Struikelen over een origineel NL Motorkenteken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Struikelen over een origineel NL Motorkenteken
Ik ben vandaag over een origineel RS NL motorkenteken (1978 en beginnende met MB-) gestruikeld bij de plaatselijke brommerman. Hij had hem nog liggen van 1981(!) De betreffende RS is door brand om het leven gekomen en het kenteken is nooit afgemeld geworden bij het RDW....... Dus ik bezit de originele kopie deel III en de originele delen I en II. Navraag via de RDW site bleek dat het kenteken niet bekend was.... dus ik een mail geschreven of er hier iets aan de hand was.....Vanmorgen direct een mail teruggekregen dat de bestanden regelmatig door hen geschoond worden en indien een kenteken niet regelmatig hernieuwd werd(!) het betreffende kenteken gewoon uit de bak gehaald werd.... Indien ik opnieuw de weg op zou willen dan moest ik de fiets opnieuw laten keuren bij het RDW.
Nou is er geen fiets meer omdat hij R.I.P. is... Volgens mij kan ik dus een willekeurige 54/503 RS uit Duitsland voorzien met een nieuw frame met het juiste framenummer en een nieuw typeplaatje met de correcte nummers erop. Vervolgens naar het RDW voor de technische keuring en daarna bollen met mijn origineel NL kenteken...
Zie ik dit juist of is er iemand die nog beren op de weg ziet??
Nou is er geen fiets meer omdat hij R.I.P. is... Volgens mij kan ik dus een willekeurige 54/503 RS uit Duitsland voorzien met een nieuw frame met het juiste framenummer en een nieuw typeplaatje met de correcte nummers erop. Vervolgens naar het RDW voor de technische keuring en daarna bollen met mijn origineel NL kenteken...
Zie ik dit juist of is er iemand die nog beren op de weg ziet??
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
- Locatie: koudekerk aan den rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Struikelen over een origineel NL Motorkenteken
moet kunnen volgens mij, mag alleen officieel niet....emilio schreef:Ik ben vandaag over een origineel RS NL motorkenteken (1978 en beginnende met MB-) gestruikeld bij de plaatselijke brommerman. Hij had hem nog liggen van 1981(!) De betreffende RS is door brand om het leven gekomen en het kenteken is nooit afgemeld geworden bij het RDW....... Dus ik bezit de originele kopie deel III en de originele delen I en II. Navraag via de RDW site bleek dat het kenteken niet bekend was.... dus ik een mail geschreven of er hier iets aan de hand was.....Vanmorgen direct een mail teruggekregen dat de bestanden regelmatig door hen geschoond worden en indien een kenteken niet regelmatig hernieuwd werd(!) het betreffende kenteken gewoon uit de bak gehaald werd.... Indien ik opnieuw de weg op zou willen dan moest ik de fiets opnieuw laten keuren bij het RDW.
Nou is er geen fiets meer omdat hij R.I.P. is... Volgens mij kan ik dus een willekeurige 54/503 RS uit Duitsland voorzien met een nieuw frame met het juiste framenummer en een nieuw typeplaatje met de correcte nummers erop. Vervolgens naar het RDW voor de technische keuring en daarna bollen met mijn origineel NL kenteken...
Zie ik dit juist of is er iemand die nog beren op de weg ziet??
want het desbetreffende frame met nummer bestaat niet mer. dus als je een goed frame voorziet van dit nummer mag het officieel niet.. maarja. als jij dat netjes voor elkaar krijgt. zodat het niet te onderscheiden valt van origineel. dan moet het kunnen.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
stel dat ze er nu achter komen?
of dat je een ongeluk krijgt en ze ontdekken wat?
is dat nu echt die extra moeite waard?
een 54/503 RS uit duitsland heeft nog alleen nodig;
- een aankoop bewijs (kan je gelijk aan de verkoper vragen)
- een homologatie bewijs (kan je voor 30 euro aanvragen in duitsland)
- een keuring
de laatste heb je toch nodig en de andere 2 is een fluitje van een cent,
die had ik allemaal binnen 2 maanden geregeld.
het enigste is dat je misschien wat extra BPM moet afdragen.
of dat je een ongeluk krijgt en ze ontdekken wat?
is dat nu echt die extra moeite waard?
een 54/503 RS uit duitsland heeft nog alleen nodig;
- een aankoop bewijs (kan je gelijk aan de verkoper vragen)
- een homologatie bewijs (kan je voor 30 euro aanvragen in duitsland)
- een keuring
de laatste heb je toch nodig en de andere 2 is een fluitje van een cent,
die had ik allemaal binnen 2 maanden geregeld.
het enigste is dat je misschien wat extra BPM moet afdragen.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Je hebt gelijk dat het invoeren van een duitse RS de eenvoudigste en waarschijnlijk de meest veilige route is. Inmiddels heb ik er al 7 op deze wijze ingevoerd. Voor mij zit de kick er echter in om het originele Nl kenteken te reactiveren. Dit past bij de leeftijd van de RS en heeft voor mij wat meer gevoelswaarde...... Dus uitdaging en gevoelswaarde zijn de motieven om de stap te zetten... Angst op ontdekt te worden heb ik niet mits je het professioneel aanpakt......
We'll see.....
We'll see.....
- mucke
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
tja en bij de rdw (omgeving budel) hebben ze geen internetJe hebt gelijk dat het invoeren van een duitse RS de eenvoudigste en waarschijnlijk de meest veilige route is. Inmiddels heb ik er al 7 op deze wijze ingevoerd. Voor mij zit de kick er echter in om het originele Nl kenteken te reactiveren. Dit past bij de leeftijd van de RS en heeft voor mij wat meer gevoelswaarde...... Dus uitdaging en gevoelswaarde zijn de motieven om de stap te zetten... Angst op ontdekt te worden heb ik niet mits je het professioneel aanpakt......
We'll see.....
- mink
- Berichten: 2953
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
- Locatie: ridderkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
de jongens van de vloer zal je weinig problemen mee hebben ,
maar die mierenneuker met het potlootje achter z,n oor en een opgeruimd buro ,die dat leest !!!
mink.w
maar die mierenneuker met het potlootje achter z,n oor en een opgeruimd buro ,die dat leest !!!
mink.w
Laatst gewijzigd door mink op 16 feb 2008, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Gijs schreef:Professionele omkat praktijken? Als je de vraag eerlijk stelt aan het RDW en je koopt in Kornwestheim een nieuw frame, waarin je de nummers laat slaan. Heb je je originele kenteken ook weer actueel.Angst op ontdekt te worden heb ik niet mits je het professioneel aanpakt......
john bos heeft ook nog nieuwe frame,s liggen,dus omkatten lijkt mijn geen probleem.
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Dave heeft nog een heel net rs frame liggen groen helaas geen papierendijk schreef:Gijs schreef:Professionele omkat praktijken? Als je de vraag eerlijk stelt aan het RDW en je koopt in Kornwestheim een nieuw frame, waarin je de nummers laat slaan. Heb je je originele kenteken ook weer actueel.Angst op ontdekt te worden heb ik niet mits je het professioneel aanpakt......
john bos heeft ook nog nieuwe frame,s liggen,dus omkatten lijkt mijn geen probleem.
nummer beginnend met 5... rond 1980 mischien is dat iets voor je.
- parid001
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
- Locatie: AMERSFOORT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Struikelen over een origineel NL Motorkenteken
emilio schreef:Ik ben vandaag over een origineel RS NL motorkenteken (1978 en beginnende met MB-) gestruikeld bij de plaatselijke brommerman. Hij had hem nog liggen van 1981(!) De betreffende RS is door brand om het leven gekomen en het kenteken is nooit afgemeld geworden bij het RDW....... Dus ik bezit de originele kopie deel III en de originele delen I en II. Navraag via de RDW site bleek dat het kenteken niet bekend was.... dus ik een mail geschreven of er hier iets aan de hand was.....Vanmorgen direct een mail teruggekregen dat de bestanden regelmatig door hen geschoond worden en indien een kenteken niet regelmatig hernieuwd werd(!) het betreffende kenteken gewoon uit de bak gehaald werd....
als het kenteken nooit afgemeld is hoe kan die dan uit de bak geschoond worden???? of het kenteken is ingetrokken of hij is al die jaren geschorst
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: Struikelen over een origineel NL Motorkenteken
Weet jij het. Het rdw in ieder geval niet!parid001 schreef:emilio schreef:Ik ben vandaag over een origineel RS NL motorkenteken (1978 en beginnende met MB-) gestruikeld bij de plaatselijke brommerman. Hij had hem nog liggen van 1981(!) De betreffende RS is door brand om het leven gekomen en het kenteken is nooit afgemeld geworden bij het RDW....... Dus ik bezit de originele kopie deel III en de originele delen I en II. Navraag via de RDW site bleek dat het kenteken niet bekend was.... dus ik een mail geschreven of er hier iets aan de hand was.....Vanmorgen direct een mail teruggekregen dat de bestanden regelmatig door hen geschoond worden en indien een kenteken niet regelmatig hernieuwd werd(!) het betreffende kenteken gewoon uit de bak gehaald werd....
als het kenteken nooit afgemeld is hoe kan die dan uit de bak geschoond worden???? of het kenteken is ingetrokken of hij is al die jaren geschorst
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
woudtje schreef:het blijft een onduidelijke club daar bij het RDW!!! ik kreeg vandaag een brief over een auto die ik 21 jaar geleden heb gehad! ja inderdaad in 1987 op naam gezet en in 1988 gesloopt. het is nu pas opgevallen in het systeem denk ik. hoop dat er geen ellende van komt?
had een collega ook van de week,had de auto ook al 11 jaar niet meer.
is toen ook naar de sloop gegaan was totaallos
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
dijk schreef:woudtje schreef:het blijft een onduidelijke club daar bij het RDW!!! ik kreeg vandaag een brief over een auto die ik 21 jaar geleden heb gehad! ja inderdaad in 1987 op naam gezet en in 1988 gesloopt. het is nu pas opgevallen in het systeem denk ik. hoop dat er geen ellende van komt?
had een collega ook van de week,had de auto ook al 11 jaar niet meer.
is toen ook naar de sloop gegaan was totaallos
Ik heb er al 5 binnen gehad Toen der tijd kwamen al mijn 4 wielers op de schoothoop terecht
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren