Ik kan een hele nette '71 kreidler kopen,3 hand geforceerde koeling.
Er zitten geen papieren bij of invoerdocumenten uit zwitserland.
Wat voor problemen kan ik verwachten bij de rdw?.
Ik al wat rondgekeken in deze index,maar echt duidelijk is het nog niet.
Gr Raymond
Keuren zwitserse kreidler
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Keuren zwitserse kreidler
zal een K 54 / 31 zijn , is eigenlijk een motorfiets omdat ze met een constructiesnelheid van ongeveer 65km zijn geleverdmichael67 schreef:Ik kan een hele nette '71 kreidler kopen,3 hand geforceerde koeling.
Er zitten geen papieren bij of invoerdocumenten uit zwitserland.
Wat voor problemen kan ik verwachten bij de rdw?.
Ik al wat rondgekeken in deze index,maar echt duidelijk is het nog niet.
Gr Raymond
maar als je zorgt dat
hij 45km gaat en als brommer keurt is dat geen probleem.
als brommer hoef je niet langs de douane.
framenummer zal met 367xxxx beginnen
36759xx begint bouwjaar 1974 ongeveer mee.
wel documentatie verzamelen dat hij echt bouwjaar 1971 is
want deze zijn ook van latere bouwjaren en vanaf 1974 word het wat
moeilijker.
Bij aankoop even een nette aankoopnota maken met vermelding framenummer , kan weer om gevraagd worden.(zijn weer nieuwe regels)
Is ook als motorfiets te keuren maar dan moet je wel langs de douane
en invoerrechten betalen.
- brommerrieder
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 25 sep 2005, 17:03
- Locatie: boom 6 , tak 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
deze is zonder papieren te keuren als motorfiets of als bromfiets, als deze voor een bromfiets van voor 1-1-1974 is of voor motorfiets van voor 25-11-1975 is , want dan is het voor de RDW een historisch voertuig.
een ivoerdocument maakt het wat makkelijker, maar zonder wil ook wel.
als deze 45 km/uur loopt krijg je deze als bromfiets op kenteken.
loopt deze zoals het hoort ong 65 km/uur dan is het een motorfiets.
de framenumers beginnend met 367 zijn voor speciaal gereserveerd voor alle K54/31 vanaf 1964 t/m 1976 en daarna werd het k54/305
een zwitserse K54/31 had een construktie snelheid van 65 km/uur
en ze zijn er voor de duitse markt geweest met een constructie snelheid van 40 km/uur.
ook zijn er bij die voor export naar andere landen een snelheid hadden van 30 km/uur
ik heb er zo ong 15 gehad van verschillende jaren, enkele geschouwd en kenteken gekregen en enkele als motorfiets laten keuren (ook als RS)
maak het je niet moeilijk, als het ook anders kan
Anton
een ivoerdocument maakt het wat makkelijker, maar zonder wil ook wel.
als deze 45 km/uur loopt krijg je deze als bromfiets op kenteken.
loopt deze zoals het hoort ong 65 km/uur dan is het een motorfiets.
de framenumers beginnend met 367 zijn voor speciaal gereserveerd voor alle K54/31 vanaf 1964 t/m 1976 en daarna werd het k54/305
een zwitserse K54/31 had een construktie snelheid van 65 km/uur
en ze zijn er voor de duitse markt geweest met een constructie snelheid van 40 km/uur.
ook zijn er bij die voor export naar andere landen een snelheid hadden van 30 km/uur
ik heb er zo ong 15 gehad van verschillende jaren, enkele geschouwd en kenteken gekregen en enkele als motorfiets laten keuren (ook als RS)
maak het je niet moeilijk, als het ook anders kan
Anton
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Oke,het keuren mag dus geen probleem opleveren.
Ik laat hem als brommer keuren,zet er wel tijdelijk zo'n klein potje onder en een iets te grote sproeier.
Dan loopt ie echt voor geen meter.
Ik haal hem zondag op uit overijssel,moet nog een hele mooie zijn,voor een geschikte prijs.
De windkap zit er ook nog op.
Dus niet restaureren,maar invoeren en gelijk rijden.
Bedankt voor de info.
Gr Raymond
Ik laat hem als brommer keuren,zet er wel tijdelijk zo'n klein potje onder en een iets te grote sproeier.
Dan loopt ie echt voor geen meter.
Ik haal hem zondag op uit overijssel,moet nog een hele mooie zijn,voor een geschikte prijs.
De windkap zit er ook nog op.
Dus niet restaureren,maar invoeren en gelijk rijden.
Bedankt voor de info.
Gr Raymond
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb de kreidler zonder problemen door de keuring gekregen,kon inderdaad kiezen tussen een motor/bromfietskenteken.
Door een aanpassing in de uitlaat/andere tandwielen,en een te grote sproeier heb ik de snelheid voldoende omlaag kunnen halen.
Mijn keurmeester in arnhem keurde alles af wat boven de 55 km/u kwam op de rollerbank.
De mijne liep 47,was in orde.
Woensdagmiddag gekeurd,kenteken viel op zaterdag in de bus.
Het viel me heel erg mee,zelfs geen decibel meting gehad.
Gr Raymond
Door een aanpassing in de uitlaat/andere tandwielen,en een te grote sproeier heb ik de snelheid voldoende omlaag kunnen halen.
Mijn keurmeester in arnhem keurde alles af wat boven de 55 km/u kwam op de rollerbank.
De mijne liep 47,was in orde.
Woensdagmiddag gekeurd,kenteken viel op zaterdag in de bus.
Het viel me heel erg mee,zelfs geen decibel meting gehad.
Gr Raymond