Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: De rooie Buffel Special
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 6:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
Hallo,

Ik ben Edwin momenteel 28 lente's jong en ben woonachtig op de Veluwe.
Na verschillende auto's te hebben verbouwd ben ik overgestapt op de brommers.

Afbeelding

Heb een jaar geleden een Zundapp opgeknapt.

Afbeelding

Nu deze al een tijdje klaar is, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en een Kreidler gekocht :lol:

Zoals de titel het al zegt wordt dit een Buffel Special.
Orgineel is het een K53/311 met een geforceerde koeling.
Heb de Kreidler gekocht van een man die hem al vanaf 1988 in bezit had.
De orginele lak zit ernog op en bijna alle orginele boutjes en onderdelen zijn nog gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

De eerste wijzigingen waren als volgt:

- Weinmann sterwielen met 160mm Lelu naven.
- Whitewall banden.
- Nieuwe remschoenen.
- Voorvork gereviseerd.
- Gereviseerde 5 bak direct geschakeld RS blok.
- Orginele Superbreitwand 14.43.99 met nieuwe mahle zuiger.
- Orginele Bing 20mm met spruitstuk.
- Kokusan EVO ontsteking.
- Nieuwe ketting en tandwielen.
- Nieuwe orginele Magura remhandles.
- Orginele Boss uitlaat.
- Stokstuurtje.
- Buffeltank.
- Bagagerek verwijderd en "sport" beugel gemonteerd.
- Nieuwe open achterschokbrekers gemonteerd.
- RS zijkappen gespoten en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat dit alles gemonteerd was en het blokje netjes te hebben ingereden,
toch maar besloten om hem weer helemaal uit elkaar te halen en de puntjes op de i te zetten.
Zo hangt hij er nu bij: :lol:

Afbeelding

Ik vond het vermogen van het blokje tegenvallen en wil toch iets meer vermogen.
Daarom ben ik even gaan shoppen bij Dick Baan en daar het volgende pretpakket uitgezocht om mee te beginnen:

- Bewerkte 60cc KT breidwand cilinder met 2 boosterpoorten en 2 extra uitlaatpoorten.
- Bewerkte orginele breidwand kop.
- Bewerkte zuiger.
- Berekende vaste expansie uitlaat.
- Immitatie Bing 20mm carburateur. Opgeboord naar 23mm. Bewerkte gasschuif en afgemonteerd met orginele Bing onderdelen.
- Blok uitgekotterd om de 60cc te kunnen monteren.
- Gat schakelas uitvrezen om een schakelas kering te kunnen monteren.

Ik heb de cilinder vast opgehaald om de koelribben te polijsten en de cilinder en kop zwart te kunnen spuiten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu bezig om alle onderdelen opnieuw te polijsten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het remmen vond ik dat de Kreidler niet strak remde maar trilde. Omdat ik toch bezig ben de Weinmann velgen ook maar gelijk uit elkaar gehaald om de trommels weer rond te laten draaien. En dan kan ik gelijk de wielranden opnieuw polijsten.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het voor nu.

De volgende staan nog op de to do list:

- Oud type achterlicht monteren.
- Zwitsers zadel passen en als het past, opnieuw laten bekleden.
- Nieuwe chrome sierstrips op RS kappen monteren.
- Nieuw geel Florett bromfiets plaatje op spatbord monteren.
- Blok monteren, inrijden en afstellen op testbank.
- Alle lakdelen polijsten en in glascoating zetten.
- Sportkeringen in voorvork monteren.


Laatst bijgewerkt door lowmk2 op ma aug 21, 2017 8:50 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 7:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wordt mooi. Gaaf dat je de puntjes op de i gaat zetten. Zelf zag ik dat je kabels (rem en koppeling ) niet netjes lopen en te lang zijn. Ook is het mooier om slotboutjes in de zijkant van de buddy te schroeven.
Verder had je zelf al de sportkeeringen op de lijst gezet. :thumbleft
Claxon zit ori onder je koplamp met een speciale beugel. Dit is op een special ook wel geinig.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 9:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
:thumbsup Mooie binnenkomer.
Goed bezig.
Kijk even of je carburateur wel helemaal open gaat met dit type gashendel , bij mij niet namelijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 10:38 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Ik dacht eerst, jammer dat hij zo'n nette originele Kreidler gaat veranderen, maar je hebt er wel een leuk ding van gemaakt. Bovendien erg netjes afgewerkt allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 10:50 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4734
Woonplaats: alhier
Helmantel schreef:
Ik dacht eerst, jammer dat hij zo'n nette originele Kreidler gaat veranderen, maar je hebt er wel een leuk ding van gemaakt. Bovendien erg netjes afgewerkt allemaal.


Het ziet er inderdaad erg mooi uit, maar ik vind het toch erg jammer van de brommer die als basis diende.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 9:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
Enzo-tvdzijden schreef:
Wordt mooi. Gaaf dat je de puntjes op de i gaat zetten. Zelf zag ik dat je kabels (rem en koppeling ) niet netjes lopen en te lang zijn. Ook is het mooier om slotboutjes in de zijkant van de buddy te schroeven.
Verder had je zelf al de sportkeeringen op de lijst gezet. :thumbleft
Claxon zit ori onder je koplamp met een speciale beugel. Dit is op een special ook wel geinig.

Enzo


Vond de kabels ook nog niet helemaal mooi lopen.
https://kreidlerstore.nl/product/kreidler-koppelingskabel-houder/
Had deze besteld maar zou niet weten hoe ik deze moet monteren en of het überhaupt wel nut heeft om deze geleider te monteren :?

Heb vorige week een zwitsers zadel gekocht, eerst maar eens kijken of deze past. Welke slotboutjes bedoel je?

Claxon ben ik nog niet helemaal over uit of ik deze op de koplamp laat zitten, moet maar eens kijken of hij onder de tank past, daar zit hij bij de zundapp ook en daar valt hij niet zo op :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 9:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
Caspar schreef:
:thumbsup Mooie binnenkomer.
Goed bezig.
Kijk even of je carburateur wel helemaal open gaat met dit type gashendel , bij mij niet namelijk


Ga het even checken als ik de carburateur binnen heb. Bedankt voor de tip :thumbleft

hermanp schreef:
Helmantel schreef:
Ik dacht eerst, jammer dat hij zo'n nette originele Kreidler gaat veranderen, maar je hebt er wel een leuk ding van gemaakt. Bovendien erg netjes afgewerkt allemaal.


Het ziet er inderdaad erg mooi uit, maar ik vind het toch erg jammer van de brommer die als basis diende.


Ik weet dat dat hier een hoop puristen op het forum zitten die een Kreidler het liefst tot op het laatste boutje helemaal origineel zien. Maar zulke Kreidler's zijn er al zoveel :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 9:48 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
mooi hoor.
hoe heb je de stuur uitslag begrenst ?
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 12:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
lowmk2 schreef:

Ik weet dat dat hier een hoop puristen op het forum zitten die een Kreidler het liefst tot op het laatste boutje helemaal origineel zien. Maar zulke Kreidler's zijn er al zoveel :P

Nu maak je een grote vergissing. Dat wat jij schetst is uitert zeldzaam. :wink:
Dat is een hele kleine groep.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 2:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
b.bonk schreef:
mooi hoor.
hoe heb je de stuur uitslag begrenst ?
mvg bertus


Ik heb de maten overgenomen van de oude stuurweg begrenzer.
En beide kanten 5mm langer gehouden (had achteraf nog wel iets langer gemogen)
En toen uitgesneden uit 5mm dik RVS plaat.

Afbeelding

Afbeelding

Heb er eventueel nog 1 over heb er 2 gemaakt :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 2:58 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
oke
bij mijn gruwel heb ik de voorvork aanslag opgelast .
net wat je zegt aardig wat nodig.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 4:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
Heb nog 3 dingen waar ik mee in een dubio zit:
Heb al een paar topics gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

1. Welk luchtfilter kan ik het beste gebruiken voor de 60cc setup?
Wil in eerste instantie het orginele luchtfilter gebruiken met gaasje en daar een een paar gaasjes uit halen. Of een twinair puntfilter in het orginele huis monteren. Open luchtfilter is ook een optie, aanzuiggeluid dat wend wel :D

2. Sommige zijn van mening dat hij beter gaat lopen met een Iridium bougie. Wil deze ook wel monteren om het te kunnen ervaren. Maar aangezien ik een Kokusan 6V EVO heb wil het wel eens dat die bougies het begeven.

3. Wat is het verschil/voordeel als je de koppelingskabel buitenom leg met het beugeltje aan het frame?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 5:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
lowmk2 schreef:
Heb nog 3 dingen waar ik mee in een dubio zit:
Heb al een paar topics gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

1. Welk luchtfilter kan ik het beste gebruiken voor de 60cc setup?
Wil in eerste instantie het orginele luchtfilter gebruiken met gaasje en daar een een paar gaasjes uit halen. Of een twinair puntfilter in het orginele huis monteren. Open luchtfilter is ook een optie, aanzuiggeluid dat wend wel :D

2. Sommige zijn van mening dat hij beter gaat lopen met een Iridium bougie. Wil deze ook wel monteren om het te kunnen ervaren. Maar aangezien ik een Kokusan 6V EVO heb wil het wel eens dat die bougies het begeven.

3. Wat is het verschil/voordeel als je de koppelingskabel buitenom leg met het beugeltje aan het frame?

1. Ik heb ook een 60cc opgezet met frietzak in koker met bing 20mm en Mechanische expansie
2. Zit tussen de oren. Is alleen van toepassing bij HPI of andere race ontstekingen en dus niet bij een huis tuin en keuken kokusan.
3. Bediening gaat lichter en is makkelijker vervangen van de kabel. Nadeel is rare kabelloop (tov origineel dan als je er waarde aan hecht)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Wordt een absoluut prachtding! Weinmann wieltjes op een buffel staan zo slecht nog niet, zeker met de whitewall banden.

Maar ik zie hier wel iets...

AfbeeldingNaamloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 8:38 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Heel gewoon voor KTT deze gietgallen.
Kees had een nieuwe kop met zelfde geval

Enzo


Bijlagen:
IMG_2014.JPG
IMG_2014.JPG [ 130.81 KiB | 1995 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 20, 2010 9:07 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Hoogezand
Ik vind hem zeer mooi,en dat voorwiel o zo zeldzaam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 12:58 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
MichelVH schreef:
Wordt een absoluut prachtding! Weinmann wieltjes op een buffel staan zo slecht nog niet, zeker met de whitewall banden.


Unabhängig von Deinem schönen Projekt nur meine allgemeine Meinung zu den Rädern an dieser Stelle:
Rein optisch gesehen hatte Kreidler mit den Weinmann-Rädern für meinen Geschmack einen Fehler gemacht, ich finde sie nur kpl. einfarbig erträglich. Ich würde auf meine Mopeds nur die Speichenräder montieren oder eben die sehr schönen 7-Stern-Gussräder, und die Gebraucht-Preise für die 6- oder 7-Stern-Grussräder zeigen, dass es noch ein paar Leute mehr gibt, die das scheinbar ähnlich sehen.

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 7:48 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
MichelVH schreef:
Wordt een absoluut prachtding! Weinmann wieltjes op een buffel staan zo slecht nog niet, zeker met de whitewall banden.

Maar ik zie hier wel iets...

AfbeeldingNaamloos


Dan heb je de rest van de cilinder nog niet gezien :-k Zoals Enzo al zegt het zijn gietgallen :|
Maar het valt niet erg op omdat ik de cilinder zwart gespoten heb. Maar om die buitenste koelribben te polijsten is een drama omdat ze zo poreus zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 8:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 30, 2017 4:00 pm
Berichten: 23
Heb een orgineel Denfield zwitsers zadel gevonden dat past. De boutgaten komen overeen. Moet alleen het gereedschapsbakje eraf zien te krijgen, maar de bouten zijn dol :?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu het zadel uit elkaar halen en het frame laten stralen en poedercoaten. Kan ik ondertussen mooi de aluminium sierstrips opnieuw polijsten. Daarna opnieuw laten bekleden.

Heb ook een oud type achterlicht binnen gekregen, maar weet nog niet of dat gaat passen met mijn kentekenplaat. Daar moet ik nog wat op verzinnen of het originele achterlicht erop zetten :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 8:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Bij een special kun je de kentekenplaat ook bij de achteras bevestigen. (overigens niet mijn smaak)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 6:07 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
RMC-Smokey schreef:
Ik vind hem zeer mooi,en dat voorwiel o zo zeldzaam.

Altijd makkelijk NOS op voorraad.


Bijlagen:
IMG_2023.JPG
IMG_2023.JPG [ 180.97 KiB | 1853 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 9:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Die zie je ook niet vaak, waar werden die op gemonteerd origineel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 9:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Enzo-tvdzijden schreef:
RMC-Smokey schreef:
Ik vind hem zeer mooi,en dat voorwiel o zo zeldzaam.

Altijd makkelijk NOS op voorraad.


Mooi spul!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 22, 2017 9:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Die zie je ook niet vaak, waar werden die op gemonteerd origineel?

John Bos modellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 23, 2017 7:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Hoe kan het dan NOS zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!