Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2016 2:32 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 11, 2010 4:03 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Bergen n-h
Goedendag,

Ik vindt het af en toe nog steeds wazig of je een motorkenteken kunt krijgen op welk type Kreidler/of frame.
Ik kan een K54/540-Rmc Mokick frame kopen uit 1980 met framenr beginnend met nr 450...
Als ik deze opbouw en ga voldoen aan alle eisen van de Rdw, krijg ik daar dan een motorkenteken op?
Of krijg je alleen een motorkenteken op een origineel Rs frame beginnend met framenr 5?

Mvg. Marcel.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2016 3:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Al was het een 3-bak LF met 1...... framenummer

Al hij maar aan de eisen voldoet

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2016 3:47 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 11, 2010 4:03 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Bergen n-h
Ok..Enzo. Bedankt.
Maar maakt het ook niet uit als er geen papieren bijzitten?
Het ned.type goedkeuringsnr.in het frame is voldoende?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2016 6:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Barbo schreef:
Ok..Enzo. Bedankt.
Maar maakt het ook niet uit als er geen papieren bijzitten?
Het ned.type goedkeuringsnr.in het frame is voldoende?
Typegoedkeur was alleen belangrijk bij schouwen toen alles op kenteken moest. Een brommerkenteken. Dan is het helemaal snel klaar.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2016 1:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
Klopt het dat het dan 50 cc blijft ip 60cc
Zowel 2005 ipv 1978
En 1,3 kw?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2016 9:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
GerritjanS schreef:
Klopt het dat het dan 50 cc blijft ip 60cc
Zowel 2005 ipv 1978
En 1,3 kw?


Wat jij wil GJ, is het een 60cc dan laat je dat op het kenteken zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2016 12:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
kreidler844 schreef:
GerritjanS schreef:
Klopt het dat het dan 50 cc blijft ip 60cc
Zowel 2005 ipv 1978
En 1,3 kw?


Wat jij wil GJ, is het een 60cc dan laat je dat op het kenteken zetten.


Dat is het hem nu juist
ik zeg tegen die keurmeester dat het 60 cc is
hij zij, mag niet moet 50 zijn rs is 50 cc
ook rmcs op kenteken vermeld
met 14 pk zet hij er gewoon 1.3 kw op
en 2005 ipv 1978
ik word er tureluurs van

verder kan me niet zoveel schelen, der zit een grote plaat op
en dat is mijn bedoeling


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2016 10:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Er wordt zelfs van een zundapp 3bak een ks125 van gemaakt op kenteken :roll:

Je wordt af en toe gek van die keurmeesters. Paar jaar geleden wou de keurmeester geen motorkenteken afgeven op een kreidler TM 1969.
Discussie gevoerd, komt een andere keurmeester erbij en die zegt. Waarom niet ???
Gewoon de motorplaat gekregen.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2016 10:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Andy schreef:
Er wordt zelfs van een zundapp 3bak een ks125 van gemaakt op kenteken :roll:

Je wordt af en toe gek van die keurmeesters. Paar jaar geleden wou de keurmeester geen motorkenteken afgeven op een kreidler TM 1969.
Discussie gevoerd, komt een andere keurmeester erbij en die zegt. Waarom niet ???
Gewoon de motorplaat gekregen.

Andy,

Hij maakt zelfs van je TM een RS op kenteken

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2016 12:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 26, 2016 2:15 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Gelderland
Omdat ik ondertussen op zoek ben naar een Kreidler en ook de mogelijkheid aan bekijken ben om deze (als het een bromfiets wordt) om te laten keuren naar een motorkenteken, heb ik vanmorgen even contract gehad met de technische helpdesk van het RDW. Het lijkt mij wel zinvol om de informatie die ik gekregen heb hier te delen..

Allereerst begon het al met "nee joh, geen probleem, dat deden wij vroeger ook altijd", haha! :) Maar om toch wat duidelijkheid te scheppen, heeft hij het een en ander nagekeken. Hier komt het (in het kort) op neer:

- De cilinderinhoud moet meer zijn dan 49,9cc. Dit moet wel enigszins aantoonbaar zijn, maar als de cilinder veel groter is dan standaard en er een grotere carburateur achter hangt is dit al voldoende. Ik zou wel voor de zekerheid zorgen dat je meer bewijs hebt. Bijvoorbeeld een factuur of verklaring van het typenummer van de cilinder waaruit blijkt dat deze een inhoud heeft van 50cc of meer;
- Er moet een typeplaatje aanwezig zijn met vermelding van bouwjaar, type bromfiets en identificatienummer en deze moet duidelijk leesbaar zijn (er mag niet mee "gerommeld" zijn);
- Het framenummer moet duidelijk leesbaar zijn en overeenkomen met het typeplaatje;
- Er moet na bouwjaar 26-11-1975 een linker buitenspiegel aanwezig zijn;
- Er moet kentekenplaatverlichting aanwezig zijn;
- Er moet na bouwjaar 26-11-1975 een remlicht aanwezig zijn;
- Er moet voor- en achter verlichting aanwezig zijn en deze moet werken (knipperlichten zijn pas verplicht na 1996).

Dat is het even in vogelvlucht zoals ik het voorgeschoteld heb gekregen. Wellicht kan iemand er nog iets mee. Het zijn natuurlijk niet alle eisen die aan een motorfiets gesteld worden, maar wat het meest van toepassing is. De kosten zouden € 55,- bedragen.

Hier is een document te vinden waar alle eisen in staan: KLIK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2016 1:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Paar maanden terug een RS en TM gekeurd en dit keer werd nergens naar gekeken behalve de frame nr. en type plaatje.

Motor werd niet gestart, niet wegen, geen verlichting controle, speling. Kortom hij heeft niks bekeken.

Andere normen misschien, drukte of ander reden ???

Andy,


Bijlagen:
20160728_094224 (Custom).jpg
20160728_094224 (Custom).jpg [ 71.1 KiB | 3829 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2016 1:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Wegen is bij mij ook nog nooit gebeurd. Aantonen dat de cilinder meer dan 49.9 cc is ? Ook nog nooit naar gevraagd.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2016 7:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
4x bij de RDW geweest , 4x moeten wegen( en weegkosten betalen )
Maar het verschilt per persoon ook nogal.
Met de KS80 had ik een keurmeester die normaal alleen bussen vrachtwagens keurde. Hij vroeg me of ik hem een beetje wilde helpen : natuurlijk. Eigenbelang. Werd nog een leuk gesprek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2016 8:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Zo zie je maar weer dat die hele RDW een lachertje is,ze doen daar maar wat,als ik alle fouten moet
gaan opnoemen die ik meegemaakt heb beroepsmatig en persoonlijk dan kan ik daar een bibliotheek mee vullen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motorkenteken
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2016 12:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Ja maar dat kun je de keurmeesters ook niet persoonlijk aanrekenen.

Het is allemaal zo ingewikkeld, ze doen ook maar hun best om volgens de regels te handelen.

Ze zijn wel het aanspreekpunt op dat moment, ik heb ze ook wel eens vervloekt. Dan denk ik rustig blijven dan komt het wel goed.
Vergeet niet dat er ook veel wordt geprobeerd om te flauderen. Als het misgaat worden ze wel daarop afgerekend.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!