nl bromfiets frame keuren als motor.

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

nl bromfiets frame keuren als motor.

#1 Bericht door Andre » 16 jul 2011, 23:13

Ik heb een nl bromfietsframe zonder kenteken bouwjaar 71.
Kan ik deze gelijk laten keuren als motorfiets?
Of moet ik eerst als bromfiets keuren en later als motorfiets?

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#2 Bericht door kreidler65 » 16 jul 2011, 23:23

Gelijk als motor te keuren .

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#3 Bericht door drika » 16 jul 2011, 23:41

Andre schreef:Ik heb een nl bromfietsframe zonder kenteken bouwjaar 71.
Kan ik deze gelijk laten keuren als motorfiets?
Of moet ik eerst als bromfiets keuren en later als motorfiets?
hoi andre
jou vraag is denk ik niet helemaal duidelijk en dat bedoel ik niet bijdehand hoor misschien begrijp ik het wel verkeerd
maar als ik een antwoord moet geven op jou vraag dan zeg ik het kan niet want een frame kan je niet laten keuren
wat wel gaat en dat heb ik al eerder gedaan bouw het frame op als motorfiets hoe dat moet kan je in de functie zoeken vinden
en dan is het geen enkel probleem om een motorfiets kenteken te krijgen
succes
mvg
dirk

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#4 Bericht door Andre » 17 jul 2011, 13:09

drika schreef:
Andre schreef:Ik heb een nl bromfietsframe zonder kenteken bouwjaar 71.
Kan ik deze gelijk laten keuren als motorfiets?
Of moet ik eerst als bromfiets keuren en later als motorfiets?
hoi andre
jou vraag is denk ik niet helemaal duidelijk en dat bedoel ik niet bijdehand hoor misschien begrijp ik het wel verkeerd
maar als ik een antwoord moet geven op jou vraag dan zeg ik het kan niet want een frame kan je niet laten keuren
wat wel gaat en dat heb ik al eerder gedaan bouw het frame op als motorfiets hoe dat moet kan je in de functie zoeken vinden
en dan is het geen enkel probleem om een motorfiets kenteken te krijgen
succes
mvg
dirk
Nee een los frame bedoel ik niet, dat kon alleen met schouwen...
Maar ik kan dus met een nederlands brommerframe, volgens de nummers gewoon gelijk naar de rdw opgebouwd als motorfiets voor een motorkenteken gaan.
Dan is het voor mij duidelijk.

bedankt :D

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#5 Bericht door Andre » 17 jul 2011, 13:13

toevallig een idee wat het kost bij de rdw?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jul 2011, 15:27

Andre schreef:toevallig een idee wat het kost bij de rdw?
Om hem op NL-kenteken te krijgen zal ongeveer 150-175,- euro kosten incl nummerplaat .

KEUREN MOTORFIETS BIJ DE RDW

1 MEI 2009 NIEUWE REGELS
indien buitenlandse registratiedocumenten geen technische keuring (wel alle onderdelen aanwezig),
indien afwijkend met buitenlandse registratiedocumenten of geen papieren (wel herkomst aantonen) wel technische keuring .
( tot bouwjaar 1998 is het nu volgens permanente eisen en geen typegoedkeur verplicht )
Bromfiets naar motorfiets kan ook dus ook zonder typegoedkeur indien bouwjaar VOOR 01-01-1998 , wel technische keuring .


Bouwjaar VOOR 01-01-1998

Typegoedkeur niet verplicht
Voldoen aan permanente eisen motorfiets van voor 01-01-1998

Bouwjaar : aannemelijk maken met informatie ( oude documentatie , info internet , originele typeplaat , buitenlandse documenten enz)

Altijd herkomst kunnen aantonen

Technische eisen :

Verlichting :
Dimlicht (met goed lichtbeeld), Grootlicht , Achterlicht , Achterreflector , Kentekenplaatverlichting.


Banden :
Minimaal 1mm profiel ( goedkeur in banden)
Geen bulten of canvas zichtbaar

Remmen :
Goed werkende remmen
Geen lekkage met hydraulische remmen ( of breuk of canvas of knikken zichtbaar in de leidingen)
Alle remonderdelen in goede staat ( kabels, remhandels , voeringen (niet gebroken of gerafeld)


Algemeen:

Claxon
Geen speling of slijtage op draaiende delen ( balhoofd , achterbrug , wielen enz)
Geen benzinelekkage
Remlicht (vanaf 1976)
Snelheidsmeter verlicht (vanaf 1976)
Spiegel (s) ( vanaf 1976)

Bouwjaar VANAF 01-01-1998

Typegoedkeur verplicht of Europese buitenlandse documenten



Indien buitenlandse registratie bekend is dan verplicht die documenten er bij hebben ongeacht bouwjaar

Kentekenplaat : Bouwjaar t/m 1972 krijgt een oud ZF-00-00 nummer (oud blauwe plaat) ,
Bouwjaar 1973 en nieuwer krijgt gewoon uit de nieuwe serie een kentekennummer M?-??-00 (gele gaik plaat)

Blauwe plaat legaal op motorfiets :
* origineel NL motorkenteken : t/m 1977 en 2 letters en 4 cijfers in het kenteken , vanaf 1978 geel gaik plaat
* invoer t/m 1972 ZF blauwe plaat , 1973 en nieuwer geel gaik plaat .

4 letters in je kenteken is dus altijd geel gaik .

(bron Zündapp forum)

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#7 Bericht door drika » 17 jul 2011, 16:48

ik heb onlangs een kreidler waar al reeds een brommer kenteken op zat omgekeurd naar motorfiets kosten 53 euro ik vermoed dat jij een komplete keuring krijgt kosten ongeveer 153 euro en als ze ook nog gaan wegen komt daar iets van 22 euro bij wel raad ik jou aan om je kreidler aan te melden bij malouds database krijg je erg bruikbare informatie gemaild uitprinten die informatie en naar de rdw daar zijn ze erg gecharmeerd van de gegevens van maloud
een goede tip voor jou meld je kreidler aan voor een keuring bij de rdw doe dit natuurlijk op de rdw site vul in zo snel mogelijk je krijgt dan meerdere keuzes van datums en tijden waar uit je kan kiezen werkt echt perfect het langste wat ik heb moeten wachten was 4 dagen de laatste keer dat ik er een aanmelde was op een zondag middag en ik kon gelijk de andere dag al komen let wel even goed op je kabels, banden en spaken kabels en banden met droogte scheurtjes is normaal altijd afkeur ook draaien ze de wielen rond en houden een schroevendraaier tegen de spaken een losse spaak is ook afkeur
zorg verder dat alles wat enzo hier meld goed is verzorgd want de verhaaltjes die rond gaan dat ze bij de rdw een oogje dicht knijpen is allemaal gelul het moet echt goed zijn en niet half goed
en als je hier rekening mee houd dan krijg jij je motorfiets kenteken
veel succes
gr
dirk

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#8 Bericht door Andre » 17 jul 2011, 19:41

drika en tjerry bedankt voor de info.
Ik moet nog bouwen maar ik ben graag voorbereid :)

Vorig jaar nog geweest met een zwitser rs ook maloud papieren erbij deze gebruikte de keurmeester ook.

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#9 Bericht door drika » 17 jul 2011, 22:47

succes andre

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#10 Bericht door kreidler65 » 21 jul 2011, 10:08

Gaat 180 euro kosten .

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#11 Bericht door drika » 21 jul 2011, 10:56

kreidler65 schreef:Gaat 180 euro kosten .
wat ik eerder ook al vertelde

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#12 Bericht door kreidler65 » 23 jul 2011, 10:12

drika schreef:
kreidler65 schreef:Gaat 180 euro kosten .
wat ik eerder ook al vertelde
Inschrijven 100,- euro
Technische gedeelte 80 euro
Nummerplaat ( 12,50 - 30 euro , kan nog wel eens verschil inzitten)

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#13 Bericht door Andre » 25 jul 2011, 22:44

oke duidelijke info bedankt mannen.
in goes bij knieriem 12 euro voor een blauwe plaat. :)

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#14 Bericht door Andre » 14 dec 2011, 18:27

Inmiddels alles een eind compleet, hij word wit ala jilles witte rs.
Binnenkort naar de coater, Blok ligt al klaar gereviseerd :)

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#15 Bericht door Andre » 07 apr 2012, 11:55

witte rs schiet al een beetje op.
Hieronder het restauratie verslag.

http://www.boluz.nl/viewtopic.php?f=6&t ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nl bromfiets frame keuren als motor.

#16 Bericht door redfox » 07 apr 2012, 22:38

Andre schreef:witte rs schiet al een beetje op.
Hieronder het restauratie verslag.

http://www.boluz.nl/viewtopic.php?f=6&t ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou André heb het verslag en de foto's even zitten kijken, en kan niet anders zeggen dat het weer een mooi exemplaar wordt. :clap
Schrok ook wel even van die achterbrug #-o maar gelukkig was er niets ernstigs aan de hand.

Wim.

Plaats reactie