Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2005 9:45 am 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Aangezien het kentekentopic inmiddels teveel pagina's bevat om nog op een eenvoudige manier informatie terug te vinden, hierbij een faq over dit onderwerp en dan wel specifiek gericht op "ons" merk Kreidler.

Ik zal puntsgewijs ingaan op de belangrijkste elementen van de schouwing en keuring t.b.v. het bromfietskenteken.

Heb je nog vragen, opmerkingen of aanvullende info n.a.v. deze FAQ plaats deze dan gerust in het kentekentopic

Hoe gaat het kentekenen in zijn werk en wat is belangrijk voor mij om te weten?

De Schouwer

Bij het schouwen worden je persoonsgegevens genoteerd en van je Kreidler het framenummer, de typegoedkeur en de typeaanduiding.
Belangrijk is dus om voor jezelf te controleren of al deze gegevens makkelijk leesbaar zijn op je frame en zo nodig leesbaar te maken.

Ontbreekt bij je Kreidler van voor 1973 de typegoedkeursticker terwijl je zeker bent dat het een Nederlandse Kreidler betreft, dan ben je verstandiger uit een nieuwe typegoedkeursticker te plaatsen.
Doe je dit namelijk niet dan krijg je een schrijven van het rdw waarin wordt gevraagd info te sturen waaruit blijkt dat jouw Kreidler een (Nederlandse) bromfiets is. Met de vele info op het internet over ons merk is dit niet zo'n probleem, maar het scheelt jezelf weer een hoop onnodige wachttijd.

Ontbreekt je typeplaatje, dan zal je zelf wat moeite moeten doen om te achterhalen welk type je hebt van welk bouwjaar. Dit doe je als volgt; noteer je framenummer en eventuele typegoedkeur vanaf het rechterblokophangpunt. Ga vervolgens naar http://homepage.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreid ... 08-nr.html zoek het framenummer op wat het dichtst in de buurt komt van de jouwe en neem daar het bouwjaar en de typeaanduiding over, aan de hand van je typegoedkeuring kan je in de tabel onderaan deze pagina controleren of het klopt.
Bij veel Kreidlerhandelaars kan je nieuwe typeplaatjes bestellen/halen en deze eventueel gelijk van de gewenste gegevens laten voorzien.

Alle benodigde gegevens staan achter het rechtermotorscherm, makkelijk is dus om alvast voordat je naar een schouwer gaat het motorscherm te demonteren of te zorgen dat je gereedschap bij je hebt (sleutel 10) zodat je deze terplekke eraf kunt halen. Je bent dan ervan verzekerd dat je motorscherm per ongeluk niet beschadigd wordt bij de schouwer.

(nog) Niet alle schouwers zijn bekend waar de nummers zich bevinden op een Kreidler, noteer alvast van te voren alle gegevens op papier en loop hiermee samen met de schouwer langs de bromfiets en wijs hem zonodig zelf aan waar alle (uiteraard in het frame geslagen) nummers te vinden zijn.

Aan het einde van de schouwing krijg je van de schouwer een uitdraai van de gegevens mee waarmee je naar het postkantoor moet.

Het postkantoor

Met het schouwformulier ga je naar het postkantoor voor het aanvragen van een kenteken, de kosten hiervan zijn € 22,50.
Bij het postkantoor moet je een geldig legitimatiebewijs kunnen overleggen, zorg dus dat je deze bij je hebt.

Het kenteken

Na verloop van tijd zal je wanneer alles in orde is een kentekenbewijs ontvangen van het RDW.
Na ontvangst hiervan ben je verplicht z.s.m. een kentekenplaat te laten maken en je Kreidler te verzekeren (of schorsen).
Wanneer er gegevens ontbraken op het schouwformulier zoals bijvoorbeeld een typegoedkeuring dan kan je een schrijven verwachten van het RDW waarin gevraagd wordt of je info wilt toesturen waaruit blijkt dat het gaat om een (Nederlandse) bromfiets.

Waar kan ik het framenummer, de Nederlandse typegoedkeuring, de typeaanduiding en het bloknummer vinden bij een Kreidler?

Bloknummer: Kan je vinden op het schuine gedeelte van het blok rechtsachter, in een uitzonderlijk geval kan hier geen nummer staan het ontbreken hiervan brengt verder geen problemen op voor de kentekening.

Afbeelding


framenummer: Kan je vinden op de rechtermotorophanging.

Afbeelding
Afbeelding


Nederlandse (nationale) typegoedkeuring: Vanaf 1972/1973 is deze ingeslagen onder het framenummer op de rechtermotorophanging (zie foto boven). Voor die tijd werden er stickertjes gebruikt waarop de typegoedkeuring werd vermeld, wanneer deze nog aanwezig is dan behoor je deze onder het typeplaatje te vinden.

Afbeelding

Typeaanduiding: Deze kan je vinden op het typeplaatje, welke bij de eitankjes gemonteerd zat rechtsonder de tank en bij de latere types rechtsonder het zadel. De typeaanduiding begint met K../..
Tevens staat op dit typeplaatje nogmaals het framenummer, deze mag echter niet daar uitgelezen worden voor de schouwing dit hoort te gebeuren vanaf het ingeslagen nummer op de rechtermotorophanging, belangrijk is uiteraard wel dat beide nummers hetzelfde zijn.


In welke gevallen moet ik mijn Kreidler laten schouwen en in welke gevallen moet ik deze aanbieden voor een keuring bij het RDW?

Is je Kreidler van voor 1974 dan kan je deze ten alle tijden laten schouwen en is het van geen enkel belang of het een Nederlandse of buitenlandse bromfiets is.

Voor Kreidlers vanaf 1974 geldt dat wanneer deze van een Nederlandse typegoedkeuring is voorzien (voor een Europese typegoedkeuring is een Kreidler te oud, die kwam pas na 1999) je gewoon de gang naar de schouwer kan maken, heb je een Buitenlandse Kreider vanaf 1974 dan zal je deze moeten aanmelden voor een bromfietskenteken keuring met dien verstande dat je er wel papieren bij moet hebben.

Heb je een orginele Kreidler motorfiets dan heeft het geen zin een aanvraag voor een bromfietskenteken te doen, je zal deze moeten laten keuren als motorfiets om legaal op de weg te mogen rijden.

Hoe kan ik zien of ik een Buitenlandse of Nederlandse bromfiets in mijn bezit heb?

Bij een originele Nederlandse Kreidler optisch aan het witte gedeelte bij het achterspatbord, het gele plaatje op het voorspatbord en het blok met de trappers m.u.v. de latere John Bos Kreidler waarbij het niet meer verplicht was trappers te hebben (vanaf medio 1982).

Belangrijker is echter naar de gegevens op het frame te kijken, daar er eventueel ooit verbouwingen aan de Kreidler hebben kunnen plaatsgevonden waardoor op het oog niet meer te zien is of het een Nederlandse Kreidler is.

Aan de navolgende gegevens op het frame kan je zien of het een Nederlandse bromfiets betreft;

* Het framenummer: Bij Kreidlers vanaf 1964 begint het framenummer van een Nederlandse Kreidler ten alle tijden met een 1 en de serie 1962 - 1963 met een 8. Verder zijn er nog in beginperiode 1951 - 1955 Nederlandse Kreidler bromfietsen geweest waarvan de framenummerserie mij onbekend is, tussen 1955 en 1962 zijn er geen (Nederlandse) Kreidler bromfietsen geïmporteerd.

* Aan de typeaanduiding op het typeplaatje, zie de tabel onderaan deze pagina.

* Aan de typegoedkeuring (indien aanwezig, want bij een Kreidler van voor 1973 kan de sticker met de typegoedkeuring verdwenen zijn), zie wederom de tabel onderaan deze pagina.

Ik heb een Buitenlandse Kreidler, geeft dit problemen en krijg ik wel een kenteken?

Er zijn 4 verschillende situaties te schetsen m.b.t. een buitenlandse Kreidler;

1) De Kreidler is een KKR (Klein Kraft Rad) en is dus in principe een lichte motorfiets (denk daarbij aan een RS, TM, GT, Super TS of een Eitank Super).

* Alleen bromfietsen komen in aanmerking voor een bromfietskenteken, dus begrijperlijkerwijs zal je een Kreidler van dit type moeten laten keuren als motorfiets om legaal op de weg te mogen rijden en heeft het geen zin deze te laten schouwen of keuren voor een bromfietskenteken (dit geldt voor alle bouwjaren).

2) Het is een Buitenlandse Kreidler van het type bromfiets met een bouwjaar tot 1974.

* Geen probleem; Gewoon de brommer laten schouwen en de gang naar het postkantoor maken. U krijgt na verloop van tijd vanwege het ontbreken van een typegoedkeur een schrijven van het RDW waarin zij u vragen informatie te sturen waaruit blijkt dat uw Kreidler een bromfiets is.
Belangrijk is dus om alvast vantevoren wat huiswerk te doen voor het schouwen en de betreffende informatie op papier uit te draaien zodat u direct kan reageren op de oproep van de RDW voor info (u heeft namelijk slechts 10 dagen de tijd om de informatie toe te sturen).

3) Het is een Buitenlandse Kreidler van het type bromfiets met een bouwjaar vanaf 1974 met originele papieren.

* Geen probleem; U dient alleen vanwege het ontbreken van een typegoedkeur de bromfiets te laten keuren bij het RDW waarbij er aan de hand van de bij de bromfiets behorende papieren wordt gecontroleerd of de Kreidler origineel een bromfiets is.
Bij de keuring worden alle technische aspecten bekeken dus belangrijk is dat de Kreidler in goede technische staat is, in geen geval te hard loopt (rollerbank keuring) en niet teveel lawaai maakt (geluidsmeting).

4) Het is een Buitenlandse Kreidler van het type bromfiets met een bouwjaar vanaf 1974 zonder papieren.

* Dit is een probleemgeval omdat de RDW geen bromfietsen keurt zonder papieren. Oplossingen hiervoor zijn nieuwe papieren op te vragen bij http://www.ruscheido.de/ of de Kreidler in zijn geheel over te bouwen naar een ander frame (met papieren of Nederlands).

Ik heb een Kreidler van voor 1974 zonder typegoedkeuring maar heb totaal geen documentatie in huis om aan de RDW te sturen, wat nu?

Geen paniek, er is genoeg van deze informatie via het internet te verkrijgen waar het RDW genoegen mee neemt.

* Op http://www.kreidler-museum.de/ kunt u zeer veel info vinden over alle types van Kreidler.

* Tevens heeft ons forumlid Maloud zelf de website www.kreidlerpagina.nl waar u na registratie van uw Kreidler een schitterende PDF toegestuurd (via email) krijgt met alle relevante informatie m.b.t. uw Kreidler welke u eenvoudig kunt uitprinten om toe te sturen naar het RDW, bent u al geregistreerd dan voldoet een mail naar hem om (nogmaals) de PDF gegevens toegestuurd te krijgen. Het registratieformulier kunt u op de navolgende link vinden; http://homepage.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreid ... -form.html

* Maak in ieder geval een foto van uw typeplaatje en stuur deze tegelijk met de op papier uitgedraaide informatie mee zodat de RDW direct kan zien dat uw Kreidler gelijk is aan de meegestuurde informatie.

Hardstikke leuk, die grappenmakerij van het RDW maar wat belet mij te pogen een bromfietskenteken te bemachtigen op een illegale wijze, bijvoorbeeld door het plakken of inslaan van een typegoedkeur, het aanpassen van een typeplaatje etc. bij een Buitenlandse Kreidler?

Niets, maar in principe is het helemaal niet nodig onnodige risico's te nemen daar de meeste Kreidlers zonder problemen een bromfietskenteken kunnen krijgen.

Daarbij komt ook nog eens het feit dat wanneer het RDW er naderhand achter komt dat bepaalde gegevens niet met elkaar overeenkomen en dus uw typegoedkeuring niet klopt, u uw kenteken gewoon weer kunt inleveren (op straffe van 2 maanden cel of € 2.250,- wanneer u dit niet doet), dit is al bij een aantal brom / motorfiets bezitters gebeurt (invordering kenteken).

Des te meer Kreidlers een schouwing of keuring achter de rug hebben des te groter zal de database van het RDW worden met welke framenummers er bij welke typegoedkeuringen horen en welke framenummers er bij een Buitenlandse Kreidler horen, een nacontrole op uitgegeven kentekens door het computersysteem is dan heel eenvoudig te verwezelijken.

Ook bestaat er kans dat er bijvoorbeeld bij een politiecontrole wordt ontdekt dat bepaalde gegevens op het kenteken niet overeenkomen met degene op het frame en eventueel zowel het kenteken als het voertuig in beslag wordt genomen.

Ander groot nadeel kan zijn dat wanneer u de Kreidler wilt verkopen, iemand niet gauw een Kreidler zal willen kopen waarmee gerommeld is.
Ziet de koper het niet en deze krijgt later last dan zal u ongetwijfeld een boze koper aan de deur krijgen die u aansprakelijk zal stellen voor de geleden schade.

Het is geenszins mijn bedoeling uw bang te maken met bovenstaande, het is slechts een waarschuwing om u te behoeden voor een hoop gezeur en trammelant achteraf, een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee.

----------------------------------------------------------------------------------

Tot slot nog een aantal quotes van leden met een Buitenlandse Kreidler welke zonder problemen door de kentekening zijn gekomen en een tabel van de Nederlandse Kreidlers, de bijbehorende typegoedkeuring en verwijzing naar documentatie m.b.t. deze modellen;
Robert1 schreef:
Zo mensen, ik ben net terug uit Zwolle voor een importkeuring van mijn Duitse rmc

Ik was de eerste die een bromfiets kwam keuren en die mensen moesten nog allemaal gaan uitvinden wat ze allemaal moesten controleren.
Maarja, eerst even een praatje gemaakt met de keurmeester, daarna brommer op de heftafel gezet en ze het ABE gegeven.
De keurmeester noteerde het framenummer, motornummer, bouwjaar, wielbasis en keek of er europese goedkeuringsnummers op de verlichting staan. Intussen kwamen er al meerdere keurmeesters een kijkje nemen(nu weet ik waarom je de RDW nooit kunt bereiken), zoals verwacht kwamen de verhalen van vroeger weer los.
Daarna controleerde de keurmeester de achterbrug en voorvork op speling
Hij deed alleen beetje moeilijk over dat ik alleen dimlicht had maar alles was verder in orde.
Nog even op de weegbrug, ze hebben gewoon 80-87 kg opgeschreven, gewoon wat er ook op het ABE staat, en daar rekenen ze 17 euro voor, afzetters.
Op naar de rollerbank, fijn alle dingen aansluiten, computers e.d., en gassen maar, mijn brommer reed maarliefst 32 km/uur :roll: maarja wat wil je als je de dag ervoor heel je uitlaat dichtmaakt. De snelheid was dus ook prima in orde.
Brommer daarna naar buiten in het officiele geluidsmeting vak, decibelmeter erachter en volgas in zijn vrij :x maarja 3x iets over de toegestane 95 decibel, en dat snap ik niet, ik heb een originele uitlaat er is niets aan veranderd alleen dichtgestopt maar toch net op het randje :?
Die knakker daarna even een rondje rijden om de remmen te testen, blijkt het dat mijn achterrempedaal op de uitlaatbocht komt, was niet goed dus, maarja omdat ik de eerste was vooruit.
Daarna nog even een praatje gemaakt met de chef van het RDW gebeuren daar, hij vond het wel een mooie brommer.
Me pa vroeg nog aan hem of we het ABE mochten houden, eigenlijk moesten ze het zelf hebben maar na enig aandringen kon ik de papieren houden. Brommer weer ingeladen op het karretje, nee ik mocht niet rijdend komen omdat dat niet legaal was.
Toen het leukste deel, het afrekenen :evil:
€ 107,- voor het keuren
€ 17,50 voor het wegen
€ 10,25 voor de tenaamstelling

€ 134,75 euro lichter weer naar huis
nu maar even wachten tot de papieren in huis komen en dan een kenteken laten maken, ik hoef dus niet meer naar het postkantoor toe, valt dat even mee.
Zometeen maar even de uitlaat legen en mijn andere spruitstuk monteren en dan hebben we het RDW-feest ook weer gehad.

Groeten Robert

speedypro schreef:
Vanmorgen bij de RDW twee duitse mokicks laten keuren, beide goedgekeurd :D , dus kenteken over een dag of vier in de brievenbus volgens de keurmeester. De keuring bestond uit het kontroleren van de ABE (orginele duitse papieren) frame- en motornummer ,werking verlichting en meten van de snelheid remmen en aantal decibels bij volgas, ik mocht bij de geluidsmeting zelf gas geven :wink: de keurmeester schuin achter de uitlaat op ongeveer 50cm met de decibelmeter en gassen maar . Ik kon het display van de dbmeter duidelijk zien dus bij 90 decibel stoppen met volgas geven :twisted: ,je mag maximaal 95 decibel produceren met een uitloop tot 98 decibel, daarboven volgt waarschijnlijk een afkeuring.De werking van de remmen werd binnen handmatig getest keurmeester op de brommer zitten en probeerde met ingetrokken rem de brommer van zijn plek te krijgen, wat uiteraard niet lukte.De remmen test werd niet buiten uigevoerd omdat het hard regende en nat worden doen ze liever niet bij de RDW. Ook werd er op speling van de wielen voorvork en achterbrug getest maar speling heeft een kreidler natuurlijk niet 8) . Verder volgde nog het wegen van de kreidler ,wat buiten op een groot weegplateau plaatsvind en waar je dan 17,50 euro per brommer voor moet betalen :evil: , op mijn vraag of ze wel allebei gewogen moesten worden zei de keurmeester : we moeten dat doen voor het afgeven van een kenteken daar mogen we niet mee schipperen. Al met al is het toch een echte, best grondige keuring, waarbij gewoon alles in orde moet zijn, dus ga nu niet met een brommer die met touwtjes aan elkaar zit naar de RDW want dat is vragen om problemen. Als je ervoor zorgt dat de orginele papieren, zoveel mogelijk documemtatie over jouw type brommer wat je van internet kan afhalen en uitprinten, erbij zitten dan moet het goedkomen. Wat ik ook nog wil zeggen is dat ze voor het meten van de topsnelheid nieuwe testbanken hebben van 7000 euro per stuk waarop je kreidler word vastgesnoerd en door de keurmeester de brommer word bediend . Bij de eerste meting was de kreidler echt vastgesnoerd, goed in de vering getrokken door de keurmeester, waardoor de top niet hoger kwam dan 35 km p/u, maar ik hoorde dat door de onstane weerstand de kreidler niet op top vermogen kwam, ik vond dit geen probleem want 35km is een mooie testwaarde in dit geval :wink: . Bij de andere kreidler werd hij ook goed strak vast gesnoerd op de testbank, dit is een 5bak en in zijn vijf trok de kreidler het niet meer, waarop de keurmeester die spanbanden loste en toen de meting uitvoerde en nu liep ie wel door in zijn vijf naar precies 40 km p/u ,dus het maakt een hoop uit hoe vast de brommer op de tetstbank wordt vast gezet. Het was al met al een interessante ochtend bij de RDW met ,wat toch het belangrijkste is, twee goedgekeurde Duitse mokicks van 1979 en 1980 ,dus kan ik zonder poblemen straks op mijn kreidlers toeren
:lol:
De gemaakte kosten zijn 1x keuringbromfiets-import binnen EU 107 euro
1x tarief tenaamstellingsbewijs 10.25 euro
1x weegkosten <3500 KG 17.50 euro
_____________

per brommer 134.75 euro

Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is hoe ik mijn bevindingen van vandaag heb op geschreven, en allemaal sucses bij jullie schouwingen en of importkeuringen in de toekomst

Speedypro

Huub van Velsen schreef:
Hallo,
dankzij de sympathieke leerzame contacten met Frans (Dimage), dit medium en de tip van ???? kijk voor Kreidler info (type nummers, technische gegevens e.d.) op: http://www.kreidler-museum.de/1964mok.htm, heb ik de RD kunnen overtuigen van mijn "Duitser".

Allen, ga zo door.
Ik heb hier al heel veel gelezen en uren genoten van juliie.

Bedankt.

Groet,
Huub van Velsen

dirk schreef:
Ik heb mijn kenteken binnen gekregen vandaag van mijn Duitse eitank bouwjaar 1965.
Na schouwen moest ik aantonen, datbouwjaar voor 1976 lag en dathet een bromfiets met Europeese goedkeuringis.
Ik heb een foto van typeplaatje, bromfiets en verwijzing naar Kreidler-museum.de met framenummer, en uitdraai hiervan opgestuurd naar RDW en ik heb het kenteken binnen.

brommerrieder schreef:
eindelijk maar toch:

gisteren in de bus , het kenteken voor mijn duitse kreidler
K 54/42 D van 1972.
laten schouwen op 5 sept , en op 27 sept de bekende brief met
het verzoek om nadere info in de bus,
dus maar wat bij elkaar gezocht
en opgestuurd op 3 okt en op 13 okt viel het kenteken in de bus.
tegelijk met het kenteken van mijn TRS van 1970 , die ook geen type
goedkeur goed leesbaar op het frame had , maar ook bij deze even wat info bij elkaar gezocht en opgestuurd , tegelijkertijd met die duitser , en dan 10 dagen later toch het kenteken
dus dat valt me toch wel weer mee

nu nog even alles goed op de verzamelpolis , anders krijgen we nog
meer post van de RDW


--------------------------------------------------------------------------------

Handelsbenaming
Type
Goedkeur
Bouwjaren
documentatielink
Kreidler K 50
K 50
-
1951 - 1952
artikel - folder - anders
Kreidler K 50 - K 51
K 50 - K 51
-
1954 - 1956
artikel - folder - anders
Kreidler J 50 - J 51
J 50 - J 51
-
1954 - 1956
artikel - folder - anders
Kreidler R 50
R 50
-
1954 - 1956
artikel - folder - anders 1 2
Kreidler Florett (eitank)
K53/1NL
B 2003
1962 - 1965
artikel 1 2 - folder - anders
Kreidler Florett (tussenmodel)
K53/1NL
B 2003
1966
artikel - folder - anders
Kreidler Florett GT
K53/1NL
B 2003
1967
artikel - folder - anders
Kreidler Florett Sport
K53/1NL
B 2003
1968
artikel - folder - anders
Kreidler Florett Sport
K53/3NL
B 8128
1969
artikel - folder - anders
Kreidler Florett SL
K53/2NL
B 8128
1968 - 1972
artikel - folder - anders
Kreidler Florett SL
K53/311 - K53/301
B 8128
1973
artikel - folder - anders
Kreidler Florett TRS
K53/21 NL
B 0134
1970 - 1973
artikel - folder - anders 1 2
Kreidler Florett RM Grand Prix
K53/42 NL
B 1134
1972
artikel - folder - anders
Kreidler Florett RM Grand Prix
K53/401 - K53/402
B 1134
1973 - 1974
Kreidler Automatic
MP 4 NL
B 9122
1969 - 1972
artikel - folder - anders
Kreidler Automatic
MP 3
B 9122
1972 - ?
artikel - folder - anders
Kreidler Florett SL (LH)
K53/301
B 1316
1974
artikel - folder - anders
Kreidler Florett SL (LF)
K53/311
B 1316
1974
artikel - folder - anders
Kreidler Florett RM
K53/401
B 1134
1975 - 1976
artikel - folder 1 2 - anders
Kreidler Florett RM Touring
K53/401
B 1134
1977
artikel - folder - anders
Kreidler Florett RM Super cockpit
K53/402
B 1134
1975 - 1977
artikel - folder 1 2 - anders
Kreidler Florett RM Super Star
K53/402
B 1134
1975 - 1977
artikel - folder 1 2 - anders
Kreidler Florett RM Cross
K53/409
B 1134
1975 - 1977
artikel - folder 1 2 - anders
Kreidler Florett LH
K53/301
B 1316
1975 – 1976
artikel - folder 1 2 - anders
Kreidler Florett LF
K53/311
B 1316
1975 – 1976
artikel - folder 1 2 - anders
Kreidler Florett LFC
K53/311
B 1507
1975 – 1977
artikel - folder 1 2 3 - anders
Kreidler Florett RM(C) serie
K53/402 NL
A 0023
1978 - 1982
artikel - folder - anders
Kreidler John Bos RMC serie
K53/502
K 0073
1997 - heden
artikel - folder - anders


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2005 6:06 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Let op, belangrijke update!!!

Naar nu blijkt worden bij Kreidlers die in het buitenland als brommer zijn aangemerkt maar in standaard uitvoering harder rijden als 45 km/u momenteel alle kentekens weer ingetrokken.

Hetzelfde is het geval bij de Kreidlers die toentertijd door van Veen teruggehaald zijn uit Frankrijk* (type K53/403 = typegoedkeuring A0023), van een originele typegoedkeuring zijn voorzien en daarna verkocht zijn op de Nederlandse markt.
Dit komt omdat er momenteel kentekens teruggevorderd worden op framenummer en toevalligerwijs heeft (deze compleet legale) Nederlandse Kreidler een framenummer die begint met een 4 i.p.v. een 1.
Mochten er mensen zijn die wat op papier hebben dat dit een legale Kreidler betreft (een TNO rapport o.i.d) dan verzoek ik deze vriendelijk hiervan een copie beschikbaar te stellen voor plaatsing op de site.

Tevens zijn er al zeer veel kentekens teruggevorderd van Kreidlers waar met de typegoedkeuring was gerommeld, dus doe je zelf een plezier en bewandel de legale weg, het is anders alleen maar weggegooid geld!

Zie ook -> http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... 44&start=0

Dus heb je een Buitenlandse Kreidler die standaard te hard loopt of al een lichte motorfiets is, meld je dan bij het RDW voor het terugkeuren naar een bromfiets, of een motorfietskeuring, schouwen heeft dan geen nut.
Zie -> http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... 44&start=0 en/of www.ishetgeenplaatje.nl -> vraag en antwoord -> veelgesteld vragen.

Meer info of jouw Kreidler standaard al te hard loopt kun je vinden in het typenoverzicht op www.kreidlerpagina.nl of op http://www.kreidler-museum.de/


*
Citaat:
Een voor de franse markt gemaakt frame, later naar NL uitgevoerd en dus voorzien van een NL typegoedkeuring incl het originele blok.
Er zijn inderdaad Franse Kreidlers geimporteerd naar Nederland. Ik heb zelf ook zo'n RM, die is van 1977. Die is gewoon volledig goedgekeurd voor de weg in Nederland.
Dit waren Kreidler’s bestemd voor de Franse markt, voor 1973, maar aangezien de verkopen tegen vielen werden zij door Kreidler Duitsland aan Henk van Veen verkocht. Deze vroeg op basis van de K53/402 een nieuwe typegoedkeuring aan. Hierdoor mochten de Kreidler’s veelal nog voorzien van een aantal Franse accessoires zo de markt op. Dit alles gebeurde in 1977.
Het typeplaatje:
Kreidler Werke Stutgart RFA
type 53/403 annee ..
NO * CM 4211308*
Cilindre 49 cc
Importateur ACE poids 80 kg
boulogne - billancourt
Receptionne a paris le



Ps: Ik heb deze topic van slot gehaald, voor mensen die eventueel aanvullende informatie hebben. Stel a.u.b. geen vragen in deze topic over de kentekening, gebruik hiervoor 1 van de andere topics in deze sectie of wanneer de vraag er nog niet tussen staat open dan een nieuwe topic.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 1:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 16, 2005 11:05 am
Berichten: 139
Woonplaats: z-h
Hetzelfde is het geval bij de Kreidlers die toentertijd door van Veen teruggehaald zijn uit Frankrijk* (type K53/403 = typegoedkeuring A0023), van een originele typegoedkeuring zijn voorzien en daarna verkocht zijn op de Nederlandse markt.
Dit komt omdat er momenteel kentekens teruggevorderd worden op framenummer en toevalligerwijs heeft (deze compleet legale) Nederlandse Kreidler een framenummer die begint met een 4 i.p.v. een 1.


als je die franse hebt vragen ze om een foto van je framenummer met nl-keur en foto typeplaatje en krijg je gewoon je kenteken .
heb ik ook gehad. ze weten het van die franse modellen staat ook in de goedkeur bij hun, heb veendam kwartier aan de lijn gehad hierover.

dir vragen ze door al die fraudeurs onder ons.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 25, 2006 10:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 24, 2006 8:21 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Poeldijk
Ik heb een kreidler en het frame nummer is 1180347 is dat dan een nederlander :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 25, 2006 10:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 23, 2003 11:17 am
Berichten: 1653
Woonplaats: Obdam
je hebt in je profiel staan dat je kreidler een nederlander is,waarom ga je het hier dan nog vragen????

als een framenummer bij een kreidler met een 1 begint,is het inderdaad een nederlandse.

Mzzl Sander


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 25, 2006 11:06 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
brolli21 schreef:
je hebt in je profiel staan dat je kreidler een nederlander is,waarom ga je het hier dan nog vragen????
Mzzl Sander

Hij zegt zonder typegoedkeurnummer. Hij zal dus nog even verf moeten gaan krabben op de juiste plaats.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 1:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 24, 2006 8:21 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Poeldijk
tvdzijden schreef:
brolli21 schreef:
je hebt in je profiel staan dat je kreidler een nederlander is,waarom ga je het hier dan nog vragen????
Mzzl Sander

Hij zegt zonder typegoedkeurnummer. Hij zal dus nog even verf moeten gaan krabben op de juiste plaats.

Enzo


Maar ik weet niet waar ik moet zoeken :oops:

Frank


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 1:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 22, 2005 11:10 pm
Berichten: 1531
Woonplaats: Kortenhoef
Don Doggy schreef:
tvdzijden schreef:
brolli21 schreef:
je hebt in je profiel staan dat je kreidler een nederlander is,waarom ga je het hier dan nog vragen????
Mzzl Sander

Hij zegt zonder typegoedkeurnummer. Hij zal dus nog even verf moeten gaan krabben op de juiste plaats.

Enzo


Maar ik weet niet waar ik moet zoeken :oops:

Frank

zoekfunctie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 1:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2004 11:09 pm
Berichten: 1293
Woonplaats: Wormerveer
achter de carburateur bij het rechter motorscherm op het frame


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 1:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 22, 2005 11:10 pm
Berichten: 1531
Woonplaats: Kortenhoef
Johan schreef:
achter de carburateur bij het rechter motorscherm op het frame

yep, en dan onder het framenummer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2006 1:56 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Don Doggy schreef:
tvdzijden schreef:
brolli21 schreef:
je hebt in je profiel staan dat je kreidler een nederlander is,waarom ga je het hier dan nog vragen????
Mzzl Sander

Hij zegt zonder typegoedkeurnummer. Hij zal dus nog even verf moeten gaan krabben op de juiste plaats.

Enzo


Maar ik weet niet waar ik moet zoeken :oops:

Frank

Als je nu even wat hoger kijkt en leest in de topic kan je het zien.
Hetzelfde plaatje kan je hier zien (voor de zoveelste keer). Nu overtuigd :?:


Bijlagen:
DSCN7579 (Small).JPG
DSCN7579 (Small).JPG [ 47.21 KiB | 34932 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2006 7:07 pm 
Offline

Geregistreerd: di jun 15, 2004 2:47 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Borculo
Even een totaal andere vraag over het kenteken bewijs van m'n brommer, heb dus vorige week vrijdag de schouwing gehad. Heb vandaag de papieren gekregen via de post, maar tot mijn stomme verbazing staat er bij datum eerste toelating 28-8-2005 en bij bijzonderheden dat de brommer eerder in gebruik is genomen. het bouwjaar van mijn kriedler is 1974 en heb hem toch al minsten 8 jaar in mijn bezit. Ik heb het de schouwer vandaag gevraagd en hij zegt dat het normaal is. mijn ik heb hier mijn twijfels over.

klopt het allemaal of moet ik toch bezwaar gaan maken bij de rdw? wie kan mij helpen.

groeten,
michel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2006 7:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5408
Woonplaats: Gelderland
dat klopt hoor.
staat op alle 3 de kentekens die we hier hebben liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2006 7:31 pm 
Offline

Geregistreerd: di jun 15, 2004 2:47 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Borculo
ahhh gelukkig, wel vreemd eigenlijk, de kreidler is ouder, het is een nederlander en toch komt er 2005 als datum eerste toelating op.
Een kameraad van mij heeft zijn duitse kreidler laten keuren bij de rdw en hij heeft wel een vermelding op het kenteken staan van 1977.

maar goed heb net maar even naar de rdw gemaild, met de vraag hoe het zit en zo. maar goed heb het antwoord gelukkig al.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2006 7:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 22, 2005 11:10 pm
Berichten: 1531
Woonplaats: Kortenhoef
Dat betekent dat je hem hebt geschouwd, en dat je hem al eerder in gebruik hebt genomen. Dat wil zeggen dat je hem niet NIEUW op kenteken hebt gekregen, dus niet dat je je kenteken nieuw bij je kreidler hebt gekregen. Op zich best wel logisch.
Het staat dus niet op die nieuwe kliko's waar al een kenteken op zit bij aankoop.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2006 11:36 pm 
Offline

Geregistreerd: di jun 15, 2004 2:47 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Borculo
ja oke, maar vanwaar 28-8-2005, datum eerste toelating, dit is niet de datum van schouwing dat is 21-4-2006. En hoe zit het met verzekeren. aangezien er nergens op je kenteken bewijs staat van welk bouwjaar de brommer is. heb hem normaal in de oldtimer verzekering zitten aangezien ik hem alleen gebruik om af en toe een keer te touren.
Ik zou het eigenlijk leuker vinden, dat er op het kenteken bewijs ook een vermelding komt te staan van het bouwjaar van de brommer.
Maar goed, ik wacht even af wat de rdw hiervan gaat zeggen. van het hoe en waarom.

in iedergeval bedankt voor de antwoorden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 05, 2006 2:53 pm 
Offline

Geregistreerd: di jul 04, 2006 9:34 pm
Berichten: 1
ik heb een kreidler met typnummer K54/410
ik zie deze hier niet in de lijst staan...alvast bedankt

edit: ik weet nu via jullie site dat het om een Mokick gaat uit belgië, heb ik hiermee geen problemen met de keur? alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 05, 2006 5:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 4:09 pm
Berichten: 243
Woonplaats: maassluis
neem eens de moeite om dit stuk door te lezen voor je 'domme' vragen stelt. onder andere het antwoord op jouw vraag staat hierboven uitgebreid beschreven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 05, 2006 5:55 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
geaksty schreef:
ik heb een kreidler met typnummer K54/410
ik zie deze hier niet in de lijst staan...alvast bedankt

edit: ik weet nu via jullie site dat het om een Mokick gaat uit belgië, heb ik hiermee geen problemen met de keur? alvast bedankt

Inderdaad je bent me voor :wink:
Florett RM K54/410 Mokick 2.9 B 1695.00 1973

Gewoon laten keuren dus bij de RDW.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2006 10:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 02, 2006 7:35 pm
Berichten: 98
Woonplaats: Omgeving van Arnhem
Hoi,

Heb mijn eitje vorige week laten schouwen. Vandaag brief gekregen met de vraag voor meer info. Heb een uitdraai van Maloud meegestuurd met een foto van het typeplaatje. Hoop dat het goed gaat. Iemand meer ervaring ???, lukt het meet een uitdraai van Maloud ???

Gr. Michael


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2006 10:38 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mikeman schreef:
Hoi,

Heb mijn eitje vorige week laten schouwen. Vandaag brief gekregen met de vraag voor meer info. Heb een uitdraai van Maloud meegestuurd met een foto van het typeplaatje. Hoop dat het goed gaat. Iemand meer ervaring ???, lukt het meet een uitdraai van Maloud ???

Gr. Michael

Een eitje is inderdaad een beetje vaag :?:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2006 10:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 02, 2006 7:35 pm
Berichten: 98
Woonplaats: Omgeving van Arnhem
Ik hoop er maar het beste van. Als alles rond is m'n 72-er laten schouwen. (is hollandse bromfiets, zal waarschijnlijk mekkelijker gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2006 11:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn
mustang K54/400 heeft het typeplaatje wel op het balhoofd zitten.

greetz cave 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2006 8:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 10:52 pm
Berichten: 3582
Woonplaats: Amsterdam
En de John Bosjes ook dacht ik :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2006 5:55 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Andry schreef:
En de John Bosjes ook dacht ik :D

Helaas Andry, ze hebben daar alleen de typegoedkeuring ingeslagen staan.
Typeplaatje zit rechts op het frame onder de buddy.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!