Kentekening bromfietsen 1 september 2005 - deel 2

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8285
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 126 keren

#51 Bericht door Melvin » 04 dec 2005, 12:36

en bij mijn automaterialen zaak was het bestellen, 3 dagen later kon je weet terug. Dan moest je de papieren meenemen. daar zette ze dan een stempel op en je was klaar. Geen papieren afgeven dus.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#52 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 dec 2005, 12:43

Ik had het geluk dat Nederlands grootste kentekenplaat fabriek 1 dorpje verder ligt. Ik kon er dus op wachten (5 minuten) en het kenteken even door de stempelpers.

Enzo

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#53 Bericht door Ries » 04 dec 2005, 12:46

tvdzijden schreef:Ik had het geluk dat Nederlands grootste kentekenplaat fabriek 1 dorpje verder ligt. Ik kon er dus op wachten (5 minuten) en het kenteken even door de stempelpers.

Enzo
ja, ik heb voor m'n rsgs een motorplaat laten drukken, daar moest ik een paar dagen op wachten, maar toen ik hem aangevraagd heb, hebben ze al een stempel van gaik in het kenteken gezet... en de papieren kon ik in tussentijd gewoon mee naar huis nemen...

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#54 Bericht door dijk » 04 dec 2005, 12:55

ik kan er bij in de buurt ook op wachten. dat duurt 5 minuten dat de plaat klaar is. :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Twan v/d Weijst
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 mei 2005, 11:54
Locatie: st.hubert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#55 Bericht door Twan v/d Weijst » 07 dec 2005, 17:57

vraagje tussendoor, als ik onder een NL frame een duits blok hang, krijg je toch gewoon een kenteken of niet?

volgens een kennis van mij niet maar die verteld wel meer sterke verhalen dus vandaar dat ik het voor de zekerheid na vraag :roll:

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#56 Bericht door pimvandongen » 07 dec 2005, 18:08

ja, mag gewoon

Gebruikersavatar
Twan v/d Weijst
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 mei 2005, 11:54
Locatie: st.hubert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#57 Bericht door Twan v/d Weijst » 07 dec 2005, 19:15

oke bedankt

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#58 Bericht door Andre » 19 dec 2005, 16:20

Hoe lang is de schouwing geldig eer dat je moet verzekeren?
En zijn er al mensen die een verzamelpolis hebben met geschouwde bromfietsen?

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#59 Bericht door Dimage » 19 dec 2005, 16:26

Zolang je alleen nog maar geschouwd hebt en nog niet naar het postkantoor bent geweest, is een nieuwe verzekering nog niet van toepassing.
Zodra je echter het kenteken binnnen hebt, moet hij gelijk verzekerd worden of geschorst.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#60 Bericht door Andre » 19 dec 2005, 16:48

Hoe lang mag je wachten frans voor je naar het postkantoor gaat?
En wet je ook al meer over een verzamelpolis toevallig?

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#61 Bericht door Dimage » 19 dec 2005, 16:52

Ik durf niet te zeggen wat voor een tijdsperiode er aan vast hangt, het is iig niet zo dat je verplicht bent gelijk dezelfde dag te gaan.
Heb wel gehoord dat zolang je nig niet bij het postkantoor bent geweest je zelfs nogmaals kunt schouwen.

Verzamelpolis weet ik helaas niets van want ik heb er slechts 2.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#62 Bericht door Andre » 19 dec 2005, 16:56

Oke ik heb er een stuk of 7 die ik moet doen dus vandaar.
En mijn broer heeft er ook iets van 4 of 5
Ik zal nog eens wat verzekeringen bellen.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#63 Bericht door hermanp » 19 dec 2005, 17:11

Voor zover ik weet, mag je tot 1 november 2006 wachten met het naar het postkantoor gaan met je schouwingsrapport. Volgens de dame achter het loket bij het postkantoor.
Ik verzeker mijn brommers bij unigarant. De eerste oldtimer kost dan €47, de volgenden €25 per stuk.

Foxmulder
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2003, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

RDW keuring Duitse K54 / 421

#64 Bericht door Foxmulder » 21 dec 2005, 18:54

Mijn twee Duitse Kreidler bromfietsen RMC uit Bj 1978 / 79 zijn vandaag afgewezen en daar bij 43,60 euro weg :evil: (schauwen(12,50) postkantoor(22,50) foto's(6,50) en veel info via post(2,10))

Het gaat hierom het type K54 / 421 met Betriebserlaubnis ABE nummer A091a.

Niet doen dus. Beter rechtstreeks contakt op nemen met het RDW voor een keuring (dit moet uiteindelijk toch). Kosten totaal 134,75 euro per brommer :x (Keuring 107,-- Wegen 17,50 Tenaamstelling 10,25).

Hierna nog drie keuren maar dan wel rechtstreeks. :?
Hoop voor ieder een dikke kerstbonus :lol:

Succes Kreidler fans.

Groet,
Fox

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#65 Bericht door Dimage » 21 dec 2005, 19:26

Heb je toch niet goed opgelet, want overal (op deze site, op de site van het RDW etc.) staat duidelijk dat het geen nut heeft te schouwen met een Buitenlandse bromfiets vanaf 1974 en dat je gelijk naar het RDW moet voor een keuring.

Gebruikersavatar
Slurphut
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
Locatie: MAASDIJK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#66 Bericht door Slurphut » 01 jan 2006, 17:08

Ik was afgelopen week bij de Loods (Maasdijk) en sprak daar Rien en die heeft het er over dat alle Kreidlers met een framenummer dat begint met een 5 zowieso naar de RDW moeten en de Kreidlers met een framenummer dat begint met een 4 niet naar de RDW hoeven.
Die met een 4 beginnend, zouden volgens Rien gewoon door de schouwing kunnen als je met de schouwingspapieren maar genoeg info meestuurt dat het in Duitsland ook een brommer was met een constructiesnelheid van max. 45 km/uur.

Ik heb dus zo'n frame beginnend met een 4, maar nou wil ik vragen of dit verhaal een fabeltje is of dat je werkelijk nu ineens door de schouwing kan komen door veel info mee te sturen.
Een RDW keuring zal goed zijn, maar is zowat 2 keer zo duur als schouwen en als schouwen ook zou kunnen, dan is dat een beetje weggegooid geld.

Dit verhaal is al vaker voorgekomen, maar nu hoor ik (voor mij) weer wat nieuws. Misschien dat het nu wel kan, na al die ingetrokken kentekens?
Weten anderen hier misschien wat meer van?

Ook heb ik gehoord dat Rien een regeling heeft getroffen met de RDW dat degenen die hun brommer hebben laten schouwen en waarvan hun kenteken nu is ingetrokken het geld wat ze er al ingestoken hebben van de RDW keuring kunnen aftrekken.
Dus ik weet niet of andere forumleden hetzelfde probleem hebben, misschien kunnen die ook hun geld via de RDW kunnen terugeisen?

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#67 Bericht door Coinoperator » 01 jan 2006, 18:00

Als eerste allemaal de beste wensen ...
Als tweede allemaal mijn dank voor de vele uitleg die ik heb gevonden.
Sinds vandaag ben ik bezitter van een (naar nu blijkt) samenraapsel van een LF uit 1977 met een 4v kickstarterblok uit ??
Grijze tank ronde koplamp oranje frame waar ook sterwielen onder zitten.

Dit apparaat moet mijn dagelijks vervoermiddel worden vanaf deze week
:-)
Vroeger was ik FS1 rijder maar ik hoop dat me dat vergeven wordt hier nu ik dan eindelijk 31jaar later bekeerd ben tot de Rolls onder de bromfietsen.

Nou maar hopen dat ik met dit ding door de schouwing heenkom, hij rijdt 60 (met een 17mm Bing???? das nogal maf)

Affijn,
Volgens mij is dit een NL frame 53/311 type B1316 dus het zou oke moeten zijn...

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zundapp65
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#68 Bericht door zundapp65 » 01 jan 2006, 18:59

Slurphut schreef:Ik was afgelopen week bij de Loods (Maasdijk) en sprak daar Rien en die heeft het er over dat alle Kreidlers met een framenummer dat begint met een 5 zowieso naar de RDW moeten en de Kreidlers met een framenummer dat begint met een 4 niet naar de RDW hoeven.
Die met een 4 beginnend, zouden volgens Rien gewoon door de schouwing kunnen als je met de schouwingspapieren maar genoeg info meestuurt dat het in Duitsland ook een brommer was met een constructiesnelheid van max. 45 km/uur.

Ik heb dus zo'n frame beginnend met een 4, maar nou wil ik vragen of dit verhaal een fabeltje is of dat je werkelijk nu ineens door de schouwing kan komen door veel info mee te sturen.
Een RDW keuring zal goed zijn, maar is zowat 2 keer zo duur als schouwen en als schouwen ook zou kunnen, dan is dat een beetje weggegooid geld.

Dit verhaal is al vaker voorgekomen, maar nu hoor ik (voor mij) weer wat nieuws. Misschien dat het nu wel kan, na al die ingetrokken kentekens?
Weten anderen hier misschien wat meer van?

Ook heb ik gehoord dat Rien een regeling heeft getroffen met de RDW dat degenen die hun brommer hebben laten schouwen en waarvan hun kenteken nu is ingetrokken het geld wat ze er al ingestoken hebben van de RDW keuring kunnen aftrekken.
Dus ik weet niet of andere forumleden hetzelfde probleem hebben, misschien kunnen die ook hun geld via de RDW kunnen terugeisen?
klopt dat is een fabeltje , buitenlandse brommer vanaf bouwjaar 1974 moet je bij de rdw keuren .
bij die intrekkingen krijg je alleen geld van tenaamstelling terug (iets van 10,50 euro)
bij die intrekking behoud je wel hetzelfde kentekennummer wat je al hebt , dus dan hoef je geen nieuwe nummerplaat te maken .(wel eerst keuren bij rdw , bouwjaar voor 1974 afvoeren en zorgen dat hij 45km rijdt. bouwjaar 1974 of nieuwer ombouwen technisch identiek aan nl-uitvoering anders gaat het niet)

Gebruikersavatar
ludi
Berichten: 894
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:55
Locatie: Budel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#69 Bericht door ludi » 01 jan 2006, 19:59

Coinoperator schreef:
Nou maar hopen dat ik met dit ding door de schouwing heenkom, hij rijdt 60 (met een 17mm Bing???? das nogal maf)

Affijn,
Volgens mij is dit een NL frame 53/311 type B1316 dus het zou oke moeten zijn...]
no problemo

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#70 Bericht door Coinoperator » 01 jan 2006, 22:01

Thanks..

is 't nog wijsheid om die 17 teur dr af te halen en er iets normalers op te zetten?
Niet voor die schouwing maar om misschien een beetje sju te besparen, 17 lijkt me een tikkie overkill.
Ik moet nog even kijken wat er voor cyl. opzit maar 't is zowiezo een rechte inlaat.

BTW
Is BJ 1977 trouwens een oldtimer voor de verzekering?

Gebruikersavatar
dennisvisser
Berichten: 1389
Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
Locatie: no - village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#71 Bericht door dennisvisser » 01 jan 2006, 22:37

k denk da je et met een 14 mm ook goed rijd

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door tonnie de groot » 01 jan 2006, 22:43

beste heren,

als je een brommer laat keuren bij de rdw zorg dan wel dat hij niet harder loopt ( onbelast op rollerbank) dan 55 km per uur.
ANDERS is het AFKEUR.
dus knijpen het spul.

mvg van tonnie.

p.s keuring van brommer is zwaarder dan keuring van motor.
divm snelheid beperking.

P.S steven bedankt voor de advertar :wink: :wink: :wink:

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#73 Bericht door Coinoperator » 01 jan 2006, 22:55

gelukkig kom ik dr met alleen schouwen onderuit
Zie foto's boven.

Dr zit wel een duits blok onder deze mix van LH met RM maar ut freempie is kosher en das het enige wat boeit
(en 'tis ook niet gejat, heb ik al gecontroleerd)

Gebruikersavatar
Slurphut
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
Locatie: MAASDIJK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#74 Bericht door Slurphut » 02 jan 2006, 21:03

[quote="tonnie de groot"]beste heren,

als je een brommer laat keuren bij de rdw zorg dan wel dat hij niet harder loopt ( onbelast op rollerbank) dan 55 km per uur.
ANDERS is het AFKEUR.
dus knijpen het spul.

mvg van tonnie.

p.s keuring van brommer is zwaarder dan keuring van motor.
divm snelheid beperking.
quote]

55 km/uur moet toch max 45 km/uur zijn.??

Gebruikersavatar
zundapp65
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#75 Bericht door zundapp65 » 02 jan 2006, 23:09

dat klopt maar die 55km heeft met meettoleranties te maken , dus als je brommer 55km rijdt kan het zijn dat de rollenbank 65km aangeeft i.v.m die toleranties .
het is 45km en 10km meettolerantie , dus bij 55km op de bank is het nog goedkeur. bij 56km is het afkeur .
Laatst gewijzigd door zundapp65 op 08 jan 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie