Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Frank-rs
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#1 Bericht door Frank-rs » 17 aug 2011, 22:41

Ik zou dus graag mijn kreidler rmc van bromfiets naar motorfiets willen laten keuren "RDW" met een watergekoelde van veen crosscilinder eronder met 5 bak en 24 mikuni origineel luchtfilter(ivm geluid) en originele uitlaat(ook voor het geluid).
Weet nog niet hoe hard het gaat lopen ( met expansie ongeveer 115 km/uur)

Zouden ze er problemen van maken aangezien dit nooit op de markt gebracht is in nederland?

Bvd Frank

Gebruikersavatar
mopeddy
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
Locatie: Thailand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#2 Bericht door mopeddy » 17 aug 2011, 22:56

Frank-rs schreef:Ik zou dus graag mijn kreidler rmc van bromfiets naar motorfiets willen laten keuren "RDW" met een watergekoelde van veen crosscilinder eronder met 5 bak en 24 mikuni origineel luchtfilter(ivm geluid) en originele uitlaat(ook voor het geluid).
Weet nog niet hoe hard het gaat lopen ( met expansie ongeveer 115 km/uur)

Zouden ze er problemen van maken aangezien dit nooit op de markt gebracht is in nederland?

Bvd Frank
In principe is dat mogelijk, maar ik denk dat je dan met je Brommer/motor naar de RDW in Lelystad moet, voor een typegoedkeuring.

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#3 Bericht door drika » 18 aug 2011, 00:34

hoi frank
zorg dat alles technies goed in orde is zoals groot licht klein licht claxon denk aan de decibellen geen droogte scheurtjes in de banden nergens speling op als je gespaakte wielen hebt kontroleren ze of er geen losse spaken in zitten een spiegel er op goed banden profiel en als ik het goed begrijp heb jij al een brommer kenteken er op neem dan je komplete kenteken mee een brommer over laten keuren naar motorfiets betaalde ik ongeveer 53 euro voor
een tip voor jou maak een afspraak via de rdw site gaat erg makkelijk en snel je weet dan gelijk wanneer je terecht kan meestal kon ik al binnen een week terecht vaak zelfs al de volgende dag
veel succes
groetjes
dirk
ps
type goedkeuring hoef jij je geen zorgen over te maken want jou brommer heeft al een goed keuring snelheid is ook niet van belang

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 695 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#4 Bericht door Monsma » 18 aug 2011, 17:42

drika schreef:hoi frank
keuring snelheid is ook niet van belang
minimaal 70 heb ik ergens gelezen of gehoord.

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#5 Bericht door drika » 18 aug 2011, 19:05

Monsma schreef:
drika schreef:hoi frank
keuring snelheid is ook niet van belang
minimaal 70 heb ik ergens gelezen of gehoord.
mijn vriend heeft een zundapp gekeurd van bromfiets naar motorkenteken de zundapp kon niet harder dan 55 km de man van de rdw zei minimaal 45 kilometer maar rade hem wel af om er op snel of b wegen mee te gaan rijden en gewoon een motorfiets kenteken gekregen op de zundapp

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#6 Bericht door bertRS » 18 aug 2011, 19:09

mijn vriend heeft een zundapp gekeurd van bromfiets naar motorkenteken de zundapp kon niet harder dan 55 km de man van de rdw zei minimaal 45 kilometer maar rade hem wel af om er op snel of b wegen mee te gaan rijden en gewoon een motorfiets kenteken gekregen op de zundapp[/quote]

Waarom dan een motorkenteken als je toch niet harder gaat dan 55km/u :shock:
Je mag dan buiten de bebouwde niet op het fietspad en moet op de weg wat ik dan niet graag zou doen met die snelheid.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 aug 2011, 19:19

Hij gaat hem tzt misschien nog sneller maken.

Enzo

Frank-rs
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#8 Bericht door Frank-rs » 18 aug 2011, 20:45

Ik denk dat ik genoeg info heb ..ik kan dus weer verder..

In ieder geval super bedankt voor jullie antwoorden.


Gr Frank

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Keuring rmc naar motorfiets met watergekoeld blok

#9 Bericht door drika » 27 aug 2011, 22:52

bertRS schreef:mijn vriend heeft een zundapp gekeurd van bromfiets naar motorkenteken de zundapp kon niet harder dan 55 km de man van de rdw zei minimaal 45 kilometer maar rade hem wel af om er op snel of b wegen mee te gaan rijden en gewoon een motorfiets kenteken gekregen op de zundapp
Waarom dan een motorkenteken als je toch niet harder gaat dan 55km/u :shock:
Je mag dan buiten de bebouwde niet op het fietspad en moet op de weg wat ik dan niet graag zou doen met die snelheid.[/quote]


ik denk er hetzelfde over als jou ,ook ik vind dat onzin overkeuren naar motorfiets kenteken
nu heeft hij hem toch sneller gemaakt en zijn top is nu ongeveer 70 km en nog steeds begrijp ik het niet want met 70 wil je toch niet op snelwegen rijden
het enigste voordeel wat ik kan bedenken is dat hij niet telkens hoeft te switchen van rijweg naar rijwielpad maar ook ik blijf het onzin vinden

Plaats reactie