bromfiets -> motor
- Lacsap
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
- Locatie: Berkel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
In wadinxveen en schiedam zijn ze zeker niet moeilijk, een vriend van mij ging begin dit jaar een motom in wadinxveen laten keuren. Starten, stationair lopen en hij mocht weer uit dat was alles niks licht of iets dergelijks. Paar maanden terug ging hij met een zundapp ze keken alleen naar het frame en bloknummer en hij kon weer naar huis
Niet normaal joh, hij had er alles aan gedaan om hem rond de 45 te laten lopen.
Nou zijn ze daar bij motoren keuren wel wat strenger in lijkt mij?
Gr Pascal
Niet normaal joh, hij had er alles aan gedaan om hem rond de 45 te laten lopen.
Nou zijn ze daar bij motoren keuren wel wat strenger in lijkt mij?
Gr Pascal
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Als hij gewoon technisch in orde is en aan de motorfietseisen voldoet
kan je hem toch zo omkeuren , kosten zijn onder de 100 euro en
lijkt me toch iets minder werk dan ombouwen op een ander frame .
Groot/dimlicht , remlicht , claxon, spiegel , banden met genoeg snelheidsindicatie en normaal geluid.
En natuurlijk harder dan 45km .
kan je hem toch zo omkeuren , kosten zijn onder de 100 euro en
lijkt me toch iets minder werk dan ombouwen op een ander frame .
Groot/dimlicht , remlicht , claxon, spiegel , banden met genoeg snelheidsindicatie en normaal geluid.
En natuurlijk harder dan 45km .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Dat is een teken dat daar kundige praktijkmensen rondlopen.Lacsap schreef:In wadinxveen en schiedam zijn ze zeker niet moeilijk, een vriend van mij ging begin dit jaar een motom in wadinxveen laten keuren.
En geen bureaucratische keurmeesters die nutteloze controle´s doen.
Iemand met verstand van zaken ziet echt wel of het een veilig motorvoertuig is.
Enzo
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Lacsap
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
- Locatie: Berkel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Zeker. Het was ook allemaal in orde bij beide Brommers, en voor hem wel relax kon hij weer sneller naar huis.Enzo-tvdzijden schreef:Dat is een teken dat daar kundige praktijkmensen rondlopen.Lacsap schreef:In wadinxveen en schiedam zijn ze zeker niet moeilijk, een vriend van mij ging begin dit jaar een motom in wadinxveen laten keuren.
En geen bureaucratische keurmeesters die nutteloze controle´s doen.
Iemand met verstand van zaken ziet echt wel of het een veilig motorvoertuig is.
Enzo
Moet een motor niet minimaal 60km/u gaan? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen/gehoord had.
Gr Pascal
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- veldmuis
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
- Locatie: Where I lay my hat
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik heb nog nooit zo`n makkelijke RDW keurmeester meegemaakt als in amsterdam maar dat terzijde....
Je kunt ook gewoon zoals ik dat heb gedaan een Motorframe zonder kenteken kopen(maar wel met plaatje!!) en een zweitschrift aanvragen via Rudolf Scheidt. Dan betaal je geen 500 euri voor een frame, sterker nog, verkoop je bromfietsframe met keneteken en je houd na aankoop van een motorframe zonder keneteken nog geld over ook voor de keuring.
Belangrijkste bij de RDW is en blijft dat de kreidler netjes voor elkaar is, het frame bij Maloud in de database staat en dat ie een gelijkenis vertoond aan een bestaand model is ook wel handig heb ik gemerkt en zorg dat je een aankoopbewijs hebt!!!!! Daar vragen ze altijd naar , heb je hem niet kun je meteen weer naar huis.
Beantwoord alleen vragen van de keurmeester als ie ook echt wat vraagt en ga niet zelf allemaal verhalen op lopen hangen, daar maak je ze alleen maar wakker mee
Zorg dat alles werkt zoals het hoort, verlichting claxon enz...
Hou je dit aan dan komt alles goed en is het qua kosten allemaal heel goed te doen.
Je kunt ook gewoon zoals ik dat heb gedaan een Motorframe zonder kenteken kopen(maar wel met plaatje!!) en een zweitschrift aanvragen via Rudolf Scheidt. Dan betaal je geen 500 euri voor een frame, sterker nog, verkoop je bromfietsframe met keneteken en je houd na aankoop van een motorframe zonder keneteken nog geld over ook voor de keuring.
Belangrijkste bij de RDW is en blijft dat de kreidler netjes voor elkaar is, het frame bij Maloud in de database staat en dat ie een gelijkenis vertoond aan een bestaand model is ook wel handig heb ik gemerkt en zorg dat je een aankoopbewijs hebt!!!!! Daar vragen ze altijd naar , heb je hem niet kun je meteen weer naar huis.
Beantwoord alleen vragen van de keurmeester als ie ook echt wat vraagt en ga niet zelf allemaal verhalen op lopen hangen, daar maak je ze alleen maar wakker mee
Zorg dat alles werkt zoals het hoort, verlichting claxon enz...
Hou je dit aan dan komt alles goed en is het qua kosten allemaal heel goed te doen.
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
1 mei is de wetgeving verandert sindsdien is het wat makkelijker ,Zatopek schreef:Dat dacht je......... vergeet het maar. Als er een typegoedkeuring opzit van een brommer kun je praten als Brugman. Ook al voldoet hij aan alle verdere eisen, je kan het vergeten. Als je mazzel hebt en een keurmeester is niet zo'n Pietje Precies, tsja.................... Vraag het anders eens aan Marcellokreidler65 schreef:Als hij gewoon technisch in orde is en aan de motorfietseisen voldoet kan je hem toch zo omkeuren
ik vraag altijd waar het staat als iets niet goed is .
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Sjaak een frame met motor kenteken koop je tegen woordig ook voor weinig, de klad zit in die handel, en zeker als de Z hier in voor komt vervangend of import betekend dat, en dat zijn de meeste, niets waard dus, neppers.sjaak schreef:ik heb nog een frame liggen beginnend met een 5 , maar zonder kenteken en papieren enzo..
In mijn jeugd gebruikte ze de dubbel D hier voor, in de volksmond ook wel Duitse Deuk genoemd een voertuig met DD in het kenteken was dan ook niet aan de keien te slijten.
De echte motor kentekens datum afgifte deel 1 gelijk aan het bouwjaar zijn niet te betalen, maar dan heb je ook een echte, de Z tjes 300 hoog uit 350 euro.
Bouw het zaakje om en klaar, je brommer frame met kenteken leg je op de plank, er meld zich altijd vroeg of laat een gegadigde.