blokcilinder heeft een nikasil wand.

Enzo

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 06 sep 2017, 18:30
door RM-Nozem
Duidelijk, dan ga ik daar (voorlopig) geen geld voor over de balk smijten.
Dan is de RDW kentekenkeuring financieel weer een stapje dichterbij.
En die lekkage is simpel te verhelpen met gungum o.i.d mocht het lekken.

Re: RM Super Cockpit 1978

Geplaatst: 06 sep 2017, 18:35
door Enzo-tvdzijden
RM-Nozem schreef:Duidelijk, dan ga ik daar (voorlopig) geen geld voor over de balk smijten.
Dan is de RDW kentekenkeuring financieel weer een stapje dichterbij.
En die lekkage is simpel te verhelpen met gungum o.i.d mocht het lekken.
Ga je voor originaliteit dan blokcilinder.
Een ander vindt de kleine breitwand weer mooi.

Enzo