Motorkenteken
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
- Locatie: Bergen n-h
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Motorkenteken
Goedendag,
Ik vindt het af en toe nog steeds wazig of je een motorkenteken kunt krijgen op welk type Kreidler/of frame.
Ik kan een K54/540-Rmc Mokick frame kopen uit 1980 met framenr beginnend met nr 450...
Als ik deze opbouw en ga voldoen aan alle eisen van de Rdw, krijg ik daar dan een motorkenteken op?
Of krijg je alleen een motorkenteken op een origineel Rs frame beginnend met framenr 5?
Mvg. Marcel.
Ik vindt het af en toe nog steeds wazig of je een motorkenteken kunt krijgen op welk type Kreidler/of frame.
Ik kan een K54/540-Rmc Mokick frame kopen uit 1980 met framenr beginnend met nr 450...
Als ik deze opbouw en ga voldoen aan alle eisen van de Rdw, krijg ik daar dan een motorkenteken op?
Of krijg je alleen een motorkenteken op een origineel Rs frame beginnend met framenr 5?
Mvg. Marcel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motorkenteken
Al was het een 3-bak LF met 1...... framenummer
Al hij maar aan de eisen voldoet
Enzo
Al hij maar aan de eisen voldoet
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motorkenteken
Typegoedkeur was alleen belangrijk bij schouwen toen alles op kenteken moest. Een brommerkenteken. Dan is het helemaal snel klaar.Barbo schreef:Ok..Enzo. Bedankt.
Maar maakt het ook niet uit als er geen papieren bijzitten?
Het ned.type goedkeuringsnr.in het frame is voldoende?
Enzo
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Motorkenteken
Wat jij wil GJ, is het een 60cc dan laat je dat op het kenteken zetten.GerritjanS schreef:Klopt het dat het dan 50 cc blijft ip 60cc
Zowel 2005 ipv 1978
En 1,3 kw?
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Motorkenteken
Dat is het hem nu juistkreidler844 schreef:Wat jij wil GJ, is het een 60cc dan laat je dat op het kenteken zetten.GerritjanS schreef:Klopt het dat het dan 50 cc blijft ip 60cc
Zowel 2005 ipv 1978
En 1,3 kw?
ik zeg tegen die keurmeester dat het 60 cc is
hij zij, mag niet moet 50 zijn rs is 50 cc
ook rmcs op kenteken vermeld
met 14 pk zet hij er gewoon 1.3 kw op
en 2005 ipv 1978
ik word er tureluurs van
verder kan me niet zoveel schelen, der zit een grote plaat op
en dat is mijn bedoeling
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Motorkenteken
Er wordt zelfs van een zundapp 3bak een ks125 van gemaakt op kenteken
Je wordt af en toe gek van die keurmeesters. Paar jaar geleden wou de keurmeester geen motorkenteken afgeven op een kreidler TM 1969.
Discussie gevoerd, komt een andere keurmeester erbij en die zegt. Waarom niet ???
Gewoon de motorplaat gekregen.
Andy,
Je wordt af en toe gek van die keurmeesters. Paar jaar geleden wou de keurmeester geen motorkenteken afgeven op een kreidler TM 1969.
Discussie gevoerd, komt een andere keurmeester erbij en die zegt. Waarom niet ???
Gewoon de motorplaat gekregen.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motorkenteken
Hij maakt zelfs van je TM een RS op kentekenAndy schreef:Er wordt zelfs van een zundapp 3bak een ks125 van gemaakt op kenteken
Je wordt af en toe gek van die keurmeesters. Paar jaar geleden wou de keurmeester geen motorkenteken afgeven op een kreidler TM 1969.
Discussie gevoerd, komt een andere keurmeester erbij en die zegt. Waarom niet ???
Gewoon de motorplaat gekregen.
Andy,
Enzo
- KeepChooglin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Motorkenteken
Omdat ik ondertussen op zoek ben naar een Kreidler en ook de mogelijkheid aan bekijken ben om deze (als het een bromfiets wordt) om te laten keuren naar een motorkenteken, heb ik vanmorgen even contract gehad met de technische helpdesk van het RDW. Het lijkt mij wel zinvol om de informatie die ik gekregen heb hier te delen..
Allereerst begon het al met "nee joh, geen probleem, dat deden wij vroeger ook altijd", haha! Maar om toch wat duidelijkheid te scheppen, heeft hij het een en ander nagekeken. Hier komt het (in het kort) op neer:
- De cilinderinhoud moet meer zijn dan 49,9cc. Dit moet wel enigszins aantoonbaar zijn, maar als de cilinder veel groter is dan standaard en er een grotere carburateur achter hangt is dit al voldoende. Ik zou wel voor de zekerheid zorgen dat je meer bewijs hebt. Bijvoorbeeld een factuur of verklaring van het typenummer van de cilinder waaruit blijkt dat deze een inhoud heeft van 50cc of meer;
- Er moet een typeplaatje aanwezig zijn met vermelding van bouwjaar, type bromfiets en identificatienummer en deze moet duidelijk leesbaar zijn (er mag niet mee "gerommeld" zijn);
- Het framenummer moet duidelijk leesbaar zijn en overeenkomen met het typeplaatje;
- Er moet na bouwjaar 26-11-1975 een linker buitenspiegel aanwezig zijn;
- Er moet kentekenplaatverlichting aanwezig zijn;
- Er moet na bouwjaar 26-11-1975 een remlicht aanwezig zijn;
- Er moet voor- en achter verlichting aanwezig zijn en deze moet werken (knipperlichten zijn pas verplicht na 1996).
Dat is het even in vogelvlucht zoals ik het voorgeschoteld heb gekregen. Wellicht kan iemand er nog iets mee. Het zijn natuurlijk niet alle eisen die aan een motorfiets gesteld worden, maar wat het meest van toepassing is. De kosten zouden € 55,- bedragen.
Hier is een document te vinden waar alle eisen in staan: KLIK
Allereerst begon het al met "nee joh, geen probleem, dat deden wij vroeger ook altijd", haha! Maar om toch wat duidelijkheid te scheppen, heeft hij het een en ander nagekeken. Hier komt het (in het kort) op neer:
- De cilinderinhoud moet meer zijn dan 49,9cc. Dit moet wel enigszins aantoonbaar zijn, maar als de cilinder veel groter is dan standaard en er een grotere carburateur achter hangt is dit al voldoende. Ik zou wel voor de zekerheid zorgen dat je meer bewijs hebt. Bijvoorbeeld een factuur of verklaring van het typenummer van de cilinder waaruit blijkt dat deze een inhoud heeft van 50cc of meer;
- Er moet een typeplaatje aanwezig zijn met vermelding van bouwjaar, type bromfiets en identificatienummer en deze moet duidelijk leesbaar zijn (er mag niet mee "gerommeld" zijn);
- Het framenummer moet duidelijk leesbaar zijn en overeenkomen met het typeplaatje;
- Er moet na bouwjaar 26-11-1975 een linker buitenspiegel aanwezig zijn;
- Er moet kentekenplaatverlichting aanwezig zijn;
- Er moet na bouwjaar 26-11-1975 een remlicht aanwezig zijn;
- Er moet voor- en achter verlichting aanwezig zijn en deze moet werken (knipperlichten zijn pas verplicht na 1996).
Dat is het even in vogelvlucht zoals ik het voorgeschoteld heb gekregen. Wellicht kan iemand er nog iets mee. Het zijn natuurlijk niet alle eisen die aan een motorfiets gesteld worden, maar wat het meest van toepassing is. De kosten zouden € 55,- bedragen.
Hier is een document te vinden waar alle eisen in staan: KLIK
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Motorkenteken
Paar maanden terug een RS en TM gekeurd en dit keer werd nergens naar gekeken behalve de frame nr. en type plaatje.
Motor werd niet gestart, niet wegen, geen verlichting controle, speling. Kortom hij heeft niks bekeken.
Andere normen misschien, drukte of ander reden ???
Andy,
Motor werd niet gestart, niet wegen, geen verlichting controle, speling. Kortom hij heeft niks bekeken.
Andere normen misschien, drukte of ander reden ???
Andy,
- Bijlagen
-
- 20160728_094224 (Custom).jpg (71.1 KiB) 10491 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Motorkenteken
4x bij de RDW geweest , 4x moeten wegen( en weegkosten betalen )
Maar het verschilt per persoon ook nogal.
Met de KS80 had ik een keurmeester die normaal alleen bussen vrachtwagens keurde. Hij vroeg me of ik hem een beetje wilde helpen : natuurlijk. Eigenbelang. Werd nog een leuk gesprek.
Maar het verschilt per persoon ook nogal.
Met de KS80 had ik een keurmeester die normaal alleen bussen vrachtwagens keurde. Hij vroeg me of ik hem een beetje wilde helpen : natuurlijk. Eigenbelang. Werd nog een leuk gesprek.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Motorkenteken
Zo zie je maar weer dat die hele RDW een lachertje is,ze doen daar maar wat,als ik alle fouten moet
gaan opnoemen die ik meegemaakt heb beroepsmatig en persoonlijk dan kan ik daar een bibliotheek mee vullen.
gaan opnoemen die ik meegemaakt heb beroepsmatig en persoonlijk dan kan ik daar een bibliotheek mee vullen.
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Motorkenteken
Ja maar dat kun je de keurmeesters ook niet persoonlijk aanrekenen.
Het is allemaal zo ingewikkeld, ze doen ook maar hun best om volgens de regels te handelen.
Ze zijn wel het aanspreekpunt op dat moment, ik heb ze ook wel eens vervloekt. Dan denk ik rustig blijven dan komt het wel goed.
Vergeet niet dat er ook veel wordt geprobeerd om te flauderen. Als het misgaat worden ze wel daarop afgerekend.
Andy,
Het is allemaal zo ingewikkeld, ze doen ook maar hun best om volgens de regels te handelen.
Ze zijn wel het aanspreekpunt op dat moment, ik heb ze ook wel eens vervloekt. Dan denk ik rustig blijven dan komt het wel goed.
Vergeet niet dat er ook veel wordt geprobeerd om te flauderen. Als het misgaat worden ze wel daarop afgerekend.
Andy,