Europese type goedkeuring

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Europese type goedkeuring

#1 Bericht door Gps » 13 nov 2005, 19:32

Wat is een europese type goed keuring?

Is dat het zelfde als een NL keurmerk ?

Ik heb een Kreidler bromfiets uit 1974.

Ik heb al veel topics over het laten keuren van je brommers als motor gelezen.

Kan het nu (nog) wel of niet ?
Ik lees o.a. dat het niet kan als de brommer een europese type goedkeur heeft als brommer.
Ook lees ik dat het met oude brommers nog wel kan.
Ik weet het niet meer.

En als ik nu het kenteken van mijn Kreidler Rs kwijt ben ? :P
(het is geen rs, maar hoe komen ze daar achter ?)

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door caveman » 13 nov 2005, 19:56

een nedrlandse brommer frame kan alleen maar als brommer worden geschouwd.
maar niet als motor worden gekeurd.
dus dat houdt in dat je een duits of een andere buitlands frame of een nederlands frame waar een kenteken heeft opgezeten moet hebben.
en heb je een buitlands frrame moet hij de papieren hebben waar dan op staat dat hij meer pk's heeft en hoger topsnelheid bijv 85 kmh.
dat is dan voldoende alleen bij een zwitser was nog iets mee waar ik het fijne niet van weet invoer geloof ik.
ben je je kenteken kwijt en hij is nedeland ooit eens op de weg geweest vinden ze hem op frame nummer.

groet cave

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#3 Bericht door Dimage » 13 nov 2005, 20:02

Europese goedkeuring is pas vanaf 1999 gekomen, daarvoor had elk land een aparte (nationale) goedkeuring.
Is iig niet bij een Kreidler van toepassing (de europese goedkeuring) want de typegoedkeur voor deze zijn allen van voor 1999.

En zoals je onderhand wel door hebt is het zo'n beetje onmogelijk je brommer als motor te laten keuren.

Je behoort een origineel motorfietsframe te hebben en die begint met een 5.
Op veel (zo niet alle) framenummers kan de RDW zelfs nazien waar ooit de originele motorfiets is gekocht.
Weet me te herinneren dat Andy dat ook heeft gehad met een Zwitserse motorfiets Kreidler (dat ze hem op framenummer konden vertellen waar en wanneer hij verkocht was).
Ik denk dus dat ze er niet intrappen als jij met een bromfietsframe komt en zegt dat je de papieren kwijt bent.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Flip Oude Weernink » 13 nov 2005, 21:27

Dimage schreef:Europese goedkeuring is pas vanaf 1999 gekomen, daarvoor had elk land een aparte (nationale) goedkeuring.
Is iig niet bij een Kreidler van toepassing (de europese goedkeuring) want de typegoedkeur voor deze zijn allen van voor 1999.
En de na 1999 door John Bos gebouwde kreidlers dan?
Of worden die nog steeds op de oude goedkeuring gebouwd?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 nov 2005, 21:35

Flip Oude Weernink schreef:
Dimage schreef:Europese goedkeuring is pas vanaf 1999 gekomen, daarvoor had elk land een aparte (nationale) goedkeuring.
Is iig niet bij een Kreidler van toepassing (de europese goedkeuring) want de typegoedkeur voor deze zijn allen van voor 1999.
En de na 1999 door John Bos gebouwde kreidlers dan?
Of worden die nog steeds op de oude goedkeuring gebouwd?
Mijn 2003 RMC-S is nog steeds volgens het goedkeuringsnummer K0073 van 1997 gebouwd.

Enzo

Plaats reactie