Hoi allemaal,
ik heb sinds kort een kriedler florett.
ik heb deze mooie brommer van een collega gehad die hem al een paar jaar in de schuur had staan.
hij had nog geen kenteken, dus ik heb een afspraak gemaakt, en de brommer moet 29 juni geschouwd worden.
ik heb echter een probleem(pje).
er zit een 70cc onder, en ik vraag me af of dit mag...
hij rijdt ook harder dan toegestaan, ongeveer 70, er schijnt iets in de carburateur te zitten waardoor hij al wat zachter loopt dan normaal.
kan iemand mij helpen, moet er een 50cc onder, en zo ja, heeft iemand die voor mij(eventueel te leen).
WAT MOET IK DOEN??????????
dankjewel!!!
geschoud worden met 70cc?????
- Sander.
- Berichten: 2161
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
- Locatie: het Westland, bij Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Dit is een bericht dat iedereen wordt gegeven die hier nieuw is.. gebruik de zoekfunctie! Ãl je problemen (ook deze) worden daar beantwoord.
Ik zal het hier snel uitleggen. De 'schouwing' is een volledige keuring. Je wordt gecontroleerd op een max snelheid van jawel 45 kmpu,
de staat van je banden, licht, goedkeurnummers in de lichtglaasjes, of hij goed remt and so on. Je '70'cc (is in werkelijkheid een immi-
tatie 63cc) en zal dus je brommer té hard laten lopen. De totale keuring met je plaat erbij zal ongeveer 150€ kosten.
Ik zal het hier snel uitleggen. De 'schouwing' is een volledige keuring. Je wordt gecontroleerd op een max snelheid van jawel 45 kmpu,
de staat van je banden, licht, goedkeurnummers in de lichtglaasjes, of hij goed remt and so on. Je '70'cc (is in werkelijkheid een immi-
tatie 63cc) en zal dus je brommer té hard laten lopen. De totale keuring met je plaat erbij zal ongeveer 150€ kosten.
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
dat kan, maar heb jij wel eens een verstopte uitlaat gehad?
dan kan je volgas geven en de motor draait gewoon normaal,
maar als je gaat rijden heb je totaal geen kracht.
de snelheid wordt anders gemeten dan wat er in werkelijk uit komt,
als jij het risico wilt nemen dat je zelf 40 km/uur rijdt op de brommer,
maar de rollerbank 2 pk aangeeft, dan moet je het zelf weten.
ik zou voor 150 euri geen risico nemen en van een vriendje een puch-blok
nemen en er onder schroeven (ofzo)
hiermee rijdt i werkelijk maar max 45km/uur en heb je nooit het risico
dat je een 2e keer terug mag komen en totaal 300 euri kwijt te zijn.
dan kan je volgas geven en de motor draait gewoon normaal,
maar als je gaat rijden heb je totaal geen kracht.
de snelheid wordt anders gemeten dan wat er in werkelijk uit komt,
als jij het risico wilt nemen dat je zelf 40 km/uur rijdt op de brommer,
maar de rollerbank 2 pk aangeeft, dan moet je het zelf weten.
ik zou voor 150 euri geen risico nemen en van een vriendje een puch-blok
nemen en er onder schroeven (ofzo)
hiermee rijdt i werkelijk maar max 45km/uur en heb je nooit het risico
dat je een 2e keer terug mag komen en totaal 300 euri kwijt te zijn.
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
- Locatie: koudekerk aan den rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
jazeker, anders is het geen brommer meer, en inderdaad je uitlaat vol stampen met staalwol en een standaaard carburateur met standaard luchtfilter gebruiken. dan heb je geen gezeur met te hard rijden en ook niet met te veel geluis. zorg er verder voor dat je brommer er netjes verzorgd uit ziet en technisch in orde is.mauritsvs schreef:sorry dat ik het hier nog een keer probeer, maar er MOET dus een 50cc onder, ook al zou ik, zoals ik in andere berichten op het forum gelezen heb, de hele uitlaat volstampen met staalwol of een muntje of iets dergelijks in de carburateur plaatsen?
suc7,
Johan