Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 1:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2011 8:40 pm
Berichten: 35
Woonplaats: de Zilk
Vandaag bij de RDW geweest voor de kentekenkeuring.
Wat een aanfluiting zeg........
Keurmeester heeft in zijn systeem mijn framenummer ingetikt, kon niets vinden, heeft een kwartier zitten twijfelen.
Samen met een collega heeft hij mijn framenummer en NL toelatingsnummer zitten bestuderen.
Na nog een kwartier zoeken zei hij, na bestudering van de meegenomen KREIDLER-DATABASE documenten, ik vind het wel goed zo....
Krabbeltje er onder en wegwezen.
Ze hebben niets gecontroleerd, geen remmen oid, heeft is niet eens gestart...
Ik was zeker niet bang voor de keuring maar dit sloeg echt alles....

Nu nog even wachten op de kenteken-card en dan lekker toeren....


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 1:29 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Misschien moet je eens leren lezen, het hangt echt vol bij de RDW.
Beetje misplaatst wat je roept.


Bijlagen:
rdw.JPG
rdw.JPG [ 153.62 KiB | 10430 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 1:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2011 8:40 pm
Berichten: 35
Woonplaats: de Zilk
Dat slaat toch nergens op, als je dus een brommer opbouwd uit "schroot", en verder géén papieren hebt, krijg je gewoon een kenteken....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 2:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Nou ik werd er vorig jaar wel op gewezen dat de nieuwe achterband de verkeerde draairichting had :oops: :shock: :? Hij zei"als u de band thuis omdraaid keur ik hem goed"!

Thuis gelijk de band omgedraaid :roll:

Rolando


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 2:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4968
Woonplaats: Metropool Haarlem
Ik heb er genoeg over geschreven en gezegd. Eén grote aanfluiting, die hele RDW keuring. En al helemaal in Amsterdam, daar zitten hele "aardige" keurmeesters die er de ballen verstand van hebben en gediplomeerd zijn in het burgertje treiteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 2:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Hier wordt gesproken over een keuring maar dat is niet correct, Bij import uit een land binnen de EU wordt het kenteken gewoon overgeschreven, immers erkennen EU landen elkaars documenten. Om te voorkomen dat er mee gesjoemeld wordt is de RDW wel verplicht het framenummer of VIN te controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 4:44 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Richard van t Padje schreef:
Dat slaat toch nergens op, als je dus een brommer opbouwd uit "schroot", en verder géén papieren hebt, krijg je gewoon een kenteken....


Dat is correct, mijn hele eitank is opgebouwd uit schroot, zo realistisch ben ik wel.
Het keuren derhalve was een wassen neus, het is juist wat Wietse schrijft, het is geen keuring, je voertuig krijgt de juiste NL identiteit, en dat is alles.

Je weet nu wat het behelst, niets dus, ik schat nog een paar jaar en dan mag je het zelf met je digi code en mobiel via internet doen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 10:13 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Voorburg
kreidler844 schreef:
Hier wordt gesproken over een keuring maar dat is niet correct, Bij import uit een land binnen de EU wordt het kenteken gewoon overgeschreven, immers erkennen EU landen elkaars documenten. Om te voorkomen dat er mee gesjoemeld wordt is de RDW wel verplicht het framenummer of VIN te controleren.

Wietse heeft volkomen gelijk. En Henk ook, als hij stelt dat je kritiek misplaatst is. Wat is nou eigenlijk het probleem?
Als het door de ambtenarij gemakkelijk wordt gemaakt dan zijn ze slecht en als diezelfde ambtenaren scherp controleren dan zijn ze dom :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 11:29 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4732
Woonplaats: alhier
Als je auto gekeurd werd, had je ook meteen een jaar APK. Tegenwoordig dus niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 11:40 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Voorburg
hermanp schreef:
Als je auto gekeurd werd, had je ook meteen een jaar APK. Tegenwoordig dus niet meer.


Dat klopt Herman, als het om een personenauto met kenteken gaat dat na 1 januari 2005​ is afgegeven (aan een benzine en/of elektromotor) is de eerste APK pas na 4 jaar. Die is dan twee jaar geldig. Daarna is de keuring zelfs nog een keer 2 jaar geldig. Is het niet heerlijk ? :mrgreen:

Maar we gaan :offtopic


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 11:43 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4732
Woonplaats: alhier
Als de keuring tegenwoordig zo makkelijk is, zou een frame zonder kenteken iets meer waard worden misschien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 6:17 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hermanp schreef:
Als de keuring tegenwoordig zo makkelijk is, zou een frame zonder kenteken iets meer waard worden misschien.
De prijs die je de RDW blijft betalen veranderd niet. Ook de reis en wachttijd niet.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 8:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Een Duits frame op kenteken krijgen is beduidend goedkoper dan een Nederlands frame.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 11:21 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Zatopek schreef:
Ik heb er genoeg over geschreven en gezegd. Eén grote aanfluiting, die hele RDW keuring. En al helemaal in Amsterdam, daar zitten hele "aardige" keurmeesters die er de ballen verstand van hebben en gediplomeerd zijn in het burgertje treiteren.


da moet jij ens naar de duitse TÜV gaan, da heb jij wat....... ma Stress.... :|


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 4:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2011 8:40 pm
Berichten: 35
Woonplaats: de Zilk
Okee, ik weet genoeg....wel leuk € 162,00 aftikken, waar zo'n € 55,00 inzit voor "beoordelen van 5 tot 9 aspecten"
Ambtenarij ten top, geldklopperij....

Maar ja, papieren/card zijn onderweg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 5:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Heeft er iemand al ervaring met het verkrijgen van een motorkenteken op een '74er Nl-frame?
Dus met een B1134 keurmerk. En dan bedoel ik natuurlijk recent, niet voor deze nieuwe regeling.

Alvast bedankt,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 5:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
En hoe zit he dan als je een TM 1970 met NL motorkenteken naar bromfiets kenteken wilt omzetten.

Gaat die op de rollenbank en technische keuring of ook een adm. afhandeling ???

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 9:15 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Andy schreef:
En hoe zit he dan als je een TM 1970 met NL motorkenteken naar bromfiets kenteken wilt omzetten.

Gaat die op de rollenbank en technische keuring of ook een adm. afhandeling ???

Andy,


Als je een Golf GTI kan laten "keuren" als 45 km wagentje (nog wel) denk ik dat het geen probleem moet geven Andy.

Even bellen met de rdw.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 12:09 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Joh Andy, Rollerbank kost tijd en geld dus dat zullen ze niet (zo gauw) doen.

Ro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 4:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 07, 2014 11:24 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Heerenveen
Hier in Heerenveen is het geen spat anders! Toen ik voor de keuring kwam om hem op kenteken te zetten ging het als volgt:

"Zo hé dat is een mooie Kreidler, waar heb je die gekocht? Hoe lang ben je bezig geweest om hem op te knappen e.d.? Start hem eens."

Vervolgens draait de man even 3 keer het gas open en zegt "mooi ding, ik ga de papieren in orde maken."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2014 5:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 19, 2010 8:23 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Amersfoort
Ik kijk hier van op. In Nieuwegein werd mijn (Duitse) Kreidler grondig geïnspecteerd en op de rollenbank gezet om de snelheid te checken. Zelfs het keurmerk in het glas werd gecheckt.... Of zijn de regels de laatste 3 - 4 jaar versoepeld?

Buitengewoon vriendelijke keurmeester die zich rot lachte om mijn exact 40 km/u afgestelde snelheid. Die snapte meteen dat er iets niet in de haak was ;-)

Laten we maar blij zijn dat ze niet zo streng zijn......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2014 7:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Wij hebben daar waarschijnlijk dezelde keurmeester getroffen.

Rolando


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 04, 2014 11:28 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 02, 2012 10:15 pm
Berichten: 118
Ik heb in 2013 (februari) en Duitse RS laten keuren. Duits Zweitschrift was er bij.
Het énige wat is gecontroleerd is het FRamenummer. De verf moest er áf!
Verder niks, Hoefde niet eens te starten. Géén technische keuring.

Kenteken inmiddels al weer een poos thuis.

Nu wil in een NL-RMC laten keuren, zijn daar nu de regels weer voor veranderd? IK had begrepen, dan een duitse met zweitschrift simpel was en een NL-brommer een complete technische keuring zou krijgen.
Is daar nu iets van waar, of is t een broodje aap? Ik moet straks naar Zwolle.

Brommer heeft tot voor de schouw gereden, daarna niet meer en is dus ook niet geschouwd.

Jannes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2014 10:20 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Zorg dat je de papieren van Loius Dorr hebt, dan is het zo gepiept.Natuurlijk in top staat en max 45 km pu.

Ro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 07, 2014 7:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
RS-Electronics schreef:
Ik heb in 2013 (februari) en Duitse RS laten keuren. Duits Zweitschrift was er bij.
Het énige wat is gecontroleerd is het FRamenummer. De verf moest er áf!
Verder niks, Hoefde niet eens te starten. Géén technische keuring.

Kenteken inmiddels al weer een poos thuis.

Nu wil in een NL-RMC laten keuren, zijn daar nu de regels weer voor veranderd? IK had begrepen, dan een duitse met zweitschrift simpel was en een NL-brommer een complete technische keuring zou krijgen.
Is daar nu iets van waar, of is t een broodje aap? Ik moet straks naar Zwolle.

Brommer heeft tot voor de schouw gereden, daarna niet meer en is dus ook niet geschouwd.

Jannes



Is dit of heb je die grijze RS nog die je ooit eens bij mij gekocht hebt Jannes ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!