kentekening duitse kreidler

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
A.v.d.Els
Berichten: 1354
Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
Locatie: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

kentekening duitse kreidler

#1 Bericht door A.v.d.Els » 13 okt 2009, 19:50

hallo kreidlervrienden.
22 october moet ik met mijn uit duitsland geimporteerde kreidler naar de rdw keuring.
zijn er nog dingen die ik moet veranderen om hem goedgekeurd te krijgen??
geel plaatje/wit achterstuk/koplampglas???
of is dat allemaal niet meer verplicht???
mvg.Toon.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 okt 2009, 19:53

viewtopic.php?t=23183
zie link,

Alleen zorgen dat hij op de bank niet te hard loopt.

Enzo

Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door Lacsap » 13 okt 2009, 20:07

Nou mijn vriend liet zijn zundapp ff keuren afgelopen week.
Ze keken naar het framenummer en bloknummer en klaar is kees.
Hij hoefde hem niet eens te starten niks, niks gecontroleerd behalve de nummers dan :roll: :lol:
Maar er zijn keuringstations die streng zijn en andere zijn weer heel makkelijk.

Gr Pascal

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door speedypro » 13 okt 2009, 20:56

Ik heb er nu drie laten keuren voor een kenteken, 2 duitse brommers en een zwitserse RS voor motorkenteken. De keuring voor de 2 brommers was zeer uitgebreid, papieren, technische staat, geluidsmeting en snelheidscontrole op de testbank, tevens werd tijdens de snelheidstest de verlichting gecontroleerd. Al met al een behoorlijke keuring voordat de kentekens werden toegewezen, de keuring van de RS stelde werkelijk niets voor, papierwinkel nagekeken,wielbasis werd opgemeten met een rolmaat, weging en klaar was kees, ik hoefde hem niet eens te starten. Ik denk dat een bromfietskeuring uitgebreider is in verband met de maximum snelheid van de brommer. En de ene keurmeester is de andere niet, het blijft koffiedik kijken. Zorg dat alles werkt en er netjes uitziet en je bent al half goedgekeurd........

Speedypro

viewtopic.php?p=171173&highlight=#171173

Plaats reactie