opknapbeurt LF 1974 k53/311
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
de k36's helpen wel met het veilig rijden over die blaadjes, wat een heerlijke bandjes ik zou ze iedereen aanraden!Caspar schreef:Mooie plaatjes tussen de blaadjes .
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
de LF is al een tijdje "klaar" maar op top loopt hij maar 40km per uur, dat is wat mij betreft wat te langzaam om met het huidige verkeer mee te komen. Wat is de beste manier om de Kreidler ongeveer 55 te laten lopen?
Verder staat er op het verlanglijstje nog:
-Sierstrips buddy.
-Gereedschapbakje.
Verder staat er op het verlanglijstje nog:
-Sierstrips buddy.
-Gereedschapbakje.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Om de optimale prestaties uit je Kreidler te halen , moeten de ingewanden in goede staat zijn.
Zo is vaak de zuiger/cilinder speling veel te ruim door slijtage.
Ook carburateur , ontsteking en uitlaat zijn vaak verre van fris.
Maar ook al zijn alle onderdelen nog in goede staat : veel harder dan 45 á 50km/u gaat het niet bij een standaard LF.
Met de originele tandwielverhouding en Nederlandse geknepen uitlaat ben je beperkt.
Mijn aanpak: neem contact op met een goede tuner , hier op het forum hebben we er een paar.
Die kunnen een originele cilinder aanpassen en laten voorzien van een nieuwe wand.
Misschien kun je zelfs de rest van de setup (carburateur , spruitstuk , kop , uitlaat) nog gewoon gebruiken , mits in orde.
Zo is vaak de zuiger/cilinder speling veel te ruim door slijtage.
Ook carburateur , ontsteking en uitlaat zijn vaak verre van fris.
Maar ook al zijn alle onderdelen nog in goede staat : veel harder dan 45 á 50km/u gaat het niet bij een standaard LF.
Met de originele tandwielverhouding en Nederlandse geknepen uitlaat ben je beperkt.
Mijn aanpak: neem contact op met een goede tuner , hier op het forum hebben we er een paar.
Die kunnen een originele cilinder aanpassen en laten voorzien van een nieuwe wand.
Misschien kun je zelfs de rest van de setup (carburateur , spruitstuk , kop , uitlaat) nog gewoon gebruiken , mits in orde.
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Bedankt voor de reactie ik stuur wietse wel een pb.Caspar schreef:Om de optimale prestaties uit je Kreidler te halen , moeten de ingewanden in goede staat zijn.
Zo is vaak de zuiger/cilinder speling veel te ruim door slijtage.
Ook carburateur , ontsteking en uitlaat zijn vaak verre van fris.
Maar ook al zijn alle onderdelen nog in goede staat : veel harder dan 45 á 50km/u gaat het niet bij een standaard LF.
Met de originele tandwielverhouding en Nederlandse geknepen uitlaat ben je beperkt.
Mijn aanpak: neem contact op met een goede tuner , hier op het forum hebben we er een paar.
Die kunnen een originele cilinder aanpassen en laten voorzien van een nieuwe wand.
Misschien kun je zelfs de rest van de setup (carburateur , spruitstuk , kop , uitlaat) nog gewoon gebruiken , mits in orde.
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
het is weer even geleden dat ik wat op dit topic heb gepost. de Kreidler loopt op top maximaal 44km en wil hem iets sneller laten lopen door middel van een 12mm in plaats van de standaard 10mm heeft iemand een kant en klare 12mm voor een goede prijs graag even een pb!
MVG, Adriaan
MVG, Adriaan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Gaat hij niet harder van lopen hoor.AAD02 schreef:het is weer even geleden dat ik wat op dit topic heb gepost. de Kreidler loopt op top maximaal 44km en wil hem iets sneller laten lopen door middel van een 12mm in plaats van de standaard 10mm heeft iemand een kant en klare 12mm voor een goede prijs graag even een pb!
MVG, Adriaan
Enzo
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
door een grotere carburateur gaat hij toch harder?Enzo-tvdzijden schreef:Gaat hij niet harder van lopen hoor.AAD02 schreef:het is weer even geleden dat ik wat op dit topic heb gepost. de Kreidler loopt op top maximaal 44km en wil hem iets sneller laten lopen door middel van een 12mm in plaats van de standaard 10mm heeft iemand een kant en klare 12mm voor een goede prijs graag even een pb!
MVG, Adriaan
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Ja dat klopt maar dan moeten er meer zaken veranderd worden. Als de doorlaat en timing op klein en weinig staat zorgt groot voor MINDER snelheid.AAD02 schreef:door een grotere carburateur gaat hij toch harder?Enzo-tvdzijden schreef:Gaat hij niet harder van lopen hoor.AAD02 schreef:het is weer even geleden dat ik wat op dit topic heb gepost. de Kreidler loopt op top maximaal 44km en wil hem iets sneller laten lopen door middel van een 12mm in plaats van de standaard 10mm heeft iemand een kant en klare 12mm voor een goede prijs graag even een pb!
MVG, Adriaan
Enzo
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Je kunt nog kijken of je nog een langzame geknepen uitlaat er onder hebt , maar anders is je cilinder gewoon de beperkende factor. De maat en de timing van de poorten is dusdanig tam , dat een grotere carburateur alleen maar averechts werkt.
Het originele Nederlandse spruitstuk is 10 of 12mm inwendig.
Het originele Nederlandse spruitstuk is 10 of 12mm inwendig.
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
duidelijk Casper, brommer heeft 16.000 km gelopen volgens de teller dus de zuiger en cilinder zullen wel redelijk versleten zijn. De cilinder die er nu op zit wat meer vermogen geven lijkt mij dan een optie of een nieuwe cilinder met standaard al wat meer vermogen.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Als de cilinder niet misbruikt is, zit je met deze kilometerstand op ongeveer 1/6 van de levensduur van een cilinder. Klopt de kilometerstand, zouden zuigerveren misschien nodig zijn. Ik rijd nu al ruim 35.000 km met een setje.AAD02 schreef:duidelijk Casper, brommer heeft 16.000 km gelopen volgens de teller dus de zuiger en cilinder zullen wel redelijk versleten zijn. De cilinder die er nu op zit wat meer vermogen geven lijkt mij dan een optie of een nieuwe cilinder met standaard al wat meer vermogen.
De langzamere, oudere cilinders die werden gebruikt op 3-bakjes, krijg je op ongeveer 50-55 km/u, d.m.v. een andere uitlaat (anders dan standaard) en een groter voortandwiel.
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
die van mij loopt op dit moment 41 op de gps teller, andere uitlaat? eentje met een nog dikkere bocht? Groter voortandwiel is ook nog een optie inderdaad, aangezien hij aardig snel door de eerste twee versnellingen gaat.hermanp schreef:Als de cilinder niet misbruikt is, zit je met deze kilometerstand op ongeveer 1/6 van de levensduur van een cilinder. Klopt de kilometerstand, zouden zuigerveren misschien nodig zijn. Ik rijd nu al ruim 35.000 km met een setje.AAD02 schreef:duidelijk Casper, brommer heeft 16.000 km gelopen volgens de teller dus de zuiger en cilinder zullen wel redelijk versleten zijn. De cilinder die er nu op zit wat meer vermogen geven lijkt mij dan een optie of een nieuwe cilinder met standaard al wat meer vermogen.
De langzamere, oudere cilinders die werden gebruikt op 3-bakjes, krijg je op ongeveer 50-55 km/u, d.m.v. een andere uitlaat (anders dan standaard) en een groter voortandwiel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Welke heb je nu dan? 10/36 origineel
Kan je meteen naar 13 voor.
Enzo
Kan je meteen naar 13 voor.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Ja bij Herman BlokhuisAAD02 schreef:dan gaat die op het lijstje erbij, nu rest nog een een buddy riempje die van mij is helaas gescheurd zijn deze nog te bestellen?
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
Bellen en het wordt geregeldAAD02 schreef:is hij actief op het forum zoja onder welke naam? maakt de zuiger voor de snelheid uit?
(053) 572 51 40
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
bedankt, zuigerveren vervang ik sowieso alleen als een andere zuiger (enkele zuigerveer) meer vermogen levert bestel ik er een zuiger bij??
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
waarschijnlijk heb je nu een zuiger met 2 blokveren , althans: dat is gangbaar op dit model.
Die zuigerveren hebben waarschijnlijk een stootrandje bovenin de cilinder veroorzaakt.
Ga je nu een zuiger monteren met 1 L-veer , dan komt deze iedere keer tegen de stootrand aan.
dit veroorzaakt onnodige wrijving dus warmte.
wél is het aan te raden om de zuigerspeling even op te (laten-) meten.
Indien de zuiger nog mooi passend is , zou ik volstaan met een setje nieuwe Goetze zuigerveren , geen chroomstaal !
Die zuigerveren hebben waarschijnlijk een stootrandje bovenin de cilinder veroorzaakt.
Ga je nu een zuiger monteren met 1 L-veer , dan komt deze iedere keer tegen de stootrand aan.
dit veroorzaakt onnodige wrijving dus warmte.
wél is het aan te raden om de zuigerspeling even op te (laten-) meten.
Indien de zuiger nog mooi passend is , zou ik volstaan met een setje nieuwe Goetze zuigerveren , geen chroomstaal !
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opknapbeurt LF 1974 k53/311
bedankt Casper ga ik dat even laten meten! Welke maat zuigerveer moet ik hebben volstaat deze https://www.kreidlerparts.com/parts/00. ... 20mm-cslot ? Ook heb ik gekeken naar de tandwiel verhouding deze is 13-36 dus daar kan ik niet veel meer mee.