Ik heb een Zwitserse Kreidler gekocht zonder papieren
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 00:02
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik heb een Zwitserse Kreidler gekocht zonder papieren
Ik wil deze graag als brommer op kenteken krijgen.
Er zijn mense die zeggen dat dat onmogelijk is. Er zijn mensen die zeggen dat ik een NL frame moet kopen zonder papieren. Er zijn mensen die zeggen dat het alleen mogelijk is bij ombouw met een frame met papieren.
Er zijn er ook die zeggen omdat de brommer dat het om een oldtimer gaat en en dat een goede staat voldoende is om hem gekeurd te krijgen.
Wie kan mij verder helpen?
Er zijn mense die zeggen dat dat onmogelijk is. Er zijn mensen die zeggen dat ik een NL frame moet kopen zonder papieren. Er zijn mensen die zeggen dat het alleen mogelijk is bij ombouw met een frame met papieren.
Er zijn er ook die zeggen omdat de brommer dat het om een oldtimer gaat en en dat een goede staat voldoende is om hem gekeurd te krijgen.
Wie kan mij verder helpen?
- Bijlagen
-
- DSC00588klein.jpg (96.31 KiB) 10219 keer bekeken
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dus het betreft momenteel:
- een 3-bak
- bromfiets
- MET Zwitserse papieren?
Het zou handig zijn als je natuurlijk alle info geeft. Is raar dat je al wel een geel plaatje hebt (dacht dat dit niet meer hoefde, maar kan me vergissen natuurlijk). Of heeft de vorige eigenaar er gewoon mee rondgereden in NL?
- een 3-bak
- bromfiets
- MET Zwitserse papieren?
Het zou handig zijn als je natuurlijk alle info geeft. Is raar dat je al wel een geel plaatje hebt (dacht dat dit niet meer hoefde, maar kan me vergissen natuurlijk). Of heeft de vorige eigenaar er gewoon mee rondgereden in NL?
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dacht dat ie NL papieren bedoelde... (en zie nu pas dat ie handschakeling heeft...)
Maar verklaart het gele stickertje nog niet. Waarom wil je papieren, om volledig in orde te zijn dan? Zwitserland hoort niet bij Europa, maar heeft wel zelfde regelstelling. Vind het raar dat een brommer moet gekeurd worden dan. (Bij ons enkel noodzakelijk voor moto's en auto's.) Zorg anders gewoon dat je een Zweitschrift bekomt? Kom je ook een heel eind mee.
Maar verklaart het gele stickertje nog niet. Waarom wil je papieren, om volledig in orde te zijn dan? Zwitserland hoort niet bij Europa, maar heeft wel zelfde regelstelling. Vind het raar dat een brommer moet gekeurd worden dan. (Bij ons enkel noodzakelijk voor moto's en auto's.) Zorg anders gewoon dat je een Zweitschrift bekomt? Kom je ook een heel eind mee.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Even een mailtje sturen naar Rudolf scheidt, met framenummer en typenummer.
die kan je verder helpen met een bouwjaarverklaring e.d.
Dan moet het bij RDW geen probleem zijn als hij technisch in orde is.
zorg dat hij niet harder loopt dan 45 a 50
Rudolf Scheidt
E-mailadres(sen):
scheidt.dortmund@t-online.de
Wietse
die kan je verder helpen met een bouwjaarverklaring e.d.
Dan moet het bij RDW geen probleem zijn als hij technisch in orde is.
zorg dat hij niet harder loopt dan 45 a 50
Rudolf Scheidt
E-mailadres(sen):
scheidt.dortmund@t-online.de
Wietse
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Ik heb een Zwitserse Kreidler gekocht zonder papieren
Dat zijn dus mensen die er geen verstand van hebben.Tiny Vervoort schreef:Ik wil deze graag als brommer op kenteken krijgen.
Er zijn mense die zeggen dat dat onmogelijk is.
Dis zijn de technische eisen waar hij aan moet voldoen. Hij is van voor 1974 dus eitje.
viewtopic.php?t=23183
Enzo
- doka driekus
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- brommerrieder
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 25 sep 2005, 17:03
- Locatie: boom 6 , tak 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
deze " brommer " is een Zwitserse motorfiets, nl een K 54/31 CH
welke af fabriek een constructie snelheid heeft van 65 km/uur.
deze Kreidler komt mij bekent voor, en is volgens mij door Wim ter Braake uit Zwitserland gehaald en is van 1974.
wil je deze als brommer laten keuren zal je de juiste papieren er bij moeten hebben om aan te tonen wat de datum 1e toelating is, en je moet zorgen dat deze ong 45 km/uur rijdt.
zoals ik het nu bekijk is deze eenvoudiger als motofiets te keuren dan als bromfiets, omdat deze van voor 27-11-1975 is, is hat als motorfiets een historisch voertuig, en ben je geen voertuig documenten nodig.
om als bromfiets historisch te zijn moet deze van voor 1-1- 1974 zijn.
het framenummer begint met 367xxxx , de 367 framenummerserie is voor alle K54/31 modellen gebruikt vanaf 1967 , en de CH modellen zijn geen "bromfietsen " af fabriek.
omdat dit een Ch model is kan Rudolf Scheidt er ook niet zoveel mee omdat deze geen verdere gegevens heeft van exportmodellen
gr Anton
welke af fabriek een constructie snelheid heeft van 65 km/uur.
deze Kreidler komt mij bekent voor, en is volgens mij door Wim ter Braake uit Zwitserland gehaald en is van 1974.
wil je deze als brommer laten keuren zal je de juiste papieren er bij moeten hebben om aan te tonen wat de datum 1e toelating is, en je moet zorgen dat deze ong 45 km/uur rijdt.
zoals ik het nu bekijk is deze eenvoudiger als motofiets te keuren dan als bromfiets, omdat deze van voor 27-11-1975 is, is hat als motorfiets een historisch voertuig, en ben je geen voertuig documenten nodig.
om als bromfiets historisch te zijn moet deze van voor 1-1- 1974 zijn.
het framenummer begint met 367xxxx , de 367 framenummerserie is voor alle K54/31 modellen gebruikt vanaf 1967 , en de CH modellen zijn geen "bromfietsen " af fabriek.
omdat dit een Ch model is kan Rudolf Scheidt er ook niet zoveel mee omdat deze geen verdere gegevens heeft van exportmodellen
gr Anton
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren