1976 Kreidler RS Geel
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
1976 Kreidler RS Geel
Zo ook weer een topic van mijn kant, eigenlijk is het geen restauratie topic maar ik heb toch al wat puntjes aangepakt en zal in de toekomst toch dingen blijven aanpakken o.a. de setup.
Mijn bedoeling is om uit eindelijk nog een Kreidler op te bouwen op mijn gemak en hier zal ik dan een uitgebreid verslag van maken.
Voor nu heb ik een super gave RS in hele nette gerestaureerde staat om lekker te toeren.
vandaag tevens naar de RDW in Amsterdam geweest om de van oorsprong Zwitserse Kreidler op motorkenteken te krijgen. Dit is na een uitgebreide VIN nummer controle en een kleine technische controle gelukt met behulp van de gegevens van de MALOUD Kreidler database ( bedankt louis als ik je zie op een ritje koffie met gebak van mij )
er werd gecontroleerd op het functioneren van voorvork en achter schokdempers, en of er geen speling aanwezig was. ik heb de clacson laten horen, de brommer even laten lopen, en de verlichting. gelukkig goed gekeurd dus nu nog even wachten op de papieren.
Nu maar wat plaatjes bij het praatje
op gehaald in de caddy originele gereedschaps setje en pomp onder de NOS buddy
NOS ZKW koplamp
Mijn bedoeling is om uit eindelijk nog een Kreidler op te bouwen op mijn gemak en hier zal ik dan een uitgebreid verslag van maken.
Voor nu heb ik een super gave RS in hele nette gerestaureerde staat om lekker te toeren.
vandaag tevens naar de RDW in Amsterdam geweest om de van oorsprong Zwitserse Kreidler op motorkenteken te krijgen. Dit is na een uitgebreide VIN nummer controle en een kleine technische controle gelukt met behulp van de gegevens van de MALOUD Kreidler database ( bedankt louis als ik je zie op een ritje koffie met gebak van mij )
er werd gecontroleerd op het functioneren van voorvork en achter schokdempers, en of er geen speling aanwezig was. ik heb de clacson laten horen, de brommer even laten lopen, en de verlichting. gelukkig goed gekeurd dus nu nog even wachten op de papieren.
Nu maar wat plaatjes bij het praatje
op gehaald in de caddy originele gereedschaps setje en pomp onder de NOS buddy
NOS ZKW koplamp
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
brommer deels uit elkaar ivm nieuwe SAVA MC51 banden
en een grondige poets en polijst beurt.
Ook alle elektronica in orde gemaakt en verlichting aangesloten
en een grondige poets en polijst beurt.
Ook alle elektronica in orde gemaakt en verlichting aangesloten
Laatst gewijzigd door kreidler-holland op 08 aug 2017, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
en het eind resultaat en een foto bij het RDW
misschien komt er nog een nieuw verchroomde tank op, maar ik denk dat het dan TE nieuw wordt.
bedoeling is wel nog een snelle 60 cc cilinder voor er bij, zodat deze op de plank kan.
het blok is een gereviseerde indirecte 5 bak. ( schakelt verbazing wekkend goed en lekt gelukkig geen olie )
misschien komt er nog een nieuw verchroomde tank op, maar ik denk dat het dan TE nieuw wordt.
bedoeling is wel nog een snelle 60 cc cilinder voor er bij, zodat deze op de plank kan.
het blok is een gereviseerde indirecte 5 bak. ( schakelt verbazing wekkend goed en lekt gelukkig geen olie )
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Weet je al wat je met het bagagerek gaat doen?
Vastzetten aan de buddy.
Bij deze buddy hoort wel een rekje die aan de zijkant van je spatbord wordt gemonteerd.
Zo is het mengeling.
Misschien dat anderen nog een idee hebben.
Enzo
Vastzetten aan de buddy.
Bij deze buddy hoort wel een rekje die aan de zijkant van je spatbord wordt gemonteerd.
Zo is het mengeling.
Misschien dat anderen nog een idee hebben.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_0937.JPG (50.13 KiB) 11590 keer bekeken
-
- IMG_1982.JPG (190.15 KiB) 11591 keer bekeken
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
klopt tjerry dit wist ik, ik ga hem niet aan de buddy zetten, zonde van de mooie buddy.
voor dit seizoen laat ik het nog even zo.
ik vind een ori francorchamps met sportbeugel super op dit model.
vind een spatbord met onnodige gaten ook niets.
misschien met de tijd een spatbordje scoren, gaatjes dichtlassen en die spuiten.
als hij helemaal origineel moet, dan moet ik ook een andere koplamp en knipperlichten.
voor dit seizoen laat ik het nog even zo.
ik vind een ori francorchamps met sportbeugel super op dit model.
vind een spatbord met onnodige gaten ook niets.
misschien met de tijd een spatbordje scoren, gaatjes dichtlassen en die spuiten.
als hij helemaal origineel moet, dan moet ik ook een andere koplamp en knipperlichten.
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
haha ik bewaar hem wel maar hij is er inmiddels vanaf. lijkt me raar staan samen met het motor kenteken.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Nee hoor. Mijn Zwitser heeft het spatlapje trots onder de motorplaat uitsteken.
Mag ik vragen naar de keuze voor deze banden ? Ik ken ze niet
Mag ik vragen naar de keuze voor deze banden ? Ik ken ze niet
Laatst gewijzigd door Caspar op 08 aug 2017, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
deze had de verkoper nog liggen. ze zijn geschikt tot 150 km/u en hebben toch een mooi klassiek profiel ( lijkt op m45 )
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.
had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.
had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Mitas is toch Tjechisch van het merk Barum. Barum zat vroeger standaard op de oude Skoda's (voordat het VAG was). Ik ken het merk van zijn enduro banden.kreidler-holland schreef:deze had de verkoper nog liggen. ze zijn geschikt tot 150 km/u en hebben toch een mooi klassiek profiel ( lijkt op m45 )
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.
had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.
Enzo
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
haha scherp gezien, echter staat op de achterband SAVA en voor MITAS verder exact het zelfde en zelfde profielEnzo-tvdzijden schreef:Mitas is toch Tjechisch van het merk Barum. Barum zat vroeger standaard op de oude Skoda's (voordat het VAG was). Ik ken het merk van zijn enduro banden.kreidler-holland schreef:deze had de verkoper nog liggen. ze zijn geschikt tot 150 km/u en hebben toch een mooi klassiek profiel ( lijkt op m45 )
ze zijn van sava ( dochter onderneming van Goodyear ) dus lijkt me een prima band.
had ze zelf ook nog nooit gezien dus leek me juist daarom extra leuk.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Schönes Moped, herzlichen Glückwunsch !
Mir ist aufgefallen, dass da am Rahmen kein Typenschild sitzt, wo die Floretts mit den Hamsterbacken (Blinkermodelle) das Schild normalerweise sitzen haben, also hinten unter der Sitzbank rechts. Aber ich sehe da auch keine Löcher im Rahmen.
Ist das noch der erste Lack ?
Zum Transportfzg: Ich hatte auch schon mal daran gedacht, dass so ein Caddy ein guter Kreidler-Transporter wäre. Hast Du einen normal langen oder einen extra langen verwendet ?
Ich nehme an, wenn man das Moped wie Du schräg reinstellt, dass man dann nicht die Langversion vom Caddy benötigt.
Viel Spaß mit dem Moped
Carsten
Mir ist aufgefallen, dass da am Rahmen kein Typenschild sitzt, wo die Floretts mit den Hamsterbacken (Blinkermodelle) das Schild normalerweise sitzen haben, also hinten unter der Sitzbank rechts. Aber ich sehe da auch keine Löcher im Rahmen.
Ist das noch der erste Lack ?
Zum Transportfzg: Ich hatte auch schon mal daran gedacht, dass so ein Caddy ein guter Kreidler-Transporter wäre. Hast Du einen normal langen oder einen extra langen verwendet ?
Ich nehme an, wenn man das Moped wie Du schräg reinstellt, dass man dann nicht die Langversion vom Caddy benötigt.
Viel Spaß mit dem Moped
Carsten
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Aber danke!
Das Typenschild saß da wenn nicht aktiviert ist, jetzt ist es in der Tat ein an dieser Stelle.
Ich habe einen normalen Caddy, er stand sehr leicht schräg.
Ich habe mein Niederländisch online übersetzt.
Das Typenschild saß da wenn nicht aktiviert ist, jetzt ist es in der Tat ein an dieser Stelle.
Ich habe einen normalen Caddy, er stand sehr leicht schräg.
Ich habe mein Niederländisch online übersetzt.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
OK, danke für das Übersetzen,
aber Niederländisch kann ich dann doch besser verstehen ...
Das mit dem Typenschild habe ich nicht gecheckt.
Ich schreibe auch lieber auf Deutsch oder Englisch, sonst würde man mich auf keinen Fall verstehen.
Bisher hat sich auch noch niemand beschwert.
Carsten
aber Niederländisch kann ich dann doch besser verstehen ...
Das mit dem Typenschild habe ich nicht gecheckt.
Ich schreibe auch lieber auf Deutsch oder Englisch, sonst würde man mich auf keinen Fall verstehen.
Bisher hat sich auch noch niemand beschwert.
Carsten
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
haha english is for me better to understand and to write. thanks for your reaction on my topic,Flocke schreef:OK, danke für das Übersetzen,
aber Niederländisch kann ich dann doch besser verstehen ...
Das mit dem Typenschild habe ich nicht gecheckt.
Ich schreibe auch lieber auf Deutsch oder Englisch, sonst würde man mich auf keinen Fall verstehen.
Bisher hat sich auch noch niemand beschwert.
Carsten
btw the paint is not the original.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
OK, thanks.
Could it be, that the rear fender is cut ?
Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate. If the space between the holder and the rear light is too small you could not mount your plate in the right, stiff way (3 screw points, the supreme point is at the rear light).
Carsten
Could it be, that the rear fender is cut ?
Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate. If the space between the holder and the rear light is too small you could not mount your plate in the right, stiff way (3 screw points, the supreme point is at the rear light).
Carsten
- Bijlagen
-
- Bildschirmfoto 2017-08-08 um 22.39.03.jpg (119.98 KiB) 11470 keer bekeken
-
- Bildschirmfoto 2017-08-08 um 22.32.39.jpg (186.78 KiB) 11476 keer bekeken
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
ook een goede optie.
voorlopig eerst maar even toeren. en opzoek naar een snelle set voor er bij.
voorlopig eerst maar even toeren. en opzoek naar een snelle set voor er bij.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Precies dat bedoelde ik met effe meedenken. Goed advies Andy. Er zijn veel opties. Behalve als je aan bepaalde onderdelen blijft vast houden.Andy schreef:Ik zeg.... rek eraf en een mooie sportbeugel van de buffel erop. Hoef je geen xtra gaten te boren.
Andy,
Want die 3 gaten daar zitten er voor het gelakte afdek kapje voor de knipperlichtbeugels en draadboom.
Enzo
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 1976 Kreidler RS Geel
dat is het mooie van dit forum,Enzo-tvdzijden schreef:Precies dat bedoelde ik met effe meedenken. Goed advies Andy. Er zijn veel opties. Behalve als je aan bepaalde onderdelen blijft vast houden.Andy schreef:Ik zeg.... rek eraf en een mooie sportbeugel van de buffel erop. Hoef je geen xtra gaten te boren.
Andy,
Want die 3 gaten daar zitten er voor het gelakte afdek kapje voor de knipperlichtbeugels en draadboom.
Enzo
mijn bedoeling is uit eindelijk wel een ander spatbord zodat ik helemaal geen onnodige gaatjes meer heb.
die dan netjes in kleur.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Niels gefeliciteerd met je prachtige RS, waar feitelijk niet veel aan hoeft te gebeuren, nu je hem aangekocht en reeds gekeurd hebt is het wel snel gegaan De setup? Claus of Wietse kunnen zeker wat moois afleveren, maar dan zul je toch echt geduld moeten oefenen... je kan ook Tijmen vragen, wie weet heeft hij nog wel tijd, hij kan het ook heel goed is mijn mening. Als het erweer van komt kom ik es buurten met de witte.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Mijn achterspatbord van K54/511CH lijkt ook afgezaagd en heeft het zelfde spatlapje.Flocke schreef:OK, thanks.
Could it be, that the rear fender is cut ?
Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate.
Is inderdaad iets korter. Hoort zo Carsten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Precies niet te vergelijken met 1973 model uit CH. Zal hier van af komen.Caspar schreef:Mijn achterspatbord van K54/511CH lijkt ook afgezaagd en heeft het zelfde spatlapje.Flocke schreef:OK, thanks.
Could it be, that the rear fender is cut ?
Please compare this with my 1973 Zwitser RS, and look after the space between the rear light and the holder for the number plate.
Is inderdaad iets korter. Hoort zo Carsten.
- Bijlagen
-
- IMG_1987.JPG (76.21 KiB) 11369 keer bekeken
-
- IMG_1988.JPG (58.64 KiB) 11370 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: 1976 Kreidler RS Geel
Das mag schon alles stimmen, was ihr sagt.
Nur bin ich der Meinung, dass in Kombination mit dem auf dem Schutzblech befestigtem Rücklicht (wie bei 73er RS) der Kennzeichenhalter zu nah am Rücklicht sitzt, und das Schutzblech etwas kurz ist. Der Abstand müßte größer sein, damit die 3 Verschraubungspunkte so weit wie möglich auseinander sitzen. Dann ist das ganze am stabilsten und es paßt auch am besten von den Winkeln her.
Ich nehme an, da wurden verschiedene Teile verschiedener Mopeds miteinander vermischt (Schutzblech, Rücklicht, Gepäckträger, Sitzbank, ...). Macht ja auch nix ...
@Enzo, die silberne TM auf Deinem 2. Bild hat meines Erachtens auch das lange Schutzblech wie die 73er RS ...
Es könnte folgendermaßen gewesen sein:
a) Rücklicht am Gepäckträger, kurzes Schutzblech, Vorgabe Schweiz: Kurzes Schutzblech nur mit Spritzschutz !
b) Rücklicht auf dem Schutzblech montiert, langes Schutzblech wie Modell 1973
Gruß
Carsten
Langes Schutzblech, Rücklicht auf Schutzblech verschraubt: Langes Schutzblech, Rücklicht auf Schutzblech verschraubt: Kurzes Schutzblech, Rücklicht am Gepäckträer:
Nur bin ich der Meinung, dass in Kombination mit dem auf dem Schutzblech befestigtem Rücklicht (wie bei 73er RS) der Kennzeichenhalter zu nah am Rücklicht sitzt, und das Schutzblech etwas kurz ist. Der Abstand müßte größer sein, damit die 3 Verschraubungspunkte so weit wie möglich auseinander sitzen. Dann ist das ganze am stabilsten und es paßt auch am besten von den Winkeln her.
Ich nehme an, da wurden verschiedene Teile verschiedener Mopeds miteinander vermischt (Schutzblech, Rücklicht, Gepäckträger, Sitzbank, ...). Macht ja auch nix ...
@Enzo, die silberne TM auf Deinem 2. Bild hat meines Erachtens auch das lange Schutzblech wie die 73er RS ...
Es könnte folgendermaßen gewesen sein:
a) Rücklicht am Gepäckträger, kurzes Schutzblech, Vorgabe Schweiz: Kurzes Schutzblech nur mit Spritzschutz !
b) Rücklicht auf dem Schutzblech montiert, langes Schutzblech wie Modell 1973
Gruß
Carsten
Langes Schutzblech, Rücklicht auf Schutzblech verschraubt: Langes Schutzblech, Rücklicht auf Schutzblech verschraubt: Kurzes Schutzblech, Rücklicht am Gepäckträer: