Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 11:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 338
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ich würde die schwarze Kunststoffkappe abmontieren, geht leicht ab und man braucht sie ja nicht, sieht dann eher wie der alte aus, der original dran saß.

Gruß

Carsten

Bijlage:
FD93023D-33CF-4281-A950-061FA8C1A721.jpeg
FD93023D-33CF-4281-A950-061FA8C1A721.jpeg [ 76.14 KiB | 357 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 10:55 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Leiden
Volgende viel me op aan de bouten, zijn allebei origineel.
Links van me RMC winner 1980 , rechts van de RM 1976
Ene heeft duidelijk een dikker lettertype.
Details :mrgreen:


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 10:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Nootdorp
:lol: Doe je nog wel een oog dicht vannacht :lol:

Kreidler gebruikte zo veel verschillende boutjes, ze kochten volgens mij maar partijen op en dat gebruikten ze...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 11:07 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Leiden
MichelVH schreef:
:lol: Doe je nog wel een oog dicht vannacht :lol:

Kreidler gebruikte zo veel verschillende boutjes, ze kochten volgens mij maar partijen op en dat gebruikten ze...


Hahah :lol:
Klopt, kreidler gebruikte diverse merken. De merken zijn wel bekend. Daar in tegen pakte ze in de fabriek wat voorhanden lag. Hierdoor is het een willekeur van de merken boutjes per kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 8:49 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Leiden
Omdat ik de boutenlijst van Carsten zo mooi vond :wink:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 9:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 338
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ahh, cool, kommt mir bekannt vor ... :D
Gute Arbeit !

Hab's mir mal kopiert und flüchtig mit meiner Liste von der 73er RS verglichen.

Deine Stoßdämpferschrauben erscheinen mir etwas mager ... :wink:
Ergänzend: Bei meiner 73er RS ist an der Auspuffschelle eine "Karro"-M8 verbaut.

Wie wir schon häufiger festgestellt haben, hat sich Kreidler damals nicht an ein festes Schema gehalten, sondern hat verbaut, was man zu der Zeit an Lieferanten und aktuell am Band hatte.
Von daher halte ich es für ausreichend, wenn man ausschließlich Schrauben von diesen Lieferanten am Moped verbaut hat, an welcher Stelle die dann jeweils gesessen haben, war einfach damals schon nicht eindeutig.

Wobei insbesondere die "Knipping"-Schrauben vorn diese Lackschabe-Nut haben, und von daher bevorzugt am Rahmen eingesetzt wurden, denn die Lackschabe-Nut sollte das Gewinde von Lack und anderen Verunreinigungen (z.B. Schweißspritzern) befreien und somit ein Fressen der Schrauben vermeiden.

Ich arbeite ja in der Automobil-Industrie und nehme auch mehrfach im Jahr an einem Arbeitskreis für Verschraubungstechnik teil. Es ist schon lustig, wenn man dort hin und wieder die Namen von Lieferanten aus der guten alten Kreidler-Zeit hört, und man sich wundert, dass es die heute noch gibt ... :)
Verdienen aber heute wohl eher ihr Geld mit Spezial-Lösungen und Engineering-Diensten als mit dem Massenprodukt Schraube ...

Groet

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 8:38 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Leiden
Klopt Carsten, maakt het voor ons weer makkelijker kiezen :lol:
In +-1976 kwam 3F, die gingen de verbus en verma bouten vervangen.
Mijn RMC winner 1980 zit vrijwel alleen in elkaar met 3F bouten, op de knipping boutjes na :wink:
Van de schokbrekers zal ik even aanpassen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2018 9:29 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Leiden
Op de beurs in Rosmalen de juiste knipperlichtbeugel gevonden. Ook een mooie originele bocht en benzinekraantje. (had eigenlijk alleen het koperen filter nodig)

Tussen de studie door wat gedaan.
Na wat getwijfel heb ik toch besloten dat de voorvork die ik gereviseerd had, te mooi is voor deze kreidler. Het is namelijk geen complete restauratie, het moet een mooie gebruikte kreidler worden. De voorvork dus apart gelegd voor mijn volgende project.
Dus zo gezegd zo gedaan, had nog een nette voorvork liggen in 1e lak. In mooie gebruikte staat onderpootjes gepakt. De linkerpoot heeft helaas wel een beschadiging, dus als ik een keer een mooiere tegenkom zal deze eronder komen. Voorlopig doen we het hier even mee.
Verder nog een benzinekraan opgelapt, carburateur ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen. Voorspatbord gepoetst.
Ik had de schokbrekers al gestraalt en gespoten. Al gedeeltelijk gereviseerd, volgende keer afmaken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jamojamo, marwin98 en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!