Kentekening bromfietsen 1 september 2005 - deel 2
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
ja, ik heb voor m'n rsgs een motorplaat laten drukken, daar moest ik een paar dagen op wachten, maar toen ik hem aangevraagd heb, hebben ze al een stempel van gaik in het kenteken gezet... en de papieren kon ik in tussentijd gewoon mee naar huis nemen...tvdzijden schreef:Ik had het geluk dat Nederlands grootste kentekenplaat fabriek 1 dorpje verder ligt. Ik kon er dus op wachten (5 minuten) en het kenteken even door de stempelpers.
Enzo
- Twan v/d Weijst
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 11:54
- Locatie: st.hubert
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Twan v/d Weijst
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 11:54
- Locatie: st.hubert
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik durf niet te zeggen wat voor een tijdsperiode er aan vast hangt, het is iig niet zo dat je verplicht bent gelijk dezelfde dag te gaan.
Heb wel gehoord dat zolang je nig niet bij het postkantoor bent geweest je zelfs nogmaals kunt schouwen.
Verzamelpolis weet ik helaas niets van want ik heb er slechts 2.
Heb wel gehoord dat zolang je nig niet bij het postkantoor bent geweest je zelfs nogmaals kunt schouwen.
Verzamelpolis weet ik helaas niets van want ik heb er slechts 2.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 31 jul 2003, 21:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
RDW keuring Duitse K54 / 421
Mijn twee Duitse Kreidler bromfietsen RMC uit Bj 1978 / 79 zijn vandaag afgewezen en daar bij 43,60 euro weg (schauwen(12,50) postkantoor(22,50) foto's(6,50) en veel info via post(2,10))
Het gaat hierom het type K54 / 421 met Betriebserlaubnis ABE nummer A091a.
Niet doen dus. Beter rechtstreeks contakt op nemen met het RDW voor een keuring (dit moet uiteindelijk toch). Kosten totaal 134,75 euro per brommer (Keuring 107,-- Wegen 17,50 Tenaamstelling 10,25).
Hierna nog drie keuren maar dan wel rechtstreeks.
Hoop voor ieder een dikke kerstbonus
Succes Kreidler fans.
Groet,
Fox
Het gaat hierom het type K54 / 421 met Betriebserlaubnis ABE nummer A091a.
Niet doen dus. Beter rechtstreeks contakt op nemen met het RDW voor een keuring (dit moet uiteindelijk toch). Kosten totaal 134,75 euro per brommer (Keuring 107,-- Wegen 17,50 Tenaamstelling 10,25).
Hierna nog drie keuren maar dan wel rechtstreeks.
Hoop voor ieder een dikke kerstbonus
Succes Kreidler fans.
Groet,
Fox
- Slurphut
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
- Locatie: MAASDIJK
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik was afgelopen week bij de Loods (Maasdijk) en sprak daar Rien en die heeft het er over dat alle Kreidlers met een framenummer dat begint met een 5 zowieso naar de RDW moeten en de Kreidlers met een framenummer dat begint met een 4 niet naar de RDW hoeven.
Die met een 4 beginnend, zouden volgens Rien gewoon door de schouwing kunnen als je met de schouwingspapieren maar genoeg info meestuurt dat het in Duitsland ook een brommer was met een constructiesnelheid van max. 45 km/uur.
Ik heb dus zo'n frame beginnend met een 4, maar nou wil ik vragen of dit verhaal een fabeltje is of dat je werkelijk nu ineens door de schouwing kan komen door veel info mee te sturen.
Een RDW keuring zal goed zijn, maar is zowat 2 keer zo duur als schouwen en als schouwen ook zou kunnen, dan is dat een beetje weggegooid geld.
Dit verhaal is al vaker voorgekomen, maar nu hoor ik (voor mij) weer wat nieuws. Misschien dat het nu wel kan, na al die ingetrokken kentekens?
Weten anderen hier misschien wat meer van?
Ook heb ik gehoord dat Rien een regeling heeft getroffen met de RDW dat degenen die hun brommer hebben laten schouwen en waarvan hun kenteken nu is ingetrokken het geld wat ze er al ingestoken hebben van de RDW keuring kunnen aftrekken.
Dus ik weet niet of andere forumleden hetzelfde probleem hebben, misschien kunnen die ook hun geld via de RDW kunnen terugeisen?
Die met een 4 beginnend, zouden volgens Rien gewoon door de schouwing kunnen als je met de schouwingspapieren maar genoeg info meestuurt dat het in Duitsland ook een brommer was met een constructiesnelheid van max. 45 km/uur.
Ik heb dus zo'n frame beginnend met een 4, maar nou wil ik vragen of dit verhaal een fabeltje is of dat je werkelijk nu ineens door de schouwing kan komen door veel info mee te sturen.
Een RDW keuring zal goed zijn, maar is zowat 2 keer zo duur als schouwen en als schouwen ook zou kunnen, dan is dat een beetje weggegooid geld.
Dit verhaal is al vaker voorgekomen, maar nu hoor ik (voor mij) weer wat nieuws. Misschien dat het nu wel kan, na al die ingetrokken kentekens?
Weten anderen hier misschien wat meer van?
Ook heb ik gehoord dat Rien een regeling heeft getroffen met de RDW dat degenen die hun brommer hebben laten schouwen en waarvan hun kenteken nu is ingetrokken het geld wat ze er al ingestoken hebben van de RDW keuring kunnen aftrekken.
Dus ik weet niet of andere forumleden hetzelfde probleem hebben, misschien kunnen die ook hun geld via de RDW kunnen terugeisen?
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Als eerste allemaal de beste wensen ...
Als tweede allemaal mijn dank voor de vele uitleg die ik heb gevonden.
Sinds vandaag ben ik bezitter van een (naar nu blijkt) samenraapsel van een LF uit 1977 met een 4v kickstarterblok uit ??
Grijze tank ronde koplamp oranje frame waar ook sterwielen onder zitten.
Dit apparaat moet mijn dagelijks vervoermiddel worden vanaf deze week
Vroeger was ik FS1 rijder maar ik hoop dat me dat vergeven wordt hier nu ik dan eindelijk 31jaar later bekeerd ben tot de Rolls onder de bromfietsen.
Nou maar hopen dat ik met dit ding door de schouwing heenkom, hij rijdt 60 (met een 17mm Bing???? das nogal maf)
Affijn,
Volgens mij is dit een NL frame 53/311 type B1316 dus het zou oke moeten zijn...
Als tweede allemaal mijn dank voor de vele uitleg die ik heb gevonden.
Sinds vandaag ben ik bezitter van een (naar nu blijkt) samenraapsel van een LF uit 1977 met een 4v kickstarterblok uit ??
Grijze tank ronde koplamp oranje frame waar ook sterwielen onder zitten.
Dit apparaat moet mijn dagelijks vervoermiddel worden vanaf deze week
Vroeger was ik FS1 rijder maar ik hoop dat me dat vergeven wordt hier nu ik dan eindelijk 31jaar later bekeerd ben tot de Rolls onder de bromfietsen.
Nou maar hopen dat ik met dit ding door de schouwing heenkom, hij rijdt 60 (met een 17mm Bing???? das nogal maf)
Affijn,
Volgens mij is dit een NL frame 53/311 type B1316 dus het zou oke moeten zijn...
- zundapp65
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
klopt dat is een fabeltje , buitenlandse brommer vanaf bouwjaar 1974 moet je bij de rdw keuren .Slurphut schreef:Ik was afgelopen week bij de Loods (Maasdijk) en sprak daar Rien en die heeft het er over dat alle Kreidlers met een framenummer dat begint met een 5 zowieso naar de RDW moeten en de Kreidlers met een framenummer dat begint met een 4 niet naar de RDW hoeven.
Die met een 4 beginnend, zouden volgens Rien gewoon door de schouwing kunnen als je met de schouwingspapieren maar genoeg info meestuurt dat het in Duitsland ook een brommer was met een constructiesnelheid van max. 45 km/uur.
Ik heb dus zo'n frame beginnend met een 4, maar nou wil ik vragen of dit verhaal een fabeltje is of dat je werkelijk nu ineens door de schouwing kan komen door veel info mee te sturen.
Een RDW keuring zal goed zijn, maar is zowat 2 keer zo duur als schouwen en als schouwen ook zou kunnen, dan is dat een beetje weggegooid geld.
Dit verhaal is al vaker voorgekomen, maar nu hoor ik (voor mij) weer wat nieuws. Misschien dat het nu wel kan, na al die ingetrokken kentekens?
Weten anderen hier misschien wat meer van?
Ook heb ik gehoord dat Rien een regeling heeft getroffen met de RDW dat degenen die hun brommer hebben laten schouwen en waarvan hun kenteken nu is ingetrokken het geld wat ze er al ingestoken hebben van de RDW keuring kunnen aftrekken.
Dus ik weet niet of andere forumleden hetzelfde probleem hebben, misschien kunnen die ook hun geld via de RDW kunnen terugeisen?
bij die intrekkingen krijg je alleen geld van tenaamstelling terug (iets van 10,50 euro)
bij die intrekking behoud je wel hetzelfde kentekennummer wat je al hebt , dus dan hoef je geen nieuwe nummerplaat te maken .(wel eerst keuren bij rdw , bouwjaar voor 1974 afvoeren en zorgen dat hij 45km rijdt. bouwjaar 1974 of nieuwer ombouwen technisch identiek aan nl-uitvoering anders gaat het niet)
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Thanks..
is 't nog wijsheid om die 17 teur dr af te halen en er iets normalers op te zetten?
Niet voor die schouwing maar om misschien een beetje sju te besparen, 17 lijkt me een tikkie overkill.
Ik moet nog even kijken wat er voor cyl. opzit maar 't is zowiezo een rechte inlaat.
BTW
Is BJ 1977 trouwens een oldtimer voor de verzekering?
is 't nog wijsheid om die 17 teur dr af te halen en er iets normalers op te zetten?
Niet voor die schouwing maar om misschien een beetje sju te besparen, 17 lijkt me een tikkie overkill.
Ik moet nog even kijken wat er voor cyl. opzit maar 't is zowiezo een rechte inlaat.
BTW
Is BJ 1977 trouwens een oldtimer voor de verzekering?
- dennisvisser
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
- Locatie: no - village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
beste heren,
als je een brommer laat keuren bij de rdw zorg dan wel dat hij niet harder loopt ( onbelast op rollerbank) dan 55 km per uur.
ANDERS is het AFKEUR.
dus knijpen het spul.
mvg van tonnie.
p.s keuring van brommer is zwaarder dan keuring van motor.
divm snelheid beperking.
P.S steven bedankt voor de advertar
als je een brommer laat keuren bij de rdw zorg dan wel dat hij niet harder loopt ( onbelast op rollerbank) dan 55 km per uur.
ANDERS is het AFKEUR.
dus knijpen het spul.
mvg van tonnie.
p.s keuring van brommer is zwaarder dan keuring van motor.
divm snelheid beperking.
P.S steven bedankt voor de advertar
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Slurphut
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
- Locatie: MAASDIJK
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
[quote="tonnie de groot"]beste heren,
als je een brommer laat keuren bij de rdw zorg dan wel dat hij niet harder loopt ( onbelast op rollerbank) dan 55 km per uur.
ANDERS is het AFKEUR.
dus knijpen het spul.
mvg van tonnie.
p.s keuring van brommer is zwaarder dan keuring van motor.
divm snelheid beperking.
quote]
55 km/uur moet toch max 45 km/uur zijn.??
als je een brommer laat keuren bij de rdw zorg dan wel dat hij niet harder loopt ( onbelast op rollerbank) dan 55 km per uur.
ANDERS is het AFKEUR.
dus knijpen het spul.
mvg van tonnie.
p.s keuring van brommer is zwaarder dan keuring van motor.
divm snelheid beperking.
quote]
55 km/uur moet toch max 45 km/uur zijn.??
- zundapp65
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dat klopt maar die 55km heeft met meettoleranties te maken , dus als je brommer 55km rijdt kan het zijn dat de rollenbank 65km aangeeft i.v.m die toleranties .
het is 45km en 10km meettolerantie , dus bij 55km op de bank is het nog goedkeur. bij 56km is het afkeur .
het is 45km en 10km meettolerantie , dus bij 55km op de bank is het nog goedkeur. bij 56km is het afkeur .
Laatst gewijzigd door zundapp65 op 08 jan 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.