keuring rs als brommer

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
christophe
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
Locatie: gulpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#26 Bericht door christophe » 30 dec 2008, 15:59

bedankt voor jullie info.
ik heb wel het voordeel dat ik in een 'gat' genaamd gulpen woon,
de laatste keer dat ik daar politie zag lopen was 5 maanden geleden...
en een rollenbank heeft nooit in gulpen gestaan.
dus zo heel bang hoef ik niet te zijn voor agenten.
maar ik heb toch besloten om m'n 5 gang gewoon op de brommer te zetten, ik zorg gewoon dat ze geen aanleiding hebben om me aan te houden,(denk aan 'normaal' rijden, en niet teveel herrie, enzovoort)

koekie
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
Locatie: Wittem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#27 Bericht door koekie » 30 dec 2008, 16:45

Hey Christophe,
Ik woon een gat verder dan jou echter ik word jaarlijks aan de kant gezet met mijn gebakje. De jongere generatie agenten weet er niet veel van ,echter de rotten die vragen meteen of die kickstarter origineel is.Bij mij zijn ze zover gegaan om het motorschild los te maken om te kijken welke carburateur erop zat. Ik heb ze verteld dat de laatste generatie kreidler die de fabriek uitrolde allemaal kickstarter hadden. Met een sb cilinder ga je nat. zelf heb ik de kleine 2,9 pk erop en durf niet de sb2,9 erop te zetten. Ik heb net hele slechte ervaring in Gulpen. zeker in de zomerperiode. Veel succes en wijheid toegewenst. Roger

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#28 Bericht door Coinoperator » 30 dec 2008, 17:52

Ze hebben helemaal niets te zeggen over de setup van je brommer.
Alleen de maximum snelheid is nog maar van belang.
Al zet je er een 99 cilinder op...als ie maar niet te hard rijdt, officieel is dat 45KMph, de boetelimiet ligt echter op 65KMph

Ik heb ook al eens zo'n wijsneus gehad die enige kennis van zaken had en die van alles te zeuren had...
Op de Rollenbank liep de bromfiets echter netjes 60

Het stikt in dit land nog van de slecht bijgeschoolde agenten, wijs ze er op dat ze achter lopen en dat ze hun lessen beter moeten volgen en dat de staat aansprakelijk kan worden gesteld voor alle door jou gemaakte kosten bij een onterechte inbeslagname.
Vraag ook even beleefd naar hun legitimatie en noteer hun registratienummer, ze zijn verplicht hieraan zonder zelfs maar het geringste commentaar hier volledig aan mee te werken.

Blijf vooral beleefd en leg netjes uit dat het belang van goed volgen van de verplichte bijscholing essentieel is voor een correcte juridische afhandeling en dat burgers niet het slachtoffer horen te worden van hun onkunde.

christophe
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
Locatie: gulpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door christophe » 30 dec 2008, 17:54

mooie tips,
maak het verhaal dus gewoon lekker ingewikkeld , en dan houden ze dus wel op...

christophe
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
Locatie: gulpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#30 Bericht door christophe » 30 dec 2008, 19:33

maar...ehu.....
je weet dat mijn probleem is dat ik een 5 gang erop heb met een mahle 6.25 pk sb, met het kenteken van een 4 gang met 1,3 kw.
kunnen ze trouwens nog gaan zeuren over dat vermogens verschil??
en over dat het motorblok anders is als op het kenteken...??? ,
want over de setup zouden ze niks mogen zeggen, maar die nieuwe setup is dus NIET gekeurd :!: :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 dec 2008, 20:14

christophe schreef:maar...ehu.....
je weet dat mijn probleem is dat ik een 5 gang erop heb met een mahle 6.25 pk sb, met het kenteken van een 4 gang met 1,3 kw.
kunnen ze trouwens nog gaan zeuren over dat vermogens verschil??
en over dat het motorblok anders is als op het kenteken...??? ,
want over de setup zouden ze niks mogen zeggen, maar die nieuwe setup is dus NIET gekeurd :!: :!:
Ze kijken alleen naar snelheid en die zal veel te hoog zijn met een 6,25 pk

Enzo

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#32 Bericht door Coinoperator » 30 dec 2008, 20:26

tenzij je natuurlijk een leuke tandwielverhouding er op hebt zitten :D :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 dec 2008, 20:38

Coinoperator schreef:tenzij je natuurlijk een leuke tandwielverhouding er op hebt zitten :D :D
Heel goed.

Enzo

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#34 Bericht door m.vandervet » 30 dec 2008, 21:02

Ik heb nog een splinternieuw 39 achtertandwiel,mag je eventueel wel lenen. Ik woon in Maastricht. :wink:

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#35 Bericht door Coinoperator » 30 dec 2008, 21:05

hihihi

Ik ben dus ook druk bezig met mijn C426** Special...
2,9pk met 18mm enzo..(BRUL)
(Enzo weet er al van :D

De tandwielen moeten de uiteindelijke snelheid bepalen
de rest is puur voor de look want hetzelfde haal ik ook gewoon uit iedere standaard cilinder..
al zal dit dus wel optrekken als een duvel.

** foto's komen binnenkort als de montage begint.

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#36 Bericht door m.vandervet » 30 dec 2008, 21:09

Als het zover is BP je me maar. Een 12 voortandwiel mag je ook lenen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#37 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 dec 2008, 21:13

m.vandervet schreef:Als het zover is BP je me maar. Een 12 voortandwiel mag je ook lenen. :mrgreen:
Wij hadden 11/38 voor de keuring :wink:

Enzo

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#38 Bericht door m.vandervet » 30 dec 2008, 21:17

Ik heb geen maatje 11. Wel ooit besteld maar niet leverbaar. :cry:
Volgens mij loopt ie ongeveer 73 km met 12x39 (tenminste met dat snelheids programma)? En wat zou die 15.43.99 doen met een 14 mm carburateur eronder?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#39 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 dec 2008, 21:20

m.vandervet schreef:Ik heb geen maatje 11. Wel ooit besteld maar niet leverbaar. :cry:
Volgens mij loopt ie ongeveer 73 km et 12x39 (tenminste met dat snelheids programma)? En wat zou die 15.43.99 doen met een 14 mm carburateur eronder?
11/38 is origineel voor RMC-S5 maar dan wel de breede uitvoering.
Zo krijgen ze in Dld. een 2,9 pk 40 Km/h

Enzo

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#40 Bericht door m.vandervet » 30 dec 2008, 21:22

Ik moet nu werken,ik blijf het volgen.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#41 Bericht door hermanp » 30 dec 2008, 23:42

Weet iemand waar ik kan vinden of de nieuwe regels voor bromfietsen met terugwerkende kracht werken? Het is allemaal wel leuk en aardig om een Kreidler te begrenzen op snelheid en daarmee aan de moderne eisen te voldoen, maar is het misschien niet zo dat een bromfiets, ongeacht land van herkomst, moet voldoen aan de eisen die golden toen de bromfiets op de markt kwam, cq de eisen die gesteld werden en gelden voor het goedkeurings nummer? Dus dat een bromfiets uit 1974 niet harder mag kunnen dan 40 km/u en absoluut niet verder dan 0,44 kW op de vermogenstestbank mag komen? Het zou een beetje jammer zijn als je door onwetendheid alsnog je brommer kwijtraakt aan de overheid.

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#42 Bericht door Coinoperator » 31 dec 2008, 09:03

Er is géén terugwerkende kracht.

tenzij je terugtrapremmen monteert natuurlijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#43 Bericht door parid001 » 31 dec 2008, 10:05

je ouders haden je beter een rmc kunnen geven

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#44 Bericht door m.vandervet » 31 dec 2008, 10:34

Je kunt eventueel ook een tweedehands parmakit erop zetten,lijkt mij.
Zijn veel tammer. 28 mm uitlaat ,[ik las ergens op de site dat de 14mm goed rijdbaar is] de 1/14/174 mm carburateur of de 1/14/992 maar dan wel met de naaldsproeier 2,20 :!: Anders krijg je 'm niet afgesteld.(veel te hoogtoerig stationair.) En je kunt dan nog de aanzuigbuis ertussen doen loopt ook wat rustiger. In combinatie met je vertanding moet dit lukken. :D

christophe
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
Locatie: gulpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door christophe » 01 jan 2009, 13:40

dat idee had ik dus ook al,
een heel groot achtertandwiel en een kleine voor...
verder nog een kleine carburateur... en de ontsteking zo afstellen dat hij niet zoveel toeren meer maakt...
en over dat vermogen.... op het kenteken staat dat de 'brommer' 1,3 kw heeft.... dus een 'beetje' teveel zullen ze geen gezeur van maken...
(de vermogens rollenbank hebben ze toch in de schrotbak gegooid???)
maar, ik ga eerst m'n frame spuiten en de onderdelen eropzetten, en dan ga ik wel 'spelen' met die tandwielen enzovoorts, om de snelheid een beetje te verlagen..
ik houd jullie wel op de hoogte :D

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#46 Bericht door m.vandervet » 01 jan 2009, 16:21

Ik had een tijdje gereden met een 15.43.99 12x36 trok heel snel op,
en liep tegen de 80 km. Maar het schakelen was vooral in de stad niet prettig. Je bleef schakelen en constant hoog in de toeren. 12x39 zal nog extremer zijn. Het zal je gauw vervelen. :mrgreen:
De Parmakit SB is veel rustiger. :whistle

Plaats reactie