Blokje netjes maken

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pleeuw
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jul 2017, 10:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Blokje netjes maken

#1 Bericht door pleeuw » 25 jul 2017, 13:51

Hi allen,

Ik ben druk bezig met het esthetisch opknappen van mijn 3-bak voet blokje.
Ophopingen van olie en andere troep heb ik reeds kunnen verwijderen met o.a. remmenreiniger, WD40 en een oude tandenborstel. Met een messing hand en boormachine borstel heb ik de meeste hardnekkige aanslag kunnen verwijderen. Het ziet er al een heel stuk beter uit!

Daarentegen is de afwerking toch nog niet helemaal zoals ik graag zou willen. Met name tussen de koelvinnen is het moeilijk reinigen en zijn ze ietwat geoxideerd dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben buiten glasparelstralen of soda blasting.

Overigens hebben de messing borstels kleine, ondiepe krasjes achtergelaten. Zou ik dit met nat schuurpapier op kunnen lossen en zo ja, met welke korrel zou ik dat het beste kunnen doen?

Groeten,
Peter

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Blokje netjes maken

#2 Bericht door jamojamo » 25 jul 2017, 14:30

Inspuiten met ontvetter van de Wibra of het merk Dubro. Langzaam laten inweken en afspuiten met hogedrukspuit. ben je bang voor vochtindringing dan plak je wat duct tape om de as.
Soms wordt het oppervlak niet mooi maar ondanks de schoon-heid wat vlekkerig. Bij cilinders los ik dat op met een blaasje uit een spuitbus Motip Alu-zinc spray. Met je blok kun je ervoor kiezen het zo te laten en alleen het zichtwerk lichtjes op te schuren met fijner wordende korrels. Je kunt beginnen met 800 en met 2000 er achteraan.

Leuk klusje :^o , veel plezier
Eric

Roland
Berichten: 5114
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Re: Blokje netjes maken

#3 Bericht door Roland » 25 jul 2017, 15:22

Cillit bang bloedheet en met een grote borstel. Wordt het ook weer de oude kleur, wel lekker met alles schoon krabben tussen en onder en boven de koelribben. Na cillitbang en 100 km zie je er niks meer van tenzij je als een .......

Anders even een foto.............

Ro

Plaats reactie