Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
-
pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#51
Bericht
door pluisje » 27 jan 2007, 09:50
Paul schreef:vandaag ben ik bij de RDW op bezoek geweest. Afgelopen woensdag stond er heel veel file en ben ik weer doorgereden. Vanmiddag had ik het Zweitschrift bij me en heb ik de reis aanvaard.
Nummer gedrukt en binnen een minuut of twee was ik aan de beurt (ik dacht toch zeker twee bakken koffie achterover te kunnen slaan). Mijn vraag plus het Zweitschrift aan de medewerker overhandigd. "kan ik hiermee keuren?"Zijn antwoord was "dat denk ik niet, want er staan geen kentekengegevens op de rechterzijde". Toch ging hij het voor de zekerheid nog maar even voorleggen aan de keurmeesters. Met een
op zijn gezicht keerde hij terug: "als hij technisch in orde is, zal het geen probleem zijn": "wel moet kunnen worden aangetoond wat het bouwjaar is". Ik vertelde hem dat het bouwjaar op het typeplaatje staat. "Als dat bouwjaar daar op staat, dan is dat prima" was zijn antwoord.
Hij wist mij zelfs te vertellen dat je dagelijks zonder afspraak kunt keuren tussen 8.00 en 12.00 uur.
Ik hoop dan ook binnenkort met mijn gekeurde Kreidler door het mooie Westland en Midden Delfland te touren.
.
welk keuringsstation is dit precies?
ik denk dan dat elk probleem in dit topic is opgelost...
- juist keuringsstation
- Zweitschrift
- bouwjaar op het typeplaatje
- technisch in oorde
-
Michel
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
-
Gegeven waarderingen:
29 keren
-
Ontvangen waarderingen:
23 keren
#52
Bericht
door Michel » 27 jan 2007, 09:59
gefeliciteerd en veel rij-plezier
groeten michel
-
Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
4 keren
#53
Bericht
door Kreidler » 25 feb 2007, 00:57
zal schiedam zeker zijn. mooi om te horen dat er geen problemen zijn met een zweitschrift van rudolf. heb namelijk zelf ook die papieren aangevraagt.
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#54
Bericht
door Zatopek » 25 feb 2007, 09:24
Heb een RS van de zomer in Amsterdam met een Zweitschrift c.a. Betriebserlaubnis ook zo laten keuren. Bij de administratie keken ze ook eerst of ze water zagen branden en ik vreesde al dat...............
Ook de keurmeester bleef er in eerste instantie maar naar staren, er werd en collega bijgehaald en uiteindelijk was het OK
Kreeg er de zenuwen van...................
Het scheelt natuurlijk wel als je je rustig houdt en je vriendelijk opstelt
Als de RS ook nog eens er prachtig uitziet en je zegt tegen de keurmeester "u mag wel een stukje rijden" dan...........
Gaat alles goed! Morgen ga ik naar de RDW in Amsterdam dus...............
-
dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
-
Gegeven waarderingen:
481 keren
-
Ontvangen waarderingen:
64 keren
#55
Bericht
door dijk » 25 feb 2007, 14:29
succes morgen jilles
-
koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
-
Contacteer:
#56
Bericht
door koepelsekreidler » 25 feb 2007, 14:40
appeltje eitje maatje
het is een juweel bijna net zo mooi als die van Lil
mart
-
Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
-
Gegeven waarderingen:
985 keren
-
Ontvangen waarderingen:
46 keren
#57
Bericht
door Gps » 26 feb 2007, 22:03
Maar ìs een Kreidler van voor 1974, dan nog wel als motor te keuren ?
Of moet het frame nummer dan nog steeds met een 5 beginnen ?
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#58
Bericht
door Zatopek » 27 feb 2007, 08:02
Gps schreef:Maar ìs een Kreidler van voor 1974, dan nog wel als motor te keuren ?
Of moet het frame nummer dan nog steeds met een 5 beginnen ?
Voor zover ik begrepen heb moet het altijd met een 5 beginnen als je een Kreidler als motorfiets laat keuren. Echter, de verwarring zelf al bij de RDW en het feit dat ze er de ballen van weten zou het mij niet verbazen dat je het ook voor elkaar krijgt met en frame welke begint met een 1....... Ik probeer het echter niet maar................
wie weet............ Ze kijken nauwelijks naar het framenummer, althans bij mij, nu heb ik natuurlijk ook een eerlijk smoelwerk
-
kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
2 keren
#59
Bericht
door kreidler65 » 27 feb 2007, 11:43
Zatopek schreef:Gps schreef:Maar ìs een Kreidler van voor 1974, dan nog wel als motor te keuren ?
Of moet het frame nummer dan nog steeds met een 5 beginnen ?
Voor zover ik begrepen heb moet het altijd met een 5 beginnen als je een Kreidler als motorfiets laat keuren. Echter, de verwarring zelf al bij de RDW en het feit dat ze er de ballen van weten zou het mij niet verbazen dat je het ook voor elkaar krijgt met en frame welke begint met een 1....... Ik probeer het echter niet maar................
wie weet............ Ze kijken nauwelijks naar het framenummer, althans bij mij, nu heb ik natuurlijk ook een eerlijk smoelwerk
is gewoon motor te keuren , 1,2,3,4,en 5
-
eric11
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
- Locatie: Leidschendam
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#60
Bericht
door eric11 » 27 feb 2007, 13:30
Is dat zo
dan hoef ik niet veel meer te doen dan de puntjes op de I te zetten en dan naar onze vrienden
gr eric
-
brommerrieder
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 25 sep 2005, 17:03
- Locatie: boom 6 , tak 3
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#61
Bericht
door brommerrieder » 27 feb 2007, 15:32
is gewoon als motorfiets te keuren , mits deze overeeen komt met de
daarvoor geldende typegoedkeuring.
volgens de wetgever is het een motorfiets als de cilinderinhoud meer is dan 50cc , of wanneer de construktiesnelheid hoger is dan van een bromfiets , dus meer dan ca 55 km/uur
ik heb meerdere 3-hand ( 65 km/uur ) als motorfiets laten keuren zonder probleemen , als de technische staat maar in orde is , en indien nodig de juiste papieren , krijg je altijd een kenteken
-
kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
2 keren
#62
Bericht
door kreidler65 » 12 mar 2007, 19:24
Paul schreef:vandaag ben ik bij de RDW op bezoek geweest. Afgelopen woensdag stond er heel veel file en ben ik weer doorgereden. Vanmiddag had ik het Zweitschrift bij me en heb ik de reis aanvaard.
Nummer gedrukt en binnen een minuut of twee was ik aan de beurt (ik dacht toch zeker twee bakken koffie achterover te kunnen slaan). Mijn vraag plus het Zweitschrift aan de medewerker overhandigd. "kan ik hiermee keuren?"Zijn antwoord was "dat denk ik niet, want er staan geen kentekengegevens op de rechterzijde". Toch ging hij het voor de zekerheid nog maar even voorleggen aan de keurmeesters. Met een
op zijn gezicht keerde hij terug: "als hij technisch in orde is, zal het geen probleem zijn": "wel moet kunnen worden aangetoond wat het bouwjaar is". Ik vertelde hem dat het bouwjaar op het typeplaatje staat. "Als dat bouwjaar daar op staat, dan is dat prima" was zijn antwoord.
Hij wist mij zelfs te vertellen dat je dagelijks zonder afspraak kunt keuren tussen 8.00 en 12.00 uur.
Ik hoop dan ook binnenkort met mijn gekeurde Kreidler door het mooie Westland en Midden Delfland te touren.
en al gekeurd paul ?
-
Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
-
Gegeven waarderingen:
985 keren
-
Ontvangen waarderingen:
46 keren
#63
Bericht
door Gps » 12 mar 2007, 21:00
ik heb meerdere 3-hand ( 65 km/uur ) als motorfiets laten keuren zonder probleemen , als de technische staat maar in orde is , en indien nodig de juiste papieren , krijg je altijd een kenteken
Kijk dat klinkt goed.
Dan gaan we toch maar eens proberen om me Kreidler uit 1974 te laten keuren als motor. Ik ga zeker geen 40 rijden of het risico lopen dat hij inbeslag genomen word.
Moet ik dus even kijken welke papieren ik nodig heb.
Laatst gewijzigd door
Gps op 12 mar 2007, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Paul
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:20
- Locatie: Midden Delfland
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#64
Bericht
door Paul » 12 mar 2007, 21:03
Helaas is de Kreidler nog niet gekeurd. Wel heb ik een gezocht naar nog een paar onderdelen om hem naar mijn zin te maken. De nieuw verchroomde tank is in bestelling en de nagemaakte Denfeld buddy vond ik niet mooi genoeg.
Nu nog een klein beetje proefrijden in de straat en een dezer dagen laten keuren! Het zit er aan te komen
-
JohnnyW
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 feb 2003, 14:39
- Locatie: K.V.O.
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#65
Bericht
door JohnnyW » 26 mar 2007, 23:28
Vandaag wilde ik een keuringsafspraak maken bij de RDW voor mijn duitse bromfiets bouwjaar 1978, waarbij ik alleen een Zweitschrift Betriebserlaubnis heb (en een typeplaatje op het frame). De technisch medewerker van de RWD zei me dat dit niet voldoende is, omdat alleen een origineel stempel van de KBA geldig is.
Omdat ik hier op de site las dat er wel degelijk Kreidler zijn gekeurd aan de hand van een Zweitschrift heb ik vanmiddag wederom contact opgenomen met de RDW en had nu iemand anders aan de lijn. Hij erkende dat er weleens eentje tussen doorglipt en zei ook dat men niet op alle keuringsstations goed op de hoogte is. Deze medewerker vroeg mij digitaal enkele foto's van mijn Zweischrift naar hem optesturen. Hij zou deze dan beoordelen en eventueel de verschillende keurringsstations op de hoogte brengen hoe te handelen t.a.v. dit type
Zweitschrift.
Nu hoop ik maar dat ik mag keuren,
-
kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#66
Bericht
door kaZeta » 27 mar 2007, 09:30
Dus als er nu geen enkele Kreidler meer gekeurd word, weten we waar (aan) te kloppen!
Over dat 50cc gedoe: ik heb de mijne in België kunnen inschrijven (was wel degelijk 513....) nadat ik ook een Zweitschrift had bemachtigd in tweevoud. (lees maar alles in mijn thread daarover) Op het Zweitschrift van een RS moto staat zelfs dat het een 49cc betreft, vond ik ook wel raar, maar ja...
-
Paul
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:20
- Locatie: Midden Delfland
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#67
Bericht
door Paul » 29 jun 2007, 20:47
Afgelopen week met de Kreidler in keurige staat naar de RDW. Voorzien van het Zweitschrift; de uitdraai van de lijst van Maloud; het bouwjaar op het typeplaatje.
Honderd eurootjes armer was ik drie dagen later een kenteken rijker
. Nummerbordje van € 15 en klaar zijn we. Vandaag de verzekering geregeld en nu maar hopen op vele Kreidlerritten
.