keuring rdw RS

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
koekie
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
Locatie: Wittem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

keuring rdw RS

#1 Bericht door koekie » 13 jan 2009, 13:37

Hoi forumgebruikers,
Na 2 jaar is mijn rs project bijna af. Ben nu nog met het electra bezig en dan word die aangeboden bij de rdw. Een ding is me niet duidelijk. Moet mijn voorrem(schijfrem) ook op het remlicht aangesloten zijn of alleen de achterrem?? Wie helpt??
dank je.groet Roger

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#2 Bericht door hermanp » 13 jan 2009, 13:43

In principe moet alles wat erop zit ook werken, een voorremlicht hoeft dus niet. Werkend achterremlicht wel.

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door eric11 » 13 jan 2009, 13:45

Ligt eraan wat voor type en leeftijd jouw RS is
als het erniet op zat voorrem lichtaansluiting volgens jouw bouwjaar dan is het niet nodig


gr eric

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#4 Bericht door Michel » 13 jan 2009, 14:09

hermanp schreef:In principe moet alles wat erop zit ook werken, een voorremlicht hoeft dus niet. Werkend achterremlicht wel.
voorremlicht: Dus wel wanneer er een sensor in de remklauw zit :wink: , zit deze er op & werkt deze niet, dan verwijder je toch gewoon de aansluiting met bijbehorende draad

koekie
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
Locatie: Wittem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#5 Bericht door koekie » 13 jan 2009, 14:21

Dank je wel allemaal voor het meedenken. Ik zal de sensor afbouwen en een stopje erin zetten.
gr Roger

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#6 Bericht door hermanp » 13 jan 2009, 15:40

Michel schreef:
hermanp schreef:In principe moet alles wat erop zit ook werken, een voorremlicht hoeft dus niet. Werkend achterremlicht wel.
voorremlicht: Dus wel wanneer er een sensor in de remklauw zit :wink: , zit deze er op & werkt deze niet, dan verwijder je toch gewoon de aansluiting met bijbehorende draad


Bij mijn weten waren de Kreidlers mét een voorremlicht een uitzondering. Wettelijk was het toen nog niet nodig om er een te hebben, achter wel.
Dus inderdaad, eraf slopen. M'n buurman heeft van z'n vrachtwagen de voorruit eraf gehaald, omdat de ruitenwissers het niet deden, en werd toen goedgekeurd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jan 2009, 17:43

hermanp schreef:
Michel schreef:
hermanp schreef:In principe moet alles wat erop zit ook werken, een voorremlicht hoeft dus niet. Werkend achterremlicht wel.
voorremlicht: Dus wel wanneer er een sensor in de remklauw zit :wink: , zit deze er op & werkt deze niet, dan verwijder je toch gewoon de aansluiting met bijbehorende draad


Bij mijn weten waren de Kreidlers mét een voorremlicht een uitzondering. Wettelijk was het toen nog niet nodig om er een te hebben, achter wel.
Dus inderdaad, eraf slopen. M'n buurman heeft van z'n vrachtwagen de voorruit eraf gehaald, omdat de ruitenwissers het niet deden, en werd toen goedgekeurd.
Alle RS-jes en de RMC-S5 mokicks rond 1980 hebben deze schakelaar in het hydrolisch systeem zitten naast de banjobout (2e aansluiting).
Aansluiten is super makkelijk. Twee draden in een dun zwart kousje naar de remlichtschakelaar en bij de 2 bestaande schuifjes monteren.

Enzo

koekie
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
Locatie: Wittem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#8 Bericht door koekie » 14 jan 2009, 13:04

Dat remlicht is nu duidelijk. Nog effe een tweede vraag voor ik een afspraak maak. Ik heb er een 3 tal documenten bij te weten,Zweitschrift, verwahrschein fur den fahrzeughalter en een tuv brief.op de twee laatste documenten is te zien dat de rs in 1980 afgemeld is geworden. Maar op het zweitschrift kan ik geen eerste datum zien. Wel is het frame nummer ingevuld, wie hem als eerste gekocht heeft en aan wie hij daarna doorverkocht is. de tweede eigenaar dus. ben ik nu inorde met mijn papieren voor de RDW.
help!!
gr Roger

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door eric11 » 14 jan 2009, 13:12

ja hoor

Plaats reactie