RDW keuring Kreidler K53-403

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#26 Bericht door vrouwenverwarmer » 07 okt 2014, 12:28

Ik heb onlangs mijn RS uit 1971 waar een origineel (slapend) NL kenteken op zat laten keuren, dit was een serieuze keuring met alles erop en eraan, dus remmentest, licht, claxon, speling op achterbrug etc.
Wel vreemd dus die verschillen in keuringen.

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#27 Bericht door Roland » 07 okt 2014, 13:14

Had je wind tegen :lol: , ik had een brommer die BIJNA werd afgekeurd omdat de achterband in de verkeerde draairichting gemonteerd was.

Terecht natuurlijk, ik mocht het thuis omdraaien en ..............geodgekeurd 8) :D

Rolando

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#28 Bericht door vrouwenverwarmer » 07 okt 2014, 21:54

Wat ik zo vreemd vindt is dat als je een buitenlandse motor die soms al jaren in een schuur stond te verstoffen of een omgebouwde brommer naar motor laat keuren dat de keuring dan weinig voorsteld, dus eigenlijk alleen maar inschrijven in het register is, en als je met een originele NL motor aan komt zetten met een slapend kenteken, dat die dan wel een technische keuring krijgt.

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#29 Bericht door Roland » 08 okt 2014, 08:17

Kan niet anders dan aan de vestiging en personeel liggen. De 1 is gewoon wat strenger, maar als het goed is en je hebt je huiswerk gedaan hebt je toch niets te vrezen ?

Ro

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#30 Bericht door dolle aad » 20 okt 2014, 21:30

kreidler844 schreef:Een Duits frame op kenteken krijgen is beduidend goedkoper dan een Nederlands frame.

Ik vroeg me af wat de reden daarvan is ??

Dacht met NL in t cirkeltje het goedkoper is

is er een prijs bekend , ook?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#31 Bericht door kreidler844 » 20 okt 2014, 21:58

Een Duits frame met kenteken hoeft niet gekeurd te worden omdat de RDW het Duitse kenteken moet erkennen en importeren. Je verandert het Duitse kenteken gewoon in een Nederlands en omdat motoren en brommers in Nederland geen APK plicht hebben hoeft het niet. Dus betaal je geen keuringskosten.

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: RDW keuring Kreidler K53-403

#32 Bericht door dolle aad » 20 okt 2014, 22:01

okee , bedankt voor de info

Plaats reactie