Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1976 Kreidler RS Geel
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 7:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
Zo ook weer een topic van mijn kant, eigenlijk is het geen restauratie topic maar ik heb toch al wat puntjes aangepakt en zal in de toekomst toch dingen blijven aanpakken o.a. de setup.

Mijn bedoeling is om uit eindelijk nog een Kreidler op te bouwen op mijn gemak en hier zal ik dan een uitgebreid verslag van maken.

Voor nu heb ik een super gave RS in hele nette gerestaureerde staat om lekker te toeren.
vandaag tevens naar de RDW in Amsterdam geweest om de van oorsprong Zwitserse Kreidler op motorkenteken te krijgen. Dit is na een uitgebreide VIN nummer controle en een kleine technische controle gelukt met behulp van de gegevens van de MALOUD Kreidler database ( bedankt louis als ik je zie op een ritje koffie met gebak van mij )

er werd gecontroleerd op het functioneren van voorvork en achter schokdempers, en of er geen speling aanwezig was. ik heb de clacson laten horen, de brommer even laten lopen, en de verlichting. gelukkig goed gekeurd dus nu nog even wachten op de papieren.

Nu maar wat plaatjes bij het praatje

op gehaald in de caddy
Bijlage:
1.jpeg
1.jpeg [ 98.92 KiB | 2069 keer bekeken ]

Bijlage:
2.jpg
2.jpg [ 103.03 KiB | 2069 keer bekeken ]

Bijlage:
3.jpeg
3.jpeg [ 113 KiB | 2069 keer bekeken ]

Bijlage:
4.jpg
4.jpg [ 139.11 KiB | 2069 keer bekeken ]

Bijlage:
5.jpg
5.jpg [ 135.79 KiB | 2069 keer bekeken ]


originele gereedschaps setje en pomp onder de NOS buddy
NOS ZKW koplamp

Bijlage:
6.jpg
6.jpg [ 134.5 KiB | 2069 keer bekeken ]

Bijlage:
7.jpg
7.jpg [ 121.24 KiB | 2069 keer bekeken ]

Bijlage:
8.jpg
8.jpg [ 102.08 KiB | 2069 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 7:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
brommer deels uit elkaar ivm nieuwe SAVA MC51 banden
en een grondige poets en polijst beurt.

Ook alle elektronica in orde gemaakt en verlichting aangesloten

Bijlage:
12.jpg
12.jpg [ 117.66 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
13.jpg
13.jpg [ 139.59 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
14.jpg
14.jpg [ 150.84 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
15.jpg
15.jpg [ 165.62 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
16.jpg
16.jpg [ 175.54 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
17.jpg
17.jpg [ 142.81 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
18.jpg
18.jpg [ 154.62 KiB | 2064 keer bekeken ]

Bijlage:
19.jpg
19.jpg [ 152.83 KiB | 2064 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door kreidler-holland op di aug 08, 2017 7:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 7:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
en het eind resultaat en een foto bij het RDW

Bijlage:
20.jpg
20.jpg [ 167.92 KiB | 2062 keer bekeken ]

Bijlage:
21.jpg
21.jpg [ 163.38 KiB | 2062 keer bekeken ]

Bijlage:
22.jpg
22.jpg [ 149.8 KiB | 2062 keer bekeken ]

Bijlage:
23.jpg
23.jpg [ 113.98 KiB | 2062 keer bekeken ]


misschien komt er nog een nieuw verchroomde tank op, maar ik denk dat het dan TE nieuw wordt.
bedoeling is wel nog een snelle 60 cc cilinder voor er bij, zodat deze op de plank kan.

het blok is een gereviseerde indirecte 5 bak. ( schakelt verbazing wekkend goed en lekt gelukkig geen olie )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 7:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Weet je al wat je met het bagagerek gaat doen?
Vastzetten aan de buddy.

Bij deze buddy hoort wel een rekje die aan de zijkant van je spatbord wordt gemonteerd.
Zo is het mengeling.

Misschien dat anderen nog een idee hebben.

Enzo


Bijlagen:
IMG_0937.JPG
IMG_0937.JPG [ 50.13 KiB | 2052 keer bekeken ]
IMG_1982.JPG
IMG_1982.JPG [ 190.15 KiB | 2053 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 8:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
klopt tjerry dit wist ik, ik ga hem niet aan de buddy zetten, zonde van de mooie buddy.
voor dit seizoen laat ik het nog even zo.

ik vind een ori francorchamps met sportbeugel super op dit model.
vind een spatbord met onnodige gaten ook niets.

misschien met de tijd een spatbordje scoren, gaatjes dichtlassen en die spuiten.

als hij helemaal origineel moet, dan moet ik ook een andere koplamp en knipperlichten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 8:54 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8672
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mooi hoor. Zelfs het typische Zwitserse spatlapje er op..
Veel plezier ermee


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 8:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
haha ik bewaar hem wel maar hij is er inmiddels vanaf. lijkt me raar staan samen met het motor kenteken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:05 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8672
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Nee hoor. Mijn Zwitser heeft het spatlapje trots onder de motorplaat uitsteken.
Mag ik vragen naar de keuze voor deze banden ? Ik ken ze niet :oops:


Laatst bijgewerkt door Caspar op di aug 08, 2017 9:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
deze had de verkoper nog liggen. ze zijn geschikt tot 150 km/u en hebben toch een mooi klassiek profiel ( lijkt op m45 )
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.

had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:15 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler-holland schreef:
deze had de verkoper nog liggen. ze zijn geschikt tot 150 km/u en hebben toch een mooi klassiek profiel ( lijkt op m45 )
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.

had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.

Mitas is toch Tjechisch van het merk Barum. Barum zat vroeger standaard op de oude Skoda's (voordat het VAG was). Ik ken het merk van zijn enduro banden.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:17 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Mooie fiets en kleur. Alleen heeft M45 een scooterprofiel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
Enzo-tvdzijden schreef:
kreidler-holland schreef:
deze had de verkoper nog liggen. ze zijn geschikt tot 150 km/u en hebben toch een mooi klassiek profiel ( lijkt op m45 )
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.

had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.

Mitas is toch Tjechisch van het merk Barum. Barum zat vroeger standaard op de oude Skoda's (voordat het VAG was). Ik ken het merk van zijn enduro banden.

Enzo


haha scherp gezien, echter staat op de achterband SAVA en voor MITAS verder exact het zelfde en zelfde profiel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Schönes Moped, herzlichen Glückwunsch ! :clap

Mir ist aufgefallen, dass da am Rahmen kein Typenschild sitzt, wo die Floretts mit den Hamsterbacken (Blinkermodelle) das Schild normalerweise sitzen haben, also hinten unter der Sitzbank rechts. Aber ich sehe da auch keine Löcher im Rahmen.
Ist das noch der erste Lack ?

Zum Transportfzg: Ich hatte auch schon mal daran gedacht, dass so ein Caddy ein guter Kreidler-Transporter wäre. Hast Du einen normal langen oder einen extra langen verwendet ?
Ich nehme an, wenn man das Moped wie Du schräg reinstellt, dass man dann nicht die Langversion vom Caddy benötigt.

Viel Spaß mit dem Moped :)

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
Aber danke!
Das Typenschild saß da wenn nicht aktiviert ist, jetzt ist es in der Tat ein an dieser Stelle.

Ich habe einen normalen Caddy, er stand sehr leicht schräg.

Ich habe mein Niederländisch online übersetzt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
OK, danke für das Übersetzen, :clap
aber Niederländisch kann ich dann doch besser verstehen ... :D
Das mit dem Typenschild habe ich nicht gecheckt.

Ich schreibe auch lieber auf Deutsch oder Englisch, sonst würde man mich auf keinen Fall verstehen. :mrgreen:
Bisher hat sich auch noch niemand beschwert. :wink:

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
Flocke schreef:
OK, danke für das Übersetzen, :clap
aber Niederländisch kann ich dann doch besser verstehen ... :D
Das mit dem Typenschild habe ich nicht gecheckt.

Ich schreibe auch lieber auf Deutsch oder Englisch, sonst würde man mich auf keinen Fall verstehen. :mrgreen:
Bisher hat sich auch noch niemand beschwert. :wink:

Carsten


haha english is for me better to understand and to write. thanks for your reaction on my topic,
btw the paint is not the original.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
OK, thanks.
Could it be, that the rear fender is cut ?

Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate. If the space between the holder and the rear light is too small you could not mount your plate in the right, stiff way (3 screw points, the supreme point is at the rear light).

Carsten

Bijlage:
DSC_9581bxx.jpg
DSC_9581bxx.jpg [ 176.86 KiB | 1939 keer bekeken ]


Bijlagen:
Bildschirmfoto 2017-08-08 um 22.39.03.jpg
Bildschirmfoto 2017-08-08 um 22.39.03.jpg [ 119.98 KiB | 1932 keer bekeken ]
Bildschirmfoto 2017-08-08 um 22.32.39.jpg
Bildschirmfoto 2017-08-08 um 22.32.39.jpg [ 186.78 KiB | 1938 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8488
Woonplaats: kreidler eiland
Ik zeg.... rek eraf en een mooie sportbeugel van de buffel erop. Hoef je geen xtra gaten te boren.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 11:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
ook een goede optie.

voorlopig eerst maar even toeren. en opzoek naar een snelle set voor er bij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 11:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Andy schreef:
Ik zeg.... rek eraf en een mooie sportbeugel van de buffel erop. Hoef je geen xtra gaten te boren.

Andy,

Precies dat bedoelde ik met effe meedenken. Goed advies Andy. Er zijn veel opties. Behalve als je aan bepaalde onderdelen blijft vast houden.

Want die 3 gaten daar zitten er voor het gelakte afdek kapje voor de knipperlichtbeugels en draadboom.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 11:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
Enzo-tvdzijden schreef:
Andy schreef:
Ik zeg.... rek eraf en een mooie sportbeugel van de buffel erop. Hoef je geen xtra gaten te boren.

Andy,

Precies dat bedoelde ik met effe meedenken. Goed advies Andy. Er zijn veel opties. Behalve als je aan bepaalde onderdelen blijft vast houden.

Want die 3 gaten daar zitten er voor het gelakte afdek kapje voor de knipperlichtbeugels en draadboom.

Enzo


dat is het mooie van dit forum,

mijn bedoeling is uit eindelijk wel een ander spatbord zodat ik helemaal geen onnodige gaatjes meer heb.
die dan netjes in kleur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 7:58 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9014
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Niels gefeliciteerd met je prachtige RS, waar feitelijk niet veel aan hoeft te gebeuren, nu je hem aangekocht en reeds gekeurd hebt is het wel snel gegaan :clap De setup? Claus of Wietse kunnen zeker wat moois afleveren, maar dan zul je toch echt geduld moeten oefenen... je kan ook Tijmen vragen, wie weet heeft hij nog wel tijd, hij kan het ook heel goed is mijn mening. Als het erweer van komt kom ik es buurten met de witte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 10:44 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8672
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Flocke schreef:
OK, thanks.
Could it be, that the rear fender is cut ?

Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate.


Mijn achterspatbord van K54/511CH lijkt ook afgezaagd en heeft het zelfde spatlapje.
Is inderdaad iets korter. Hoort zo Carsten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 11:05 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Flocke schreef:
OK, thanks.
Could it be, that the rear fender is cut ?

Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate.


Mijn achterspatbord van K54/511CH lijkt ook afgezaagd en heeft het zelfde spatlapje.
Is inderdaad iets korter. Hoort zo Carsten.

Precies niet te vergelijken met 1973 model uit CH. Zal hier van af komen.


Bijlagen:
IMG_1987.JPG
IMG_1987.JPG [ 76.21 KiB | 1831 keer bekeken ]
IMG_1988.JPG
IMG_1988.JPG [ 58.64 KiB | 1832 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 11:27 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Das mag schon alles stimmen, was ihr sagt.

Nur bin ich der Meinung, dass in Kombination mit dem auf dem Schutzblech befestigtem Rücklicht (wie bei 73er RS) der Kennzeichenhalter zu nah am Rücklicht sitzt, und das Schutzblech etwas kurz ist. Der Abstand müßte größer sein, damit die 3 Verschraubungspunkte so weit wie möglich auseinander sitzen. Dann ist das ganze am stabilsten und es paßt auch am besten von den Winkeln her.

Ich nehme an, da wurden verschiedene Teile verschiedener Mopeds miteinander vermischt (Schutzblech, Rücklicht, Gepäckträger, Sitzbank, ...). Macht ja auch nix ... :)

@Enzo, die silberne TM auf Deinem 2. Bild hat meines Erachtens auch das lange Schutzblech wie die 73er RS ... :wink:

Es könnte folgendermaßen gewesen sein:
a) Rücklicht am Gepäckträger, kurzes Schutzblech, Vorgabe Schweiz: Kurzes Schutzblech nur mit Spritzschutz !
b) Rücklicht auf dem Schutzblech montiert, langes Schutzblech wie Modell 1973

Gruß

Carsten

Langes Schutzblech, Rücklicht auf Schutzblech verschraubt:
Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-08-09 um 11.13.12.jpg
Bildschirmfoto 2017-08-09 um 11.13.12.jpg [ 164.55 KiB | 1830 keer bekeken ]


Langes Schutzblech, Rücklicht auf Schutzblech verschraubt:
Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-08-09 um 11.13.25.jpg
Bildschirmfoto 2017-08-09 um 11.13.25.jpg [ 157.98 KiB | 1830 keer bekeken ]


Kurzes Schutzblech, Rücklicht am Gepäckträer:
Bijlage:
Kreidler-Florett-RS-Standard-CH-1981.jpg
Kreidler-Florett-RS-Standard-CH-1981.jpg [ 70.97 KiB | 1830 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!