Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2007 10:40 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
KEUREN BROMFIETS BIJ DE RDW
Informatie verkregen uit betrouwbare bron

Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)

Technische eisen:

Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)

Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.

Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)

Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)

Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar

Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)

Algemeen:

Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard


Bouwjaar 1974 of nieuwer

Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten

Technisch: zie bovenstaand

(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 2:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Citaat:
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten


als je bij de brommer een europees kenteken of een zweitschrift hebt, dan heb je geen typegoedkeur nodig.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... s_land.htm


Laatst bijgewerkt door kreidler844 op zo feb 24, 2008 6:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 6:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler844 schreef:
Citaat:
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten


Maarten, als je bij de brommer een europees kenteken of een zweitschrift hebt, dan heb je geen typegoedkeur nodig.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... s_land.htm

Zie de link,

Wietse

Er staat toch OF buitenlandse documenten :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 7:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Helemaal gelijk, niet gezien


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 25, 2008 4:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 16, 2007 7:47 pm
Berichten: 16777215
Woonplaats: westervoort, gelderland
mag je als licht ook LED lampen op batterij hebben? want dat noemen ze niet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 5:21 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
Maarten schreef:
KEUREN BROMFIETS BIJ DE RDW
Informatie verkregen uit betrouwbare bron

Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)

Technische eisen:

Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)

Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.

Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)

Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)

Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar

Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)

Algemeen:

Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard


Bouwjaar 1974 of nieuwer

Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten

Technisch: zie bovenstaand

(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)




:-k

Bromfiets -
Banden Met E- Keurmerk :?: :?: :?:

is mijn vraag , :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 7:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 8:16 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Zuid Limburg
Daar kijken ze echt niet naar 8)
Ze hebben mijn brommer half uit elkaar gedraaid, decibels gemeten, spelingen gevoeld maar banden ho maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:03 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:15 pm
Berichten: 499
Woonplaats: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Wijziging:
Per 1-5-2009 mag je 1974 vervangen door 1997
Typegoedkeur is dus niet meer nodig voor ALLE motorvoertuigen gebouwd voor 1997
Bron: RDW


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Coinoperator schreef:
Wijziging:
Per 1-5-2009 mag je 1974 vervangen door 1997
Typegoedkeur is dus niet meer nodig voor ALLE motorvoertuigen gebouwd voor 1997
Bron: RDW

:clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 4:30 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 29, 2011 2:14 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Leiden
Is het een probleem als mijn Kreidler wordt gekeurd en 55 rijdt? Of kijken ze hier niet naar aangezien ik Duitse papieren heb? Buitenlandse papieren betekent geen technische controle toch?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 4:34 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
TimsKreidler schreef:
Is het een probleem als mijn Kreidler wordt gekeurd en 55 rijdt? Of kijken ze hier niet naar aangezien ik Duitse papieren heb? Buitenlandse papieren betekent geen technische controle toch?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Moped of Mokick :?:
Er wordt altijd technisch gekeken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 4:50 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 29, 2011 2:14 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Leiden
Mokick 4-gang Florett.
Plus de voorband is niet ideaal maar heeft nog wel profiel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 4:56 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 29, 2011 2:14 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Leiden
Heb ook ergens gelezen dat je je tellers moet kunnen lezen 's nachts, kentekenplaatverlichting nodig hebt en een zijspiegel nodig hebt. Klopt dat?
En is het normaal dat het licht niet erg fel is?

Mvg Tim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 4:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
TimsKreidler schreef:
Mokick 4-gang Florett.
Plus de voorband is niet ideaal maar heeft nog wel profiel.
Als daar al geen aandacht aan is besteed gaat men zeker graven bij de RDW.
Al is je profiel nog nieuw maar is de zijkant uitgedroogd is het afkeur.
Het moet toch een keer gebeuren voor de veiligheid dus waarom niet voor de keuring.

Weet niet waar je dat hebt gelezen. Maar bovenstaand is info van de RDW. :idea:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 8:34 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 29, 2011 2:14 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Leiden
Ik heb een nieuwe band gekregen bij de aankoop. Als ik deze laat vervangen, is het enige probleem dus nog de snelheid. DIt zou ik dus kunnen oplossen door een iets groter tandwiel. Zou ik deze op korte termijn nog kunnen kopen ergens? Overigens weet ik niet zeker of hij te hard gaat, maar de verkoper zei dat dat zou kunnen. In het originele Duitse boekje staat een maximum van 40 km/h. En hij zou dus 50/55 kunnen lopen. Doen ze hier moeilijk over?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 9:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
TimsKreidler schreef:
Ik heb een nieuwe band gekregen bij de aankoop. Als ik deze laat vervangen, is het enige probleem dus nog de snelheid. DIt zou ik dus kunnen oplossen door een iets groter tandwiel. Zou ik deze op korte termijn nog kunnen kopen ergens? Overigens weet ik niet zeker of hij te hard gaat, maar de verkoper zei dat dat zou kunnen. In het originele Duitse boekje staat een maximum van 40 km/h. En hij zou dus 50/55 kunnen lopen. Doen ze hier moeilijk over?

Geen probleem deze snelheid. Tot ca. 60 Km/h is het gewoon in orde.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Een brommer met duitse papieren wordt niet technisch beoordeeld, tenzij het er erg onverzorgd bij staat.
Het enige waar ze naar kijken is het framenummer en eventueel of daarmee geknoeid is.

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 10:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler844 schreef:
Een brommer met duitse papieren wordt niet technisch beoordeeld, tenzij het er erg onverzorgd bij staat.
Het enige waar ze naar kijken is het framenummer en eventueel of daarmee geknoeid is.

Wietse
Inderdaad wordt hij technisch bekeken zoals ik al zij :wink: . Dat is anders als volledig technisch keuren. :wink:
De eerste indruk zegt alles. :!: Veiligheid, aandacht en zorg wil men zien.
De keurmeester bepaald. Als hij twijfelt gaat hij gewoon de vermogensbank op of hij wil een rondje op het terrein rijden.
Laat het dus niet zo ver komen

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 11:00 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 29, 2011 2:14 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Leiden
Oké, bedankt jongens! Ik hoop dat het morgen goed komt! Ik zou voor de zekerheid natuurlijk morgenochtend nog een groter tandwiel erop kunnen zetten, maar ook geen idee hoe ik daar aan zou moeten komen.
Ik hoop dat het goed komt. Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 12:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 8:59 pm
Berichten: 313
Woonplaats: midden v/h land
Als je voor een groter tandwiel zet ga je harder :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 1:32 am 
Offline

Geregistreerd: wo jun 29, 2011 2:14 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Leiden
Zou ik ook een een soort zaklamp/LED lamp voor op kunnen binden, aangezien mijn koplamp niet heel fel is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 6:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 5:55 pm
Berichten: 1698
Woonplaats: Amstelveen
TimsKreidler schreef:
Zou ik ook een een soort zaklamp/LED lamp voor op kunnen binden, aangezien mijn koplamp niet heel fel is?


Ik zou dat zeker doen ! :^o
Bind hem wel goed vast, zodat ie een paar jaar kan blijven zitten.

Niet alleen hebben de keurmeesters dan iets te vertellen bij de koffie, maar ook de hele Kreidler wereld heeft nog jaren wat te lachen :lol: :lol: :lol:

Ga je schamen :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 7:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 18, 2006 10:09 pm
Berichten: 357
Woonplaats: z-h
Dat mag bij een fiets wel en bij een bromfiets NIET .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 7:42 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:15 pm
Berichten: 499
Woonplaats: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Hmmmm
Ik zou daar niet zo zeker van zijn want voor een bromfiets geldt geen lichtbeeld bepaling.

ff als voorbeeld
in een auto hoeft alleen maar een Snelheidsmeter aanwezig te zijn.
aanwezig...er is geen controle meer op de werking.
als je dus je fietstellertje even met kauwgom op het dashboard plakt kom je al fluitend door de apk

Zo zijn er wel meer zaken die welliswaar belachelijk zijn maar waar de officials (rdw) zich gewoon aan moeten houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 8:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 8:59 pm
Berichten: 313
Woonplaats: midden v/h land
Als je snelheidsmeter in de auto het niet doet, kun je wel een bekeuring krijgen. Hij moet namelijk wel functioneren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!