Motor of bromfiets
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Motor of bromfiets
Even een vraag?
Ben van plan een RS te gaan bouwe en heb al dagen zitten zoeken hoe het momenteel echt zit met het verkrijgen van een motorkenteken met behoud van origineel bouwjaar.
Ik begrijp dat een Duits of nl frame met framenummer beginnend met een 5 geen probleem is maar hoe zit het nu echt?
Kan ik een nl bromfietsframe als motor laten keuren met behoud van bouwjaar?
Ben van plan een RS te gaan bouwe en heb al dagen zitten zoeken hoe het momenteel echt zit met het verkrijgen van een motorkenteken met behoud van origineel bouwjaar.
Ik begrijp dat een Duits of nl frame met framenummer beginnend met een 5 geen probleem is maar hoe zit het nu echt?
Kan ik een nl bromfietsframe als motor laten keuren met behoud van bouwjaar?
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Motor of bromfiets
Ja, dat kan. Ik heb het zelf ook gedaan van bromfiets kenteken naar motor kenteken. Kosten ongeveer 60 euro.Ronvanderstelt schreef:Even een vraag?
Ben van plan een RS te gaan bouwe en heb al dagen zitten zoeken hoe het momenteel echt zit met het verkrijgen van een motorkenteken met behoud van origineel bouwjaar.
Ik begrijp dat een Duits of nl frame met framenummer beginnend met een 5 geen probleem is maar hoe zit het nu echt?
Kan ik een nl bromfietsframe als motor laten keuren met behoud van bouwjaar?
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Motor of bromfiets
Een Kreidler brommer van bijvoorbeeld 1974 krijg je nooit op een motorkenteken met het bouwjaar eerste toelating 1974.
Het was toen namelijk een brommer en geen motor.
Je krijgt hem uiteraard wel op motorkenteken, maar een historisch kenteken zit er niet in.
Het was toen namelijk een brommer en geen motor.
Je krijgt hem uiteraard wel op motorkenteken, maar een historisch kenteken zit er niet in.
- kreidler rmc florret
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Motor of bromfiets
Wel waar Henk, heb het zelf ook voor elkaar gekregen met mijn kreidler uit 1978, je krijgt eerst een normaal motorkenteken met eerste toelating 2005, dan ga je bezwaar aantekenen en dan krijg je 100% een historisch kenteken. Tenniste zo is het mij wel gelukt, dit in combinatie met de gegevens van Maloud.
Groeten Dirk
Groeten Dirk
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Motor of bromfiets
Heb een Duitse RM met ABE papiertje laten keuren als motorfiets.
Was geen punt. Bouwjaar op kenteken is 1974 gebleven én ik kreeg een historisch kenteken.
Was geen punt. Bouwjaar op kenteken is 1974 gebleven én ik kreeg een historisch kenteken.
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Motor of bromfiets
denk dat er enige verwarring is.
bromfiets met kenteken laten keuren naar motor.
doen ze iets moeilijk in 2005 waarschijnlijk geschouwd .
bromfiets zonder word gewoon als motor gekeurd
met juiste bouwjaar.
mooiste is natuurlijk frame met 5 nummer
dan is het bouwjaar en nummer motorfiets juist.
mvg bertus
bromfiets met kenteken laten keuren naar motor.
doen ze iets moeilijk in 2005 waarschijnlijk geschouwd .
bromfiets zonder word gewoon als motor gekeurd
met juiste bouwjaar.
mooiste is natuurlijk frame met 5 nummer
dan is het bouwjaar en nummer motorfiets juist.
mvg bertus
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Motor of bromfiets
kreidler rmc florret schreef:Wel waar Henk, heb het zelf ook voor elkaar gekregen met mijn kreidler uit 1978, je krijgt eerst een normaal motorkenteken met eerste toelating 2005, dan ga je bezwaar aantekenen en dan krijg je 100% een historisch kenteken. Tenniste zo is het mij wel gelukt, dit in combinatie met de gegevens van Maloud.
Groeten Dirk
Nou Dirk ,,
Ik krijg het ook niet voor elkaar ondanks alle info van Maloud
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Motor of bromfiets
Je krijgt dan een kenteken met ZF op de plaat beginend, maar dat is geen historisch kenteken wat bv daadwerkelijk ergens in de jaren 70 is uitgegeven.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Motor of bromfiets
De meningen lopen nogal uiteen maar als ik het goed begrijp kun je dus beter een bromfietsframe zonder kenteken hebben dan met?
Uiteraard vind ik ook het mooiste een frame te hebben met een juist rs framenummer maar ja als ik 600 euro moet betalen voor dat frame terwijl ik een bromfietsframe kan kopen voor 150 is de keus natuurlijk niet zo moeilijk.
Maar moet ik wel zeker weten dat ik opdat frame een motorkenteken krijg met juiste bouwjaar op het kenteken ivm belasting.
Volgende vraag is is het bouwjaar te achterhalen aan de hand van het framenummer?
Uiteraard vind ik ook het mooiste een frame te hebben met een juist rs framenummer maar ja als ik 600 euro moet betalen voor dat frame terwijl ik een bromfietsframe kan kopen voor 150 is de keus natuurlijk niet zo moeilijk.
Maar moet ik wel zeker weten dat ik opdat frame een motorkenteken krijg met juiste bouwjaar op het kenteken ivm belasting.
Volgende vraag is is het bouwjaar te achterhalen aan de hand van het framenummer?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor of bromfiets
Ja zelfs het type. Daar zijn lijsten voor.Ronvanderstelt schreef: Volgende vraag is is het bouwjaar te achterhalen aan de hand van het framenummer?
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Motor of bromfiets
Het verschil tussen een echte RS of een replica als je er goed over nadenkt.een juist rs framenummer maar ja als ik 600 euro moet betalen voor dat frame terwijl ik een bromfietsframe kan kopen voor 150
Een Rs bouwen begint bij de basis, een frame dus.
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Motor of bromfiets
51 of 54 ? Daar zit nogal verschil in.b.bonk schreef:dit jaar 2 keer een frame met 5 nummer gekocht zonder kenteken.
100,- per stuk.
dus dat is geen 600,-
gewoon scherp blijven.
mvg bertus
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Motor of bromfiets
wat is beter ed.Ed.P schreef:51 of 54 ? Daar zit nogal verschil in.b.bonk schreef:dit jaar 2 keer een frame met 5 nummer gekocht zonder kenteken.
100,- per stuk.
dus dat is geen 600,-
gewoon scherp blijven.
mvg bertus
maak me weekend goed
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Motor of bromfiets
Ok en waar vind ik die lijsten?Enzo-tvdzijden schreef:Ja zelfs het type. Daar zijn lijsten voor.Ronvanderstelt schreef: Volgende vraag is is het bouwjaar te achterhalen aan de hand van het framenummer?
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Motor of bromfiets
Volgens mij weet jij het verschil wel Bertus dus kun je me dat uitleggen? Of is dat een geheim wat zelfs niet op dit forum besproken mag worden?b.bonk schreef:wat is beter ed.Ed.P schreef:51 of 54 ? Daar zit nogal verschil in.b.bonk schreef:dit jaar 2 keer een frame met 5 nummer gekocht zonder kenteken.
100,- per stuk.
dus dat is geen 600,-
gewoon scherp blijven.
mvg bertus
maak me weekend goed
- Monsma
- Berichten: 4860
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 697 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Motor of bromfiets
Dat was toch alleen met de 5 bakken zo?Ed.P schreef:51 of 54 ? Daar zit nogal verschil in.b.bonk schreef:dit jaar 2 keer een frame met 5 nummer gekocht zonder kenteken.
100,- per stuk.
dus dat is geen 600,-
gewoon scherp blijven.
mvg bertus
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor of bromfiets
Kan je opvragen bijRonvanderstelt schreef:Ok en waar vind ik die lijsten?Enzo-tvdzijden schreef:Ja zelfs het type. Daar zijn lijsten voor.Ronvanderstelt schreef: Volgende vraag is is het bouwjaar te achterhalen aan de hand van het framenummer?
Enzo
https://kreidlerdatabase.nl/PHP/KRF2.html
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Motor of bromfiets
[quote=
51 of 54 ? Daar zit nogal verschil in.[/quote]
wat is beter ed.
maak me weekend goed [/quote]
Volgens mij weet jij het verschil wel Bertus dus kun je me dat uitleggen? Of is dat een geheim wat zelfs niet op dit forum besproken mag worden?[/quote]
In Duitsland was de RMCS-5 te koop , volgens de Kreidler typologie model 540.
Een bromfiets met 5 versnellingen die de looks had van de RS , maar begrensd was op 40km/u.
Framenummers daarvan beginnen dus met 540*****
De RS modellen begonnen met 51***** en verder..
51 of 54 ? Daar zit nogal verschil in.[/quote]
wat is beter ed.
maak me weekend goed [/quote]
Volgens mij weet jij het verschil wel Bertus dus kun je me dat uitleggen? Of is dat een geheim wat zelfs niet op dit forum besproken mag worden?[/quote]
In Duitsland was de RMCS-5 te koop , volgens de Kreidler typologie model 540.
Een bromfiets met 5 versnellingen die de looks had van de RS , maar begrensd was op 40km/u.
Framenummers daarvan beginnen dus met 540*****
De RS modellen begonnen met 51***** en verder..
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor of bromfiets
Denk dat jullie in de war zijn. De RMC-S5 heeft frame en bloknummer 45.....
Enzo
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Motor of bromfiets
Als jij dat zegt , dan twijfel ik daar geen seconde aan.
ik heb hier een blok met 540*** dat van een RMCS5 komt , brede steek , smalle hals , 4 koppelingsplaten...
En vorig jaar heb ik voor Gose’ ook zo’n blok in elkaar gezet...
ik heb hier een blok met 540*** dat van een RMCS5 komt , brede steek , smalle hals , 4 koppelingsplaten...
En vorig jaar heb ik voor Gose’ ook zo’n blok in elkaar gezet...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor of bromfiets
Type is K54/540 Kijk bij de links voor de framenummersCaspar schreef:Als jij dat zegt , dan twijfel ik daar geen seconde aan.
ik heb hier een blok met 540*** dat van een RMCS5 komt , brede steek , smalle hals , 4 koppelingsplaten...
En vorig jaar heb ik voor Gose’ ook zo’n blok in elkaar gezet...
http://www.kreidler-museum.de/80rmc-5s.htm
en
http://www.kreidler-museum.de/kreidler- ... s-1981.htm
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Motor of bromfiets
Klopt Tjerry en Anne ik had de bloknummers in gedachte.
Als je een RS wilt bouwen om lekker mee te rijden ipv mee te handelen koop dan gewoon een brommer frame , zijn technisch identiek.
Van een RS frame een RS bouwen zou voor mij persoonlijk niet hoeven , ik vind een RS alleen interessant als het een onversleutelde RS is ipv van een bouwpakket...die zijn er genoeg
Als je een RS wilt bouwen om lekker mee te rijden ipv mee te handelen koop dan gewoon een brommer frame , zijn technisch identiek.
Van een RS frame een RS bouwen zou voor mij persoonlijk niet hoeven , ik vind een RS alleen interessant als het een onversleutelde RS is ipv van een bouwpakket...die zijn er genoeg
- marwin98
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Motor of bromfiets
600 euro is natuurlijk frame met motorkentekenb.bonk schreef:dit jaar 2 keer een frame met 5 nummer gekocht zonder kenteken.
100,- per stuk.
dus dat is geen 600,-
gewoon scherp blijven.
mvg bertus