K53/3 1970
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
K53/3 1970
Hallo.Zoals in mijn voorstelling aangegeven heb ik als eerste kreidler een 3 bak hand gekocht in slechte staat.Deze werd toen ik 13 of 14 was uit mekaar gedaan door mij en mijn vader en daar bleef het bij.Nu bijna 30 jaar later en ik met de RS 2400 probleemloze kilometers heb gereden heb ik zin om de driegang ook op te knappen.Ik weet dat dit meer zal kosten dan een mooi exemplaar momenteel kost maar op de bank is het ook maar triest wat spaargeld opbrengt en met spaargeld kan je niet de baan op he!Het heeft een tijd geduurd eer ik wist wat voor een driegang ik heb maar op de site van maloud vond ik een belgische folder uit 1968.https://kreidlerdatabase.nl/Afbeelding_ ... inder1.pdf
Daar staat hoe het komt dat hij is ingeschreven als motor.Blijbaar bestaat dit model in 40 km en als motor 65km uitvoering dit volgens deze folder https://kreidlerdatabase.nl/Afbeelding_ ... inder1.pdf.
Er zit een 15 53 90 cylinder,15 53 10 aanzuig en een kop zonder nummer op en een 1/14/106 carburator.Achteraan een tandwiel 1/4 breed maar 35 tanden lijkt me niet origineel en het is ook te nieuw.Ik ga stuk voor stuk alle onderdelen zuiver maken en opknappen.De motor gaat nog uit mekaar; chroomdelen laten verchromen enz.Ik heb een gebruikte onderbouw gekocht voor een trapperblok en dit gisteren gepast maar het past niet erg goed en lijkt niet te zijn geforceerd.De oude onderbouw was al paar keer met koper gesoldeerd en de gaten waren groter geworden.Volgens opzoeking is er maar 1 model onderbouw voor trappers bij de modellen jaren 70. Ik ga hier tussendoor posten als ik vorderingen maak en moest ik vragen hebben.Enzo heeft me al goede tips gegeven waarvoor dank!
Groeten Wim.
Daar staat hoe het komt dat hij is ingeschreven als motor.Blijbaar bestaat dit model in 40 km en als motor 65km uitvoering dit volgens deze folder https://kreidlerdatabase.nl/Afbeelding_ ... inder1.pdf.
Er zit een 15 53 90 cylinder,15 53 10 aanzuig en een kop zonder nummer op en een 1/14/106 carburator.Achteraan een tandwiel 1/4 breed maar 35 tanden lijkt me niet origineel en het is ook te nieuw.Ik ga stuk voor stuk alle onderdelen zuiver maken en opknappen.De motor gaat nog uit mekaar; chroomdelen laten verchromen enz.Ik heb een gebruikte onderbouw gekocht voor een trapperblok en dit gisteren gepast maar het past niet erg goed en lijkt niet te zijn geforceerd.De oude onderbouw was al paar keer met koper gesoldeerd en de gaten waren groter geworden.Volgens opzoeking is er maar 1 model onderbouw voor trappers bij de modellen jaren 70. Ik ga hier tussendoor posten als ik vorderingen maak en moest ik vragen hebben.Enzo heeft me al goede tips gegeven waarvoor dank!
Groeten Wim.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
Vandaag wat bezig geweest met deuken in de tank.Ik snap niet hoe je in de tank waar de buddy zit een deuk kan krijgen maar ik heb het nog gezien denk ik.Verder wou ik weten of een overtrek voor een buddy goed past of dat het af te raden is?
Mvg Wim.
Mvg Wim.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
Ondertussen nu het kouder word weer bezig geweest om de onderdelen stuk voor stuk klaar te maken.
Nu heb ik een vraag omdat de gaten bij mij waren uitgescheurd.Hoeveel midden midden staan de gaten in het achterspatbord om de nummerplaat te bevestigen?
mvg Wim.
Nu heb ik een vraag omdat de gaten bij mij waren uitgescheurd.Hoeveel midden midden staan de gaten in het achterspatbord om de nummerplaat te bevestigen?
mvg Wim.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: K53/3 1970
Je bedoelt een brommerspatbord. RS heeft op andere plaatsen de gaten.Wim aus Belgien schreef:Ondertussen nu het kouder word weer bezig geweest om de onderdelen stuk voor stuk klaar te maken.
Nu heb ik een vraag omdat de gaten bij mij waren uitgescheurd.Hoeveel midden midden staan de gaten in het achterspatbord om de nummerplaat te bevestigen?
mvg Wim.
Dit is weliswaar geen buffelspatbord. Maar gelijksoortig.
Enzo
- Bijlagen
-
- CC2D8945-56C0-4042-AB93-5AC8F0F2127C.jpeg (77.62 KiB) 3034 keer bekeken
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
Ja Tjerry, de gaten zaten op de plaats zoals bij het gele spatbord gans onderaan en waren uitgescheurd nogal groot.Ik ga nu een iets dikker verstevingingsplaat erin puntlassen en dan de gaten opnieuw boren als ik weet hoe ver ze van mekaar moeten staan.
Alvast bedankt!!
Alvast bedankt!!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: K53/3 1970
Dat kan ik zo meten. Heb veel van deze spatborden. eigenlijk simpel de maat van de kentekenplaat beugel. Die zal je toch ook moeten hebbenWim aus Belgien schreef:Ja Tjerry, de gaten zaten op de plaats zoals bij het gele spatbord gans onderaan en waren uitgescheurd nogal groot.Ik ga nu een iets dikker verstevingingsplaat erin puntlassen en dan de gaten opnieuw boren als ik weet hoe ver ze van mekaar moeten staan.
Alvast bedankt!!
Enzo
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
Ik heb iets wat de kentekenplaathouder voorsteld en de beugel is eraan vast gebraden en de gaten zijn ook al veel groter.Ik vermoed 50mm van midden tot midden maar zeker ben ik niet want de gaten zijn heel groot.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: K53/3 1970
Yep 50 mmWim aus Belgien schreef:Ik heb iets wat de kentekenplaathouder voorsteld en de beugel is eraan vast gebraden en de gaten zijn ook al veel groter.Ik vermoed 50mm van midden tot midden maar zeker ben ik niet want de gaten zijn heel groot.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
De laatste weken weer wat verder gedaan.De tank vertind en de lichte deukjes die er nog waren met tin gevuld en bijgeschaafd.Binnenin de tank met fijn grit geschud om wat roest eruit te krijgen.Dan de tank gestraald en de laatste oneffenheid met plamuur weg gewerkt en van een laag primer voorzien.De volgende stap is citroenzuur en coating.Het achterspatbord waar de gaten voor het nummerbord zitten ook hersteld en een nieuwe versterking erin gepuntlast die iets dikker is.
vriendelijke groeten Wim.
De achter dempers zijn ook weer als nieuw dankzij de tips op het forum.
Verder ben ik op zoek naar een trapas voor een buffel drie bak hand met terugtraprem die niet is ingevreten of ingelopen.Wie kan me helpen?vriendelijke groeten Wim.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
De laatste tijd niet veel gedaan maar het zadel is bekleed door Herman Blokhuis, het chroomwerk gedaan door jansen chroom in Enschede, de wielen gespaakt maar nog niet gericht maar door andere zaken was het rustig.Nu wil ik de losse onderdelen laten verzinken en het bedrijf waar ik vroeger ging,Glanszink in Kinrooi stopt er helaas mee.In een brief sturen ze klanten door naar Galvano in bergeijk.heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?
Groeten Wim.
Groeten Wim.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: K53/3 1970
Ondertussen wat verder gedaan omdat ik thuis zat na liesoperatie.De verzinkte onderdelen gaan ophalen, Bij de motor bussen gedraaid voor de trapas en de schakelas en de motor na uitshimmen gemonteerd.De voorvork met nieuwe delen gemonteerd.Nummerbordhouder gemaakt, bekabeling voorzien van nieuwe gaine en een extra massadraad voorzien die aan het blok word bevestigd.
Verder zoek ik nog een goed voorspatbord voor deze buffel en ook een set mooie cranks want de mijne zijn beiden geplooid.Moest er iemand iets hebben... Vriendelijke groeten Wim.
Verder zoek ik nog een goed voorspatbord voor deze buffel en ook een set mooie cranks want de mijne zijn beiden geplooid.Moest er iemand iets hebben... Vriendelijke groeten Wim.
- Deze gebruikers waarderen Wim aus Belgien voor dit bericht:
- jamojamo (05 mar 2020, 22:06)
- Waardering: 9.09%
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: K53/3 1970
Ziet er super uit Wim !
Heb je nog nieuws ?
Groeten , Leopold .
Heb je nog nieuws ?
Groeten , Leopold .
- Deze gebruikers waarderen Leopold Hogenhuis voor dit bericht:
- Monsma (03 jan 2023, 19:30)
- Waardering: 9.09%