Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 11:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ich würde die schwarze Kunststoffkappe abmontieren, geht leicht ab und man braucht sie ja nicht, sieht dann eher wie der alte aus, der original dran saß.

Gruß

Carsten

Bijlage:
FD93023D-33CF-4281-A950-061FA8C1A721.jpeg
FD93023D-33CF-4281-A950-061FA8C1A721.jpeg [ 76.14 KiB | 947 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 10:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Volgende viel me op aan de bouten, zijn allebei origineel.
Links van me RMC winner 1980 , rechts van de RM 1976
Ene heeft duidelijk een dikker lettertype.
Details :mrgreen:


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 10:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 585
Woonplaats: Nootdorp
:lol: Doe je nog wel een oog dicht vannacht :lol:

Kreidler gebruikte zo veel verschillende boutjes, ze kochten volgens mij maar partijen op en dat gebruikten ze...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 11:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
MichelVH schreef:
:lol: Doe je nog wel een oog dicht vannacht :lol:

Kreidler gebruikte zo veel verschillende boutjes, ze kochten volgens mij maar partijen op en dat gebruikten ze...


Hahah :lol:
Klopt, kreidler gebruikte diverse merken. De merken zijn wel bekend. Daar in tegen pakte ze in de fabriek wat voorhanden lag. Hierdoor is het een willekeur van de merken boutjes per kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 8:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Omdat ik de boutenlijst van Carsten zo mooi vond :wink:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 9:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ahh, cool, kommt mir bekannt vor ... :D
Gute Arbeit !

Hab's mir mal kopiert und flüchtig mit meiner Liste von der 73er RS verglichen.

Deine Stoßdämpferschrauben erscheinen mir etwas mager ... :wink:
Ergänzend: Bei meiner 73er RS ist an der Auspuffschelle eine "Karro"-M8 verbaut.

Wie wir schon häufiger festgestellt haben, hat sich Kreidler damals nicht an ein festes Schema gehalten, sondern hat verbaut, was man zu der Zeit an Lieferanten und aktuell am Band hatte.
Von daher halte ich es für ausreichend, wenn man ausschließlich Schrauben von diesen Lieferanten am Moped verbaut hat, an welcher Stelle die dann jeweils gesessen haben, war einfach damals schon nicht eindeutig.

Wobei insbesondere die "Knipping"-Schrauben vorn diese Lackschabe-Nut haben, und von daher bevorzugt am Rahmen eingesetzt wurden, denn die Lackschabe-Nut sollte das Gewinde von Lack und anderen Verunreinigungen (z.B. Schweißspritzern) befreien und somit ein Fressen der Schrauben vermeiden.

Ich arbeite ja in der Automobil-Industrie und nehme auch mehrfach im Jahr an einem Arbeitskreis für Verschraubungstechnik teil. Es ist schon lustig, wenn man dort hin und wieder die Namen von Lieferanten aus der guten alten Kreidler-Zeit hört, und man sich wundert, dass es die heute noch gibt ... :)
Verdienen aber heute wohl eher ihr Geld mit Spezial-Lösungen und Engineering-Diensten als mit dem Massenprodukt Schraube ...

Groet

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 8:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Klopt Carsten, maakt het voor ons weer makkelijker kiezen :lol:
In +-1976 kwam 3F, die gingen de verbus en verma bouten vervangen.
Mijn RMC winner 1980 zit vrijwel alleen in elkaar met 3F bouten, op de knipping boutjes na :wink:
Van de schokbrekers zal ik even aanpassen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2018 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Op de beurs in Rosmalen de juiste knipperlichtbeugel gevonden. Ook een mooie originele bocht en benzinekraantje. (had eigenlijk alleen het koperen filter nodig)

Tussen de studie door wat gedaan.
Na wat getwijfel heb ik toch besloten dat de voorvork die ik gereviseerd had, te mooi is voor deze kreidler. Het is namelijk geen complete restauratie, het moet een mooie gebruikte kreidler worden. De voorvork dus apart gelegd voor mijn volgende project.
Dus zo gezegd zo gedaan, had nog een nette voorvork liggen in 1e lak. In mooie gebruikte staat onderpootjes gepakt. De linkerpoot heeft helaas wel een beschadiging, dus als ik een keer een mooiere tegenkom zal deze eronder komen. Voorlopig doen we het hier even mee.
Verder nog een benzinekraan opgelapt, carburateur ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen. Voorspatbord gepoetst.
Ik had de schokbrekers al gestraalt en gespoten. Al gedeeltelijk gereviseerd, volgende keer afmaken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2018 12:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Voorvork gemonteerd om zo het poetsen van het frame wat makkelijker te maken. Al deels begonnen.
Tijdje terug al een spelingsvrij schakelmechanisme gekocht, ligt momenteel bij de zinkerij.
Kwam op mp nog een setje met nos schakelspul tegen, die leg ik voorlopig opzij als reserve.
Achterspatbord ligt bij de spuiter, zal binnenkort klaar zijn.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 10:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
-bedacht- :lol:


Laatst bijgewerkt door marwin98 op zo jan 28, 2018 11:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 10:24 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46142
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Vreemd, als er weer iemand zo’n type wil aanpakken zou ik naar deze topic wijzen.

Vaak is weinig reactie’s juist positief. En als er negatieve reacties komen (ik noem dat nog steeds tips) is het ook niet goed.

En vergelijk niks met anderen. Dat is onmogelijk. Doe gewoon je eigen ding.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:31 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
ik dacht 3F bouten waren ma vanaf 1978-1979 ??? :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Enzo-tvdzijden schreef:
Vreemd, als er weer iemand zo’n type wil aanpakken zou ik naar deze topic wijzen.

Vaak is weinig reactie’s juist positief. En als er negatieve reacties komen (ik noem dat nog steeds tips) is het ook niet goed.

En vergelijk niks met anderen. Dat is onmogelijk. Doe gewoon je eigen ding.

Enzo


Daar heb je gelijk in Enzo. Het is ook juist de bedoeling dat mensen naar dit soort topics kunnen worden doorverwezen. Had het er zojuist over met Michel via de app, en die heeft me toch weer overtuigt om ermee verder te gaan. :D :oops:
Nogsteeds vind ik het jammer dat er weinig reactie is, er zijn denk ik voornamelijk veel meelezers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:54 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46142
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jij zet je foto’s er op via de fotoserver. (eigenlijk niet toegestaan)
maar de foto’s die worden geplaatst op de Kreidlerserver zijn goed bekeken. :thumbleft

Bijna 5500 x

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:57 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Eifelyeti schreef:
ik dacht 3F bouten waren ma vanaf 1978-1979 ??? :oops:


Dat dacht ik in eerste instantie ook, stond althans hier op het forum. Hoewel er geen originele schokbrekers onder zaten lijkt het me sterk dat iemand vele bouten vervangen heeft door 3F bouten :wink:
Je ziet wel dat het nog een mix is van 3F, Verma etc. Bij de latere bouwjaren zie je dat het steeds meer enkel 3F wordt.
Bij mijn RMC winner ook zowat allemaal 3F, die komt uit 1980 dus tot 1979 klopt niet :wink:
Mocht iemand het echt kunnen bewijzen, dan heb ik nog verbus liggen :lol:
Hoe kwam je eigenlijk aan de informatie dat het van 1978 tot 1979 gebruikt zou zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 12:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 234
Woonplaats: Leiden
Enzo-tvdzijden schreef:
Jij zet je foto’s er op via de fotoserver. (eigenlijk niet toegestaan)
maar de foto’s die worden geplaatst op de Kreidlerserver zijn goed bekeken. :thumbleft

Bijna 5500 x

Enzo


Des te meer reden om er dus mee door te gaan :thumbleft
Foto's als bijlage lukte me vorige keer niet, ik zal hier volgende keer eens naar kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 12:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Marwin,

eine gute Entscheidung, doch weiter zu machen. :clap

Warum aus Trotz komplett schließen? Jeder kann doch selbst entscheiden, wie oft und wie detailliert er berichten möchte.
Und was will man erwarten? Ich würde einfach nicht so viel erwarten, aber irgendwo oder irgendwann zahlt sich die Mühe wahrscheinlich doch für einen persönlich auch aus.

Dein Thema wurde doch ungefähr 5.500 mal angeschaut, also das Interesse ist doch groß, bei diesen Restaurations-Themen im allgemeinen doch immer.
Wie Enzo schon sagt, wenn gute Arbeit gemacht wird, alles läuft, keine Fragen da sind usw., was soll man dann dazu schreiben, da könnte man hin und wieder höchstens ein Lob anbringen ... :)

Ich kann schon verstehen, wenn man sich die Mühe macht, Bilder und Beschreibungen hochlädt, dass es etwas enttäuschend ist, wenn man wenig oder gar keine Reaktionen bekommt, aber sei Dir sicher, es wird gelesen und wahr genommen, also man sollte da einfach locker mit umgehen.

Schließlich lebt so ein Forum von solchen Berichten und das Forum ist doch eine super Sache und nicht durch Facebook zu ersetzen, finde ich jedenfalls. :wink:

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 12:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46142
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Flocke schreef:
Marwin,

eine gute Entscheidung, doch weiter zu machen. :clap

Warum aus Trotz komplett schließen? Jeder kann doch selbst entscheiden, wie oft und wie detailliert er berichten möchte.
Und was will man erwarten? Ich würde einfach nicht so viel erwarten, aber irgendwo oder irgendwann zahlt sich die Mühe wahrscheinlich doch für einen persönlich auch aus.

Dein Thema wurde doch ungefähr 5.500 mal angeschaut, also das Interesse ist doch groß, bei diesen Restaurations-Themen im allgemeinen doch immer.
Wie Enzo schon sagt, wenn gute Arbeit gemacht wird, alles läuft, keine Fragen da sind usw., was soll man dann dazu schreiben, da könnte man hin und wieder höchstens ein Lob anbringen ... :)

Ich kann schon verstehen, wenn man sich die Mühe macht, Bilder und Beschreibungen hochlädt, dass es etwas enttäuschend ist, wenn man wenig oder gar keine Reaktionen bekommt, aber sei Dir sicher, es wird gelesen und wahr genommen, also man sollte da einfach locker mit umgehen.

Schließlich lebt so ein Forum von solchen Berichten und das Forum ist doch eine super Sache und nicht durch Facebook zu ersetzen, finde ich jedenfalls. :wink:

Gruß

Carsten
:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 4:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9093
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
marwin98 schreef:
-bedacht- :lol:


Mooi.
Je bent gewoon goed bezig , niks aan toe te voegen :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 8:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 25, 2003 3:40 pm
Berichten: 621
Woonplaats: Zuid-Limburg
Caspar schreef:
marwin98 schreef:
-bedacht- :lol:


Mooi.
Je bent gewoon goed bezig , niks aan toe te voegen :clap


niks meer aan toe te voegen \:D/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 9:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 20, 2010 9:07 pm
Berichten: 467
Woonplaats: Hoogezand
Ga vooral zo door,ik ben ook een van de stille genieters van dit topic,volg hem graag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 585
Woonplaats: Nootdorp
Het gaat gewoon allemaal van een leien dakje, weinig aan toe te voegen. Jij weet precies wat je moet doen en wij kijken met tong op de kin toe :-).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2545
Woonplaats: Beverwijk
Mijn reactie: TOP . Echter over boutjes en een hoop andere dingen kan ik niet meepraten. Ik lees en geniet mee en heb niks toe te voegen. Ga zo door!
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Genau, Du machst sehr gute und im Detail ordentliche Arbeit, da schaut man gerne zu, ohne große Worte zu machen ... :D

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 8:52 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
marwin98 schreef:
Eifelyeti schreef:
ik dacht 3F bouten waren ma vanaf 1978-1979 ??? :oops:


Dat dacht ik in eerste instantie ook, stond althans hier op het forum. ......
Hoe kwam je eigenlijk aan de informatie dat het van 1978 tot 1979 gebruikt zou zijn?


Hallo marvin,

da woren ook veel topics hier en in de duitse forums te lezen....
mijn 73er waren ma noog RVS bouten erin :(
heb ik alle vervangen en naar de Info van Flocke opgebouwed.... 2 jaar bouten gezoekt...

bij mijn Rode 81er waren ma noog Knipping, Verma en veel 3F ....

goed bezig marvin en een interessante topic :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!