Advies nodig voor keuring RDW
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jun 2012, 23:31
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Advies nodig voor keuring RDW
Hallo allemaal.
ik heb een Zwitserse Florett uit 1968 gekocht, zonder NL kenteken. Het gaat om een K54/31, 3 hand.
Bij de brommer zaten de Zwitserse papieren. Daarin staat Kleinmotorrad, dus lichte motorfiets. Tevens staat er ook 49 cc op de papieren, maar op het blokje kan ik niets terug vinden van een nummer of aanduiding (iemand een tip?)
Ik moet aanstaande donderdag naar de keuring, en zit hem dus te knijpen, omdat ik absoluut niet wil dat deze als motorfiets gekeurd gaat worden. De brommer rijdt nu circa, maar door middel van prop in de uitlaat ga ik ervoor zorgen dat hij niet harder dan 45 km/h gaat lopen.
Wat zou ik doen:
Papieren afgeven, en hopen dat ze hem als brommer keuren
Papieren niet afgeven, en ze het zelf uit laten zoeken
Het gaat er dus om dat er Kleinmotorrad op staat, en als ze dat lezen, is er dan een probleem?
Kan iemand mij vertellen waar ze precies op letten?
Alvast dank voor jullie reacties!
ik heb een Zwitserse Florett uit 1968 gekocht, zonder NL kenteken. Het gaat om een K54/31, 3 hand.
Bij de brommer zaten de Zwitserse papieren. Daarin staat Kleinmotorrad, dus lichte motorfiets. Tevens staat er ook 49 cc op de papieren, maar op het blokje kan ik niets terug vinden van een nummer of aanduiding (iemand een tip?)
Ik moet aanstaande donderdag naar de keuring, en zit hem dus te knijpen, omdat ik absoluut niet wil dat deze als motorfiets gekeurd gaat worden. De brommer rijdt nu circa, maar door middel van prop in de uitlaat ga ik ervoor zorgen dat hij niet harder dan 45 km/h gaat lopen.
Wat zou ik doen:
Papieren afgeven, en hopen dat ze hem als brommer keuren
Papieren niet afgeven, en ze het zelf uit laten zoeken
Het gaat er dus om dat er Kleinmotorrad op staat, en als ze dat lezen, is er dan een probleem?
Kan iemand mij vertellen waar ze precies op letten?
Alvast dank voor jullie reacties!
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Je moet zelf aangeven of het een brommer of motorkeuring betreft. Bij de keuring wordt altijd om papieren gevraagd, zonder uitzondering. Als je niets kunt tonen wordt het lastig de herkomst te bepalen en of ie niet gestolen is en volgt er een onderzoek.r walet schreef:tot 1974 geen papieren nodig , maar als die 45 loopt word het bromfiets
Moped, Mokick, Mofa, Kleinkraftrad, Kleinmotorrad etc. zegt wat over de constructiesnelheid.
Ikzelf heb laatst een Duits brommerframe laten keuren met de spullen van de RS erop, dus als motorfiets (bewust). Toen ik vertelde dat het Duitse blok (3-voet) vervangen was door een 5-bak om hem als motorfiets te gaan gebruiken moest ik een overeenkomst tonen dat het blok niet van diefstal afkomstig was. Gelukkig mocht ik die ter plekke op een blanco A4'tje schrijven (op beurs gekocht blabla).
Dus kenteken, evt. koopovereenkomst, technische staat en je bent klaar. Wat er verder met Zwitsers nog van toepassing kan zijn lees je hier:
viewtopic.php?f=6&t=41055
Laat je niet ontmoedigen, succes,
Eric
Re: Advies nodig voor keuring RDW
ik heb een duitse rs dus motorfiets voor de nederlandse wetgeving met duitse papieren bij de rdw Schiedam laten keuren
toen de keurmeester begreep dat het een brommer moest worden kreeg ik direct de papieren terug met de mededeling dan hebben we hier niets aan
de rs liep normaal rond de 80 km maar ik had in het spruitstuk tussen da carburateur en het spruitstuk een sluitring m8 geplaatst
hij liep niet echt geweldig maar kwam niet harder op hun rollenbank dan 40 en dus was het geen enkel probleem voor het kenteken
omdat de eigenaar van de rs zijn twijfels had of de rs goedgekeurd zou worden tot brommer is hij met zijn vriend meegegaan
eigenlijk heb je de keuze met keuren,brommer of motorfiets
wel moet alles technisch in orde zijn,nergens speling op zelfs niet op de spaken,goede verlichting en banden, droogte scheurtjes in de banden is volgens de regels een afkeuring,frame nummer moet duidelijk leesbaar zijn en dus alle nummers goed leesbaar,en de remmen moeten goed werken en als de kabels en de bedrading overal maar wat rond hangt dan vinden ze dat ook niet leuk
vergeet voor de brommer vooral geen goed werkende bel en de uitlaat moet een normaal geluids niveau hebben
en wat de snelheid betreft ja daar zijn wat verwarringen over,een andere brommer ging bij mij op hun rollenbank 55km en toen zij de keurmeester het kan net
en als je er een motorfiets kenteken op wil moet hij minimaal 45 km rijden hoe gek dit ook klinkt
je krijgt dan wel het advies om er niet mee op b wegen en de snelweg ge gaan rijden
dit zijn mijn eigen ervaringen bij de rdw na ongeveer zo,n 50 keuringen en heb ik zeker niet van horen zeggen
tegenwoordig stelt het keuren niet zoveel meer voor
voor de mannen die het nog niet weten,maak via de site van de rdw een afspraak en dan kan je kiezen wanneer je kan
regelmatig kon ik al de andere dag en het langste wat ik moest wachten was 4 dagen
pas is er nog een forum lid bij mij geweest waarvan ik zijn buffel hebt nagekeken voor de keuring en er waren wat dingen wat ik veranderd heb maar zijn frame nummer was mee gespoten en dus niet goed leesbaar,op mijn advies heeft hij daar zelf de verf verwijderd en met een dag of 3 mailde hij mij dat hij een kenteken had
dus zorg dat alles technisch in orde is en je krijgt je gewenste kenteken
veel succes
dirk
toen de keurmeester begreep dat het een brommer moest worden kreeg ik direct de papieren terug met de mededeling dan hebben we hier niets aan
de rs liep normaal rond de 80 km maar ik had in het spruitstuk tussen da carburateur en het spruitstuk een sluitring m8 geplaatst
hij liep niet echt geweldig maar kwam niet harder op hun rollenbank dan 40 en dus was het geen enkel probleem voor het kenteken
omdat de eigenaar van de rs zijn twijfels had of de rs goedgekeurd zou worden tot brommer is hij met zijn vriend meegegaan
eigenlijk heb je de keuze met keuren,brommer of motorfiets
wel moet alles technisch in orde zijn,nergens speling op zelfs niet op de spaken,goede verlichting en banden, droogte scheurtjes in de banden is volgens de regels een afkeuring,frame nummer moet duidelijk leesbaar zijn en dus alle nummers goed leesbaar,en de remmen moeten goed werken en als de kabels en de bedrading overal maar wat rond hangt dan vinden ze dat ook niet leuk
vergeet voor de brommer vooral geen goed werkende bel en de uitlaat moet een normaal geluids niveau hebben
en wat de snelheid betreft ja daar zijn wat verwarringen over,een andere brommer ging bij mij op hun rollenbank 55km en toen zij de keurmeester het kan net
en als je er een motorfiets kenteken op wil moet hij minimaal 45 km rijden hoe gek dit ook klinkt
je krijgt dan wel het advies om er niet mee op b wegen en de snelweg ge gaan rijden
dit zijn mijn eigen ervaringen bij de rdw na ongeveer zo,n 50 keuringen en heb ik zeker niet van horen zeggen
tegenwoordig stelt het keuren niet zoveel meer voor
voor de mannen die het nog niet weten,maak via de site van de rdw een afspraak en dan kan je kiezen wanneer je kan
regelmatig kon ik al de andere dag en het langste wat ik moest wachten was 4 dagen
pas is er nog een forum lid bij mij geweest waarvan ik zijn buffel hebt nagekeken voor de keuring en er waren wat dingen wat ik veranderd heb maar zijn frame nummer was mee gespoten en dus niet goed leesbaar,op mijn advies heeft hij daar zelf de verf verwijderd en met een dag of 3 mailde hij mij dat hij een kenteken had
dus zorg dat alles technisch in orde is en je krijgt je gewenste kenteken
veel succes
dirk
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Een motorfiets moet minimaal 70 km/u kunnen om op de (auto)snelwegen te mogen rijden.
Andere, langzamere voertuigen, zoals de T-Ford van mijn vader, krijgen een ZZ-nummer en mogen niet op snelwegen komen. En vanwege de verlichting ook niet voor zonsopkomst of na zonsondergang op de openbare weg komen...
Andere, langzamere voertuigen, zoals de T-Ford van mijn vader, krijgen een ZZ-nummer en mogen niet op snelwegen komen. En vanwege de verlichting ook niet voor zonsopkomst of na zonsondergang op de openbare weg komen...
Re: Advies nodig voor keuring RDW
hoi herman heb jij misschien in een oud boekje zitten lezen?hermanp schreef:Een motorfiets moet minimaal 70 km/u kunnen om op de (auto)snelwegen te mogen rijden.
Andere, langzamere voertuigen, zoals de T-Ford van mijn vader, krijgen een ZZ-nummer en mogen niet op snelwegen komen. En vanwege de verlichting ook niet voor zonsopkomst of na zonsondergang op de openbare weg komen...
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rkeer.html
dirk
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Nee Dirk, ik doe het uit m'n hoofd, anders zat ik er niet 10 km/u naast.
Er geldt dus de eis dat een motorvoertuig minimaal 60 km/u moet kunnen en mogen, echter geldt er geen minimumsnelheid om te rijden. Als je verder niemand hindert mag je dus ook stapvoets op de snelweg rijden. En dat mag ik persoonlijk erg graag doen. We hebben de tijd en we komen er wel.
Er geldt dus de eis dat een motorvoertuig minimaal 60 km/u moet kunnen en mogen, echter geldt er geen minimumsnelheid om te rijden. Als je verder niemand hindert mag je dus ook stapvoets op de snelweg rijden. En dat mag ik persoonlijk erg graag doen. We hebben de tijd en we komen er wel.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Nadat de dame bij het loket er al kopietjes van had gemaakt zeker?drika schreef:ik heb een duitse rs dus motorfiets voor de nederlandse wetgeving met duitse papieren bij de rdw Schiedam laten keuren
toen de keurmeester begreep dat het een brommer moest worden kreeg ik direct de papieren terug met de mededeling dan hebben we hier niets aan
dirk
Mvg,
Eric
Re: Advies nodig voor keuring RDW
ja eric daar heb jij helemaal gelijk in,maar toen ik in het begin ging keuren moesten de papieren erbij blijven tot de keurmeester zeker was welk type het was omdat de rdw toen zelf nog niet zoveel gegevens had,inmiddels hebben ze zelf ook veel gegevens en is het allemaal wat makkelijker voor de liefhebbersjamojamo schreef:Nadat de dame bij het loket er al kopietjes van had gemaakt zeker?drika schreef:ik heb een duitse rs dus motorfiets voor de nederlandse wetgeving met duitse papieren bij de rdw Schiedam laten keuren
toen de keurmeester begreep dat het een brommer moest worden kreeg ik direct de papieren terug met de mededeling dan hebben we hier niets aan
dirk
Mvg,
Eric
mvg
dirk
Re: Advies nodig voor keuring RDW
herman het is allemaal niet heel erg duidelijk,de minimum snelheid is in de negentiger jaren afgeschaft ik dacht in 1995(diverse politieke partijen willen de minimumsnelheid eigenlijk weer terug hebben)nu is het zo dat de politie gaat bepalen of je onverantwoordelijk te zacht rijdhermanp schreef:Nee Dirk, ik doe het uit m'n hoofd, anders zat ik er niet 10 km/u naast.
Er geldt dus de eis dat een motorvoertuig minimaal 60 km/u moet kunnen en mogen, echter geldt er geen minimumsnelheid om te rijden. Als je verder niemand hindert mag je dus ook stapvoets op de snelweg rijden. En dat mag ik persoonlijk erg graag doen. We hebben de tijd en we komen er wel.
dus herman als wij daar met 40 km heerlijk rustig gaan cruisen dan worden we opgepakt
grt
dirk
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Nou Dirk, persoonlijk vind ik 40 km/u hard zat... Eigenlijk is het best wel simpel; hinder je niemand, mag je zelf bepalen hoe langzaam je gaat. Maximumsnelheid is er wel, minimum niet. Nou reed ik met kerst bij mijn schoonvader vandaan, donker, regenachtig, beetje moe, dus ik reed net zo hard als de meeste vrachtwagens, zo'n 85/90 op de teller. Niets aan de hand, vind ik, ik rijd mooi met het vrachtverkeer mee, voor zover dat er was natuurlijk, de Tom Cruisecontrol is gewillig en stond gewoon aan. Toch merkte ik dat men zich aan mijn snelheid ergerde, door mensen die gaan bumperkleven of irritant achter mij rijden met groot licht aan. In dit schijntolerante landje mag je alles doen als je je maar aanpast.
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Wij hebben onlangs twee hollandse Kreidlers laten keuren zonder papieren in amsterdam.
Eigenlijk het enige waar de keuringsmeesters druk mee zijn is het controleren van het chassisnummer.
En alle papieren meegenomen die Maloud ons had gestuurd plus een aankoopbewijs.
Zijn allebei gekeurd als lichte motorfiets, bij mijn zoon kwam er nog de vraag, een brommer of motorfiets.
Verder bij mij niets gecontroleerd. Bij mijn zoon alleen de verlichting, remlicht en claxon.
Zonder problemen goedgekeurd.
Het belangrijkste is dus het chassisnummer, en de zekerheid dat de brommer niet is gestolen.
Groeten.
Eigenlijk het enige waar de keuringsmeesters druk mee zijn is het controleren van het chassisnummer.
En alle papieren meegenomen die Maloud ons had gestuurd plus een aankoopbewijs.
Zijn allebei gekeurd als lichte motorfiets, bij mijn zoon kwam er nog de vraag, een brommer of motorfiets.
Verder bij mij niets gecontroleerd. Bij mijn zoon alleen de verlichting, remlicht en claxon.
Zonder problemen goedgekeurd.
Het belangrijkste is dus het chassisnummer, en de zekerheid dat de brommer niet is gestolen.
Groeten.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Een hollandse Kreidler met typegoedkeur kan men van nakijken of ie niet gestolen is. Verder maak je met de papieren van Maloud duidelijk wat voor uitvoering het is etc. en heeft men toch wat papierwerk om bij het dossier te voegen. Import EU of niet EU het maakt het allemaal net even anders.joto schreef:Wij hebben onlangs twee hollandse Kreidlers laten keuren zonder papieren in amsterdam.
Eigenlijk het enige waar de keuringsmeesters druk mee zijn is het controleren van het chassisnummer.
En alle papieren meegenomen die Maloud ons had gestuurd plus een aankoopbewijs.
Zijn allebei gekeurd als lichte motorfiets, bij mijn zoon kwam er nog de vraag, een brommer of motorfiets.
Verder bij mij niets gecontroleerd. Bij mijn zoon alleen de verlichting, remlicht en claxon.
Zonder problemen goedgekeurd.
Het belangrijkste is dus het chassisnummer, en de zekerheid dat de brommer niet is gestolen.
Groeten.
Eric
Re: Advies nodig voor keuring RDW
in Schiedam heb ik het ook wel eens zo meegemaakt maar meestal kom je er daar niet mee weg en word er wel degelijk goed gekeurdjoto schreef:Wij hebben onlangs twee hollandse Kreidlers laten keuren zonder papieren in amsterdam.
Eigenlijk het enige waar de keuringsmeesters druk mee zijn is het controleren van het chassisnummer.
En alle papieren meegenomen die Maloud ons had gestuurd plus een aankoopbewijs.
Zijn allebei gekeurd als lichte motorfiets, bij mijn zoon kwam er nog de vraag, een brommer of motorfiets.
Verder bij mij niets gecontroleerd. Bij mijn zoon alleen de verlichting, remlicht en claxon.
Zonder problemen goedgekeurd.
Het belangrijkste is dus het chassisnummer, en de zekerheid dat de brommer niet is gestolen.
Groeten.
men geeft zelfs elk wiel een behoorlijke draai en houd een oude schroevendraaier met het handvat tegen de rond draaiende spaken en als er loszitten dan is het een afkeur
wielbasis,remmen, banden,wielen en verlichting word altijd gecontroleerd(rdw Schiedam)zo ook de speling op het balhoofd
mijn mening is en blijft zorg dat je de zaakjes goed voor elkaar hebt, waarom zal je de problemen op gaan zoeken
ook hebben zij een draaiboek hoe men moet keuren en wat men moet controleren en de een houd zich daar beter aan dan de ander
waar het mij om gaat is dat een ieder die dit leest en moet gaan keuren weet wat hem of haar te wachten staat
en dan is het aan de persoon wat hij ermee doet
en wat eric al zegt de papieren van maloud zijn ze erg blij mee
ik heb trouwens nog nooit iets van een aankoopbewijs moeten laten zien
dirk
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Advies nodig voor keuring RDW
2 maal gevraagd om een aankoopbewijs. Mijn andere zoon moest er terplekke 1 maken plus een eigendomsbewijs.
Bij de keuring van mijn brommer werd er gevraagd of alles naar behoren werkte. Het antwoord was JA, mooi. Goedgekeurd.
Bij Mijn twee zonen werd er wel iets nagekeken, maar wanneer een blinde dat had gedaan was het ook goed.
Wij gaan altijd naar Amsterdam voor de keuring.
Groeten.
Bij de keuring van mijn brommer werd er gevraagd of alles naar behoren werkte. Het antwoord was JA, mooi. Goedgekeurd.
Bij Mijn twee zonen werd er wel iets nagekeken, maar wanneer een blinde dat had gedaan was het ook goed.
Wij gaan altijd naar Amsterdam voor de keuring.
Groeten.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Toch ook eigenlijk een wassen neus als je ter plekke zelf een aankoopbewijs of eigendomsbewijs fabriceert?!? Kenteken is toch eigendomsbewijs.
Als ik zover ben, neem ik alles mee wat ik van betreffende Kreidler heb, helemaal niets. Kijken wat er dan gebeurt.
Als ik zover ben, neem ik alles mee wat ik van betreffende Kreidler heb, helemaal niets. Kijken wat er dan gebeurt.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jun 2012, 23:31
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Nou, ik ben vanochtend spontaan naar de RDW in Venlo gereden. Het was daar niet druk, dus kon ik gelijk aan de beurt komen voor de keuring.
Het enige wat ik liet zien was mijn aankoop verklaring. Ze vroegen niet om papieren of wat dan ook. De zeer nette en aardige keurmeester heeft alles uitgelegd, en wat voor hun belangrijk is, is de nummers natrekken (frame en motor), de aankoopverklaring moet erbij zijn, en de technische staat moet goed zijn.
Hij is dus gekeurd als brommer, ben er erg blij mee!
Iedereen dank voor de input en ideeën.
gr
Het enige wat ik liet zien was mijn aankoop verklaring. Ze vroegen niet om papieren of wat dan ook. De zeer nette en aardige keurmeester heeft alles uitgelegd, en wat voor hun belangrijk is, is de nummers natrekken (frame en motor), de aankoopverklaring moet erbij zijn, en de technische staat moet goed zijn.
Hij is dus gekeurd als brommer, ben er erg blij mee!
Iedereen dank voor de input en ideeën.
gr
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Mooi dat het zo gemakkelijk gelukt is.
De aankoopverklaring had je zelf gemaakt? En de Zwitserse papieren kon je dus in je binnenzak houden.
De aankoopverklaring had je zelf gemaakt? En de Zwitserse papieren kon je dus in je binnenzak houden.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Dat is goed nieuws! Je was goed voorbereid en kwam niet met een wrak, en er was geen aanleiding om te denken dat ie gestolen kon zijn, dat heeft de doorslag vast gegeven. Tijd voor een foto van deze Kreidler!
download/file.php?id=118325
Mvg,
Eric
download/file.php?id=118325
Mvg,
Eric
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jun 2012, 23:31
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Nou iedereen bedankt. Nee, de inkoopverklaring doe ik altijd bij iedere koop schrijven, is altijd handig. En ja, je moet een beetje geluk hebben, maar deze keurmeester was netjes en correct. Dat mag ook, want ik heb er 2 dagen aan gewerkt om hem technisch in topstaat te krijgen....
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Dan zou ik graag een voorbeeld van zo een inkoop verklaring zien.mats1 schreef:Nou iedereen bedankt. Nee, de inkoopverklaring doe ik altijd bij iedere koop schrijven, is altijd handig. En ja, je moet een beetje geluk hebben, maar deze keurmeester was netjes en correct. Dat mag ook, want ik heb er 2 dagen aan gewerkt om hem technisch in topstaat te krijgen....
Gaat dat lukken?
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Advies nodig voor keuring RDW
zodra je jouw brommer registreerd bij kreidler database,krijg je een berg verklaringen ed.gemaild van Louis.Henk 3bakvoet schreef:Dan zou ik graag een voorbeeld van zo een inkoop verklaring zien.mats1 schreef:Nou iedereen bedankt. Nee, de inkoopverklaring doe ik altijd bij iedere koop schrijven, is altijd handig. En ja, je moet een beetje geluk hebben, maar deze keurmeester was netjes en correct. Dat mag ook, want ik heb er 2 dagen aan gewerkt om hem technisch in topstaat te krijgen....
Gaat dat lukken?
daarbij zit oa.ook een inkoopverklaring Henk.
eventjes eea.invullen,en hup.klaar voor e rdw.
succes. Toon.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jun 2012, 23:31
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Nou ik heb mijn eigen verklaring, en koop niets zonder deze verklaring. Ik heb een keer zonder te weten een gestolen brommer gekocht, dus dat overkomt mij nooit meer. Ik vraag ook altijd om een kopie van de legitimatie van de verkoper bij twijfel.
In die verklaring staat datum aankoop, frame nummer, blok nummer, naam/adres van verkoper. daarnaast een verklaring dat de verkoper garandeert dat de brommer niet gestolen is, en dat als dit toch het geval is, hij het volledige aankoopbedrag terug gaat betalen. En als ik iets op een beurs koop, vraag ik sowieso altijd een kopie legitimatie (of ik maar een scan met mijn telefoon) van de verkoper.
Een verklaring is ook gewoon goed/handig om te hebben. Ik zie dus ook het nut niet in om dan een Henk of wat dan ook te verzinnen, ik denk dat iedere eerlijke verkoper gewoon geen moeite moet hebben om mijn verklaring te ondertekenen.
Over die database, tjsa, om eerlijk te zijn, ben ik daar minder blij me. Met alle respect voor Maloud en het idee wat erachter staat overigens.
Maar ik begrijp ook dat het een gemakkelijke toegang is voor mensen die een Kreidler zonder kenteken willen klonen, dus ik geef mijn gegevens gewoon niet vrij.
In die verklaring staat datum aankoop, frame nummer, blok nummer, naam/adres van verkoper. daarnaast een verklaring dat de verkoper garandeert dat de brommer niet gestolen is, en dat als dit toch het geval is, hij het volledige aankoopbedrag terug gaat betalen. En als ik iets op een beurs koop, vraag ik sowieso altijd een kopie legitimatie (of ik maar een scan met mijn telefoon) van de verkoper.
Een verklaring is ook gewoon goed/handig om te hebben. Ik zie dus ook het nut niet in om dan een Henk of wat dan ook te verzinnen, ik denk dat iedere eerlijke verkoper gewoon geen moeite moet hebben om mijn verklaring te ondertekenen.
Over die database, tjsa, om eerlijk te zijn, ben ik daar minder blij me. Met alle respect voor Maloud en het idee wat erachter staat overigens.
Maar ik begrijp ook dat het een gemakkelijke toegang is voor mensen die een Kreidler zonder kenteken willen klonen, dus ik geef mijn gegevens gewoon niet vrij.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Advies nodig voor keuring RDW
Dus als ik iets van je koop, dan krijg ik er ook een uittreksel van het bevolkingsregister, verklaring omtrent gedrag en kopietje paspoort bij? Beetje omslachtig toch?
Maar wat doe je dan als je een frame al twintig jaar op zolder hebt liggen? Alles wat ik had ten tijde van het verplichte schouwen, heeft een kenteken gekregen. Overigens is dit geen garantie dat het niet gestolen is. De frames die ik daarna heb gekocht, hebben geen kenteken, op één na, maar ook geen aankoopbewijs o.i.d. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem, rijden zonder kenteken gaat prima, zonder brommer moeilijk.
Maar wat doe je dan als je een frame al twintig jaar op zolder hebt liggen? Alles wat ik had ten tijde van het verplichte schouwen, heeft een kenteken gekregen. Overigens is dit geen garantie dat het niet gestolen is. De frames die ik daarna heb gekocht, hebben geen kenteken, op één na, maar ook geen aankoopbewijs o.i.d. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem, rijden zonder kenteken gaat prima, zonder brommer moeilijk.