eendagskenteken

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Najtreg
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 aug 2006, 23:08
Locatie: Balkbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

eendagskenteken

#1 Bericht door Najtreg » 30 jan 2008, 19:21

Is er ook iemand die ervaring heeft met een ééndagskenteken? Moet ik verzekeren(staat niets over in), en doen ze moeilijk over de grootte van de plaat?(zoals er staat in het briefje moet 'ie net zo groot zijn als een autoplaat...)

Ik las ergens dat 'ie dan afgekeurd kan worden als het niet in orde is. Ik moet dit vrijdag, (want dan moet ik ook keuren) goed hebben, dus ik maak me wat zorgen. Wil niet teleurgesteld worden door iets lulligs als dit.

Ik kan er weinig van vinden op de site. Kan iemand er iets meer over vertellen?

dank voor reacties ed.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 jan 2008, 19:34

De wilde 13 had 2 weken terug een eendaags kenteken voor de brommer in bezit om naar de keuring te rijden.
Vraag hem met een pb
viewtopic.php?t=23362

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 634 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#3 Bericht door KJ » 30 jan 2008, 19:36

Zodra je ermee de weg op gaat & dat mag met een eendagskenteken vanaf je huis naar het keuringsstation & terug (Kortste weg!) moet hij natuurlijk verzekerd zijn.
Neem hiervoor ff contact op met Van Maarseveen Assurantien. Heeft ervaring met oldtimers en is goedkoop.

BDK
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jun 2007, 07:27
Locatie: Wanroij
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door BDK » 30 jan 2008, 21:10

ik ben in venlo geweest met keuren, daar was ik verplicht om de brommer te verzekeren tijdens de keuring anders werd er niet gekeurd, ik vertelde dat ik met de aanhanger daar was en dat ik niet op de weg had gereden. Maar ze zeiden dat die verzekerd moest zijn omdat de keurmeester als het nodig was een proef rit moest kunnen maken,
mvg Bert

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#5 Bericht door emilio » 31 jan 2008, 07:39

Ik ben diverse keren met een ééndagskenteken naar het RDW gereden. Ieder voertuig op de weg is verplicht om een WA dekking (Wettelijke Aansprakelijkheid)te hebben. Dit is eenvoudig te regelen bij iedere tussenpersoon waar je je uiteindelijke verzekering gaat afsluiten. Hij zal dit doen middels een voorlopige dekking en vaak is deze dekking kosteloos mits je je brommer/motor later bij hem verzekerd.

SUC 6 :)

Najtreg
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 aug 2006, 23:08
Locatie: Balkbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Najtreg » 31 jan 2008, 16:18

Inmiddels heb ik alles geregeld, ook met de verzekering. Was geen probleem.

Inderdaad zoals Emilio zei, ze wilden we even zeker weten of je ook daarna de bromfiets bij hun verzekerde :wink:

Moet goedkomen morgen, bedankt voor de hulp.

Plaats reactie