brommer naar motor

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#26 Bericht door drika » 22 jan 2011, 19:01

michel als je nou eerst eens de moeite neemt om mijn stukje goed te lezen en ook wat andere serieuze mensen posten maar ga niet direct lopen schreeuwen dat de topsnelheid wel van belang is want dat is dus echt niet zo en daar heeft niemand wat aan veel mensen kijken op dit gebeuren en hopen er nuttige infotmatie te vinden waar ze dan hun voordeel mee kunnen doen en daar is denk ik toch dit geweldige forum voor ik zeg dit niet zomaar dit zijn mijn ervaringen bij de rdw en zuig ik niet uit mijn duim
jij verkondigd het volgende en dat is volgens mij echt helemaal uit de lucht gegrepen( Topsnelheid is wel van belang. Het is /was altijd 70km/uur, (snelweg)120-50marge, maar misschien is dit weer veranderd. Dat is dan de regel, maar reken maar dat je van de weg wordt geplukt met die snelheid) en ik heb wat jij zegt nog nooit ergens gehoord of gelezen
maar wie ben ik, ik weet natuurlijk ook lang niet alles maar vertel alleen wel heel eerlijk wat mijn eigen ervaringen zijn bij de rdw en geloof mij nou maar echt er gaan zoveel verhalen rond van ervaringen bij de rdw maar ik verzeker echt iedereen dat de tijd dat je met een goede en grote sigaar naar de keuring ging en vervolgens zonder te keuren een kenteken kreeg al heel lang voorbij is
dus zal iedereen moeten zorgen dat zijn zaakjes in orde zijn
en eerlijk gezegd zo hoort het toch ook we willen toch allemaal met een goede kreidler de weg op
gr
dirk
ps
dus topsnelheid niet van belang voor een motorkenteken en lees goed wat hierboven is gepost door andere forum leden die echt serieus zijn wat de minimum snelheid op de wegen moet zijn want inderdaad als je daar onder rijd dan word je van de weg geplukt,RAAR HE!

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: brommer naar motor

#27 Bericht door Michel » 22 jan 2011, 20:54

drika schreef:michel als je nou eerst eens de moeite neemt om mijn stukje goed te lezen en ook wat andere serieuze mensen posten maar ga niet direct lopen schreeuwen dat de topsnelheid wel van belang is want dat is dus echt niet zo en daar heeft niemand wat aan veel mensen kijken op dit gebeuren en hopen er nuttige infotmatie te vinden waar ze dan hun voordeel mee kunnen doen en daar is denk ik toch dit geweldige forum voor ik zeg dit niet zomaar dit zijn mijn ervaringen bij de rdw en zuig ik niet uit mijn duim
jij verkondigd het volgende en dat is volgens mij echt helemaal uit de lucht gegrepen( Topsnelheid is wel van belang. Het is /was altijd 70km/uur, (snelweg)120-50marge, maar misschien is dit weer veranderd. Dat is dan de regel, maar reken maar dat je van de weg wordt geplukt met die snelheid) en ik heb wat jij zegt nog nooit ergens gehoord of gelezen
maar wie ben ik, ik weet natuurlijk ook lang niet alles maar vertel alleen wel heel eerlijk wat mijn eigen ervaringen zijn bij de rdw en geloof mij nou maar echt er gaan zoveel verhalen rond van ervaringen bij de rdw maar ik verzeker echt iedereen dat de tijd dat je met een goede en grote sigaar naar de keuring ging en vervolgens zonder te keuren een kenteken kreeg al heel lang voorbij is
dus zal iedereen moeten zorgen dat zijn zaakjes in orde zijn
en eerlijk gezegd zo hoort het toch ook we willen toch allemaal met een goede kreidler de weg op
gr
dirk
ps
dus topsnelheid niet van belang voor een motorkenteken en lees goed wat hierboven is gepost door andere forum leden die echt serieus zijn wat de minimum snelheid op de wegen moet zijn want inderdaad als je daar onder rijd dan word je van de weg geplukt,RAAR HE!
Ik schreeuw niet zo gauw hoor hahahah :wink: bedoel/zeg alleen dat ik bij de rdw heb gehoord dat de maximum snelheid van je motor minimaal 70km/uur moet zijn om goedgekeurd te worden,autosnelweg(120)70km/uur en autoweg(100) 50km/uur, heb hier specifiek naar gevraagd toen ik ook een brommer heb laten omkeuren naar motor, jij hoort weer wat anders en zo ontstaat er verwarring, neem me niet kwalijk dat mijn uitleg niet klopt! . Klonk mij logisch in de oren vandaar dat ik het opschreef.
De tijd dat je met een sigaar naar de rdw mocht is zeker voorbij :lol: , rookverbod geldt daar al jaren, dat die keuring niks voorstelt...is gewoon zo! ook van brommer naar motor niet, weet niet hoe jouw Kreidler eruit ziet, maar als dat ding er optisch netjes uitziet is het puur een adm.handeling.


Groeten Michel

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#28 Bericht door drika » 23 jan 2011, 13:04

hoi michel
ik ga niet met mijn eigen kreidler naar de rdw maar met de kreidler van mijn zoon deze heeft een poosje bij piet van der gaag gestaan sommige forumleden zullen de kreidler daar vast wel gezien hebben hij is fluor van kleur en piet heeft hem keuringsklaar gemaakt dus morgen zullen we het weten dan is er het oordeel van de rdw,en michel ik heb al aardig wat keuringen bij de rdw gedaan en bij mij is het nooit iets administratiefs hoor bij mij word er wel degelijk goed gekeurd en dat heb ik ook veel liever want laten we wel heer eerlijk zijn het moet toch allemaal goed in orde zijn voor we willen rijden en super genieten op onze kreidlers overigens heb ik zelf ook een rs en wel in precies dezelfde fluor kleur als de kreidler van mijn zoon maar mijn rs is nog gewoon standaard en wat ik heb begrepen is die van mijn zoon dat niet meer daar is volgens mij een beetje aan gesleuteld zeg maar
en wat ik nou het allermooiste vind is staks met de kreidler jongens(en misschien ook wel meiden) mee toeren wat een geweldige groep is en in mijn gedachten zie ik ons er al lekker tussen rijden en echt super genieten
ook michel neem ik jou niets kwalijk natuurlijk en wat die sigaar bertefd die moest je natuurlijk ook niet zelf op roken maar in de borstzak van de keurmeester stoppen
veel plezier met de geweldige hobby
gr
dirk

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#29 Bericht door drika » 25 jan 2011, 17:25

hallo
ik wil toch even mijn ervaringen van gisteren wat betreft het omkeuren van bromfiets naar motorfiets met jullie delen
ik had via de site van de rdw een afspraak gemaakt en als je dan aangeeft dat je zo snel mogelijk wilt keuren dan geeft de rdw aan op welke datums het dan mogelijk is ik heb er al wat gekeurd en telkens kon ik al snel terecht zelfs de volgende dag al en dan krijg je ook de dagen en tijden van de aankomende week met de mogelijkheden voor te keuren dus dat is allemaal niet zo spannend meer wel moet je natuurlijk er voor zorgen dat alles in orde is wij hebben piet van der gaag de brommer keuringsklaar laten maken en dat kan je aan piet wel overlaten want de brommer was in no time motorfiets geworden totaal geen problemen bij de rdw wij kregen zelfs weer een pluim van de rdw en men zei bracht iedereen zijn voertuig maar zo goed voor de keuring
het was in een kwartiertje gebeurd het keuren, met de papieren ben je langer bezig maar stelt ook niets voor
het keuren ging als volgt
binnen geroepen met de brommer dan op de brug(zo,n brug wil ik trouwens ook wel hebben) dan volgt controle van het identificatie nummer is gewoon het frame nummer dan de algehele controle zoals banden/wielen/remmen/claxon en alles nakijken of er nergens speling op zit dan kijkt men op de computer voor het type en ondertussen vult de man het een en ander in, het bouwjaar daar kwam hij op rond 1985 maar door wat overleg met de man en opnieuw in de kreidler data base kijken kon ik hem er van overtuigen dat het bouwjaar toch echt 1976 was zodat het bouwjaar 1976 werd ingevuld
vervolgens moest de brommer van de brug af ik moest hem starten en ja piet in een kick was er de kreidler sound nu moest het licht gecontroleerd worden groot en klein licht moesten het beiden doen(dus fabels die men verteld een lichpunt is genoeg is dus beslist niet waar)
zelfs het apparaat voor de lichtbundel moest er nog voor worden gezet om dat te controleren toen naar de weegschaal toe en daar maakte ik eigenlijk bezwaar tegen ik zei daar is nagenoeg niets aan veranderd maar ik moest toch wegen en inderdaad was daar bijna geen verschil in gewicht ik liet even zien dat de tank bijna vol zat en dat dit het kleine verschil in het gewicht was en dus zei de man het gewicht blijft dan hetzelfde en hoefde ik ook het wegen niet te betalen nou netjes toch he
ik hoefde niet op de rollenbank en kreeg de mededeling meneer het is goed hij is goedgekeurd voor motorfiets en de man gaf mij nog een compliment voor de goede technische staat waarin de brommer/motorfiets verkeerde zo en dat was het keuren eigenlijk heel erg relaxt en snel
daarna moest ik de keuring aan het loket gaan betalen 53 euro totaal en dan naar het loket ernaast voor de bpm te regelen dat stelt met een motorfiets van die leeftijd eigenlijk niets voor een formulier invullen met de gegevens van de motor je sofi nummer en naam en adres invullen en dan word je rijbewijs gecontroleerd voor je sofi nummer toen zei de man van de belasting voor elkaar hoor nihil en dit betekend dan dat je niets geen bpm hoeft te betalen
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben doe er je voordeel mee
nog even dit wat de spiegels betreft wij hadden genoeg aan enkel de linker spiegel omdat het bouwjaar 1976 is maar als het bouwjaar 1985 of zoiets had geworden dan moest er ook rechts nog een spiegel zitten volgens de man van de rdw
groetjes
dirk

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: brommer naar motor

#30 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jan 2011, 18:07

Nog even een korte reactie. Mooi dat het snel en makkelijk voor elkaar is gemaakt.

Maar Kreidler maakte rond 1985 al lang geen Florett meer. Alleen nog in 1984 een laatste stuiptrekking met een Mustang 125 (een Garelli dus).

Enzo

Gebruikersavatar
rob1
Berichten: 375
Lid geworden op: 12 aug 2005, 20:59
Locatie: midden v/h land
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#31 Bericht door rob1 » 25 jan 2011, 18:39

@ Drika,
Hartelijk dank voor de info :clap

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#32 Bericht door drika » 25 jan 2011, 22:30

is goed rob
ik dacht ik zet mijn ervaring met de rdw maar even op de site kan voor anderen best nuttig zijn

en enzo dat zal best wel zo zijn ik weet daar eerlijk gezegd weinig van af en ik geloof jou op je woord maar de rdw maakt ook wel eens dwalingen hoor ze weten ook niet alles daar komt ook nog eens bij dat hun belangen niet onze belangen zijn wel raad ik iedereen die gaat keuren aan kijk mee op zijn monitor wat hij ingeeft en als dat volgens jou niet klopt zeg dat dan op een nette manier en mijn ervaring is ga niet discuseren maar overleggen en dan komt het ook wel weer goed die mensen van de rdw zitten er echt niet op te wachten om ons teleur te stellen althans dat is mijn ervaring dan
iedereen de groetjes en heel veel kreidler plezier
nog even mannen en de kreidler raspaardjes kunnen weer van stal gehaald worden ik ben ook al ongeduldig in afwachting naar de eerste tochten
dirk

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: brommer naar motor

#33 Bericht door Andre » 28 jan 2011, 10:10

rob, viel niet mee om de kreidler in de auto te krijgen begreep ik?

Gebruikersavatar
rob1
Berichten: 375
Lid geworden op: 12 aug 2005, 20:59
Locatie: midden v/h land
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#34 Bericht door rob1 » 28 jan 2011, 12:53

Andre schreef:rob, viel niet mee om de kreidler in de auto te krijgen begreep ik?
Haha, ja dat klopt.
Maar waar een wil is ,is een weg.
Voorwiel en achterwiel eruit en voorspatbord eraf. En toen kon de klep nog niet dicht.
Maar het is gelukt gelukkig. De brommert is zonder beschadigingen thuis gekomen.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: brommer naar motor

#35 Bericht door Andre » 29 jan 2011, 00:47

ja janwillem vertelde het.
:lol:

ach het is gelukt :wink:

veel plezier ermee, leuke fiets hoor 8)

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: brommer naar motor

#36 Bericht door dolle aad » 29 jan 2011, 14:56

Drika , wil je SVP deze dingen erbij doen :arrow: ,,,,,........~`?!-

en beginnen met hoofdletters .

Anders is zo,n lap tekst echt Niet te lezen .Dank je .

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#37 Bericht door drika » 29 jan 2011, 17:50

hoi dolle aad zo ben jij die schoolmeester hier -nou dan ga ik jou echt teleurstellen_ ik schrijf naar vermogen en daar zal je het toch echt mee moeten doen? of sla mijn stukjes anders maar gewoon over/ is denk ik toch beter voor jou want ik wil niet dat jij daar in je bedje van wakker gaat leggen of aad moet ik nu liggen schrijven jij weet dat vast wel toch en zoals je ziet aad ik doe mijn best en probeer het wel
mvg
dirk(drika)

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#38 Bericht door Chrismetzwarteletters » 14 feb 2011, 10:08

drika schreef:ik schrijf naar vermogen
Dan ben je zeker niet verder gekomen dan de basisschool?

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: brommer naar motor

#39 Bericht door veldmuis » 14 feb 2011, 10:19

RDW = Totale willekeur ....

De ene keuring wordt alles nagekeken en de andere keuring is het alleen papierwerk en controle van het ingeslagen framenummer. Ga altijd uit van het slechste en dat is dat ze alles controleren op juistheid en functioneren.

Belangrijkste bij de RDW....Dom kijken en lachen en vooral niets zeggen als er niets wordt gevraagd !

Ohw jah! ....en de vrouwlijke (ahum) keurmeester bij de RDW in Amsterdam proberen te vermijden. Haar duidelijk ernstige vorm van penisnijd doet je keuring geen goed.

Gebruikersavatar
rob1
Berichten: 375
Lid geworden op: 12 aug 2005, 20:59
Locatie: midden v/h land
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#40 Bericht door rob1 » 08 mar 2011, 17:46

Zoals te zien is wordt er hard gewerkt om de brommert gereed te maken voor de keuring. Er moet toch nog wat aan gebeuren om het in orde te krijgen. Valt meestal tegen.
Afbeelding
By rhodi at 2011-03-08
Afbeelding
By rhodi at 2011-03-08
Afbeelding
By rhodi at 2011-03-08

Nu heb ik vanmiddag even een nieuwe koplampreflector met glas bij Dick Baan gekocht ( degeen die erop zat zat roest in),maar hier staat geen NL in het glas. We wisten niet of dat nu nog verplicht is of niet.Als het wel moet kan ik er bij Dick wel een lenen voor de keuring maar moet het nu wel of niet? Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: brommer naar motor

#41 Bericht door dijk » 08 mar 2011, 20:36

rob1 schreef:Zoals te zien is wordt er hard gewerkt om de brommert gereed te maken voor de keuring. Er moet toch nog wat aan gebeuren om het in orde te krijgen. Valt meestal tegen.
Afbeelding
By rhodi at 2011-03-08
Afbeelding
By rhodi at 2011-03-08
Afbeelding
By rhodi at 2011-03-08

Nu heb ik vanmiddag even een nieuwe koplampreflector met glas bij Dick Baan gekocht ( degeen die erop zat zat roest in),maar hier staat geen NL in het glas. We wisten niet of dat nu nog verplicht is of niet.Als het wel moet kan ik er bij Dick wel een lenen voor de keuring maar moet het nu wel of niet? Bij voorbaat dank.
tegewoordig hoeft dat niet meer.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: brommer naar motor

#42 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 mar 2011, 20:51

Als hij maar goed beeld vertoont. Dat kunnen ze bij twijfel controleren met een apparaat net als bij de APK van de auto.
Dus met Duits brommer koplampje gaat het fout. Met een ori RS lamp geen probleem.

Enzo

Gebruikersavatar
rob1
Berichten: 375
Lid geworden op: 12 aug 2005, 20:59
Locatie: midden v/h land
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: brommer naar motor

#43 Bericht door rob1 » 08 mar 2011, 20:55

Okee, bedankt voor de info. Weet ik genoeg.

Plaats reactie