De rooie Buffel Special
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
Update:
Heb de gaten van het gereedschapsbakje en het bromfiets plaatje dicht gelast en alle onderdelen blank gestraald.
Nu alvast de onderdelen in de epoxy primer spuiten voordat ze geplamuurd en in de grondverf gespoten worden.
Heb de gaten van het gereedschapsbakje en het bromfiets plaatje dicht gelast en alle onderdelen blank gestraald.
Nu alvast de onderdelen in de epoxy primer spuiten voordat ze geplamuurd en in de grondverf gespoten worden.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: De rooie Buffel Special
en op bepaalde TM sEnzo-tvdzijden schreef:John Bos modellen.MichelVH schreef:Die zie je ook niet vaak, waar werden die op gemonteerd origineel?
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
Update:
Ik heb van een "normale" zijkap een SB kap gemaakt. Dit omdat ik het zonde vond om een orginele SB te bewerken. Er komt nog een gat in voor de show en koeling van de ontsteking.
De orginele SB wordt ook in kleur gespoten zodat ik 2 kappen heb.
Heb alle onderdelen in de grondverf staan. Nu nog naschuren en dan is het spuitklaar.
Als het mee zit dan worden de onderdelen eind volgende week gespoten.
Ik heb van een "normale" zijkap een SB kap gemaakt. Dit omdat ik het zonde vond om een orginele SB te bewerken. Er komt nog een gat in voor de show en koeling van de ontsteking.
De orginele SB wordt ook in kleur gespoten zodat ik 2 kappen heb.
Heb alle onderdelen in de grondverf staan. Nu nog naschuren en dan is het spuitklaar.
Als het mee zit dan worden de onderdelen eind volgende week gespoten.
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
Update:
Heb het blok weer terug van Dick Baan.
Ik heb het blok weer voor een groot deel in elkaar gezet.
Heb voor nood de 20mm Bing gemonteerd omdat de Mikuni VM26-665 in bestelling staat
Als het goed is moet de Mikuni precies achter de kap passen
Verder heb ik de remmerij gereviseerd en de Weinmann velgen weer netjes gemaakt. Heb nieuwe remsleutels gemonteerd omdat de oude uitgesleten waren en speling hadden. De rubbers van de centreerbouten waren vergaan/verdwenen. Dit is super opgelost met de centreerbout setjes van Blackmamba parts
Heb het blok weer terug van Dick Baan.
Ik heb het blok weer voor een groot deel in elkaar gezet.
Heb voor nood de 20mm Bing gemonteerd omdat de Mikuni VM26-665 in bestelling staat
Als het goed is moet de Mikuni precies achter de kap passen
Verder heb ik de remmerij gereviseerd en de Weinmann velgen weer netjes gemaakt. Heb nieuwe remsleutels gemonteerd omdat de oude uitgesleten waren en speling hadden. De rubbers van de centreerbouten waren vergaan/verdwenen. Dit is super opgelost met de centreerbout setjes van Blackmamba parts
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
Update:
De kreidler begint vaste vormen aan te nemen.
Bijna alles zit in elkaar en aangesloten.
Moet eerdaags de aangepaste 26mm Mikuni ophalen en dan kijken of hij starten wil.
De kreidler begint vaste vormen aan te nemen.
Bijna alles zit in elkaar en aangesloten.
Moet eerdaags de aangepaste 26mm Mikuni ophalen en dan kijken of hij starten wil.
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: De rooie Buffel Special
Dat ligt helemaal aan je eigen "onderbouw"MichelVH schreef:Alleen de buddy zou ik vervangen door iets slankers/minder dik.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: De rooie Buffel Special
Leuk ding geworden! Vind hem mooi, op een ding na de blanke uitlaat met blauwe lasnaden, dat vind ik persoonlijk gesproken niet bepaald mooi...maar met een special geldt maar een ding, en dat is dat je hem zelf mooi vindt!
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: De rooie Buffel Special
Ik zat ernaar te kijken en vind hem heel erg mooi geworden. In zwart wit is ie net iets mooier op de foto dus kan er misschien aan de combinatie van kleuren iets gedaan worden. Misschien de tankflappen ook rood maken?
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
De VM26 past na veel passen en meten precies achter de kap.
Heb op onderstaande foto nog een oude slang gebruikt:
Vond de passing nog niet helemaal maar me zin. De kroondop valt niet helemaal in het midden van het gat.
Heb daarom een nieuw rubber besteld. Ook gelijk een aanzuigkelk besteld.
Maar met kelk is de passing alleen maar beroerder geworden.
Dus die haal ik erweer af of ik maak een nieuwe zijkap of pas de huidige aan.
Heb alleen geen foto's van de passing. Zal ik eerdaags even maken.
Dit is hoe ik het heb gemonteerd om alles precies achter de zijkap te krijgen:
Nu wachten op mooi weer en dat al het zout is weg geregend om hem in te rijden en af te stellen
Heb op onderstaande foto nog een oude slang gebruikt:
Vond de passing nog niet helemaal maar me zin. De kroondop valt niet helemaal in het midden van het gat.
Heb daarom een nieuw rubber besteld. Ook gelijk een aanzuigkelk besteld.
Maar met kelk is de passing alleen maar beroerder geworden.
Dus die haal ik erweer af of ik maak een nieuwe zijkap of pas de huidige aan.
Heb alleen geen foto's van de passing. Zal ik eerdaags even maken.
Dit is hoe ik het heb gemonteerd om alles precies achter de zijkap te krijgen:
Nu wachten op mooi weer en dat al het zout is weg geregend om hem in te rijden en af te stellen
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
Had gister een dagje vrij en het was mooi weer. Dus de Kreidler van stal gehaald voor een testrondje van ongeveer 20km.
Hij loopt nog voor geen meter. Zonder kelk liep hij beter. Moet de sproeier bezetting en de bougie kleur even bekijken.
Hoeveel kilometer in normaal voor het inrijden?
Hou zelf altijd 50/100 km aan. Met rustig warm rijden en rustig rijden a 50/60 km/h. Af en toe even los trekken en rustig uitrijden.
Ben nog niet tevreden over de passing van de zijkap.
Kroondop zit niet in het midden van de uitsparing en met kelk komt de kap te ver naar buiten.
De afstelgaten zijn ook overbodig geworden.
Eerdaags maar eens een imitatie SB kap bestellen en deze aanpassen
Hij loopt nog voor geen meter. Zonder kelk liep hij beter. Moet de sproeier bezetting en de bougie kleur even bekijken.
Hoeveel kilometer in normaal voor het inrijden?
Hou zelf altijd 50/100 km aan. Met rustig warm rijden en rustig rijden a 50/60 km/h. Af en toe even los trekken en rustig uitrijden.
Ben nog niet tevreden over de passing van de zijkap.
Kroondop zit niet in het midden van de uitsparing en met kelk komt de kap te ver naar buiten.
De afstelgaten zijn ook overbodig geworden.
Eerdaags maar eens een imitatie SB kap bestellen en deze aanpassen
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Luchtfilter
Ik wil gaan experimenteren met een origineel luchtfilter op mijn 26mm, aangezien het aanzuiggeluid te hard is.
Ik heb diverse topics gelezen dat er al vele mij voor gegaan zijn die ook geëxperimenteerd hebben met een origineel filterhuis of een andere variant.
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar een origineel filterhuis met gaten aan de zijkant met een Twinair sok erover.
Wat zijn jullie bevindingen? Of zijn er betere oplossingen?
Ik heb nu tijdelijk een 23mm Bing gemonteerd met origineel filter zonder gaten en met het zeefje erin.
Rijd nu lekker stil en past goed achter mijn zijkap. Maar moet veel inleveren aan vermogen.
Dus toch maar weer proberen om de 26mm stiller te krijgen.
Ik heb diverse topics gelezen dat er al vele mij voor gegaan zijn die ook geëxperimenteerd hebben met een origineel filterhuis of een andere variant.
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar een origineel filterhuis met gaten aan de zijkant met een Twinair sok erover.
Wat zijn jullie bevindingen? Of zijn er betere oplossingen?
Ik heb nu tijdelijk een 23mm Bing gemonteerd met origineel filter zonder gaten en met het zeefje erin.
Rijd nu lekker stil en past goed achter mijn zijkap. Maar moet veel inleveren aan vermogen.
Dus toch maar weer proberen om de 26mm stiller te krijgen.
- lowmk2
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 mei 2017, 16:00
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: De rooie Buffel Special
Nu een poosje te hebben rond gereden (1000 km) is het weer tijd voor een paar veranderingen.
Heb een set hoogglans verdichtte 160mm leleu naven gekocht uit Duitsland.
Nadat de naven waren binnengekomen viel het resultaat van het hoogglans verdichten tegen.
Dus toch maar weer alles opnieuw met de hand polijsten
Het resultaat is beter dat voorheen.
Als de naven klaar zijn gaan ze naar Pebrowheels.
De naven worden voorzien van gepolijste hoogschouder velgranden en klaverblad spaken.
Het rubber word Michelin Street Pilot de opvolger van de M45.
Ben tevens nog opzoek naar een nette chrome buffeltank
Heb een set hoogglans verdichtte 160mm leleu naven gekocht uit Duitsland.
Nadat de naven waren binnengekomen viel het resultaat van het hoogglans verdichten tegen.
Dus toch maar weer alles opnieuw met de hand polijsten
Het resultaat is beter dat voorheen.
Als de naven klaar zijn gaan ze naar Pebrowheels.
De naven worden voorzien van gepolijste hoogschouder velgranden en klaverblad spaken.
Het rubber word Michelin Street Pilot de opvolger van de M45.
Ben tevens nog opzoek naar een nette chrome buffeltank