Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 3:13 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 821
als veel poster was deze topic me door de vingers geglipt.
waarvoor excuus :wink:
gewoon goed bezig , dus wist ff niks te verzinnen.
lekker doorgaan marvin dan speur ik wat
beter tot ik wat kan vinden
zal lastig worden maar ik doe me best :thumbsup .
mvg bertus


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 8:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Bedankt voor de positieve reacties :D :thumbleft
Het project zal wel op een lager pitje komen, gezien ik voor mijn studie doordeweeks in Nijmegen zit. Doel is toch wel in de zomer af, we zien wel hoe ver we komen :lol: Heeft weinig haast omdat ik nog andere kreidlers heb die rijdbaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 8:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Eifelyeti schreef:
marwin98 schreef:
Eifelyeti schreef:
ik dacht 3F bouten waren ma vanaf 1978-1979 ??? :oops:


Dat dacht ik in eerste instantie ook, stond althans hier op het forum. ......
Hoe kwam je eigenlijk aan de informatie dat het van 1978 tot 1979 gebruikt zou zijn?


Hallo marvin,

da woren ook veel topics hier en in de duitse forums te lezen....
mijn 73er waren ma noog RVS bouten erin :(
heb ik alle vervangen en naar de Info van Flocke opgebouwed.... 2 jaar bouten gezoekt...

bij mijn Rode 81er waren ma noog Knipping, Verma en veel 3F ....

goed bezig marvin en een interessante topic :thumbsup


Ja voor de 73er is het lastiger dan een 81er.
3F ligt namelijk zowat voor het oprapen in vergelijking met Verbus bouten.
Maar je kan best wat smokkelen met die lijst van Carsten, Kreidler was zelf ook niet secuur met boutmerken :wink:
Waar bij Carsten voor de tank knipping zit, is dit bij Tjerry weer ribe.
Als je nog wat zoekt, misschien kunnen we wat bouten ruilen.
Kreidlerstore heeft ook vrij veel, moet je alleen zelf uitzoeken uiteraard. Daar stonden ook een paar 1976 originele met 3F bouten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 03, 2018 7:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Reserve schakelmechanisme, altijd handig. 8)
Op stage een busje gefreest/draait voor het dichtmaken van de schokbrekers.
Vandaag verder gegaan met de revisie van de schokbrekers. Valt me toch op dat de ene net iets lichter gaat als de andere (als je de zuigerstang naar beneden duwt en omhoog trekt).
Ze dempen wel allemaal snel in, en langzaam uit zoals hoort. Misschien te veeleisend? :lol: Of is dit pas te bepalen als de veer geheel gemonteerd is? Het is in ieder geval geen groot verschil
In oude topics las ik dat er geen keerringen hiervoor te krijgen zijn, zijn die er ondertussen wel? Denk dat dit samen een nieuw ''zuigerveertje" toch het verschilt uitmaakt.
Iemand die toevallig weet hoe homoet ze reviseert? Hiermee bedoel ik eigenlijk of deze ook alleen de olie ververst.


Bijlagen:
nos schakelsetje.jpg
nos schakelsetje.jpg [ 194.29 KiB | 1236 keer bekeken ]
busje.jpg
busje.jpg [ 179.87 KiB | 1236 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 03, 2018 8:30 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat trekken aan die zuigerstang moet wel gelijk zijn.
Anders werkt het tegen.

Ik ga er geen studie en specialiteit van maken als binnen 20 km een professional woont die het zo voor mij reviseerd binnen ern aantal dagen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 2:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Enzo-tvdzijden schreef:
Dat trekken aan die zuigerstang moet wel gelijk zijn.
Anders werkt het tegen.

Ik ga er geen studie en specialiteit van maken als binnen 20 km een professional woont die het zo voor mij reviseerd binnen ern aantal dagen.

Enzo


Mag ik vragen wie dat is? Mag ook via de pb.
Misschien dat ik hem wat vragen kan stellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 06, 2018 7:55 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Op het forum hebben diverse forumleden stap voor stap deze dempers gereviseerd met foto’s

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 07, 2018 8:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Ik heb via via al begrepen dat Jan Droog niet enkel de olie vervangt, maar ook de demperstangen naslijpt. Iets waar ik zelf helaas de mogelijkheid niet tot heb, dus ik ga even contact opnemen om een aantal setjes te laten doen.
Is dus niet zo simpel als hier op het forum wordt geschreven, dat de revisie enkel "olie verversen" inhoud. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 07, 2018 8:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 656
Woonplaats: Nootdorp
Kun je ze niet op je stage even afdraaien ofzo? Weet niet wat voor een draaibank je tot je beschikking hebt maar zou leuk zijn om een setje zelf te doen.

Maar als je je demperstang slijpt, en dus dunner maakt, krijg je dan geen rammel omdat het niet meer strak past?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 07, 2018 8:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
MichelVH schreef:
Kun je ze niet op je stage even afdraaien ofzo? Weet niet wat voor een draaibank je tot je beschikking hebt maar zou leuk zijn om een setje zelf te doen.

Maar als je je demperstang slijpt, en dus dunner maakt, krijg je dan geen rammel omdat het niet meer strak past?


Heb op stage genoeg beschikbaar maar geen rondslijpmachine. Slijpen is een hele andere soort bewerking dan draaien. Slijpen is nauwkeuriger. Zowat alle hydraulische cilinders worden geslepen, bijv. die van een graafmachine. Als het gedraait kon worden had ik het gedaan natuurlijk :wink:
Over het dunner worden, er komen nieuwe afdichtingen in. Die zullen wel eigen fabrikaat zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 07, 2018 10:52 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2593
Demperstangen kun je in verschillende maten kopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 07, 2018 10:59 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
marwin98 schreef:
Ik heb via via al begrepen dat Jan Droog niet enkel de olie vervangt, maar ook de demperstangen naslijpt. Iets waar ik zelf helaas de mogelijkheid niet tot heb, dus ik ga even contact opnemen om een aantal setjes te laten doen.
Is dus niet zo simpel als hier op het forum wordt geschreven, dat de revisie enkel "olie verversen" inhoud. :wink:

Als de stangen goed zijn blijft het zo. Zijn ze beschadigd of krom vervangt hij. Je koopt het per strekkende meter zoals Ed zegt.
En garantie !

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 08, 2018 6:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Duidelijk, dan ga ik alsnog zelf kijken of ik iets kan maken. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 09, 2018 9:06 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1347
Leuk topic. Mooi om te zien dat de nieuwe generatie er zo nauwkeurig en professioneel mee omgaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 6:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Weer wat gemaakt van de week, een meetklokhouder. Ik ben langzaam revisie benodigdheden aan het maken/verzamelen
Volgende is een van veen bloksteun, ben nu bezig met een tekeningenpakket. (zal uiteraard op het forum komen)
Dankzij Willy (RS69) alle nodige maten :thumbleft
Tekeningen zullen zoveel mogelijk naar het originele model worden gemaakt, je kan hem uiteraard zelf wat aanpassen :wink:


Bijlagen:
meetklokhouder.jpg
meetklokhouder.jpg [ 190.55 KiB | 951 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 8:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 656
Woonplaats: Nootdorp
Meui Warreuuuuhk! Als die Van Veen steun echt wat wordt, lijkt het me wel gaaf om een batch te laten laseren en in elkaar te lassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2018 9:22 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Meui Warreuuuuhk! Als die Van Veen steun echt wat wordt, lijkt het me wel gaaf om een batch te laten laseren en in elkaar te lassen.

Ik heb jaren geleden een replica gekocht van iemand die een hele serie heeft gemaakt. Hij verkocht ze op MP voor 50 euro.

Marcel en Ron hebben er beide 1 zelf gemaakt. Ik heb ook wel een tekeningen gemaakt voor iemand van het forum.

Enzo


Bijlagen:
0D273B03-BD1F-4266-BABB-982E8A2FBA1C.jpeg
0D273B03-BD1F-4266-BABB-982E8A2FBA1C.jpeg [ 161.17 KiB | 911 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 10:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
In het weekend kleine dingetjes gedaan.
De pennetjes in de achterbrug voor de kettingspanners waren erg ingesleten (misbruikt), dus even nieuwe gemaakt en eraan gelast.
Mooie kans om te oefenen met me nieuwe lasapparaatje. Michel komt me binnenkort nog wat les geven als het goed is :lol:
Onderbouw zat een scheurtje in, ingeslepen en gelast. Er zat ook een platte kant aan door de standaard, deze ook gelijk opgelast.
Binnenkort alles even stralen en spuiten. Daarna weer verder kijken naar de schokbrekerrevisie :)
Tevens voorproefje van de bloksteun. Ik ga hem eerst zelf maken voordat ik de tekeningen op het forum zet zodat alle "kinderziektes" eruit zijn :mrgreen:


Bijlagen:
onderbouw gelast.jpg
onderbouw gelast.jpg [ 180.56 KiB | 804 keer bekeken ]
onderbouw.jpg
onderbouw.jpg [ 188.99 KiB | 804 keer bekeken ]
achterbrug gelast.jpg
achterbrug gelast.jpg [ 188.39 KiB | 804 keer bekeken ]
bloksteun.jpg
bloksteun.jpg [ 166.56 KiB | 804 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 821
Een tig lasapparaat ?
Goed bezig.
Mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 11:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 461
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
Je pakt het goed aan, :thumbleft
En inderdaad eerst één montagesteun maken dan de tekening definitief, je komt vast nog kleine maatcorrecties tegen.

Gr :rs


Laatst bijgewerkt door RS69 op di feb 20, 2018 9:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 8:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 656
Woonplaats: Nootdorp
Ja Bertus, is een TIG.

Netjes Marwin, ziet er goed uit. Ik kom je volgende week inderdaad even helpen met wat tips en tricks, maar dit ziet er al super uit. Die bloksteun lijkt me leuk, had al een tijdje het idee om een batch te laten laseren en te lassen.

Tjerry, misschien ben ik een beetje een pietluttig maar kijk eens naar dat laswerk bovenop... Helemaal des Kreidlers dat dan weer wel :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 9:36 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:

Tjerry, misschien ben ik een beetje een pietluttig maar kijk eens naar dat laswerk bovenop... Helemaal des Kreidlers dat dan weer wel :lol:
Voor 50 euro meer dan het geld waard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 7:56 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5801
Woonplaats: Kreuzau (D)
Dick Baan heft die bloksteun ook liggen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
@bertus, Ja tig apparaatje, niet veel speciaals maar voor het betere hobbywerk :lol:

Bloksteun is wel bij meerdere mensen te koop, maar vind het zelf maken ervan juist leuker :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 12:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 461
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
Ja helemaal mee eens als je het zelf kunt maken en de middelen ervoor hebt, dan heb je er dubbel plezier van als je hem gebruikt. Ben benieuwd naar het resultaat, maar dat komt volgens mij helemaal goed.

:rs


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!