Cilinder + zuiger '69 er SL

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Cilinder + zuiger '69 er SL

#1 Bericht door janzand » 22 jul 2012, 18:14

Hoi kreidler vrienden,heb al een aantal jaren een '69 er SL ooit gekocht op vehicle van iemand uit Noord Brabant weet niet wie was een klein handelaartje die had hem ingeruild op een DKW,nu rij ik er niet zoveel mee maar had de cilinder+ zuiger er nog nooit afgehad nu dus wel nu is het een Mahle 40 ZD 4 maar die is door de Klein Tuned staat erin gegraveerd zegt mij niets iemand anders wel heb er wel foto's van maar weet niet hoe ik die moet plaatsen,de inlaat is vergroot,de zuiger ingekort aan de inlaat kant etc,maar omdat ie bij het optrekken altijd niet gelijk doortrek en daarna wel goed opneemt wilde ik eens een 1-17-54 opzetten er zit nu een 1-14-99 op heeft iemand hier ervaring mee of heeft dit geen zin loopt 70-75 km.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2012, 18:39

Met de 17mm ga je wel zaken doen

Enzo

Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#3 Bericht door janzand » 22 jul 2012, 18:53

Hoi Terry,heb jij gegevens van die 1-17-54 op de site staan van die 1-14-99 kon ik toendertijd alles vinden over de afstelling heb er gisteren mee gereden maar liep niet goed door vandaar dat ik het er eens heb afgehaald is dit een gewone standaard cilinder die ze gekieteld hebben die tuner zegt jou ook niets zeker.
Jan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2012, 18:58

Dat komt omdat een 17mm geen Kreidler carburateur is. Een 16mm wel en dan een 17mm kroondop.

De Klein een bekende tuner op Cross gebied.

Hier het datablad. Geeft aan sproeier 85 maar geen Kreidler
http://www.bingpower.com/english/servic ... etter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#5 Bericht door janzand » 22 jul 2012, 19:12

heb toen ik "klein"was (48 jaar geleden)een nieuwe '65 er eitje gehad met een 4,2 pk cilinder en z'n zelfde 17 mm bing liep altijd nooit iets aan gehad met 13-36 tandwielen en net als bijna iedereen weggedaan heb er nu weer eentje in de schuur staan gestraald gespoten maar die is nog niet klaar heb wel alle spullen ervan dus is alleen opbouwen.
Wilde een paar foto's plaatsen maar heb geen idee hoe dat hier moet kon je zien wat ze eraan gedaan hebben.
Jan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2012, 19:20

janzand schreef:heb toen ik "klein"was (48 jaar geleden)een nieuwe '65 er eitje gehad met een 4,2 pk cilinder en z'n zelfde 17 mm bing liep altijd nooit iets aan gehad met 13-36 tandwielen en net als bijna iedereen weggedaan heb er nu weer eentje in de schuur staan gestraald gespoten maar die is nog niet klaar heb wel alle spullen ervan dus is alleen opbouwen.
Wilde een paar foto's plaatsen maar heb geen idee hoe dat hier moet kon je zien wat ze eraan gedaan hebben.
Jan
Dat was toen dus ook al aangepast! Op een 4,2 pk hoort de 1/16/59 Bing

Enzo

Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#7 Bericht door janzand » 22 jul 2012, 19:34

Had alles overgenomen van een jongen die hem nog zwaarder heeft opgevoerd om er een motorfietsje van te maken heb daar zelf niets aan gedaan,heb wel een keer met Nico v.d.d Heuvel gesproken die riep over de 17 mm kroondop zou die beter wezen dan.
Jan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2012, 20:02

janzand schreef:Had alles overgenomen van een jongen die hem nog zwaarder heeft opgevoerd om er een motorfietsje van te maken heb daar zelf niets aan gedaan,heb wel een keer met Nico v.d.d Heuvel gesproken die riep over de 17 mm kroondop zou die beter wezen dan.
Jan
Natuurlijk is die beter. Die heeft een stationairsproeier en een luchtschroef. Hierdoor maak je een beter mengsel voor de acceleratie.

Enzo
Bijlagen
1_17_73 (Small).jpg
1_17_73 (Small).jpg (25.51 KiB) 9283 keer bekeken

Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#9 Bericht door janzand » 22 jul 2012, 20:14

morgen alles weer in elkaar zetten en dan nog even proberen met die 1-17-54 en als ik dat niet voor elkaar krijg een kroondop 17 mm proberen te scoren op marktplaats.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#10 Bericht door Henk 3bakvoet » 22 jul 2012, 21:02

janzand schreef:morgen alles weer in elkaar zetten en dan nog even proberen met die 1-17-54 en als ik dat niet voor elkaar krijg een kroondop 17 mm proberen te scoren op marktplaats.
Jan,

Dit wordt een eindeloze zoektocht, met een carburateur alleen red je het niet, als het zo simpel zou zijn.
De pet, de bocht, de lengte van de bocht, de uitlaat, koppakking voetpakking, sproeier bezetting, luchtfilter, de maatvoering van de zuiger en cilinder is dat nog fris en fruitig

Op zoek naar een 17mm kroondop? in de veronderstelling dat alles dan is opgelost?
Doe je zelf een plezier en nok er mee.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#11 Bericht door Parlotti » 22 jul 2012, 23:36

Henk 3bakvoet schreef:
janzand schreef:morgen alles weer in elkaar zetten en dan nog even proberen met die 1-17-54 en als ik dat niet voor elkaar krijg een kroondop 17 mm proberen te scoren op marktplaats.
Jan,

Dit wordt een eindeloze zoektocht, met een carburateur alleen red je het niet, als het zo simpel zou zijn.
De pet, de bocht, de lengte van de bocht, de uitlaat, koppakking voetpakking, sproeier bezetting, luchtfilter, de maatvoering van de zuiger en cilinder is dat nog fris en fruitig

Op zoek naar een 17mm kroondop? in de veronderstelling dat alles dan is opgelost?
Doe je zelf een plezier en nok er mee.
Nou nou, Henk, dat vind ik wel wat erg kort door de bocht; t' is geen rakettechnologie. Laat hem eerst maar eens een goede 17 mm. monteren met een mooie Jamarcol op een passende bocht. Dan puntjes en ontsteking stellen en even lekker klooien met wat sproeiers. Het forum staat er vol mee en hij heeft ook recht op zijn ontbering :) Zoals wij vroeger in dienst riepen: "pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet".

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#12 Bericht door Henk 3bakvoet » 22 jul 2012, 23:43

Parlotti schreef:
Henk 3bakvoet schreef:
janzand schreef:morgen alles weer in elkaar zetten en dan nog even proberen met die 1-17-54 en als ik dat niet voor elkaar krijg een kroondop 17 mm proberen te scoren op marktplaats.
Jan,

Dit wordt een eindeloze zoektocht, met een carburateur alleen red je het niet, als het zo simpel zou zijn.
De pet, de bocht, de lengte van de bocht, de uitlaat, koppakking voetpakking, sproeier bezetting, luchtfilter, de maatvoering van de zuiger en cilinder is dat nog fris en fruitig

Op zoek naar een 17mm kroondop? in de veronderstelling dat alles dan is opgelost?
Doe je zelf een plezier en nok er mee.
Nou nou, Henk, dat vind ik wel wat erg kort door de bocht; t' is geen rakettechnologie. Laat hem eerst maar eens een goede 17 mm. monteren met een mooie Jamarcol op een passende bocht. Dan puntjes en ontsteking stellen en even lekker klooien met wat sproeiers. Het forum staat er vol mee en hij heeft ook recht op zijn ontbering :) Zoals wij vroeger in dienst riepen: "pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet".
Dat klopt! het is tweetact, en dan moet alles kloppen 8)

Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#13 Bericht door janzand » 23 jul 2012, 06:43

Goedemorgen Henk en Parlotti.
Rij al een paar jaar met dit setje met een 1-14-99 start goed rijdt goed alleen bij het opnemen loopt ie eerst niet door en daarna trekt ie wel fel op en dat wilde ik opvangen met die 17 mm en dat is ook zo in de 2e en 3e versnelling,wist alleen niet wat er op zat want mijn motto is wat loopt laten lopen en niet open maken zoals zoveel hier wel doen en dan alleen maar problemen hebben.
Zal kijken of iemand me aan een paar sproeiers kan helpen om te proberen er zit nu een 82 in heb de gasnaald op de laagste stand gezet.Ga straks eerst alles weer monteren en probeer het toch nog maar en anders die 14 mm er maar weer op maar kan me niet voorstellen dat het niet zal lukken.
jongens bedankt voor jullie reaktie
Gr. Jan

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#14 Bericht door Zatopek » 23 jul 2012, 10:15

Henk 3bakvoet schreef:
janzand schreef:morgen alles weer in elkaar zetten en dan nog even proberen met die 1-17-54 en als ik dat niet voor elkaar krijg een kroondop 17 mm proberen te scoren op marktplaats.
Jan,

Dit wordt een eindeloze zoektocht, met een carburateur alleen red je het niet, als het zo simpel zou zijn.
De pet, de bocht, de lengte van de bocht, de uitlaat, koppakking voetpakking, sproeier bezetting, luchtfilter, de maatvoering van de zuiger en cilinder is dat nog fris en fruitig

Op zoek naar een 17mm kroondop? in de veronderstelling dat alles dan is opgelost?
Doe je zelf een plezier en nok er mee.
Ben het wel met Henk eens.................. En die 17 mm met dat ovale deksel zoals je nu hebt? Prima carburateur en lijkt me juist reuze geschikt voor jouw setup. Geen gekloot met afstellen van stationair en luchtsproeier zoals met die kroondop carburateurs. Dat laatste heeft wel soelaas bij cilinders die wat meer porrie hebben :wink:

Gebruikersavatar
janzand
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
Locatie: rhoon
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder + zuiger '69 er SL

#15 Bericht door janzand » 23 jul 2012, 11:03

zoals ik al schreef had er vroeger ook een 1-17-54 op met een 4,2 pk mahle en 1 L veertje nooit problemen mee gehad liep altijd en als het loopt er niet afhalen is mijn motto maar was nu nieuwsgierig wat er eigenlijk opzat met die 14 mm maar deze is getund zoals je hebt kunnen lezen.

Plaats reactie