Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 4:19 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Geachte , mede forumers , monteurs .

Mijn directe 5 bak , van TM , maakt een ongelooflijke herrie vanuit het blok.

na veel gezoek en informatie te hebben ingewonnen , kan ik hem laten reviseren , door kees van Leeuwen of Claus .

Aangezien , ik heel nieuwsgierig ben ,en wat wil leren , had ik het idee om het gewoon zelf te doen .

Wie kan en wil mij begeleiden, met het karwei .

Ik koop een nieuwe krukas , lagers , pakkingen , en keerringen . Volgens mij moet dit te doen zijn .

hebben we b.v altijd apparatuur nodig om de krukas uit te klokken .?

Het is zomaar een vraag aan jullie .

alvast bedankt voor het lezen .


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 4:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9172
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Het is geen raket technologie en leuk om zelf te doen , goed plan.
Maar het is te simpel om alleen een paar lagers , keerringen , pakkingen en krukas in te slaan. Ik mis de helft...
En als je een krukas koopt , zou hij uitgeklokt moeten zijn.
idd verstandig om het samen met een ervaren iemand te doen , na een tijdje kun je het zelf.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 6:50 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Ha , Casper

Inderdaad het is geen raket technologie .
Je schrijft ik mis de helft .......wat kan of moet ik nog meer doen.

Alvast bedankt voor je reactie gr Gerard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 6:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46306
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gertje007 schreef:
hebben we b.v altijd apparatuur nodig om de krukas uit te klokken .?

Het is zomaar een vraag aan jullie .

alvast bedankt voor het lezen .

Marcel en ik zijn absoluut hobby reviseurs die het leuk vinden om te doen. Zitten imiddels op 20 verschillende blokjes.

Wij gebruiken,
- professionele BO17 trekker
- aandruktool voor het binnenlager
- een assortimentdoos shims van alle maten die nodig zijn
- een oven om de carters te verwarmen voor demontage en montage van de lagers
- trekker voor het primair tandwiel
- koppeling tegenhouder buitenkorf
- koppeling tegenhouder binnenkorf
- vliegwieltrekker
- blokkeer voor het vliegwiel
- blokkeerketting voor het voortandwiel
- meetklok voor de assen te shimmen
- meetklokhouder
- 3 stempels voor de keerringen er in te tikken
- tooltje om de tapeinden te monteren
- digitale schuifmaat voor shimcontrole en schakelwals te meten
- digitale binnenschuifmaat om de schakelwals uit te meten
- momentsleutel
- 20 tons pers voor meerdere klusjes
- diverse ruimers voor bronzen busjes
- draaibankje om assen op te frissen.
- hulpje voor bronzen bus te verwijderen
- hulpje om bronzenbus te monteren


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 7:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 24, 2008 6:06 pm
Berichten: 364
Woonplaats: omgeving westland
Vraag aan Kees v L. of je het samen met hem mag doen ( als hij tijd heeft) voor hem
makkelijk en voor jou heel leerzaam, ik heb zn nummer wel voor je.

groet,

Henk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 7:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9172
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat klopt wel zo ongeveer Tjerry.
Maar Gerard bedoeld welke onderdelen hij over het hoofd ziet.

Om te beginnen een paar borgplaatjes , koppelingsplaten , kernagel , 1/4" kogeltje , korte- en lange- drukstift , schakelveer , O-ring , bouten , koperen afdichtringen , fiber ringetje, en indien nodig zuigerveren , contactpunten, condensator, etc.
En ik weet zeker dat ik nu wat vergeten ben ;-)

Lekker samen doen met een ervaringsdeskundige of anders uitbesteden aan een vakman.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 9:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4998
Woonplaats: Metropool Haarlem
gertje007 schreef:
Geachte , mede forumers , monteurs .

Mijn directe 5 bak , van TM , maakt een ongelooflijke herrie vanuit het blok.

na veel gezoek en informatie te hebben ingewonnen , kan ik hem laten reviseren , door kees van Leeuwen of Claus .

Aangezien , ik heel nieuwsgierig ben ,en wat wil leren , had ik het idee om het gewoon zelf te doen .

Wie kan en wil mij begeleiden, met het karwei .

Ik koop een nieuwe krukas , lagers , pakkingen , en keerringen . Volgens mij moet dit te doen zijn .

hebben we b.v altijd apparatuur nodig om de krukas uit te klokken .?

Het is zomaar een vraag aan jullie .

alvast bedankt voor het lezen .
Moedig en dapper maar ik zeg "Schoenmaker, blijf bij je leest" :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 10:56 am 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Goede morgen , mede forumers , monteurs en adviseurs


Vandaag is het uur U , we gaan beginnen het blok gaat er onder vandaan .

We gaan naar The United States off Maasdijk om een diepgaand onderzoek in te stellen naar de oorzaak van het de klappen die uit het blok komen .

Ik hou jullie op de hoogte van de voorderingen.

Iedreen een goede en gezonde dag toe gewenst .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 11:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
Nou succes met de operatie, en ben benieuwd wat de oorzaak (los gelopen koppeling, krukas lagers, big eindlager, naaldlager, versnellingsbak , gebroken zuiger veer enz.?) is van de herrie.

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 7:33 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Goeden avond , heren , monteurs , rijders , en wie ik nog meer vergeet .

operatie geslaagd , patient ligt op de werkbank , en aan het infuus .

Vraag van mijn kant , hoe krijg ik hier foto's geplaast . zodat ik alles goed kan laten zien .

even een test van een kreidler blok , of de foto te zien is .

foto lukt niet . pffffff


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 7:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46306
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7, Vista, 8 en 10 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Ook nog een mogelijkheid is de foto's naar je eigen mailadres te sturen. Mailprogramma outlook vraagt dan om te verkleinen of originele grootte. Kies verkleinen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 8:03 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Zo dit werkt , ik gebruik imgur .

( even een persoonlijke noot naar Enzo )

hierbij bied ik mijn excusses aan voor de rot opmerking die ik naar je maakte Enzo , ik had dit nooit mogen doen .

Zo hier ligt hij op de werkbank , in The United States off Maasdijk .

Ik heb de moed en durf genomen , om deze operatie te gaan doen .

vorig jaar heeft iemand hem open gemaakt voor olie lekkage , van de middenpakking omdat er olie onderlag en ik me het apenzuur schrok .

Natuurlijk had ik weer niet goed gekeken naar de lekkage . De lekkage was ontstaan na een aanrijding die ik gehad heb .

Ik ben toen onder de Tm gaan kijken , zag dat de onderbok bijna tegen carterplug zat , nadat ik beter keek , bleek de onderbok niet goed vast te zitten ,de vorige eigenaar , of monteur uit Zwiterland , had de twee m6 boutjes vergeten . Daar ik ook zag dat de steppen krom waren , en die veel te dicht tegen mijn koppelings kant te zaten .

Heb ik bij Lieuwe Akkermans , een goede onderbok gekocht , en een oude goede standaard . De standaard die ik daar voor gekocht had bleek immi, en zakt door .


Bijlagen:
0NSdCW2.jpg
0NSdCW2.jpg [ 955.7 KiB | 198 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 8:18 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Hier een foto van mijn blok , speciaal voor diegene die beweren dat er geen nummers op een Zwitserse 5 bak direct geschakeld.

hier zijn wel degelijk nummers ingeslagen , wat zijn dit voor nummers ?


Bijlagen:
M4Teal6.jpg
M4Teal6.jpg [ 610.94 KiB | 195 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 8:23 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
cilinder, kop en zuiger


Bijlagen:
1.jpg
1.jpg [ 110.78 KiB | 190 keer bekeken ]
2.jpg
2.jpg [ 199.5 KiB | 190 keer bekeken ]
3.jpg
3.jpg [ 107.1 KiB | 190 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9172
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mbt je motornummer : dat is niet het motornummer , maar het type en productie jaar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 8:39 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Mooi Casper , bedankt

B15 5 L betekend dus : bouwjaar 2015 maand 5 lente .

uiteraard zit ik weer stom te doen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 8:50 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Afbeelding

Even iets over wie ik ben .

dit is een diorama van wat ik meegemaakt hebt in 1975 toen ik 15 jaar was .

ik mocht meerijden met een vriend naar Teheran in Iran , we waren de berg Tahir aan het beklimmen in oost Turkije , we zaten op 2500 meter hoogte , het sneeuwde daar en was spek glad , vroor een graadje of 15 . opeens een klap , hoop geratel stukken rubber vlogen in het rond .

toen we stopte zagen we dat er een sneeuwketting gebroken was , en het achterspadbord en achterlicht , de strijd tegen de ketting verloren had .

Samen , zijn we aan de slag gegaan , trekker opkrikken , jammer ging niet krik zakte weg door het gewicht . rotsen zoeken ,en sjouwen , om on de de steunpoten van de trailer te leggen, om de druk van de schotel af te halen . na 3 uur reden we weer , moe maar voldaan , en trots op ons zelf dat we de klus geklaard had .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 9:09 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
zo hier is hij dan , mijn kruk as , ik vind zelf .......... ik heb ze slechter gezien


Bijlagen:
4.jpg
4.jpg [ 143.56 KiB | 189 keer bekeken ]
5.jpg
5.jpg [ 150.08 KiB | 189 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 9:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 625
Woonplaats: Nootdorp
Op het oog netjes maar meten = ...

;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 9:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46306
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gertje007 schreef:
Mooi Casper , bedankt

B15 5 L betekend dus : bouwjaar 2015 maand 5 lente .

uiteraard zit ik weer stom te doen .

B15-5G

B15- betekend CH Blokje , dan aantal versnellingen 4/5 en dan de letter van het bouwjaar.
C=1968
D=1969
E=1970
F=1971
G=1972
H=1973 .....enz


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 9:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2591
Er is aan de spoelpoorten gerommeld


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 10:15 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
Ha Casper ,

Bedankt voor de informatie .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 10:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46306
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gertje007 schreef:
Ha Casper ,

Bedankt voor de informatie .

Graag gedaan :mrgreen:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 10:25 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 23, 2007 5:09 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Waddinxveen /maassluis
sorry Enzo , ik las verkeerd .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 9:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3719
Dus het blokje is dan van bouwjaar 1977, B15-5L


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!