Ik heb een Zwitserse Kreidler gekocht zonder papieren

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tiny Vervoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008, 00:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Ik heb een Zwitserse Kreidler gekocht zonder papieren

#1 Bericht door Tiny Vervoort » 19 mar 2008, 12:15

Ik wil deze graag als brommer op kenteken krijgen.

Er zijn mense die zeggen dat dat onmogelijk is. Er zijn mensen die zeggen dat ik een NL frame moet kopen zonder papieren. Er zijn mensen die zeggen dat het alleen mogelijk is bij ombouw met een frame met papieren.
Er zijn er ook die zeggen omdat de brommer dat het om een oldtimer gaat en en dat een goede staat voldoende is om hem gekeurd te krijgen.
Wie kan mij verder helpen?
Bijlagen
DSC00588klein.jpg
DSC00588klein.jpg (96.31 KiB) 10219 keer bekeken

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Haakie » 19 mar 2008, 12:52

Het is niet onmogelijk. Maar je moet je Kreidler laten keuren bij de RDW. Dat kost €150,-. Je Kreidler moet dan wel voldoen aan een aantal eisen. Ik weet zo niet welke. Hiervoor kun je beste kontakt opnemen met de RDW.

Gebruikersavatar
kaZeta
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door kaZeta » 19 mar 2008, 12:54

Dus het betreft momenteel:
- een 3-bak
- bromfiets
- MET Zwitserse papieren?

Het zou handig zijn als je natuurlijk alle info geeft. Is raar dat je al wel een geel plaatje hebt (dacht dat dit niet meer hoefde, maar kan me vergissen natuurlijk). Of heeft de vorige eigenaar er gewoon mee rondgereden in NL?

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Haakie » 19 mar 2008, 12:58

Er lopen 2 kabels naar de onderkant van het blok. Dus ik denk dat het een 3-bak bromfiets is. In de titel staat al dat er geen papieren bijzitten...

Gebruikersavatar
kaZeta
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door kaZeta » 19 mar 2008, 15:47

Dacht dat ie NL papieren bedoelde... (en zie nu pas dat ie handschakeling heeft...) :oops:

Maar verklaart het gele stickertje nog niet. Waarom wil je papieren, om volledig in orde te zijn dan? Zwitserland hoort niet bij Europa, maar heeft wel zelfde regelstelling. Vind het raar dat een brommer moet gekeurd worden dan. (Bij ons enkel noodzakelijk voor moto's en auto's.) Zorg anders gewoon dat je een Zweitschrift bekomt? Kom je ook een heel eind mee.

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#6 Bericht door pimvandongen » 19 mar 2008, 15:50

Ja, daar is ie eindelijk weer de wekelijkse kentekenvraag!!

Zelf al eens rondgekeken in de aparte kentekensectie???

Wat is het bouwjaar van het apparaat??

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#7 Bericht door dijk » 19 mar 2008, 16:42

sommige zijn liever lui dan moe #-o

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#8 Bericht door Gijs » 19 mar 2008, 17:14

pb naar brommerrieder hier op het forum, weet er alles van!

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5550
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren
Contacteer:

#9 Bericht door kreidler844 » 19 mar 2008, 17:48

Even een mailtje sturen naar Rudolf scheidt, met framenummer en typenummer.
die kan je verder helpen met een bouwjaarverklaring e.d.
Dan moet het bij RDW geen probleem zijn als hij technisch in orde is.
zorg dat hij niet harder loopt dan 45 a 50

Rudolf Scheidt
E-mailadres(sen):
scheidt.dortmund@t-online.de

Wietse

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Ik heb een Zwitserse Kreidler gekocht zonder papieren

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 mar 2008, 18:17

Tiny Vervoort schreef:Ik wil deze graag als brommer op kenteken krijgen.

Er zijn mense die zeggen dat dat onmogelijk is.
Dat zijn dus mensen die er geen verstand van hebben.
Dis zijn de technische eisen waar hij aan moet voldoen. Hij is van voor 1974 dus eitje.

viewtopic.php?t=23183

Enzo

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door mink » 19 mar 2008, 19:35

neen contact op met deze man .

louis_dorr@orange.nl;

mink.w

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#12 Bericht door doka driekus » 19 mar 2008, 21:03

Topic even verplaatst. Middels de zoekfunctie is ook de nodige informatie te verkrijgen.

Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
brommerrieder
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 sep 2005, 17:03
Locatie: boom 6 , tak 3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door brommerrieder » 19 mar 2008, 23:47

deze " brommer " is een Zwitserse motorfiets, nl een K 54/31 CH
welke af fabriek een constructie snelheid heeft van 65 km/uur.

deze Kreidler komt mij bekent voor, en is volgens mij door Wim ter Braake uit Zwitserland gehaald en is van 1974.
wil je deze als brommer laten keuren zal je de juiste papieren er bij moeten hebben om aan te tonen wat de datum 1e toelating is, en je moet zorgen dat deze ong 45 km/uur rijdt.
zoals ik het nu bekijk is deze eenvoudiger als motofiets te keuren dan als bromfiets, omdat deze van voor 27-11-1975 is, is hat als motorfiets een historisch voertuig, en ben je geen voertuig documenten nodig.
om als bromfiets historisch te zijn moet deze van voor 1-1- 1974 zijn.

het framenummer begint met 367xxxx , de 367 framenummerserie is voor alle K54/31 modellen gebruikt vanaf 1967 , en de CH modellen zijn geen "bromfietsen " af fabriek.

omdat dit een Ch model is kan Rudolf Scheidt er ook niet zoveel mee omdat deze geen verdere gegevens heeft van exportmodellen

gr Anton

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#14 Bericht door kreidler65 » 22 mar 2008, 19:58

1974 - 1976 : Florett LH 65km

kan dus alleen gekeurd worden met papieren die max 45km aangeven
of
motorisch technisch ombouwen naar een nl-uitvoering
( compleet nl-motorblok onder monteren , blok/uitlaat/carburateur/luchtfilter/tandwielverhouding)

Plaats reactie